Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Ttadzik

Uczestnik
  • Posty

    27
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Ttadzik

  • Ranga
    Początkujący
  1. Witam, chciałbym prosić Was o poradę. Chcę w piwnicy poprawić posadzkę, którą niestety źle wykonano. Kolejność warstw jest taka, na samym dole jest stara posadzka która była spękana, miała jakieś uzupełnienia, była bardzo nierówna a do poziomu brakowało jej wielu CM. Na to została położona folia i w zależności od poziomu styropian posadzkowy, na to przyszła folia i beton B20. Niestety majster który to wykonywał tego nie zatarł i nie przyłożył się przy wyrównywaniu więc wszystko jest nierówne i ma masę wgłębień i ubytków. Chciałbym to naprawić własnymi siłami, ogranicza mnie niestety wysokość piwnicy i chciałbym wylać na to jak najmniej. Znalazłem zaprawę posadzkową ATLASA POSTAR 10, grubość warstwy już od 1 cm do 10 cm. Musiałbym się nakręcić mieszając całość na 20 m2. Zmierzyłem i wychodzi na to, że muszę dolać od 1 do 2,5 cm takiej warstwy. Takie są nierówności. Myślę, że koło 40 worków. Łatwiej byłoby mi gdybym wylał na to drugą warstwę betonu posadzkowego kupionego w betoniarni. Gotowy beton taczką przetransportowałbym do piwnicy, rozłożył i zatarł. Tylko czy taki beton w takiej grubości można wylać na wcześniej wylany beton B20 ? Masa samopoziomująca odpada ponieważ koszt byłby zdecydowanie za wysoki. Pozdrawiam i proszę o radę.
  2. OK już o tym myślałem, ale niestety legary nie wypadają dokładnie w takich miejscach jakbym chciał rozmieścić gzymsy. Więc pozostaje tylko mocowanie do istniejącego już sufitu. Tylko jak do niego montować profile.
  3. Szerokie na około 4metry, głębokie na około 1metr i wysokie na około 10cm. Obciążone tyłko halogenami.
  4. Witam, dziękuję za poradę. Myślę, że to dobry kierunek. Proszę mi powiedzieć czy jest jakiś "paragraf" na to, że producent osobiście powinien dokonać oględzin ? Czy mógłbym się powołać na jakiś art. prawa konsumenckiego ? Czy to po prostu na zasadzie zdrowego rozsądku producent powinien osobiście się zjawić i osobiście sprawdzić co się wydarzyło.
  5. Witam, Temat może bardzo prosty ale niestety nigdzie nie mogę doszukać się jednoznaczniej odpowiedzi. Wykonałem sufit podwieszany na ruszcie pojedynczym. Sufit był obniżony o dosłownie kilka cm i przymocowany do drewnianych legarów wyższej kondygnacji. Chcę teraz przygotować dwa gzymsy (kolejne miejscowe obniżenie sufitu) i nie mogę znaleźć odpowiedzi w jaki sposób montować profile do istniejącego już podwieszonego sufitu. Wiem, że najlepiej trafić na profile ale co jeżeli gzyms wypadnie w miejscu gdzie jest tylko płyta regipsu ? Trzeba zastosować kołek ? Ale jaki najlepiej i najskuteczniej do tego się stosuje ? Pozdrawiam i dzięki Tadeusz
  6. Witam, drodzy Państwo niestety spotkał mnie przykry temat z kominem systemowym jak w tytule. Producenta i sprzedawcy nie będę wymieniał. Kiedy kupowałem komin sprzedawca opisywał go jako komin ceramiczny z 30 letnią gwarancją, sprzedający to również firma działająca od wielu lat i był to dla mnie główny powód tego wyboru. Sprawa jest tego typu, niedawno zauważyłem w trójniku niedaleko gdzie podłączony jest piec pionowe pęknięcie (rysa). Sprzedający występuje pomiędzy mną czyli kupującym a producentem w charakterze pośrednika. Sprzedający kazał zrobić dokumentację fotograficzną, wykonać opis a oni prześlą go do producenta. Po około dwóch tygodniach dostałem informację, że oczywiście reklamacja nie może być uznana. Oceniając zdjęcia, wyciągnięto wnioski w których mowa o tym, że naprawiany był już trójnik ( jest tam widoczne ciemniejsze miejsce na łączeniu poziomej rury z pionową ) co jest absolutni nieprawdą. Poza tym zarzuca się braku dylatacji z jednej strony pomiędzy poziomą rurą a pustakiem