Skocz do zawartości

Grubość styropianu na gruncie


Recommended Posts

Witam..Mam 15cm miejsca na wylewke podłogówkę i styropian..Co najlepiej zrobić 2x4cm styropian grafitowy o lambdzie 0,30 na to podłogówkę i wylewkę anhydrytową, czy może jednak pomyśleć nad płytą pir tylko czy w jednej warstwie czy w dwóch.Jeżeli Pir czy jest to oplacalne czy faktycznie koszty sie zwrócą po jakimś czasie czy dopiero po 20 latach

Link do komentarza

Proponuje zastosować styropian TERMONIUM PLUS dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda 0,031 W/mK - to gwarantowana wartość potwierdzona dodatkowo przez Instytut Techniki Budowlanej w postaci rekomendacji technicznej (Rekomendacja) dla tego produktu oraz innych płyt styropianowych produkowanych przez firmę Termo Organika.  Dla spełnienia wymagań ochrony cieplnej dla podłóg na gruncie według nowych Warunków Technicznych na 2021, wystarczy 8 cm (np. 2x 4 cm lub 3 cm + 5 cm). Koszt zakupu będzie zapewne znacznie mniejszy niż płyt typu PIR. Odnośnie okresu zwrotu w porównaniu obu produktów, to trzeba było by wykonać audyt energetyczny przy obu założeniach by można było prognozować szacunkowy okres zwrotu.  Strumień ciepła będzie zawsze skierowany  w miejsce o mniejszym oporze cieplnym, stąd ciepło z podłogówki, będzie miało łatwiej pokonać warstwę podłogi w kierunku wnętrza niż "przepychać" się w kierunku gruntu, przez warstwę skutecznej izolacji.     

Link do komentarza
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Spróbuj nie ocieplić podłogi na gruncie i wtedy każdą zaoszczędzoną złotówkę wydasz na ogrzewanie. Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA. Asortyment jednej z firm jest pod linkiem https://termoorganika.pl/styropian-dach-podloga

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Link do komentarza
9 minut temu, Damian Kwolek napisał:

Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Nie grafitowego, tylko:

9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Do izolacji podłóg są dedykowane styropiany, które mają w nazwie DACH/PODŁOGA.

styropian dach-podłoga, który posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i współczynnik lambda odpowiedniej wartości...

Link do komentarza
Dnia 30.11.2020 o 20:15, Damian Kwolek napisał:

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Ten styropian grafitowy 10 cm to na elewację czy podłogę bo się pogubiłem właśnie w tej chwili :)

Link do komentarza
Dnia 30.11.2020 o 20:15, Damian Kwolek napisał:

bede mial ciepłe parapety o grubosci 6cm takze moge jeszcze mysle podniesc sie z posadzka ze 3cm zeby nic nie przeszkadzało..Czy 10cm styropianu grafitowego bedzie ok?

Podnieś się te 3 cm i zwiększ grubość izolacji cieplnej.

Dodatkowo zamiast wylewki moższ na podłogowe styropian, XPS lub PIR dac OSB frezowany grubszy (np 4- 5 cm), zamiast betonu.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. 

Remontuję łazienki (na dole łazienka jest nad piwnicą a druga jest na piętrze nad nią). Po skuciu płytek i posadzek okazało się że podłogi były izolowane jedynie papą na lepiku. Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Link do komentarza
1 godzinę temu, drzanudz napisał:

Tak że mam na grubości 12 cm zmieścić izolację termiczną, podłogówkę wodną, jastrych i płytki. Jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? 

Nad piwnicą daj jak najlepszą izolację termiczną, ale twardą, podlogową, jak najgrubiej. I nie dawaj podłogowki w tym jednym pomieszczeniu. 

Możesz zamienić na ścienne, lub grzejnik - łazienka to nie duże pomieszczenie,otoczone innymi - ją wystarczy dogrzać.

 

Na piętrze wystarczy 5 cm XPS wg mnie + warstwy posadzki z ogrzewaniem.

Link do komentarza

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi. Co do podłogówki na dole, jest teoretyczna możliwość elektrycznej, tylko muszę skonsultować z gościem od fotowoltaiki, czy się wyrobi z mocą, bo na wiosnę będzie montowana. A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Link do komentarza
23 minuty temu, drzanudz napisał:

A dało by coś ocieplenie od piwnicy? Gdybym kleił steropian na suficie pod łazienką... 

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

24 minuty temu, drzanudz napisał:

No właśnie łazienki są na rogu domu, więc 2 ściany są zewnętrznymi.

Ściany narożne będziesz miał ocieplone, pwnic pewnie też - więc to nie problem.

Link do komentarza
1 minutę temu, zenek napisał:

Tak - jak najbardziej prawidłowe jest ocieplenie od zimnej strony przegrody.

Czyli jeśli ocieplę od dołu, to mogę na górze dać 5 cm styroduru i wystarczy? A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Link do komentarza

Materiał izolacyjny działa w taki sposób, że posiada dużo porów wypełnionych np powietrzem. Dzięki temu ciepło (lub „zimno”) które chce się przez niego przedostać ma do wyboru drogę długą (omijając pory) lub nieefektywną (raz przez szkielet materiału a raz przez pory). Jeśli przebijesz styrodur lub inną izolację cieplną metalowym elementem (dobrze przewodzącym ciepło) to utworzysz tzw mostek cieplny przez co efektywność izolacji spadnie.

Link do komentarza
8 godzin temu, drzanudz napisał:

A co do styroduru, czytałem że nie wolno go uszkodzić... Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

NT instalacji ogrzewania to tu są inni fachowcy, ale wydaje mi się, że rurki muszą być na wylewce a nie bezpośrednio na XPS.

Pewnie ktos fachowy się odezwie w temacie.

 

Jak od dołu ocieplisz i dasz dodatkowo na plytę 5 cm XPS - to wydaje mi się, że nie będzie źle.

Też ciekawy jestem, co na to inni?

Link do komentarza
10 godzin temu, drzanudz napisał:

Czy można rurki pex usztywnić inaczej, niż klipsami do wbijania, czy jednak się tym nie przejmować i wbijać? 

Nie przejmować się i wbijać. Spinki mają 50mm długości. Odejmując średnicę rurki 16-18mm - nie przebijesz się na wylot przez 5cm płytę xps. 

 

Ewentualnie (jeśli nam za bardzo nie wierzysz) możesz pokusić się o kombinację 3cm xps i np 2 cm płyty knauf floor heating. Wszystko pod wodne ogrzewanie podłogowe. 

 

Natomiast alternatywnych możliwości jest wiele. 

Chociażby maty elektryczne w połączeniu z suchym jastrychem. 

 

Ogranicza Cię tylko zasobność portfela i tempo, w jakim chcesz wykonać remont. 

 

Pamiętaj, że zwykły jastrych sezonuje się około 1cm na tydzień. Przy grubości 6cm to minimum miesiąc oczekiwania. Do tego powinno się go wygrzać przed układaniem płytek. Harmonogram takiego procesu to minimum 2 tygodnie, zwykle ponad 3.

 

Łącznie, od momentu rozłożenia zwykłego jastrychu do rozpoczęcia klejenia płytek upływa około dwóch miesięcy. 

Znajdą się oczywiście fachowcy, co to zapewnią, że po tygodniu-dwóch już wejdą z klejeniem okładziny, ale takich już bym przy rozmowie wstępnej pogonił... 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...