Skocz do zawartości

Ścianki działowe a skosy na poddaszu


Recommended Posts

Napisano

Witam, 

 

Jak właściwie powinna być wykonana taka zabudowa, chodzi o kolejność. Czy najpierw:

 

- wykonać stelaże pod ścianki działowe,

- następnie do tego stelaża mocować stelaż UD od skosów i w nie następnie profile CD ?

 

Czy może  najpierw stelaże od skosów a następnie do nich profile od ścianek ?

 

I na koniec jeszcze jedno ważne pytanie, czy w każdej z w/w opcji po wykonaniu stelaża pod np ściankę działową należy go opłytować i dopiero następnie mocować stelaże od skosów ? Czy płytowanie robić dopiero po wykonaniu konstrukcji z wszystkich profili ?

 

Proszę o informację

Pozdrawiam

Napisano

Na stronie Rigips`a jest poradnik w pdf i tam przestawiają to w innej kolejności. Sugerują aby najpierw ustawić stelaż ścianki działowej i to najlepiej do konstrukcji dachu. A jak z płytowaniem, jest to jakaś zasada, reguła że płytuje się dopiero po wykonaniu konstrukcji z profili ? Tego właśnie nie mogę znaleźć na stronie Rigips`a.

Napisano

Ale jak z płytowaniem. Płyty układać zaraz po wykonaniu ścianki działowej i wtedy profil UD przez regips do ścianki i dalej skosy czy może  profile UD od skosów przykręcać do profili ściennych i na koniec montować płyty najpierw na skos później na ściankę działową ?

Napisano

Lepiej najpierw zrobić stelaże na skosach i konstrukcję ścianek działowych, a dopiero potem układać płyty na całości. Dla mnie to po prostu wygodniejsze. Ponadto, jak najpierw pokryje się ścianki płytami, to później łatwo te płyty uszkodzić przy dalszych pracach.

PS. Ja z kolei też wolę najpierw zrobić stelaże na skosach na ich całej długości i dopiero wtedy dostawiać ścianki działowe. Swoją drogą wolę drewnianą konstrukcję ścianek niż profile blaszane.

Napisano

Wydaje mi się, że kiedy na koniec zostawia się układanie płyt łatwiej jest też ułożyć paroizolację. Izolacja akustyczna też jest chyba wyższa.

Napisano

A jakiś wpływ na samą sztywność konstrukcji ma to że układa się na sam koniec płyty ? Bo wydaje mi się, że sama konstrukcja będzie stabilniejsza kiedy profile są skręcane ze sobą bez przekładek w postaci regipsu.

Napisano

"Profili CD z UD oczywiście nie łączy się ale jak profil UD przymocować inaczej do ścianki działowej ?"

 

Jak w takim razie przymocować profill UD od skosu do ścianek działowych skoro nie można ich łączyć na sztywno ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...