Skocz do zawartości

Pompa Ciepła split dla domu 247m²


Wojtek_St

Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie!

 

Bardzo proszę o poradę dotyczącą wyboru pompy Ciepła. Z racji istniejącej już instalacji  oraz zabudowy wokoło domu, zdecydowany jestem na pompę powietrzna.

Byłem w jednej firmie która wg podanych parametrów stwierdziła że na mój dom wystarczy pompa Viessmann 200-s  1 fazowa o mocy 8 kW. Jak na to co widziałem u znajomych i co dopytywałem wydała mi się zbyt mała,ale może to oni mają coś źle zrobione. 

Bardzo proszę o doradę oraz możliwie o podanie mocy jaka by mi wystarczyła do komfortowej temperatury w okolicach 22.5 st C w zimie oraz dogrzewania wody przez cały rok.

Moje dane:

Metraż 247m²

Podłogowe ok 150m², ok 100m² kaloryfery

Budynek z 2013r, izolacja ściany 12cm styropian, strych ocieplony ok 25cm oraz dach ocieplony wełną

Założona rekuperacja

Okna 3 szybowe

Zbiornik na wodę 300L

Dodatkowo instalacja solarna i fotowoltaiczna 5.6 kW

Do tej pory palone groszkiem.

( wypalałem na sezon grzewczy ok 4.5 tony)

Bardzo proszę o polecenie rodzaju pompy, producenta a przedewszystkim mocy potrzebnej.

Liczę się z tym iż przy mrozach instalacja może się posiłkować grzałkami. Nie che dodatkowych podgrzewaczy i pieców. Chce aby pompa starczała na wszystko.

Pozdrawiam i czekam na konkrety.

 

Napisano

Dodam do wypowiedzi Eksperta Cezarego, że faktycznie jest takie zagrożenie, ale są strefy w Polsce, w których średnia temperatur w roku i nawet w zimie jest na tyle wysoka, że pompa ciepła powietrze-powietrze może się spisać. Producenci tych urządzeń wyposażają je dodatkowo w grzałki elektryczne do podgrzewania powietrza na zasilaniu w warunkach krytycznych. Nie zmienia to faktu, że awaryjne źródło ciepła jest wskazane. Tutaj podobny przypadek z życia wzięty bez naciągania faktów. https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/89657-zalety-ogrzewania-duzego-domu-monoblokowa-pompa-ciepla-hpa-o-13-c-premium

i opowieść właściciela domu na zmianę z wykonawcą instalacji.

 

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dodam do wypowiedzi Eksperta Cezarego, że faktycznie jest takie zagrożenie, ale są strefy w Polsce, w których średnia temperatur w roku i nawet w zimie jest na tyle wysoka, że pompa ciepła powietrze-powietrze może się spisać. Producenci tych urządzeń wyposażają je dodatkowo w grzałki elektryczne do podgrzewania powietrza na zasilaniu w warunkach krytycznych. Nie zmienia to faktu, że awaryjne źródło ciepła jest wskazane. Tutaj podobny przypadek z życia wzięty bez naciągania faktów. https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/89657-zalety-ogrzewania-duzego-domu-monoblokowa-pompa-ciepla-hpa-o-13-c-premium

i opowieść właściciela domu na zmianę z wykonawcą instalacji.

 

Witam

Chyba redaktor coś pokręcił, albo są różne rozwiązania, bo w mojej pompie grzałki są, ale nie do podgrzewania powietrza, a po prostu w warunkach kiedy pompa by nie dała rady to grzałki dogrzewają czynnik grzewczy w instalacji CO.

Oprócz grzałki nie mam innego źródła awaryjnego, jak przyjdzie zima, że dupa zmarznie, to wtedy będę myśleć ;)

Napisano
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Pompa typu powietrze/woda w niskich temp. zewnęrznych może nie zpewniać pożądanego komfortu cieplnego i przy takich instalacjach zawsze konieczne będzie zapewnienie ogrzewania wspomagajacego (elektryczne, kominek, kocioł) zwłaszsza, że część c.o. ma grzejniki. 

litości..w dzisiejszych czasach trochę nie przystoi taka wypowiedź....dzisiaj chyba każda PC p-w ma grzałki, więc problem praktycznie nie istnieje..,pisanie o dodatkowym koininku,kotle to nadużycie

3 godziny temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

nie przejmuj się...drąż temat, nie poddawaj się tak łatwo...experci nie są nieomylni ;)

Napisano

Da radę - grzałki są elementem  ogrzewania awaryjnego.

