Skocz do zawartości

Zmiana dachu na dwuspadzisty


Recommended Posts

Napisano

Witam. Przymierzam się do wymiany dachu. Aktualnie mam stop betonowy, hasi i znów beton.

Chce wiedzieć czy można upierdzielic trochę rogi i zrobić dach spadzisty

Jak to wygląda z tym stopem betonowym...

Chciałbym tak zrobić żeby na piętrze dach zaczynał się od około 1.2m

Mam też do wymiany okna więc będzie łatwiej.

Wymiary piętra to około 10x13

 

Prosze o pomoc i orientacyjna kwotę takiego dachu..

Napisano

Jeśli chodzi o kwotę, musisz mieć projekt i rozesłać zapytania ofertowe do firm, które zajmują się zawodowo takimi pracami, firm, które robią gotowe wiązary dachowe wg specyfikacji, samodzielnie wg specyfikacji wysłać zapytanie do tartaku. Tyle ode mnie. Rozumiem, że mówisz o ściance kolankowej. Poza tym te działania prowadzą do wizyty u projektanta i projekcie dachu oraz nadbudowie z istotnymi zmianami konstrukcyjnymi czyli trzeba wydeptać ścieżkę do urzędu, ale dopiero z projektem nadbudowy.

Napisano
7 godzin temu, Awek napisał:

Chce wiedzieć czy można upierdzielic trochę rogi i zrobić dach spadzisty

Nie da się upierdzielić rogów  :12_slight_smile:

 

Musisz zdjąć cały stropodach ze stropu i zbudować nowy dach razem ze sciankami kolankowymi, szczytowymi może.).

Wg projektu, jeśli warunki w planie miejscowym na to pozwalają.

 

A więc najpierw pytanie do Urzędu o możliwości zawarte w planie miejscowym, albo WZiZT - potem projekt i realizacja.

 

Pozytywem jest to obecne obciążenie stropu - bo wskazuje, że powinien on unieść aczej bez trudu użytkowe poddasze (ale i tak potrzebna jest ekspertyza konstrukcyjna stropu).

Napisano

Ok rozumiem.

A proszę mi powiedzieć czy jeśli tylko zrzucę jedna warstwę betonu i te hasi i zrobię tylko nowy dach lekko spadzisty... Albo i nawet płaski to czy potrzebne są jakieś zmiany projektowe ? Wizyty w urzędzie badz coś?

 

W sumie 30000 zł zamknę się z tym ? 

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Napisano

Zacieków nie ma.. czyli jaka rada na to ? Dom ocieplony styr 5 także z 15 lat temu.

 

Lepiej taki dach zostawić ? Jak nie cieknie?

Napisano (edytowany)

Coś takiego chyba 

https://www.metalbud.zgora.pl/Warto-wiedziec/Remont-dachu-plaskiego-starego-domu

 

Powiem tak. Miałem remont rok temu..

Nie ściągnąłem płyt gdzie było trochę grzyba i znów wyszedł. Tam gdzie robiłem sam sufit podwieszany jest ok. Nie zrobiłem tego tylko wyczyściłem tego grzyba.

 

Czy można ten dach zrobić bez ściągania tego wszystkiego? Kolejna sprawa to że lato mamy po bardzo ciepło na górze. 

Nie wiem czy najpierw zająć się oknami czy ociepleniem czy dachem.

Edytowano przez Awek (zobacz historię edycji)
Napisano

Najpierw wyczyściłem parę razy środkiem do grzyba.. potem podrapałem co mogłem i płyta.

Chodzi mi o miejsca gdzie był na rogu płyty i ściany. Tylko popsikalem i pociągalem, zagipsowalem itd..

Czemu te ściany są przemarznięte?

Co można zrobić? Okna wymienić? Ma na to wpływ dach ?

Napisano
3 godziny temu, joks napisał:

Co to jest te ,,hasi''?

haś - żuzel itp.

Z hałd...

3 godziny temu, Awek napisał:

Czy można ten dach zrobić bez ściągania tego wszystkiego? Kolejna sprawa to że lato mamy po bardzo ciepło na górze. 

Nie wiem czy najpierw zająć się oknami czy ociepleniem czy dachem.

Być może masz za słabą izolację, choć ten haś przy grubej warstwie nieźle działał.

Możesz mieć przemarzanie od góry, może nie dogrzewasz tego pomieszczenia, może nie wietrzysz?

23 minuty temu, Awek napisał:

Co można zrobić? Okna wymienić? Ma na to wpływ dach ?

Trudno będzie tak korespondencyjnie to zdecydować. 

Musisz najpierw sprawdzić kilka opcji.

Napisano

No najwiecej w sypialni a jest tam ok 2 stopnie mniej niż w innych pomieszczeniach. Ale znów jak zwieksze temp to dzieci mają katar rano itd. wietrzymy regularnie.

 Słyszałem że można jakieś płyty na dach nałożyć? Jest to dobre rozwiązanie.

W lato mamy upał na górze. 

Może problem leży w oknach albo coś?

A dach warto zostawić i nie ruszać tego..hmm?

Napisano
1 godzinę temu, Awek napisał:

Może ...

A może pokazałbyś na rysunku, szkicu, zdjęciach o co Ci chodzi...

Jaki masz dach, jaki chcesz mieć dach, jaki chcesz miec efekt, gdzie są te okna do wymiany...

 

Jak jest trochę chłodniej w sypialni to lepiej się śpi...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...