Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Pielęgnacja posadzki zimą a jej jakość


Recommended Posts

Cześć chciałbym Was prosić o radę i opinie dot. posadzki na ogrzewaniu podłogowym. Na początku grudnia dałem się namówić na wykonanie posadzki z mixokreta niestety przyszedł mróz nieocieplone poddasze więc  w domu w drugiej dobie od wylania temp wynosiła -3.

 

Poniżej przesyłam kilka zdjęć posadzka ma obecnie 2 miesiące. Wiem że to tylko zdjęcia ale proszę o opinię co sądzicie. 

 

W dwóch pokojach da się wykruszyć łyżką na głębokość około 0.5 cm wierzchnią warstwę chciałem tam położyć panele. Dodam że posadzka nigdzie nie popękała. Był dodawany plastyfikator "do podłogówek", włókna i siatki. Cement II 32.5 

Nie wiem czy zastosować np prosfas do wzmacniania posadzek na tą wierzchnią warstwę. Czy to normalne że pojawiają się takie wierzchnie wykruszenia czy to skutek mrozu?


Więcej bym się nie dał namówić na posadzki zimą taka podłoga wytrzyma pewnie mniej niż wykonana latem.
Pozdrawiam

 

IMG_20210125_222555.jpg

 

IMG_20210125_222436.jpg

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż można powiedzieć. Z uwagi na niskie temperatury podłoga nie związała. Przecież każda mieszanka ma określona temperaturę wiązania, a bez dodatkowych "ulepszaczy" minimalna temperatura reakcji to plus 5 stopni Celsjusza. Moim zdaniem - wina wykonawcy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Cóż można powiedzieć. Z uwagi na niskie temperatury podłoga nie związała. Przecież każda mieszanka ma określona temperaturę wiązania, a bez dodatkowych "ulepszaczy" minimalna temperatura reakcji to plus 5 stopni Celsjusza. Moim zdaniem - wina wykonawcy.

Czy da się w jakiś sposób uratować taką posadzkę? Czy tylko skuwanie wchodzi w grę 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pobvrać próbki betonu (uwaga na rury!!) i zależnie od oceny:

- zeszlifować słabą warstwę i wyrównać np. posadzką samorozlewną

- wypełnić wykruszenia i wzmocnić nawierzchnię  np. preparatami żywicznymi

- przy  skrajnie słabym betonie usunąć całą wylewkę  (mało prawdopodobne).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jutro wytnę w posadzce szlifierką kątową fragment (tam gdzie nie ma rurek). Kontaktowałem się z jednym z laboratoriów otrzymałem ofertę w której określają wytrzymałość na ściskanie i zginanie, rozumiem żeby zlecić takie badania? Ciekaw jestem jakie wartości w takim badaniu powinien osiągnąć beton. 

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dopytaj wykonawcy czy dał jakiś plastyfikator do wiązania w niskich temperaturach, taki wykruszenia się zdarzają. Poczekaj do wiosny, podszlifuj, wyrównaj i rób kolejne etapy prac jak podpowiadają wyżej. Po co iść w koszty, jeszcze się wykosztujesz przy budowie. 

Pozdrawiam 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Parkiet Komplex napisał:

Dlaczego zlecasz te badania?

Póki co pytałem o koszt takich badań. Jest to kwota w granicy 500 zł w laboratorium. Chciałem je zlecić dla swojego spokoju, ale może rzeczywiście to trochę bez sensu. Podpytam jeszcze najpierw znajomego glazurnika co sądzi o jakości posadzki. 

 

1 godzinę temu, ewamariusz napisał:

Witam. Dopytaj wykonawcy czy dał jakiś plastyfikator do wiązania w niskich temperaturach, taki wykruszenia się zdarzają. Poczekaj do wiosny, podszlifuj, wyrównaj i rób kolejne etapy prac jak podpowiadają wyżej. Po co iść w koszty, jeszcze się wykosztujesz przy budowie. 

Pozdrawiam 

 To prawda kosztów nie brakuje. Plastyfikatora przeciwmrozowego nie używali, dodali za to 2 różne środki przeznaczone do posadzek na ogrzewanie podłogowe, poszukam ich nazwy. Te wykruszenia są tylko w dwóch pokojach które robili na końcu, w pozostałych pomieszczeniach jest ok

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Te wykruszenie wygląda jakby woda kapała w to miejsce, nie rób żadnych badań, szkoda kasy. Glazurnik przed płytkami i tak będzie dodatkowo gruntował, a takie nierówności wyrówna klejem. Jak będą panele to też wyrównaj klejem. 

Pozdrawiam 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
15 godzin temu, ewamariusz napisał:

Witam. Te wykruszenie wygląda jakby woda kapała w to miejsce, nie rób żadnych badań, szkoda kasy. Glazurnik przed płytkami i tak będzie dodatkowo gruntował, a takie nierówności wyrówna klejem. Jak będą panele to też wyrównaj klejem. 