Rozwiązanie stare jak świat i stosowane na całym świecie - dodam że z powodzeniem.

 

Polacy dorośli do tego/takiego rozwiązania. 

 

Napisano
23 godziny temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie to zmartwiło i oddaliło od kupna pompy ciepla powietrznej, a co za tym idzie ,w ogóle wycofania się z tego tematu. Miałem nadzieje ze całkowicie uda mi się wyeliminować inne źródła ciepła. Nawet kosztem grzałek które by się włączały. Ale jak tak się nie da toczy chyba musze poczekać aż coś bardziej wydajnego się pojawi. 

Wystarczy w filmie, który załączyłem w poście, zwrócić uwagę na moc pompy ciepła, która działa w domu o zbliżonej powierzchni. Dodam, że producenci pomp ciepła przed sezonem grzewczym (a nawet wcześniej) wystartowali z atrakcyjnymi promocjami. Oczywiście słowo "atrakcyjny" ma wydźwięk subiektywny, ale warto posłuchać relacji "naocznych świadków" :). W celu ustalenia konkretów i prawidłowego doboru mocy urządzenia warto bez zobowiązań zadzwonić do przedstawiciela firmy. To nic nie kosztuje. :) Powietrzne pompy ciepła w synergii z PV znakomicie się sprawdzają nawet na dużych osiedlach.

 

 

Napisano
18 godzin temu, Wojtek_St napisał:

Dziękuję za wszystkie wasze odpowiedzi i porady ale prosiłbym też o do radę Co do mocy pompy jaka by była odpowiednia do mojego domu i czy monoblok czy Split

wejdź tutaj

https://cieplowlasciwie.pl/

z tego policz moc pompy - liczy z całkiem dobrym przybliżeniem na CO. Na to co wyjdzie dla CWU nie patrz - bo mocno zawyża, tylko dodatkowo przyjmij 0,25kW na 1 osobę w domu. Możesz tutaj wkleić linka co ci wyjdzie, to jeszcze przedyskutujemy wyniki....

czyli jak wyjdzie ci, że potrzebujesz 6kW na CO i będą mieszkać 2 osoby, to potrzebujesz 6,5kW. Potem przeglądasz oferty różnych producentów i patrzysz jakie mają typoszeregi....

Napisano

czyli potrzebujesz około 7,5kW jak będzie -20C na zewnątrz...

czyli widzę 2 możliwości:

1 - wariant bezpieczny, czyli Panasonic TCAP 9kW - ma on gwarantowaną moc 9kW aż do -15C (nie wiem czy są inne pompy z gwarantowaną mocą do okreslonej temperatury)

2 - wariant tańszy - inna pompa  o mocy 8-9kW 1F/3F która prawie na pewno będzie tańsza, ale może być konieczność gdy temperatura bardzo mocno spadnie (na co sie nie zanosi, ale to inna sprawa), wspomagania się grzałkami z PC

Napisano (edytowany)

Pytanko: Dlaczego kolega potrzebuje pompy ciepła 7,5kW a nie 11kW (co+c.w.u.) ?

Edit: Nieaktualne, już doczytałem w poprzednim poście - na c.w.u. przyjmuje się 0,25kW na osobę, dla 3 osób wyjdzie 7,5kW.

 

Jak duży zasobnik wody proponujecie przy tym konkretnym przypadku (powietrzna pompa ciepła i 3 osoby)?

Edytowano przez NobelM (zobacz historię edycji)
Napisano

Dokładnie, zasobnik będzie napewno odgrywał spore znaczenie. Mam 7 letni zasobnik 300 l z dwoma wężownicami to którego podpięte są solary może to jakoś wykorzystać?

A pompa split czy monoblok?

Najlepiej jak by była możliwość podwieszenia jej na ścianie ok 2 m nad ziemią...

Napisano
17 godzin temu, aaaa napisał:

wejdź tutaj

https://cieplowlasciwie.pl/

z tego policz moc pompy - liczy z całkiem dobrym przybliżeniem na CO. Na to co wyjdzie dla CWU nie patrz - bo mocno zawyża, tylko dodatkowo przyjmij 0,25kW na 1 osobę w domu. Możesz tutaj wkleić linka co ci wyjdzie, to jeszcze przedyskutujemy wyniki....

czyli jak wyjdzie ci, że potrzebujesz 6kW na CO i będą mieszkać 2 osoby, to potrzebujesz 6,5kW. Potem przeglądasz oferty różnych producentów i patrzysz jakie mają typoszeregi....

