Skocz do zawartości

Pompa Ciepła split dla domu 247m²


Wojtek_St

Recommended Posts

Witam serdecznie!

 

Bardzo proszę o poradę dotyczącą wyboru pompy Ciepła. Z racji istniejącej już instalacji  oraz zabudowy wokoło domu, zdecydowany jestem na pompę powietrzna.

Byłem w jednej firmie która wg podanych parametrów stwierdziła że na mój dom wystarczy pompa Viessmann 200-s  1 fazowa o mocy 8 kW. Jak na to co widziałem u znajomych i co dopytywałem wydała mi się zbyt mała,ale może to oni mają coś źle zrobione. 

Bardzo proszę o doradę oraz możliwie o podanie mocy jaka by mi wystarczyła do komfortowej temperatury w okolicach 22.5 st C w zimie oraz dogrzewania wody przez cały rok.

Moje dane:

Metraż 247m²

Podłogowe ok 150m², ok 100m² kaloryfery

Budynek z 2013r, izolacja ściany 12cm styropian, strych ocieplony ok 25cm oraz dach ocieplony wełną

Założona rekuperacja

Okna 3 szybowe

Zbiornik na wodę 300L

Dodatkowo instalacja solarna i fotowoltaiczna 5.6 kW

Do tej pory palone groszkiem.

( wypalałem na sezon grzewczy ok 4.5 tony)

Bardzo proszę o polecenie rodzaju pompy, producenta a przedewszystkim mocy potrzebnej.

Liczę się z tym iż przy mrozach instalacja może się posiłkować grzałkami. Nie che dodatkowych podgrzewaczy i pieców. Chce aby pompa starczała na wszystko.

Pozdrawiam i czekam na konkrety.

 

Link do komentarza

Dodam do wypowiedzi Eksperta Cezarego, że faktycznie jest takie zagrożenie, ale są strefy w Polsce, w których średnia temperatur w roku i nawet w zimie jest na tyle wysoka, że pompa ciepła powietrze-powietrze może się spisać. Producenci tych urządzeń wyposażają je dodatkowo w grzałki elektryczne do podgrzewania powietrza na zasilaniu w warunkach krytycznych. Nie zmienia to faktu, że awaryjne źródło ciepła jest wskazane. Tutaj podobny przypadek z życia wzięty bez naciągania faktów. https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/89657-zalety-ogrzewania-duzego-domu-monoblokowa-pompa-ciepla-hpa-o-13-c-premium

i opowieść właściciela domu na zmianę z wykonawcą instalacji.

 

Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

Link do komentarza
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dodam do wypowiedzi Eksperta Cezarego, że faktycznie jest takie zagrożenie, ale są strefy w Polsce, w których średnia temperatur w roku i nawet w zimie jest na tyle wysoka, że pompa ciepła powietrze-powietrze może się spisać. Producenci tych urządzeń wyposażają je dodatkowo w grzałki elektryczne do podgrzewania powietrza na zasilaniu w warunkach krytycznych. Nie zmienia to faktu, że awaryjne źródło ciepła jest wskazane. Tutaj podobny przypadek z życia wzięty bez naciągania faktów. https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/89657-zalety-ogrzewania-duzego-domu-monoblokowa-pompa-ciepla-hpa-o-13-c-premium

i opowieść właściciela domu na zmianę z wykonawcą instalacji.

 

Witam

Chyba redaktor coś pokręcił, albo są różne rozwiązania, bo w mojej pompie grzałki są, ale nie do podgrzewania powietrza, a po prostu w warunkach kiedy pompa by nie dała rady to grzałki dogrzewają czynnik grzewczy w instalacji CO.

Oprócz grzałki nie mam innego źródła awaryjnego, jak przyjdzie zima, że dupa zmarznie, to wtedy będę myśleć ;)

Link do komentarza
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Pompa typu powietrze/woda w niskich temp. zewnęrznych może nie zpewniać pożądanego komfortu cieplnego i przy takich instalacjach zawsze konieczne będzie zapewnienie ogrzewania wspomagajacego (elektryczne, kominek, kocioł) zwłaszsza, że część c.o. ma grzejniki. 

litości..w dzisiejszych czasach trochę nie przystoi taka wypowiedź....dzisiaj chyba każda PC p-w ma grzałki, więc problem praktycznie nie istnieje..,pisanie o dodatkowym koininku,kotle to nadużycie

3 godziny temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

nie przejmuj się...drąż temat, nie poddawaj się tak łatwo...experci nie są nieomylni ;)

Link do komentarza
23 godziny temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

Wystarczy w filmie, który załączyłem w poście, zwrócić uwagę na moc pompy ciepła, która działa w domu o zbliżonej powierzchni. Dodam, że producenci pomp ciepła przed sezonem grzewczym (a nawet wcześniej) wystartowali z atrakcyjnymi promocjami. Oczywiście słowo "atrakcyjny" ma wydźwięk subiektywny, ale warto posłuchać relacji "naocznych świadków" :). W celu ustalenia konkretów i prawidłowego doboru mocy urządzenia warto bez zobowiązań zadzwonić do przedstawiciela firmy. To nic nie kosztuje. :) Powietrzne pompy ciepła w synergii z PV znakomicie się sprawdzają nawet na dużych osiedlach.

