Skocz do zawartości

Pielęgnacja posadzki zimą a jej jakość


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć chciałbym Was prosić o radę i opinie dot. posadzki na ogrzewaniu podłogowym. Na początku grudnia dałem się namówić na wykonanie posadzki z mixokreta niestety przyszedł mróz nieocieplone poddasze więc  w domu w drugiej dobie od wylania temp wynosiła -3.

 

Poniżej przesyłam kilka zdjęć posadzka ma obecnie 2 miesiące. Wiem że to tylko zdjęcia ale proszę o opinię co sądzicie. 

 

W dwóch pokojach da się wykruszyć łyżką na głębokość około 0.5 cm wierzchnią warstwę chciałem tam położyć panele. Dodam że posadzka nigdzie nie popękała. Był dodawany plastyfikator "do podłogówek", włókna i siatki. Cement II 32.5 

Nie wiem czy zastosować np prosfas do wzmacniania posadzek na tą wierzchnią warstwę. Czy to normalne że pojawiają się takie wierzchnie wykruszenia czy to skutek mrozu?


Więcej bym się nie dał namówić na posadzki zimą taka podłoga wytrzyma pewnie mniej niż wykonana latem.
Pozdrawiam

 

IMG_20210125_222555.jpg

 

IMG_20210125_222436.jpg

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Napisano

 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Cóż można powiedzieć. Z uwagi na niskie temperatury podłoga nie związała. Przecież każda mieszanka ma określona temperaturę wiązania, a bez dodatkowych "ulepszaczy" minimalna temperatura reakcji to plus 5 stopni Celsjusza. Moim zdaniem - wina wykonawcy.

Czy da się w jakiś sposób uratować taką posadzkę? Czy tylko skuwanie wchodzi w grę 

Napisano (edytowany)

Jutro wytnę w posadzce szlifierką kątową fragment (tam gdzie nie ma rurek). Kontaktowałem się z jednym z laboratoriów otrzymałem ofertę w której określają wytrzymałość na ściskanie i zginanie, rozumiem żeby zlecić takie badania? Ciekaw jestem jakie wartości w takim badaniu powinien osiągnąć beton. 

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Napisano

Witam. Dopytaj wykonawcy czy dał jakiś plastyfikator do wiązania w niskich temperaturach, taki wykruszenia się zdarzają. Poczekaj do wiosny, podszlifuj, wyrównaj i rób kolejne etapy prac jak podpowiadają wyżej. Po co iść w koszty, jeszcze się wykosztujesz przy budowie. 

Pozdrawiam 

Napisano
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Dlaczego zlecasz te badania?

Póki co pytałem o koszt takich badań. Jest to kwota w granicy 500 zł w laboratorium. Chciałem je zlecić dla swojego spokoju, ale może rzeczywiście to trochę bez sensu. Podpytam jeszcze najpierw znajomego glazurnika co sądzi o jakości posadzki. 

 

1 godzinę temu, ewamariusz napisał:

Witam. Dopytaj wykonawcy czy dał jakiś plastyfikator do wiązania w niskich temperaturach, taki wykruszenia się zdarzają. Poczekaj do wiosny, podszlifuj, wyrównaj i rób kolejne etapy prac jak podpowiadają wyżej. Po co iść w koszty, jeszcze się wykosztujesz przy budowie. 

Pozdrawiam 

 To prawda kosztów nie brakuje. Plastyfikatora przeciwmrozowego nie używali, dodali za to 2 różne środki przeznaczone do posadzek na ogrzewanie podłogowe, poszukam ich nazwy. Te wykruszenia są tylko w dwóch pokojach które robili na końcu, w pozostałych pomieszczeniach jest ok

Napisano

Witam. Te wykruszenie wygląda jakby woda kapała w to miejsce, nie rób żadnych badań, szkoda kasy. Glazurnik przed płytkami i tak będzie dodatkowo gruntował, a takie nierówności wyrówna klejem. Jak będą panele to też wyrównaj klejem. 

Pozdrawiam 

Napisano (edytowany)
15 godzin temu, ewamariusz napisał:

Witam. Te wykruszenie wygląda jakby woda kapała w to miejsce, nie rób żadnych badań, szkoda kasy. Glazurnik przed płytkami i tak będzie dodatkowo gruntował, a takie nierówności wyrówna klejem. Jak będą panele to też wyrównaj klejem. 

Pozdrawiam 

Był glazurnik stwierdził że grunt z Atlasa wystarczy. 

A że musiałem wykuć część posadzki żeby poprawić odpływ była okazja zobaczyć jak wygląda beton (poniżej zdjęcia)

Tarcza do betonu wchodziła bez problemu ale kucie było już dużo trudniejsze.

Sam nie wiem czy zlecać te badania. 

 

IMG_20210129_130503.jpg

 

IMG_20210129_130617.jpg

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Napisano

W pokoju który jest na zdjęciu jest miarę ok.

Jaki preparat gruntujący polecacie? Czy zagruntować raz krótko przed położeniem płytek czy np dwa razy teraz na wiosnę i latem przy płytkowaniu?

 

W dwóch pozostałych pokojach da się przy pomocy np łyżki zetrzeć na około 0,5 cm wierzchnią warstwę później jest twardy beton. 

W tych 2 pokojach musiałbym zetrzeć tą warstwę zagruntować i zastosować wylewkę samopoziomująca? Czy może ona mieć grubość tylko 0,5 cm? 

  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...