I tu wkracza Człowiek, który to przerobił na swoim przykładzie :) Moim skromnym zdaniem pompa ciepła poniżej 10kW, która ma ogrzać dom i przygotować cwu będzie za mała.  W filmie, który podsunąłem jako sugestia była mowa o monobloku 13kW na dom o prawie identycznej powierzchni. Taka gra w skojarzenia. Oczywiście główną rolę odgrywa tu zapotrzebowanie na ciepło i zapotrzebowanie cwu przez rodzinę

Napisano
4 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

I tu wkracza Człowiek, który to przerobił na swoim przykładzie :) Moim skromnym zdaniem pompa ciepła poniżej 10kW, która ma ogrzać dom i przygotować cwu będzie za mała.  W filmie, który podsunąłem jako sugestia była mowa o monobloku 13kW na dom o prawie identycznej powierzchni. Taka gra w skojarzenia. Oczywiście główną rolę odgrywa tu zapotrzebowanie na ciepło i zapotrzebowanie cwu przez rodzinę

Całe szczęście, że te zdanie takie skromne ;)

Po to sie robi obliczenia, żeby nie przepałać za większą moc pompy. Jak ktoś ma obawy, czy takie zgrubne obliczenia są poprawne to albo udaje się specjalisty audytora i zamawia profesjonalne obliczenia albo kupuje się mocniejszą pompę. Samą powierzchnię można sobie w "buty" wsadzić...a sposób w jaki firmy które dobierają moc pomp też pozostawia wiele do życzenia...dla mojego domu proponowano mi urządzenia od 5,9kW aż do około 15kW. Wszystko firmy, wszystko fachowcy...tia...a mam 7,6kW z zapasem, bo było 500zł drożej od 5,9kW która też by pewnie wystarczyła...

 

Dla wyliczonego zapotrzebowania 7,5kW za CO+CWU TCAP 9kW jest z dużym zapasem. Proszę nie zapominać, że te 7,5kW będzie potrzebne dla -20C na zewnątrz....dla 0C na zewnątrz będzie potrzeba około 3,5-3,7kW...a średnia temperatura okresu grzewczego w Polsce to +2C bodajże...

 

25 minut temu, Wojtek_St napisał:

Dokładnie, zasobnik będzie napewno odgrywał spore znaczenie. Mam 7 letni zasobnik 300 l z dwoma wężownicami to którego podpięte są solary może to jakoś wykorzystać?

A pompa split czy monoblok?

Najlepiej jak by była możliwość podwieszenia jej na ścianie ok 2 m nad ziemią...

może być monoblok, ale musi być jakieś zabezpieczenie na wypadek dłuższego braku prądu.

Napisano
50 minut temu, aaaa napisał:

Całe szczęście, że te zdanie takie skromne ;)

Po to sie robi obliczenia, żeby nie przepałać za większą moc pompy. Jak ktoś ma obawy, czy takie zgrubne obliczenia są poprawne to albo udaje się specjalisty audytora i zamawia profesjonalne obliczenia albo kupuje się mocniejszą pompę. Samą powierzchnię można sobie w "buty" wsadzić...a sposób w jaki firmy które dobierają moc pomp też pozostawia wiele do życzenia...dla mojego domu proponowano mi urządzenia od 5,9kW aż do około 15kW. Wszystko firmy, wszystko fachowcy...tia...a mam 7,6kW z zapasem, bo było 500zł drożej od 5,9kW która też by pewnie wystarczyła...

 

Dla wyliczonego zapotrzebowania 7,5kW za CO+CWU TCAP 9kW jest z dużym zapasem. Proszę nie zapominać, że te 7,5kW będzie potrzebne dla -20C na zewnątrz....dla 0C na zewnątrz będzie potrzeba około 3,5-3,7kW...a średnia temperatura okresu grzewczego w Polsce to +2C bodajże...

 

może być monoblok, ale musi być jakieś zabezpieczenie na wypadek dłuższego braku prądu.

Jaki człowiek, takie zdanie :). Oczywiście, że masz 100% racji. Proponowałem ścieżkę, która miała doprowadzić Pytającego do doradcy handlowego z dowolnie wytypowanej firmy. Mówiłem też o zapotrzebowaniu na ciepło na CO i CWU. Wszystkie dane prowadzą do optymalizacji. Np. temperatura zewnętrzna w danej lokalizacji w najzimniejsze dni. Musimy założyć, ze raz na 10 lat będzie zima, której najstarsi ludzie nie pamiętają :). Przewymiarować potrafi każdy, a czasy z hasłem "na zapas" już bezpowrotnie minęły. Nowe WT2021 zmuszą producentów urządzeń grzewczych do zmniejszania mocy i przykładowo kocioł kondensacyjny 11 kW będzie wystarczający. Poza tym przygotowanie CWU będzie realizowane często z paneli PV na dachu a kotły i pompy ciepła będą tylko służyły do CO.

