Skocz do zawartości

Wilgoć na ścianach w piwniczce na perzetwory kuchenne


tomavka

Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mieszkam w domku jednorodzinnym.

Posiadam piwniczkę spożywczą, jak na załączonym zdjęciu.

Ostatnio odkryłem ciemne miejsce(chyba grzyba) na ścianie.

Grzyb został usunięty, ale zauważyłem że ściana jest wilgotna.Wywierciłem parę otworów , oraz trochę skułem ścianę.

W ścianie jest wilgoć, nadmienię że po przeciwnej stronie skutego otworu znajduje się rynna ,która wchodzi do ziemi.

Piwniczka posiada jedno okno, które jest normalnie zamknięte wiec brak dobrej wentylacje, brak też ogrzewania.

Grzyb znajdował się około 65cm poniżej gruntu.

Dom wybudowany w 2005, wg. opisu technicznego:

Izolacja pozioma: 2x papa na lepiku na ławach i pod stropem nad piwnicą.

Izolacja pionowa: opis w załączniku.

Co należało by zrobić,tj. odkopać rynnę i poprawić szczelność, czy powinienem może poprawić izolację zewnętrzną, i wreszcie osuszać ściany(iniekcja"sucha ściana" a może osuszacz.?)

Niestety nie znam się na budowlance ,z  góry dziękuję za wszelkie pomocne słowo.

 

Pozdrawiam Tomasz 

 

IMG_20200428_180020.jpg

IMG_20200428_180042_1.jpg

IMG_20200428_180439.jpg

IMG_20200427_104923.jpg

IMG_20200428_172719.jpg

IMG_20200429_190009.jpg

IMG_20200429_190153.jpg

Napisano

Ja bym najpierw odkopał ten fragment ściany od zewnątrz, żeby zobaczyć, jak to wygląda. 

Tym bardziej, że jeśli jest tam woda zalegająca ze studni, może zagrażać stabilności fundamentu.

Najprawdopodobniej woda z rynny zamiast odpływać dalej, zalega koło sciany i ją zawilgaca. 

Ale to dywagacja. Najpierw odkrywka i sprawdzenie, jak to wygląda - potem można jakiś konkret powiedzieć.  

Napisano
9 minut temu, tomavka napisał:

Witam,

.........

W ścianie jest wilgoć, nadmienię że po przeciwnej stronie skutego otworu znajduje się rynna ,która wchodzi do ziemi.

..................

Izolacja pozioma: 2x papa na lepiku na ławach i pod stropem nad piwnicą.

Izolacja pionowa: opis w załączniku.

Co należało by zrobić,tj. odkopać rynnę i poprawić szczelność, czy powinienem może poprawić izolację zewnętrzną, i wreszcie osuszać ściany(iniekcja"sucha ściana" a może osuszacz.?)

................

zapewne rura spustowa nie rynna - gdzie dalej leci ta rura?

posadzka też mokra (?)

zanim rzucisz się w wir specjalistycznej roboty to zrób odkrywkę od zewnątrz i obejrzyj ścianę, a przy okazji zobaczysz, czy grunt jest "nawodniony"

Napisano

Tak, dokładnie -rura spustowa wchodzi w ziemię(jak na zdjęciu), wnioskuję że jest podłączona z kanalizacją miejską w ulicy.

Posadzka sucha.

Dziękuję za wszelkie sugestie, faktycznie chyba odkryję tą ścianę oraz rurę spustową  i zobaczę jak to wygląda.

 

 

 

IMG_20200426_182926.jpg

Napisano

Podłoga też wygląda na mokrą. To by wskazywało na duże zawilgocenie gruntu w tym miejscu, blisko budynku. Do rury spustowej trzeba się dostać, być może jest zatkana i woda gdzieś tu się z niej wydostaje. Mogła zostać po prostu zapchana. Czy przewidziano osadnik na liście i inne zanieczyszczenia na podłączeniu rury spustowej z kanalizacją? Tak żeby dało się to łatwo wyczyścić i wszystko nie spływało do kanalizacji. Bo na moje oko to chyba nie. Osadnik wygląda tak, dodatkowy opis na stronie https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/wyposazenie-wnetrz/ceramika-lazienkowa-wanny-kabiny-prysznicowe/capricorn-odplywy/p/24295-czarny-osadnik-podrynnowy

osadnik.thumb.jpg.f5faf1f0c08e6972769e98624f892ebe.jpgA przewidziana w projekcie izolacja pozioma jest jedynie symboliczna.

Napisano

Dzień dobry,

 

należałoby odkopać przy spuście wody, sprawdzić co tam się dzieje i zaizolować – z uwagi na zawilgocenie ściany raczej w grę wchodzi hydroizolacja mineralna (szlam mineralny) np. webertec Superflex D3. Więcej informacji o produkcie znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3

Oczywiście należy dokładnie oczyścić podłoże – stara izolacja bitumiczna może pozostać, o ile dobrze trzyma się podłoża i jest w dobrym stanie.

 

Zapraszamy do kontaktu.

Napisano
Dnia 29.04.2020 o 20:33, tomavka napisał:

Tak, dokładnie -rura spustowa wchodzi w ziemię(jak na zdjęciu), wnioskuję że jest podłączona z kanalizacją miejską w ulicy.

Posadzka sucha.

Dziękuję za wszelkie sugestie, faktycznie chyba odkryję tą ścianę oraz rurę spustową  i zobaczę jak to wygląda.

 

 

 

IMG_20200426_182926.jpg

1. Jak dla mnie działaniem pierwszym byłoby wywalenie tej rury spustowej z rury odprowadzającej  i odprowadzenie wody na zewnątrz  wylewką kątową i korytem albo  co najmniej udrożnieniem odpływu jest duże prawdopodobieństwo że wodę w ścianę pompujesz sobie sam.

2. Kostka przy samej ścianie stanowi opór w parowaniu wody i przy samej ścianie masz bardziej wilgotno niż metr dalej na trawniku

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...