Skocz do zawartości

Ocieplenie wewnętrzne. W jaki sposób skleić styrodur z płytą rigips?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

W prosty sposób za pomocą kleju rozrobionego lub za pomocą pianki/kleju na pistolet do XPS-u i styroduru.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
57 minut temu, Anarchista napisał:

Styrodur przelecieć przed sklejeniem tarką aby stał się porowaty czy to nie potrzebny zabieg?

To zależy jaki kupisz.

Napisano
7 godzin temu, Anarchista napisał:

w jaki sposób mozna skleić styrodur z płytą rigips?

Co chcesz uzyskać?

ten styrodur masz przyklejony do ściany? Jest on tak równiutko ułożony, że jak przykleisz na niego płytę g/k, to wyjdzie równa ściana, bez klawiszowania i schodków?

 Wydaje mi się, że te płyty należałoby ułożyć na stelażu, po przyklejeniu/przymocowaniu styroduru do ściany...

jeśli już...

Napisano

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Napisano

A kto poradził Ci takie ocieplenie?

 

14 minut temu, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany.

Jeśli ściana jest nieduża - tak na dwie, trzy płyty, to może Ci się uda zrobić ścianę równą, ale na spojeniach będzie pękać...

 

Radziłbym zastosować sprawdzony ytong multipor

https://www.ytong-silka.pl/pl/multipor_1178.php

i już bez płyt g/k, oczywiście :)

Napisano
12 godzin temu, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Na xps dajesz siatkę, dwa razy klejem przelecisz i nie potrzebujesz żadnej płyty gipsowej bo powierzchnia będzie wystarczająco twarda. 

Napisano

A jak xps ma się do "oddychania" ścian? Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

Napisano
39 minut temu, uroboros napisał:

Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

A jak się ma ocieplanie od wewnątrz do mostków zimna? W zabytkach? 

Napisano

Nie mnie pytaj...

 

Spytaj swojego przewodnika po wiedzy... tfuuu - po wiadomościach, tzn wujka G. :scratching:

 

 

 

A mostki?   Są :bezradny:... trzeba je minimalizować...

 

Ale kosztem jest olbrzymia oszczędność traconej energii :santajump:

Napisano
3 godziny temu, uroboros napisał:

A jak xps ma się do "oddychania" ścian? Dlaczego firmy ocieplające używają raczej multipora, a nie xps?

ocieplające zabytki...

Od "oddychania" to jest raczej wentylacja. Multipur wszedł na rynek od niedawna i jest to dobra alternatywa wobec styropianu czy xps-a ale wcześniej jak nie było multipura to czym ocieplali od wewnątrz? styropianem albo wełną.

Napisano
Dnia 25.12.2019 o 10:29, Anarchista napisał:

Witam. Tak jak w temacie czyli w jaki sposób można skleić styrodur z płytą rigips?

https://budujemydom.pl/irbj/filmy/49918-klejenie-styropianu-plyt-gk-osb-film-instruktazowy-pianoklej-60-sekund

 

 

Dnia 25.12.2019 o 22:09, Anarchista napisał:

Chcę xps skleić z rigipsem i wtedy dopiero przykleić to do ściany. Ma to być wewnetrzne ocieplenie budynku gdyż konserwator zabytków nie pozwala mi ruszyć zewnętrznej elewacji

Możesz alternatywnie pokusić się o bloczki multipor (beton komórkowy od Xella)

https://budujemydom.pl/irbj/filmy/53068-ocieplenie-od-wewnatrz-jak-docieplac-plytami-multipor

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...