Skocz do zawartości

Dom drewniany


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich, interesuje mnie dom drewniany z bali, płazów lub okrąglaków, 10 lat temu sam pomagałem przy budowie domu z bali w Niemczech, a teraz chciałbym coś takiego wybudować dla siebie.




Sam jestem ciekaw bardzo jak wygląda taka budowa, gdzie szukać wykonawców i jak z kosztami. Słyszałem, że jednak jest taniej sporo od konwencjonalnych metod.
Ew. też + i - takiej inwestycji.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dom wykonany z bali to dom który przy grubości belek 24 cm nie spełnia nawet PN w zakresie współczynnika przenikania ciepła.

Współczynnik przenikania U = 1/R+0,17

gdzie

R = d/lambda lambda dla drewna sosnowego wynosi 0,30

R =0,24/0,30 R= 0,8

a więc U 1/0,8+017 U=1,03 [W/K*m]

Wartość ta będzie jeszcze większa jak uwzględnimy okrągły plofil belek.

A więc budownictwo to nie spełnia nawet PN gdzie U= 0,6 [W/K*m], budynek ten będzie posiadał duże zapotrzebowanie cieplne w ogólnym bilansie, polecam budownictwo skandynawskie.

Budownictwo drewniane w systemie prefabrykacji / skandynawskie / to budownictwo które charakteryzujące się bardzo dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi / niski poziom zapotrzebowania energetycznego budynku na cele grzewcze/, gdzie U = 0,20 [W/K*m2] /współczynnik przenikania, decyduje on o zapotrzebowaniu energetycznym budynku/ , Budownictwo pasywne Passerhas , charakteryzuje się współczynnikiem Uk = 0,08 [W/K*m2] gdzie zapotrzebowanie energetyczne budynku to zaledwie 15 KW /m2 w sezonie grzewczym.
Wiecej informacji

meil inz.k.slaga@interia.pl
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
I znowu na FHU swoja mantre to powtarza! Prosze pojechac na zulawy i zobaczyc domy holenderskie! Pan tu o jakis domkach ze sklejki. Prosze zalozyc sobie strone internetowa i tam uprawiac kryptoreklame ...pleaseeee....tutaj ludzie chca sie wymienic czyms wiecej niz reklama i strony internetowe...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wg mnie dom za bali to dom z bali i zawsze bedzie cieplejszy niż dom szkieletowy niestety z bali wychodzi znacznie drożej
No chyba że ktoś nieumiejętnie łączy bale ale to już kwestia wykonawcy
Napisano
Cytat

Wg mnie dom za bali to dom z bali i zawsze bedzie cieplejszy niż dom szkieletowy niestety z bali wychodzi znacznie drożej
No chyba że ktoś nieumiejętnie łączy bale ale to już kwestia wykonawcy


Podam grubości ścian z różnych materiałów ,te grubości spełniają normę 0,55W/[m2K]
127cm cegła pełna ceramiczna
119cm keramzytobeton
102cm cegła dziurawka
58-36 cm beton komórkowy w zależności od klasy
23cm płyta z trzciny
7cm wełna mineralna
6,6cm styropian
Wiadomym jest iż ściana z pojedyńczego bala nawet grubości 40cm nie spełni normy,pojedyńczy bal używany był do budowy domów letniskowych.Można wybudować dom całoroczny z pojedyńczego bala ale wymaga to docieplenia od wewnątrz wełną mineralną i zabudowy boazerią.Obecnie stosuje się podwójny bal ,pomiędzy bale daje się np ekofiber uzyskując 0,23W/[m2K] przy 9cm balach.Twierdzenie że dom z bala jest cieplejszy od szkieletowego bez podania np grubości ocieplenia czy współczynnika przenikania ciepła jest bezpodstawne.Bob icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
No my jesteśmy wraz z zoną w pełni ustawieni na dom z bali pełnych okrągłych o grubości 35-40cm, będąc w Niemczech pomagałem przy budowie takiego domu i mieszkaliśmy także w nim, po prostu inny klimat. A w okresie zimowym wystarcza na ten dom o powierzchni 110m2, kominek na drewno który jest usytuowany centralnie na środku domu i ciepło aż miło. Działka już zakupiona 15ar, plany i teraz czas oczekiwania na zgodę budowlaną.
Napisano
Cytat

No...,nie wiem,czy realia klimatu w Niemczech można przenosic do Polski.
W jakim to było regionie?Jakie najniższe temp. w zimie?



Wacek chyba mówi o innym klimacie wewnątrz domu. icon_biggrin.gif Rozumiem ale bym się nie zdecydował. Wolę murowiznę. icon_biggrin.gif
Napisano
Rejon Hessen niemcy centralne a dokładnie Vogelsbrerg, teren gurzysty, poziom wysokosci 500-650m n.p.m. temperatury takie jak na podchalu, w zimie temperatura spada nawet do -15°-20°C.
Napisano
Zaciągnąłem języka u starszych członków rodziny pamiętających czasy,kiedy mieszkali w domach drewnianych.
Ich wnioski;
Ściany miały ok, 25cm grubości,(ciosane bale)w jednej izbie nawet pieca nie było,zimy strasznie mroźne i śnieżne a w domu nigdy nie pamiętają zimna.Ciekawe,co?
Napisano
Cytat

Zaciągnąłem języka u starszych członków rodziny pamiętających czasy,kiedy mieszkali w domach drewnianych.
Ich wnioski;
Ściany miały ok, 25cm grubości,(ciosane bale)w jednej izbie nawet pieca nie było,zimy strasznie mroźne i śnieżne a w domu nigdy nie pamiętają zimna.Ciekawe,co?