Napisano

Opieranie się na wycenach przygotowanych bezpośrednio do budynku, a nie za pomocą kalkulatorów internetowych daje inwestorowi dużo lepszy pogląd na całkowite koszty, a także na to jak całe przedsięwzięcie będzie realizowane. Więc zawsze warto skorzystać z takiej możliwości chociażby po to żeby porównać oferty kilku firm.

 

Ja mogę zachęcić do złożenia zapytania ofertowego u nas. Nasi specjaliści przygotują indywidualną propozycję i wycenę systemu grzewczego dostosowując ją do potrzeb budynku oraz inwestora. To nic nie kosztuje i do niczego nie zobowiązuje, więc zawsze warto. Zapytanie ofertowe można złożyć tutaj: https://www.viessmann.pl/pl/uslugi/zapytanie-ofertowe.html

Można również skontaktować się bezpośrednio z naszą firmą partnerską, wpisując adres lub kod pocztowy tutaj: https://www.viessmann.com.pl/ss/ss.php

 

 

 

 

 

Napisano

Dziekuje za wszystkie porady. Pytanie: czy wszystkie pompy split czy monoblok można powiesić wyżej czy muszą stać na ziemi?. Nie chodzi tu o temp. powietrza a bardziej o przejazd za dom i aby nie zawężała go zbytnio w tym miejscu.

Napisano

Różnica między split vs monoblok. Zapraszam do lektury. https://www.stiebel-eltron.pl/pl/produkty-rozwiazania/energia_odnawialna/pompy_ciepla/porady/pompa-ciepla-split-vs-monoblok.html

Przy pompach split na zewnątrz jest wentylator, parownik, sprężarka oraz zawór rozprężny. Jeżeli ten moduł może z uwagi na masę wisieć, a nie stać, to czemu nie? Warto zerknąć na wytyczne producenta dotyczące montażu. Ważna jest tez różnica poziomów między jednostką zewnetrzną a wewnętrzną. To trzeba sprawdzić. Czy to ma znaczenie, czy też nie? Stąd moja uwaga o zaleceniach producenta.

Napisano (edytowany)
20 godzin temu, Wojtek_St napisał:

Dziekuje za wszystkie porady. Pytanie: czy wszystkie pompy split czy monoblok można powiesić wyżej czy muszą stać na ziemi?. Nie chodzi tu o temp. powietrza a bardziej o przejazd za dom i aby nie zawężała go zbytnio w tym miejscu.

Nie muszą koniecznie stać na ziemi. Ale ze względu na masę i gabaryty zwykle to jest najprostszy sposób zapewnienia im stabilnego miejsca. A jest jeszcze konieczność zapewnienia wymaganego odstępu od ściany budynku (zgodnie z instrukcją producenta). Do tego pompa drga w trakcie pracy. W efekcie nie tak łatwo podwiesić ją gdzieś na ścianie.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dnia 12.10.2020 o 13:02, Eksperci Viessmann napisał:

Opieranie się na wycenach przygotowanych bezpośrednio do budynku, a nie za pomocą kalkulatorów internetowych daje inwestorowi dużo lepszy pogląd na całkowite koszty, a także na to jak całe przedsięwzięcie będzie realizowane. Więc zawsze warto skorzystać z takiej możliwości chociażby po to żeby porównać oferty kilku firm.

 

 

taaak...jak kilkanaście lat temu byłem na tym etapie, to nie było jeszcze kalkulatorów internetowych. Wyslałem ponad 20 zapytań oferowychi - niestety w większości przypadkówpompa była źle dobrana a cena kosmiczna.

Skąd to wiem? - bo sam zrobiłem za pomocą audytora OZC obliczenia i wszystkim firmom do któych wysłałem zapytania, dawałem ten sam zestaw danych. Proponowano mi pompy ciepłą od 5,9kW nawet do 15kW - przypomnę - wszystkie firmy miały te same dane, jak były jakieś dodatkowe pytania, to zawsze była odpowiedź na nie. Zdecydowałem się na 7,6kW, bo była tylko 500zł droższa od 5,9kW która byłaby na styk...

Więc osobiście uważam, że bardzo dobrze że są takie kalkulatory - bo teraz przynajmniej można zweryfikować to co zaproponuje jakaś firma.

