Skocz do zawartości

Ocieplenie wewnętrzne. W jaki sposób skleić styrodur z płytą rigips?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

W prosty sposób za pomocą kleju rozrobionego lub za pomocą pianki/kleju na pistolet do XPS-u i styroduru.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
57 minut temu, Anarchista napisał:

Styrodur przelecieć przed sklejeniem tarką aby stał się porowaty czy to nie potrzebny zabieg?

To zależy jaki kupisz.

Napisano
7 godzin temu, Anarchista napisał:

w jaki sposób mozna skleić styrodur z płytą rigips?

Co chcesz uzyskać?

ten styrodur masz przyklejony do ściany? Jest on tak równiutko ułożony, że jak przykleisz na niego płytę g/k, to wyjdzie równa ściana, bez klawiszowania i schodków?

 Wydaje mi się, że te płyty należałoby ułożyć na stelażu, po przyklejeniu/przymocowaniu styroduru do ściany...

jeśli już...

Napisano

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Napisano

A kto poradził Ci takie ocieplenie?

 

14 minut temu, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany.

Jeśli ściana jest nieduża - tak na dwie, trzy płyty, to może Ci się uda zrobić ścianę równą, ale na spojeniach będzie pękać...

 

Radziłbym zastosować sprawdzony ytong multipor

https://www.ytong-silka.pl/pl/multipor_1178.php

i już bez płyt g/k, oczywiście :)

Napisano
12 godzin temu, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Na xps dajesz siatkę, dwa razy klejem przelecisz i nie potrzebujesz żadnej płyty gipsowej bo powierzchnia będzie wystarczająco twarda. 

Napisano

A jak xps ma się do "oddychania" ścian? Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

Napisano
39 minut temu, uroboros napisał:

Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

A jak się ma ocieplanie od wewnątrz do mostków zimna? W zabytkach? 

Napisano

Nie mnie pytaj...

 

Spytaj swojego przewodnika po wiedzy... tfuuu - po wiadomościach, tzn wujka G. :scratching:

 

 

 

A mostki?   Są :bezradny:... trzeba je minimalizować...

 

Ale kosztem jest olbrzymia oszczędność traconej energii :santajump:

Napisano
3 godziny temu, uroboros napisał:

A jak xps ma się do "oddychania" ścian? Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

Od "oddychania" to jest raczej wentylacja. Multipur wszedł na rynek od niedawna i jest to dobra alternatywa wobec styropianu czy xps-a ale wcześniej jak nie było multipura to czym ocieplali od wewnątrz? styropianem albo wełną.

Napisano
Dnia 25.12.2019 o 10:29, Anarchista napisał:

Witam. Tak jak w temacie czyli w jaki sposób można skleić styrodur z płytą rigips?

https://budujemydom.pl/irbj/filmy/49918-klejenie-styropianu-plyt-gk-osb-film-instruktazowy-pianoklej-60-sekund

 

 

Dnia 25.12.2019 o 22:09, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Możesz alternatywnie pokusić się o bloczki multipor (beton komórkowy od Xella)

https://budujemydom.pl/irbj/filmy/53068-ocieplenie-od-wewnatrz-jak-docieplac-plytami-multipor

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...