 

 

Link do komentarza
18 godzin temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za wszystkie wasze odpowiedzi i porady ale prosiłbym też o do radę Co do mocy pompy jaka by była odpowiednia do mojego domu i czy monoblok czy Split

wejdź tutaj

https://cieplowlasciwie.pl/

z tego policz moc pompy - liczy z całkiem dobrym przybliżeniem na CO. Na to co wyjdzie dla CWU nie patrz - bo mocno zawyża, tylko dodatkowo przyjmij 0,25kW na 1 osobę w domu. Możesz tutaj wkleić linka co ci wyjdzie, to jeszcze przedyskutujemy wyniki....

czyli jak wyjdzie ci, że potrzebujesz 6kW na CO i będą mieszkać 2 osoby, to potrzebujesz 6,5kW. Potem przeglądasz oferty różnych producentów i patrzysz jakie mają typoszeregi....

Link do komentarza

czyli potrzebujesz około 7,5kW jak będzie -20C na zewnątrz...

czyli widzę 2 możliwości:

1 - wariant bezpieczny, czyli Panasonic TCAP 9kW - ma on gwarantowaną moc 9kW aż do -15C (nie wiem czy są inne pompy z gwarantowaną mocą do okreslonej temperatury)

2 - wariant tańszy - inna pompa  o mocy 8-9kW 1F/3F która prawie na pewno będzie tańsza, ale może być konieczność gdy temperatura bardzo mocno spadnie (na co sie nie zanosi, ale to inna sprawa), wspomagania się grzałkami z PC

Link do komentarza

Pytanko: Dlaczego kolega potrzebuje pompy ciepła 7,5kW a nie 11kW (co+c.w.u.) ?

Edit: Nieaktualne, już doczytałem w poprzednim poście - na c.w.u. przyjmuje się 0,25kW na osobę, dla 3 osób wyjdzie 7,5kW.

 

Jak duży zasobnik wody proponujecie przy tym konkretnym przypadku (powietrzna pompa ciepła i 3 osoby)?

Edytowano przez NobelM (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
17 godzin temu, aaaa napisał:

wejdź tutaj

https://cieplowlasciwie.pl/

z tego policz moc pompy - liczy z całkiem dobrym przybliżeniem na CO. Na to co wyjdzie dla CWU nie patrz - bo mocno zawyża, tylko dodatkowo przyjmij 0,25kW na 1 osobę w domu. Możesz tutaj wkleić linka co ci wyjdzie, to jeszcze przedyskutujemy wyniki....

czyli jak wyjdzie ci, że potrzebujesz 6kW na CO i będą mieszkać 2 osoby, to potrzebujesz 6,5kW. Potem przeglądasz oferty różnych producentów i patrzysz jakie mają typoszeregi....

I tu wkracza Człowiek, który to przerobił na swoim przykładzie :) Moim skromnym zdaniem pompa ciepła poniżej 10kW, która ma ogrzać dom i przygotować cwu będzie za mała.  W filmie, który podsunąłem jako sugestia była mowa o monobloku 13kW na dom o prawie identycznej powierzchni. Taka gra w skojarzenia. Oczywiście główną rolę odgrywa tu zapotrzebowanie na ciepło i zapotrzebowanie cwu przez rodzinę

Link do komentarza
4 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

I tu wkracza Człowiek, który to przerobił na swoim przykładzie :) Moim skromnym zdaniem pompa ciepła poniżej 10kW, która ma ogrzać dom i przygotować cwu będzie za mała.  W filmie, który podsunąłem jako sugestia była mowa o monobloku 13kW na dom o prawie identycznej powierzchni. Taka gra w skojarzenia. Oczywiście główną rolę odgrywa tu zapotrzebowanie na ciepło i zapotrzebowanie cwu przez rodzinę

Całe szczęście, że te zdanie takie skromne ;)

Po to sie robi obliczenia, żeby nie przepałać za większą moc pompy. Jak ktoś ma obawy, czy takie zgrubne obliczenia są poprawne to albo udaje się specjalisty audytora i zamawia profesjonalne obliczenia albo kupuje się mocniejszą pompę. Samą powierzchnię można sobie w "buty" wsadzić...a sposób w jaki firmy które dobierają moc pomp też pozostawia wiele do życzenia...dla mojego domu proponowano mi urządzenia od 5,9kW aż do około 15kW. Wszystko firmy, wszystko fachowcy...tia...a mam 7,6kW z zapasem, bo było 500zł drożej od 5,9kW która też by pewnie wystarczyła...

