Macienty Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #1 Napisano 30 stycznia 2020 Witam, Jestem na etapie zakupu domu i będę chciał niezwłocznie wykonać remont. 1. Jestem elektrykiem (ale nie budowlanym, do tej pory gdy pomagałem znajomym przy remontach to układałem przewody z drutu w bruzdach ścian) - pierwsze moje pytanie. W domu jest jeszcze instalacja aluminiowa, ułożona w rurach. Czy mogę użyć przewodów ze skrętki? Są bardziej elastyczne, więc łatwiej się je przeciąga i układa niż przewody z drutu. Zastanawiam się, czy te ze skrętki będą trwałe. W ogóle zastanawiam się, czy nie olać te rury i zrobić całą instalację od nowa, zaoszczędzi to trochę metrów przewodów, jedynie dołoży wykuwania bruzd, ale ściany i tak będą robione. 2. Dom ma nowy dach. Pod blachodachówką położona została gruba folia, pozostaje to docieplić. Piana PUR czy taniej i równie dobrze wyjdzie wełną? Jest ktoś w stanie polecić jakiś produkt? 3. Teraz mój największy problem. Grzebałem w Internecie, jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Strop na piętrze nie ma wylewki. Poddasze będzie użytkowe. Wobec tego czy zachodzi konieczność izolacji stropu (styropian?)? Co do wylewki - jaki materiał będzie dobry? Znajomy mi podpowiadał wylewkę betonową z "gruszki". Do tego sufity na parterze prawdopodobnie będą podwieszane - ściany zostaną wygładzone na nowo, jednak z sufitami będzie dużo pracy, ponieważ dom ma kąty ściana-sufit robione klasycznie "od butelki" i chciałbym się tego pozbyć. Chciałbym skonfrontować opinie fachowców tutaj z moimi lokalnymi. Mieszkam daleko od dużych miast, więc muszę szukać specjalistów dalej od miejsca zamieszkania, a zdobycie takiej wiedzy zaoszczędzi mój czas i pieniądze na jeżdżenie po wszystkich firmach w dalszej okolicy. Dom jest ocieplony z zewnątrz styropianem, podobno bdb szwajcarski... Nie znam szczegółów. Z góry dziękuję za rzeczowe porady. Link do komentarza
joks Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #2 Napisano 30 stycznia 2020 1 godzinę temu, Macienty napisał: konieczność izolacji stropu (styropian?) Tak 1 godzinę temu, Macienty napisał: Znajomy mi podpowiadał wylewkę betonową z "gruszki". Mamy XXI wiek , od tego są ekipy z agregatami . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #3 Napisano 30 stycznia 2020 Poddasze będzie użytkowe i więźba będzie zaizolowana. W jakim celu izolować strop/podłogę poddasza. Chyba tylko w celach izolacji akustycznej, Link do komentarza
retrofood Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #4 Napisano 30 stycznia 2020 1 godzinę temu, Macienty napisał: 1. W domu jest jeszcze instalacja aluminiowa, ułożona w rurach. Czy mogę użyć przewodów ze skrętki? Są bardziej elastyczne, więc łatwiej się je przeciąga i układa niż przewody z drutu. Zastanawiam się, czy te ze skrętki będą trwałe. W ogóle zastanawiam się, czy nie olać te rury i zrobić całą instalację od nowa, zaoszczędzi to trochę metrów przewodów, jedynie dołoży wykuwania bruzd, ale ściany i tak będą robione. Radzę byś zapomniał, że instalacja elektryczna w tym domu istnieje. Chytry dwa razy traci, dlatego zrób wszystko od nowa, zaplanuj obwody tam, gdzie Tobie jest potrzebne, a nie gdzie idą rurki, zastosuj przewody instalacyjne o odpowiednim przekroju i współczesną technikę wykonawstwa, a będziesz miał spokojną głowę w przyszłości. Tu masz wskazówki: Bezpuszkowa instalacja elektryczna to podstawa! Skorzystaj też z linków, które są w końcu tekstu. 1 Link do komentarza
Eksperci Weber Napisano 30 stycznia 2020 Udostępnij #5 Napisano 30 stycznia 2020 2 godziny temu, Macienty napisał: (...) 3. Teraz mój największy problem. Grzebałem w Internecie, jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Strop na piętrze nie ma wylewki. Poddasze będzie użytkowe. Wobec tego czy zachodzi konieczność izolacji stropu (styropian?)