Skocz do zawartości

Zmiany w projekcie [Torino - Extradom]


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Jakie widzicie możliwości zmian okien dachowych, tak aby jak najwygodniej było przez nie patrzeć? 

Przed działką mam bardzo ładny widok i nie chciałbym tracić możliwości oglądania go z dwóch pokoi na piętrze. A przez okna dachowe ciężko cokolwiek oglądać (np. czytając książkę przy oknie) ;)

Projekt Torino jak najbardziej mi odpowiada (wielkość, rozmieszczenie pokoi), lecz problem stanowią właśnie okna dachowe.

 

Czy np. obniżenie okien, przy jednoczesnym ich poszerzeniu temu zaradzi?  Obniżając musiałbym zrezygnować z jednego okna w jednym pokoju (przeszkadza wewnętrzna krokiew - kosz, nie wiem jak to się fachowo nazywa).

 

image.thumb.png.c1bbcbb225ade2c606dc8257477614dd.png

 

Link do projektu -> https://www.extradom.pl/projekt-domu-torino-BBE1044?gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6USvn1qGhsCePzIkvQrFaq-UguXfGaA_1A25e1bnCu36Bp8oZaDRQlRoC63QQAvD_BwE

 

Z góry dzięki za pomysły i podpowiedzi.

Pozdrawiam,

 

 

Napisano

Zasadnicze znaczenie ma tu wysokość dolnej krawędzi okien nad podłogą. W pozycji siedzącej możemy przez nie wygodnie wyglądać, jeżeli wynosi ona poniżej 1 m. Wobec niezbyt dużego kąta nachylenia dachu (32°) okno będzie musiało być dość wysokie (długie), żeby zapewnić dobry widok także w pozycji stojącej.

Napisano

Dość długie, czyli orientacyjnie ile powinno wynosić? W takim wypadku może zastosować okna łączone (zdj. poniżej) ?

image.png.e9def5b0dac54322dd9c4cd29ec1a203.png

 

Byłem u osoby, która buduje akurat ten projekt, ale nie zmierzyłem na jakiej wysokości się okno zaczyna.

I jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość wstawienia okna szerszego niż odległość między jedna a drugą krokwią? 

Tak, żeby wstawić jedno okno niżej ale za to żeby było szersze?  

 

image.png.bf511308e9db06594d0323451cf243ff.png

Napisano

Dzień dobry,

W tego typu przypadkach istnieją różne rozwiązania. Wyższe przeszklenie można stworzyć poprzez zespolenie pionowe dwóch lub więcej okien dachowych. Pamiętajmy, że na kondygnacjach położonych do 25 metrów nad terenem, aktualne przepisy nakazują montaż okien otwieranych nie niżej niż 85 cm nad podłogą. Poniżej tej wysokości należałoby więc zastosować przeszklenie nieotwierane z szybą wzmocnioną.

Chodzi tu, rzecz jasna, o bezpieczeństwo użytkowników. Można też stosować okna o dużych rozmiarach, jak okno FDY-V Duet proSky, którego dolna część jest nieotwierana i przeszklona szybą bezpieczną lub okna balkonowe jak FHG-V Galeria (w pomieszczeniach gdzie nie ma ścianki kolankowej lub jest bardzo niska). W pomieszczeniach ze ścianką kolankową, jak na zdjęciu powyżej, można też stosować okna kolankowe, czyli pionowe przeszklenia zespalane z oknami dachowymi. Takie zespolenie daje dobry widok na zewnątrz również osobie siedzącej. Okna kolankowe FAKRO są wyposażone standardowo w szybę bezpieczną.

 

Zamieszczam link do okien kolankowych FAKRO:
https://www.fakro.pl/okna-dachowe/typy/kolankowe/

 

Montaż okien szerszych niż rozstaw krokwi jest również możliwy, po zastosowaniu tzw. wymianów w konstrukcji dachu. Zaznaczam jednak, że wszystkie zmiany, o których mowa trzeba koniecznie skonsultować z architektem. Powinien on dobrać najlepsze rozwiązanie i doradzić wymiary przeszklenia potrzebne do spełnienia życzeń inwestora.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzień dobry,

poniżej przedstawiam dostępne wysokości dolnego skrzydła okien typu Duet proSky FAKRO. 

 

STANDARDOWY:
 do wysokości:
 A     B       C
186 (140-50)
206 (160-50)
235 (160-78)
255 (160-98)

 

NIESTANDARDOWY:
do wysokości:
180 (140-44)
206 (140-70)
235 (140-98)
255 (180-78)

przy czym: 

A- wysokość ościeżnicy okna
B - wysokość górnego skrzydła
C- wysokość dolnego skrzydła
 

Jeśli jest Pan zainteresowany jeszcze innym wymiarem - prosimy o kontakt - nasi specjaliści indywidualnie sprawdzą możliwości specjalnego zamówienia.

Pozdrawiam,

 

Konsultant FAKRO

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...