 

Dla wyliczonego zapotrzebowania 7,5kW za CO+CWU TCAP 9kW jest z dużym zapasem. Proszę nie zapominać, że te 7,5kW będzie potrzebne dla -20C na zewnątrz....dla 0C na zewnątrz będzie potrzeba około 3,5-3,7kW...a średnia temperatura okresu grzewczego w Polsce to +2C bodajże...

 

25 minut temu, Wojtek_St napisał:

Dokładnie, zasobnik będzie napewno odgrywał spore znaczenie. Mam 7 letni zasobnik 300 l z dwoma wężownicami to którego podpięte są solary może to jakoś wykorzystać?

A pompa split czy monoblok?

Najlepiej jak by była możliwość podwieszenia jej na ścianie ok 2 m nad ziemią...

może być monoblok, ale musi być jakieś zabezpieczenie na wypadek dłuższego braku prądu.

Link do komentarza
50 minut temu, aaaa napisał:

Całe szczęście, że te zdanie takie skromne ;)

Po to sie robi obliczenia, żeby nie przepałać za większą moc pompy. Jak ktoś ma obawy, czy takie zgrubne obliczenia są poprawne to albo udaje się specjalisty audytora i zamawia profesjonalne obliczenia albo kupuje się mocniejszą pompę. Samą powierzchnię można sobie w "buty" wsadzić...a sposób w jaki firmy które dobierają moc pomp też pozostawia wiele do życzenia...dla mojego domu proponowano mi urządzenia od 5,9kW aż do około 15kW. Wszystko firmy, wszystko fachowcy...tia...a mam 7,6kW z zapasem, bo było 500zł drożej od 5,9kW która też by pewnie wystarczyła...

 

Dla wyliczonego zapotrzebowania 7,5kW za CO+CWU TCAP 9kW jest z dużym zapasem. Proszę nie zapominać, że te 7,5kW będzie potrzebne dla -20C na zewnątrz....dla 0C na zewnątrz będzie potrzeba około 3,5-3,7kW...a średnia temperatura okresu grzewczego w Polsce to +2C bodajże...

 

może być monoblok, ale musi być jakieś zabezpieczenie na wypadek dłuższego braku prądu.

Jaki człowiek, takie zdanie :). Oczywiście, że masz 100% racji. Proponowałem ścieżkę, która miała doprowadzić Pytającego do doradcy handlowego z dowolnie wytypowanej firmy. Mówiłem też o zapotrzebowaniu na ciepło na CO i CWU. Wszystkie dane prowadzą do optymalizacji. Np. temperatura zewnętrzna w danej lokalizacji w najzimniejsze dni. Musimy założyć, ze raz na 10 lat będzie zima, której najstarsi ludzie nie pamiętają :). Przewymiarować potrafi każdy, a czasy z hasłem "na zapas" już bezpowrotnie minęły. Nowe WT2021 zmuszą producentów urządzeń grzewczych do zmniejszania mocy i przykładowo kocioł kondensacyjny 11 kW będzie wystarczający. Poza tym przygotowanie CWU będzie realizowane często z paneli PV na dachu a kotły i pompy ciepła będą tylko służyły do CO.

Link do komentarza

Opieranie się na wycenach przygotowanych bezpośrednio do budynku, a nie za pomocą kalkulatorów internetowych daje inwestorowi dużo lepszy pogląd na całkowite koszty, a także na to jak całe przedsięwzięcie będzie realizowane. Więc zawsze warto skorzystać z takiej możliwości chociażby po to żeby porównać oferty kilku firm.

