Skocz do zawartości

Grubość styropianu na gruncie


Recommended Posts

Napisano

Witam..Mam 15cm miejsca na wylewke podłogówkę i styropian..Co najlepiej zrobić 2x4cm styropian grafitowy o lambdzie 0,30 na to podłogówkę i wylewkę anhydrytową, czy może jednak pomyśleć nad płytą pir tylko czy w jednej warstwie czy w dwóch.Jeżeli Pir czy jest to oplacalne czy faktycznie koszty sie zwrócą po jakimś czasie czy dopiero po 20 latach

Napisano

Proponuje zastosować styropian TERMONIUM PLUS dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda 0,031 W/mK - to gwarantowana wartość potwierdzona dodatkowo przez Instytut Techniki Budowlanej w postaci rekomendacji technicznej (Rekomendacja) dla tego produktu oraz innych płyt styropianowych produkowanych przez firmę Termo Organika.  Dla spełnienia wymagań ochrony cieplnej dla podłóg na gruncie według nowych Warunków Technicznych na 2021, wystarczy 8 cm (np. 2x 4 cm lub 3 cm + 5 cm). Koszt zakupu będzie zapewne znacznie mniejszy niż płyt typu PIR. Odnośnie okresu zwrotu w porównaniu obu produktów, to trzeba było by wykonać audyt energetyczny przy obu założeniach by można było prognozować szacunkowy okres zwrotu.  Strumień ciepła będzie zawsze skierowany  w miejsce o mniejszym oporze cieplnym, stąd ciepło z podłogówki, będzie miało łatwiej pokonać warstwę podłogi w kierunku wnętrza niż "przepychać" się w kierunku gruntu, przez warstwę skutecznej izolacji.     

Napisano
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Spróbuj nie ocieplić podłogi na gruncie i wtedy każdą zaoszczędzoną złotówkę wydasz na ogrzewanie. Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA. Asortyment jednej z firm jest pod linkiem https://termoorganika.pl/styropian-dach-podloga

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Napisano
9 minut temu, Damian Kwolek napisał:

Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Nie grafitowego, tylko:

9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA.

styropian dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda odpowiedniej wartości...

Napisano
Dnia 30.11.2020 o 20:15, Damian Kwolek napisał:

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Podnieś się te 3 cm i zwiększ grubość izolacji cieplnej.

Dodatkowo zamiast wylewki moższ na podłogowe styropian, XPS lub PIR dac OSB frezowany grubszy (np 4- 5 cm), zamiast betonu.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podepnę się pod temat. 

Remontuję łazienki (na dole łazienka jest nad piwnicą a druga jest na piętrze nad nią). Po skuciu płytek i posadzek okazało się że podłogi były izolowane jedynie papą na lepiku. Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Napisano
1 godzinę temu, drzanudz napisał:

Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Nad piwnicą daj jak najlepszą izolację termiczną, ale twardą, podlogową, jak najgrubiej. I nie dawaj podłogowki w tym jednym pomieszczeniu. 

Możesz zamienić na ścienne, lub grzejnik - łazienka to nie duże pomieszczenie,otoczone innymi - ją wystarczy dogrzać.

 

Na piętrze wystarczy 5 cm XPS wg mnie + warstwy posadzki z ogrzewaniem.

Napisano

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi. Co do podłogówki na dole, jest teoretyczna możliwość elektrycznej, tylko muszę skonsultować z gościem od fotowoltaiki, czy się wyrobi z mocą, bo na wiosnę będzie montowana. A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Napisano
23 minuty temu, drzanudz napisał:

A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

24 minuty temu, drzanudz napisał:

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi.

Ściany narożne będziesz miał ocieplone, pwnic pewnie też - więc to nie problem.

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

Czyli jeśli ocieplę od dołu, to mogę na górze dać 5 cm styroduru i wystarczy? A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Napisano

Materiał izolacyjny działa w taki sposób, że posiada dużo porów wypełnionych np powietrzem. Dzięki temu ciepło (lub „zimno”) które chce się przez niego przedostać ma do wyboru drogę długą (omijając pory) lub nieefektywną (raz przez szkielet materiału a raz przez pory). Jeśli przebijesz styrodur lub inną izolację cieplną metalowym elementem (dobrze przewodzącym ciepło) to utworzysz tzw mostek cieplny przez co efektywność izolacji spadnie.

Napisano
8 godzin temu, drzanudz napisał:

A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

NT instalacji ogrzewania to tu są inni fachowcy, ale wydaje mi się, że rurki muszą być na wylewce a nie bezpośrednio na XPS.

Pewnie ktos fachowy się odezwie w temacie.

 

Jak od dołu ocieplisz i dasz dodatkowo na plytę 5 cm XPS - to wydaje mi się, że nie będzie źle.

Też ciekawy jestem, co na to inni?

Napisano
10 godzin temu, drzanudz napisał:

Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Nie przejmować się i wbijać. Spinki mają 50mm długości. Odejmując średnicę rurki 16-18mm - nie przebijesz się na wylot przez 5cm płytę xps. 

 

Ewentualnie (jeśli nam za bardzo nie wierzysz) możesz pokusić się o kombinację 3cm xps i np 2 cm płyty knauf floor heating. Wszystko pod wodne ogrzewanie podłogowe. 

 

Natomiast alternatywnych możliwości jest wiele. 

Chociażby maty elektryczne w połączeniu z suchym jastrychem. 

 

Ogranicza Cię tylko zasobność portfela i tempo, w jakim chcesz wykonać remont. 

 

Pamiętaj, że zwykły jastrych sezonuje się około 1cm na tydzień. Przy grubości 6cm to minimum miesiąc oczekiwania. Do tego powinno się go wygrzać przed układaniem płytek. Harmonogram takiego procesu to minimum 2 tygodnie, zwykle ponad 3.

 

Łącznie, od momentu rozłożenia zwykłego jastrychu do rozpoczęcia klejenia płytek upływa około dwóch miesięcy. 

Znajdą się oczywiście fachowcy, co to zapewnią, że po tygodniu-dwóch już wejdą z klejeniem okładziny, ale takich już bym przy rozmowie wstępnej pogonił... 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...