 

edytowałem posta, bo byłem pewny, że do V też skadałem...przejarzałem wszystkie posty z tamtego okresu i jednak nie (a przynajmniej nie znalazłem maila z ofertą). Wiem dlaczego.... Wiedziałem jakiej ceny można się spodziewać za kompleksową ofertę (były artykuly w prasie branżowej opisujące ówczesne koszty inwestycji w PC+DZ+podłogówka) - więc niektóre opcje odpuściłem w przedbiegach. Dodatkowo zniechęcał mnie upór instalatorów tej firmy do montowania buforów w instalacjach z podłogówką ;)

Dnia 12.10.2020 o 13:22, Wojtek_St napisał:

Dziekuje za wszystkie porady. Pytanie: czy wszystkie pompy split czy monoblok można powiesić wyżej czy muszą stać na ziemi?. Nie chodzi tu o temp. powietrza a bardziej o przejazd za dom i aby nie zawężała go zbytnio w tym miejscu.

nie jestem expertem od tego, ale zwykle robisię osobny fundament zaraz obok domu i na nim montuje. To rozwiązanie jest lepsze od mocowania do domu, ze względu na wspomniaje już wyżej drgania...Ale takie szczegóły to najlepiej już z wykonawcą ustalić...

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano

Bufor w układzie z podłogówką nie ma faktycznie sensu. O ile na poszczególnych pętlach nie ma zaworów, które mogą odciąć przepływ w nich w ramach osobnego sterowania każdą pętlą. Jednak szczerze mówiąc takie sterowanie z osobna każdą pętlą nie ma specjalnie sensu. A podnosi koszty wykonania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • 1. Вход тут: https://darkstore.cc 2. Вход тут: https://kro34.shop Onion зеркало: https://captcha-kr33.cc Кракен маркетплейс является одним из самых популярных и надежных площадок в даркнете, предлагая пользователям широкий ассортимент товаров и услуг. Если вы ищете безопасный и анонимный способ совершать покупки, то Кракен маркетплейс — это отличный выбор. В этой статье мы подробно разберем, как работает площадка, как на нее попасть через официальные ссылки и зеркала, а также какие преимущества она предоставляет. Для начала работы с Кракен маркетплейс вам понадобится кракен ссылка или кракен зеркало. Поскольку основной домен может быть заблокирован, площадка регулярно обновляет свои зеркала. Официальные ссылки всегда можно найти на darkstore.cc, либо на kro34.shop (в случае блокировки - kro35, kro36 и т.д). Эти домены обеспечивают безопасный вход на Кракен маркет без риска попасть на фишинговый сайт. Кракен вход осуществляется через специальный переходник, который шифрует соединение и защищает ваши данные. Это особенно важно для тех, кто ценит анонимность. После перехода по кракен ссылка или кракен зеркало вам нужно будет ввести логин и пароль, либо зарегистрироваться, если вы новый пользователь. Кракен маркет предлагает огромный выбор товаров: от цифровых товаров и документов до электроники и веществ. Площадка работает по системе гарантийных сделок, что минимизирует риск мошенничества. Продавцы проходят верификацию, а отзывы покупателей помогают выбрать надежного поставщика. Одним из главных преимуществ Кракен маркетплейс является его стабильность. Даже при блокировках основного домена, kro34.shop и другие зеркала позволяют пользователям всегда оставаться на связи. Кроме того, площадка поддерживает различные способы оплаты, включая криптовалюты, что делает транзакции максимально анонимными. Если у вас возникли проблемы с доступом, попробуйте использовать кракен переходник darkstore.cc или поискать актуальные зеркала на тематических форумах. Важно помнить, что только официальные ссылки, такие как darkstore.cc и kro34.shop гарантируют безопасность. Кракен маркетплейс продолжает развиваться, предлагая пользователям новые функции и улучшенную защиту. Если вы ищете надежную площадку с большим ассортиментом и высоким уровнем безопасности, то Кракен маркет — это то, что вам нужно. Не забывайте проверять актуальные кракен зеркала и соблюдать правила анонимности для безопасных покупок. Таким образом, Кракен маркетплейс остается одним из лидеров в своем сегменте, предоставляя пользователям удобный и безопасный способ совершать сделки. Используйте только проверенные kro34.shop домены и следите за обновлениями, чтобы оставаться в курсе новых возможностей площадки. 1. Основной клир для поиска безопасных ссылок, вход: https://darkstore.cc 2. Клир домен Kraken: https://kro34.shop 3. Onion сайт: https://captcha-kr33.cc
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...