? Co do wylewki - jaki materiał będzie dobry? Znajomy mi podpowiadał wylewkę betonową z "gruszki". Do tego sufity na parterze prawdopodobnie będą podwieszane - ściany zostaną wygładzone na nowo, jednak z sufitami będzie dużo pracy, ponieważ dom ma kąty ściana-sufit robione klasycznie "od butelki" i chciałbym się tego pozbyć. (...) Dzień dobry, podstawowe pytania są takie: jaka całkowita grubość układu jest potrzebna? Czy będzie ogrzewanie podłogowe? Styropian miałby tu faktycznie zastosowanie wygłuszające. Czy jest projekt budynku, na którym będzie informacja o ew. izolacji oraz grubości wylewki. Jastrychy są gotowe, wylewane pompą lub z miksokreta. Przykład układu z płynnym jastrychem można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/posadzka Układ na izolacji bez ogrzewania podłogowego: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/podloga-na-styropianie Są również jastrychy tradycyjne, jak i spoiwa do miksokreta: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/jastrychy-cementowe-48 Zachęcamy do kontaktu. Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 31 stycznia 2020 Udostępnij #6 Napisano 31 stycznia 2020 2. Możesz spokojnie zastosować wełnę skalną w grubości 25-30cm . Najlepiej w tym celu użyć węłny TOPROCK SUPER + SUPERROCK. Pozwoli to na uzyskanie parametrów przegrody energooszcżednej. 3. Alternatywnym do styropianu rozwiązaniem będzie zastosowanie wełny STEPROCK HD następnie folii paroizolacyjnej i na to wylewka betonowa. Wówczas izolacja węłną będzie spełniała głównie funkcje izolacji akustycznej o której wyżej wpominali już inni użytkownicy forum. Link do komentarza
Macienty Napisano 31 stycznia 2020 Autor Udostępnij #7 Napisano 31 stycznia 2020 (edytowany) Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Wobec tego instalację będę robił samodzielnie od nowa. @retrofood dziękuję za link do poradnika! Co do izolacji stropu - nie zależy mi na poprawie akustyki. Dach w tym domu został zbudowany od nowa z wylaniem wieńca. Nie znam się na technologii, jednak akustyka już teraz wydaje się dobra. Jeśli warstwa izolacyjna nie ma w tym miejscu znaczenia termodynamicznego, nie będę w to szedł. Co do dachu - znalazłem fachowca od pianki otwartokomórkowej. Sporo ludzi w moich stronach z tego korzysta. Cena wychodzi korzystnie, zwłaszcza że to praca na jeden dzień i czysta. Co myślicie? Edytowano 31 stycznia 2020 przez Macienty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 31 stycznia 2020 Udostępnij #8 Napisano 31 stycznia 2020 Piankuj! Przed dociepleniem pomyśl o przygotowaniu do pokrycia pianki płytami g/k.... Póki masz dostęp do krokwi, zamontuj wieszaki (płaskie czy kotwowe) do stelaża. Link do komentarza
retrofood Napisano 31 stycznia 2020 Udostępnij #9 Napisano 31 stycznia 2020 1 godzinę temu, Macienty napisał: Wobec tego instalację będę robił samodzielnie od nowa. @retrofood dziękuję za link do poradnika! Samodzielnie? Szczerze odradzam. Jeszcze nie widziałem sytuacji by amator bez doświadczenia wykonał poprawnie pracę z jakiejkolwiek dziedziny. A instalację elektryczną trudno jest później poprawić, bo "już pomalowane i płytki położone". Weź sobie fachmana do tych spraw, a sam zostań u niego pomocnikiem, to wydaje mi się logicznym wyjściem. Link do komentarza
Macienty Napisano 5 lutego 2020 Autor Udostępnij #10 Napisano 5 lutego 2020 Dnia 31.01.2020 o 17:24, retrofood napisał: Samodzielnie? Szczerze odradzam. Jeszcze nie widziałem sytuacji by amator bez doświadczenia wykonał poprawnie pracę z jakiejkolwiek dziedziny. A instalację elektryczną trudno jest później poprawić, bo "już pomalowane i płytki położone". Weź sobie fachmana do tych spraw, a sam zostań u niego pomocnikiem, to wydaje mi się logicznym wyjściem. Spokojnie :) To, że nie zajmuję się na codzień wykonawstwem instalacji elektrycznych w budynkach nie znaczy, że sobie nie poradzę. Mam doświadczenie w pracy z automatyką przemysłową, co nieco już też w domach "grzebałem". Ważne, żeby do wszystkiego podejść zdroworozsądkowo i z właściwym przygotowaniem. Zdecydowałem, że nie będę ocieplać stropu od góry. Na parterze zostaną wykonane sufity podwieszane (z powodów estetycznych). Fachowiec mimo wszystko radzi położyć na płytach 5 cm wełny w celu zwiększenia izolacji akustycznej. Czy to dobra praktyka? Link do komentarza