Pozdrawiam 

Był glazurnik stwierdził że grunt z Atlasa wystarczy. 

A że musiałem wykuć część posadzki żeby poprawić odpływ była okazja zobaczyć jak wygląda beton (poniżej zdjęcia)

Tarcza do betonu wchodziła bez problemu ale kucie było już dużo trudniejsze.

Sam nie wiem czy zlecać te badania. 

 

IMG_20210129_130503.jpg

 

IMG_20210129_130617.jpg

Edytowano przez Arris5 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pokoju który jest na zdjęciu jest miarę ok.

Jaki preparat gruntujący polecacie? Czy zagruntować raz krótko przed położeniem płytek czy np dwa razy teraz na wiosnę i latem przy płytkowaniu?

 

W dwóch pozostałych pokojach da się przy pomocy np łyżki zetrzeć na około 0,5 cm wierzchnią warstwę później jest twardy beton. 

W tych 2 pokojach musiałbym zetrzeć tą warstwę zagruntować i zastosować wylewkę samopoziomująca? Czy może ona mieć grubość tylko 0,5 cm? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry,

 

można spróbować wzmocnić za pomocą weber PG212. Do wysycenia. Nawet 2-3 warstwy.

Więcej o preparacie można poczytać na stronie: https://www.pl.weber/systemy-ocieplen/preparaty-gruntujace/weber-pg212

 

Alternatywnie polecilibyśmy wzmocnienie żywicą epoksydową weber.tec EP 19, ale z uwagi na to, że jest tam styropian, nie rekomendujemy takiego rozwiązania.

 

Pozdrawiamy!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli po latach moge stwierdzić, że  to był mój prawdziwy kolega bo dodał - na rynku są ceny wyższe. I coś w tym jest. Wszystko zależy od firmy. Pewno, ze osoba, która wczoraj założyła firmę remontowa chce zarobić w rok krocie i czasami przesadza z cenami tzw. komercyjnymi :). OK zatem szykuj drugie tyle, a ja mogę czuć się szczęściarzem.
    • Wydaje mi się że pochylenie to między 17-19 stopni dziś zrobię zdjęcie i załączę do wiadomości. Tak sobie myślałem że od krokwi do krokwi dam sznurek aby membrana wysoko paroprzepuszczalna  nie zwisała obawiam się że rozstaw krokwi jest zbyt duży i bez sznurka może zwisać i skropliny nie będą odprowadzane rozstaw krokwi  80-90 no tak ktoś zrobił. No chyba że zrezygnuje z foli i płyta osb ,papa, łaty, kontrłaty ,blacha. 
    • Tu mam taki w sumie ciekawy dokument pdf. Sucha zabudowa bez tajemnic https://knauf.pl/files/products_db/files/knauf-sucha-zabudowa-bez-tajemnic--katalog-pl-5200_2019082808.pdf Dodam jeszcze, że po zadaniu pytania Wujkowi G - szafa z płyt G-K znalazłem ciekawy film an kanale YT niejakiego Maria On dał radę. Ja miałem we wnęce w poprzednim mieszkaniu szafę z półek g-k w kuchni. Tyle, że nie było tam drzwi przesuwnych, które musiały idealnie chodzić po dolnej prowadnicy. Miałem też w przedpokoju Komandora z ogromnymi lustrami (koleżanki żony z lubością się w nich przeglądały) i faktycznie był to projekt w pewnym stopniu zbliżony do Twojego. Podłoga szafy była podłogą w przedpokoju a sufit był sufitem. Prowadnica była idealnie wypoziomowana i wszystko chodziło na "dotkniecie paluszkiem". Czyli jest to do zrobienia. Po tych rysunkach widac, że znasz temat i poradzisz sobie. Może faktycznie konsultacje z Komandorem to dobry pomysł.
    • Nie wspomniałeś, o jakim kącie nachylenia mowa. Przeczytałem tylko, że mały. Skoro jest ewidentnie wilgoć, która doprowadziła już do powstania pleśni, trzeba się za to wziąć i zapewnić dobrą "wentylację" warstw. Ta skondensowana wilgoć musi mieć gdzieś ujście. Inaczej powielisz ten sam błąd. Pytanie - gdzie on tkwi? Papa stanowi paroizolację - o ile nie jest to papa/membrana (membrana bitumiczna) w jednym, którą można układać na pełne deskowanie. Kliknij sobie w ten link https://budujemydom.pl/irbj/porady/90264-poprawne-wykonanie-hydroizolacji-dachu-skosnego-z-pelnym-deskowaniem Masz w tym artykule opis warstw do tego schematu     Są dwie szkoły - szczelina i bez szczeliny. Bez względu na "szkołę" musi być wentylacja od okapu aż po kalenicę.
    • Dla budynków istniejących dopuszcza się przyjmowanie odległości, bez uwzględnienia grubości warstw izolacji termicznej, tynków, itp.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...