keramzytowym. Piec jest podłączony z ceramicznym wkładem poprzez metalową rurę owiniętą sznurem, wydaje mi się że tak to powinno być wykonane. Przypomnę, że rozpatrzenie gwarancji odbyło się tylko i wyłącznie na podstawie zdjęć. Niestety nikt osobiście się nie pofatygował się od producenta lub sprzedawcy aby dokładnie się przyjrzeć stanowi faktycznemu. Czy dać wiarę producentowi i jego tłumaczeniom dotyczącym niewystarczającej dylatacji ? Czy to nie jest tak, że klient jest w takiej sytuacji bezradny ponieważ producent jako gwarant może z każdego praktycznie powodu odmówić uznania gwarancji ? Nie przypominam sobie aby do zakupionego komina dołączona była instrukcja tak szczegółowego montażu. Proszę o jakieś opinie na ten temat. Pozdrawiam.
  7. Fajnie dziękuję Ci za twoje opinie. A przy okazji, zabudowując od wewnątrz stelażami kuchnię i łazienkę chciałem od wewnątrz gdzie będę mógł ułożyć wełnę około 5 cm. Czy ją powinienem od wewnątrz osłaniać folią czy tu nie ma potrzeby. Chodzi o ściany zewnętrzne no i ścianka działowa, która będzie tworzyła łazienkę będzie wypełniona wełną. Od strony wewnętrznej tzn od łazienki, osłonić ją paroizolacją ?
  8. Tak, jest tam 15 cm styropianu. Ale czy ewentualna różnica temp pomiędzy jedną a drugą stroną foli nie będzie skraplała pary ? Temat paroizolacji jest dla mnie bardzo ciężki :-/
  9. Zerknijcie proszę na foto. Nie wiem czy dobrze opisałem więc naszkicowałem dla pewności sytuację. Jeżeli są wątpliwości co do poprawności to wełnę mogę wyjąć, folię przeciągnąć do legarów i wełnę włożyć pomiędzy folię a ścianę zew. Wybaczcie ale chcę się upewnić zanim zakryję wszystko osb na długi czas.
  10. Nie wiem. Miałem włożyć.
  11. Na betonową posadzkę położyłem paroizolację, wywijając ją na ściany z każdej strony. Na nią położyłem drewniane legary. Dwa skrajne legary leżą jakieś 10 cm od ścian zewnętrznych. W te 10 cm szczeliny włożyłem paski wełny.
  12. Witam, Czy mogę Was prosić o poradę w temacie folii paroizolacyjnej ? Legary już leżą, wełna ułożona, deska nabita i czas już na ostatni etap czyli płytę OSB. Mam tylko wątpliwości co do paroizolacji. Pode mną jest piwnica, może nie ogrzewana jak mieszkanie ale jest tam piec CO i jest tam kilka lub kilkanaście stopni powyżej zera. Skrajne legary są ułożone około 10 cm od krawędzi ściany zewnętrznej, paroizolacja jest wywinięta na całym obwodzie po około 10 cm powyżej finalnej podłogi a pomiędzy legarami jest ułożona wełna. I tu jest pytanie, czy między skrajnymi legarami a ścianą zewnętrzną powinienem dawać wełnę ? Warstwy są w takiej kolejności, legar drewniany - wełna - paroizolacja - ściana zewnętrzna - ocieplenie ściany zewnętrznej. Nie będzie się na tej folii od strony wełny skraplać woda ? Czy ta wełna tam ma być w takiej kolejności ?
  13. Pomieszczenie ma około 3,7m x 7m. Od dołu dwuteownik bardziej skorodowany. Druciakiem trochę oczyściłem i zeskrobałem takie jakby to nazwać płaty rdzy i wygląda nieźle.
  14. Nie nie Najpierw była koncepcja, później materiały a teraz wątpliwości co do kierunku ułożenie legarów A Dzięki legarom ułożę 15 cm wełny i otrzymam odpowiednią wysokość. Wątpliwości powstały z tego powodu, że jeden z "fachowców" który mnie odwiedził powiedział, że legary mam ułożyć równolegle do belek stalowych a tu na forum jest jednak odmienna koncepcja.
  15. Czyli wniosek taki. Drewniane legary montuję prostopadle do stalowych belek. W odstępach co jakieś 60 cm na drewnianych podkładkach. Tak aby całe obciążenie nowego stropu były przenoszone tylko przez dwuteowniki absolutnie nie obciążając betonowej posadzki. Nie wiem czy zdjęcie od góry z innej perspektywy coś wniesie, góra jest praktycznie płaska ( tzn poziomica pokaże zapewne nierówności ale to już skoryguję legarami ). Czy mimo to potrzebne to foto ?
×