 

Ja mogę zachęcić do złożenia zapytania ofertowego u nas. Nasi specjaliści przygotują indywidualną propozycję i wycenę systemu grzewczego dostosowując ją do potrzeb budynku oraz inwestora. To nic nie kosztuje i do niczego nie zobowiązuje, więc zawsze warto. Zapytanie ofertowe można złożyć tutaj: https://www.viessmann.pl/pl/uslugi/zapytanie-ofertowe.html

Można również skontaktować się bezpośrednio z naszą firmą partnerską, wpisując adres lub kod pocztowy tutaj: https://www.viessmann.com.pl/ss/ss.php

 

 

 

 

 

Link do komentarza

Różnica między split vs monoblok. Zapraszam do lektury. https://www.stiebel-eltron.pl/pl/produkty-rozwiazania/energia_odnawialna/pompy_ciepla/porady/pompa-ciepla-split-vs-monoblok.html

Przy pompach split na zewnątrz jest wentylator, parownik, sprężarka oraz zawór rozprężny. Jeżeli ten moduł może z uwagi na masę wisieć, a nie stać, to czemu nie? Warto zerknąć na wytyczne producenta dotyczące montażu. Ważna jest tez różnica poziomów między jednostką zewnetrzną a wewnętrzną. To trzeba sprawdzić. Czy to ma znaczenie, czy też nie? Stąd moja uwaga o zaleceniach producenta.

Link do komentarza
20 godzin temu, Wojtek_St napisał:

Dziekuje za wszystkie porady. Pytanie: czy wszystkie pompy split czy monoblok można powiesić wyżej czy muszą stać na ziemi?. Nie chodzi tu o temp. powietrza a bardziej o przejazd za dom i aby nie zawężała go zbytnio w tym miejscu.

Nie muszą koniecznie stać na ziemi. Ale ze względu na masę i gabaryty zwykle to jest najprostszy sposób zapewnienia im stabilnego miejsca. A jest jeszcze konieczność zapewnienia wymaganego odstępu od ściany budynku (zgodnie z instrukcją producenta). Do tego pompa drga w trakcie pracy. W efekcie nie tak łatwo podwiesić ją gdzieś na ścianie.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 12.10.2020 o 13:02, Eksperci Viessmann napisał:

Opieranie się na wycenach przygotowanych bezpośrednio do budynku, a nie za pomocą kalkulatorów internetowych daje inwestorowi dużo lepszy pogląd na całkowite koszty, a także na to jak całe przedsięwzięcie będzie realizowane. Więc zawsze warto skorzystać z takiej możliwości chociażby po to żeby porównać oferty kilku firm.

 

 

taaak...jak kilkanaście lat temu byłem na tym etapie, to nie było jeszcze kalkulatorów internetowych. Wyslałem ponad 20 zapytań oferowychi - niestety w większości przypadkówpompa była źle dobrana a cena kosmiczna.

Skąd to wiem? - bo sam zrobiłem za pomocą audytora OZC obliczenia i wszystkim firmom do któych wysłałem zapytania, dawałem ten sam zestaw danych. Proponowano mi pompy ciepłą od 5,9kW nawet do 15kW - przypomnę - wszystkie firmy miały te same dane, jak były jakieś dodatkowe pytania, to zawsze była odpowiedź na nie. Zdecydowałem się na 7,6kW, bo była tylko 500zł droższa od 5,9kW która byłaby na styk...

Więc osobiście uważam, że bardzo dobrze że są takie kalkulatory - bo teraz przynajmniej można zweryfikować to co zaproponuje jakaś firma.

 

edytowałem posta, bo byłem pewny, że do V też skadałem...przejarzałem wszystkie posty z tamtego okresu i jednak nie (a przynajmniej nie znalazłem maila z ofertą). Wiem dlaczego.... Wiedziałem jakiej ceny można się spodziewać za kompleksową ofertę (były artykuly w prasie branżowej opisujące ówczesne koszty inwestycji w PC+DZ+podłogówka) - więc niektóre opcje odpuściłem w przedbiegach. Dodatkowo zniechęcał mnie upór instalatorów tej firmy do montowania buforów w instalacjach z podłogówką ;)

Dnia 12.10.2020 o 13:22, Wojtek_St napisał:

Dziekuje za wszystkie porady. Pytanie: czy wszystkie pompy split czy monoblok można powiesić wyżej czy muszą stać na ziemi?. Nie chodzi tu o temp. powietrza a bardziej o przejazd za dom i aby nie zawężała go zbytnio w tym miejscu.

nie jestem expertem od tego, ale zwykle robisię osobny fundament zaraz obok domu i na nim montuje. To rozwiązanie jest lepsze od mocowania do domu, ze względu na wspomniaje już wyżej drgania...Ale takie szczegóły to najlepiej już z wykonawcą ustalić...

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Bufor w układzie z podłogówką nie ma faktycznie sensu. O ile na poszczególnych pętlach nie ma zaworów, które mogą odciąć przepływ w nich w ramach osobnego sterowania każdą pętlą. Jednak szczerze mówiąc takie sterowanie z osobna każdą pętlą nie ma specjalnie sensu. A podnosi koszty wykonania.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...