ewamariusz Napisano 9 lutego 2020 Udostępnij #11 Napisano 9 lutego 2020 Witam. Co do elektryki to już Ci powiedzieli, też bym robiła całą od podstaw i słuchaj Retrofooda zna się na rzeczy. Ocieplenie poddasz jeśli Ci wychodzi piana w dobrej cenie to rób pianę, przy wełnie jest roboty i jeszcze wdychanie jej też nie jest fajne, ale pamiętaj jak Ci podpowiedzieli pomontuj już sobie wieszaki pod stelaże. Wylewka posadzki z miksokreta wykonana przez firmę, nie jest to drogie. Co do ocieplenia ja u siebie dałem 5cm styropian celem wygłuszenia i schowałem w nim rurki od co. Pozdrawiam Link do komentarza
Macienty Napisano 19 listopada 2020 Autor Udostępnij #12 Napisano 19 listopada 2020 Dziękuję za dobre rady, z wielu z nich skorzystałem i od kilku miesięcy sobie mieszkamy. Wraz z ochłodzeniem pojawił się problem wilgoci na jednej ścianie ganku (wiatrołapu). Tego pomieszczenia remont jeszcze nie objął, jest w planie na drugą część przyszłego roku, ale problem chciałbym usunąć już teraz. Pomieszczenie jest niewentylowane. Rzeczona ściana jest zabudowana szafą i wilgoć pojawiła się wewnątrz niej. Wcześniej ściana była dodatkowo doizolowana 2 cm styropianem i dyktą - dykta była stara i nie podobało mi się to, więc to rozebrałem i prawdopodobnie to spowodowało pojawienie się wilgoci. Ganek, jak i cały dom, jest ocieplony z zewnątrz styropianem 14 cm. Nie widziałem sensu tej dodatkowej izolacji od środka. Co jest pewne - ganek jest niedogrzany. Pod sporym oknem nie ma grzejnika (okno nie posiada też wywietrzników, mimo że wygląda na nowe. Nie jest otwierane. Grzejnik znajduje się między drzwiami wejściowymi a drzwiami do przedpokoju i jest sterowany głowicą termostatyczną na ok 18-19 stopni. Nie mam potrzeby ogrzewać tego pomieszczenia bardziej. Dodatkowo na drzwiach wejściowych pojawia się zawilgocenie od wewnątrz. Przyjrzałem się tematowi i mam następujący pomysł: Montaż wywietrzników (mam taką możliwość, piętro jest jeszcze niezagospodarowane) jeden w rogu przy drzwiach wejściowych, drugi w szafie. Do tego montaż wywietrznika okiennego. Bronię się przed ponowną izolacją ściany w szafie. Czy może ktoś potwierdzić, że mój zamiar jest dobry lub doradzić lepsze/właściwe rozwiązanie? Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 19 listopada 2020 Udostępnij #13 Napisano 19 listopada 2020 A w którym miejscu pojawia się ta wilgoć nad drzwiami? Czy po stronie ganku, czy już po tej stronie ogrzewanej sieni? Na jakiej wysokości pojawia się to zawilgocenie w okolicach szafy - przy podłodze, pod sufitem? Jak mają działać nawiewniki? czy będą tylko w ścianach zewnętrznych, na zasadzie przewiewu od jednego otworu do drugiego? Tak czy inaczej, na początek proponuję odsunąć szafę od ściany na kilka centymetrów. Jeżeli jest na nóżkach to w porządku. Jeżeli nie to lepiej postawić ją na podkładkach, chociaż z 5 cm. Bardzo często za takimi dużymi meblami zawilgocenie pojawia się, bo w tych miejscach nie ma ruchu powietrza. Choćby reszta pomieszczenia była wystarczająco wentylowana. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 19 listopada 2020 Udostępnij #14 Napisano 19 listopada 2020 Cyrkulacja powietrza jest akurat taka, że na zimną powierzchnię ściany wpada ciepłe powietrze i następuje wykroplenie. Pewno w momencie "zaglądania do szafy" . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 19 listopada 2020 Udostępnij #15 Napisano 19 listopada 2020 Po prostu w szafie brak cyrkulacji powietrza, wystarczy w drzwiach zrobić otwory - u dołu i u góry . Przez pewien czas warto też zapewnić nadmuch z np. termowentylatora, co przyspieszy osuszanie. Link do komentarza
Macienty Napisano 19 listopada 2020 Autor Udostępnij #16 Napisano 19 listopada 2020 Wilgoć pojawia się na dole szafy, przy podłodze - tam gdzie jest najzimniej. Ganek jest wyłożony płytkami. Niestety szafa jest nieprzesuwna, to zabudowa ściany. Zrobię zatem w niej odpowiednie otwory jeszcze. Same otwory nie będą wystarczające, ponieważ 2 tygodnie temu zdjąłem dolne oraz górne i drzwiczki, nic to nie pomogło. Stąd pomysł z wykonaniem wentylacji pomieszczenia przez sufit. Co do wilgoci na drzwiach wejściowych, pojawia się ona na drzwiach przy uszczelkach oraz na futrynie. Uszczelki drzwi wymieniłem na nowe, drzwi wyregulowałem, aby właściwie przylegały do futryny. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się