Zaiste. Zwłaszcza że takie zimy to już historia. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

No my jesteśmy wraz z zoną w pełni ustawieni na dom z bali pełnych okrągłych o grubości 35-40cm, będąc w Niemczech pomagałem przy budowie takiego domu i mieszkaliśmy także w nim, po prostu inny klimat. A w okresie zimowym wystarcza na ten dom o powierzchni 110m2, kominek na drewno który jest usytuowany centralnie na środku domu i ciepło aż miło. Działka już zakupiona 15ar, plany i teraz czas oczekiwania na zgodę budowlaną.


To jest pojedyńczy bal 40cm?Wątpię.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich, interesuje mnie dom drewniany z bali, płazów lub okrąglaków, 10 lat temu sam pomagałem przy budowie domu z bali w Niemczech, a teraz chciałbym coś takiego wybudować dla siebie.



Jako dom na wakacje - OK.
Na stałe - raczej odradzam. Więcej wad niż zalet - tak uważam.
Napisano
To jest dom który budowałem w Niemczech, około 7 bali jest na jeden poziom, czyli jak podzielimy około 2.4m wysokości na 7 to średnica bala wynosi około 40 cm średnicy ponieważ jeszcze trzeba wliczyć zakładkę bala na bal.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

To jest dom który budowałem w Niemczech, około 7 bali jest na jeden poziom, czyli jak podzielimy około 2.4m wysokości na 7 to średnica bala wynosi około 40 cm średnicy ponieważ jeszcze trzeba wliczyć zakładkę bala na bal.


Mąż mówi że to marnotrawstwo drewna. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

No niby czemu takie budownictwo to marnotrawstwo drewna.



W przeliczeniu na ilość godzin które można spędzić przy kominku rozumiem oburzenie paulony. (Żartuję icon_biggrin.gif ).
Napisano
Cytat

Mąż mówi że to marnotrawstwo drewna. icon_sad.gif


Cze.W górach ujdzie takie budownictwo.Widuję sporo knajp robionych w tym stylu np Klepisko nad zalewem Zegrzyńskim ale domek jednorodzinny? icon_biggrin.gif Pozdro
Napisano
a to jest dom który stoi niedaleko tam gdzie pracuje w Niemczech, no tego nie budowałem. icon_smile.gif

co jest ciekawe na dachu zamiast dachówki jest ziemia i trawa rośnie

DSC01446.jpg

Napisano
Jest jeszcze jedna wada takiego domu.Wnętrza z bali są piękne,kiedy się wejdzie do takiego domu jako gośc.Kiedy jednak ma się tam mieszkac ,wtedy to,co jest jego pięknem,staje się problemem.Mam tu na myśli ściany z bali,czy w ogóle naturalnego drewna i ich zdolnośc pochłaniania światła.
Chyba każdemu podobają się te piękne surowo obrobione bale.Nie wiele jednak osób zdaje sobie sprawę,że oświetlenie takiego pomieszczenia pochłania ponad 2-3 razy więcej energii niż oświetlenie tradycyjnego pokoju.Drewniane ściany i sufit nie odbijają dobrze światła,więc w takim miejscach,mimo silnego źródła światła jest dośc mroczno i żeby to zniwelowac tych źródeł musi byc więcej i silniejsze.
Może to i nie wielki problem dla wielu,ale trzeba o tym pamietac.Ktoś,kto lubi drewno,a jednocześnie jasne,świetliste pokoje,będzie miał problem.
Napisano
Cytat

a to jest dom który stoi niedaleko tam gdzie pracuje w Niemczech, no tego nie budowałem. icon_smile.gif

co jest ciekawe na dachu zamiast dachówki jest ziemia i trawa rośnie


Mieszkałem w podobnym domu w Szwecji/truskawki się zbierało w godnym towarzystwie aktorów,lekarzy,nauczycieli i innych takich krezusów z PRL-u icon_biggrin.gif /.To był bardzo zamożny dom ,wielopokoleniowy i ponad stuletni!Gospodarze wstawili przy wejściu szybę zamiast kawałka bala i każdemu pokazywali że pomiędzy balami jest gruba warstwa torfu jako ocieplenie.Latem był chłodny ,wiem bo sprawdziłem osobiście jako lokator icon_biggrin.gif Zimą chyba był ciepły bo tak twierdzili gospodarze/podpytywałem w ramach zboczenia zawodowego/i mógł o tym świadczyć fakt braku CO/prądem grzali/Bob icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...