Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Ttadzik

Uczestnik
  • Posty

    45
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Ttadzik

  • Ranga
    Początkujący

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dołączyłem jeszcze jedno zdjęcie, które znalazłem w sieci. To jest właśnie dokładnie taki efekt, który chciałbym uzyskać. Mam nadzieję, że właściciel się nie pogniewa ale wizualnie pierwsza klasa. Pianka myślę, że jednak może się przydać jako izolator dźwięku do wygłuszenia. Takie zabudowy właśnie mogę wykonać wg twojego opisu "joks" ?
  2. Rozumiem, więc że coś nie było wykonane tak jak powinno ?
  3. Chciałbym żeby były odsłonięte.
  4. Witajcie, Zastanawiam się od dłuższego czasu co daje sztywność dla zabudowanego skosu na poddaszu. Wykonanie jest następujące: - wieszaki grzybkowe do krokwi, - na szczytach profil cd, - profile UD przymocowane do wieszaków grzybkowych i na końcach wsunięte w profile CD, Profile Cd jednak pracują na lewo i prawo przesuwając się przy tym w UD i na wieszakach grzybkowych. Wieszaki które stosuję mają 0,8 mm grubości. Czy powinno się skręcić profile CD razem z profilami UD ? Sufit poziomy wykonany na wieszakach typu ES nie pracuje tak bo nie pozwalają mu na to właśnie wieszaki ES ale wieszaki grzybkowe na skosie jednak się uginają na jedną i drugą stronę. Czy może po obciążeniu wszystkiego płytami sytuacja będzie "opanowana". Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę się nią podzielić. Pozdrawiam
  5. Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań: a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ? b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ? c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ? d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ? e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ? f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ? Proszę o info.
  6. To że płytę montuje się tylko i wyłącznie do stelaża a nie do drewnianej konstrukcji jest dla mnie oczywiste. Ale czym właśnie uzupełniać szczeliny powstałe na styku drewna i płyty gipsowej. Takie szczeliny mogą był różne tzn od kilku mm i szersze. Czy jeśli płyta będzie miała luz powiedzmy 1 cm w jednym miejscu przy drewnie to mogę to wypełnić pianką montażową a po jej utwardzeniu zakryć to masą szpachlową ?
  7. Dołączam przykładową realizację tego o czym piszę. Na pierwszym widać miecze idące pod kątem 45 stopni do płatwi i właśnie o zabudowę powstałego trójkąta mi chodzi. Drugie zdjęcie to stojące słupy a pomiędzy chcę zbudować ściankę z regipsu.
  8. Witam, Remontuję poddasze i jestem na etapie montowania stelaży pod regips. Czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób zbudować ściankę działową pomiędzy np dwoma drewnianymi słupami ? O ile sama konstrukcja ścianki jest dla mnie jasna to mam wątpliwości co do montażu takiej ścianki do właśnie tych drewnianych słupów. Przypuszczam, że przykręca się do nich jak do zwykłej murowanej ściany profil ścienny ( stosować piankę wygłuszającą ? ) a na koniec przykręca regips i tu zastanawiam się jak zaszpachlować miejsce styku regipsu z drewnianą belką. Drewno ma już swoje lata i nie jest oczywiście równe i nie jest w przekroju idealnym równoległobokiem więc i profil będzie się układał różnie i nie przytnę idealnie samej płyty na łączeniu z belką. Czy do szpachlowania tego łączenia należy użyć taśmy ślizgowej ? jakiegoś specjalnego gipsu ? Czy może większe szczeliny uzupełnić pianką montażową a na nią położyć gładź szpachlową ? Drugi przykład jest taki, mam słupy drewniane a na nich leży płatew. Od pionowych słupów do płatwi są jeszcze przymocowane miecze, które tworzą trójkątną przestrzeń. Jak zabudować właśnie takie miejsca ? UD30 po obwodzie trójkąta, włożyć w nie CD60 i do tego przykręcać płytę gipsową ? Jak szpachlować miejsce połączenia płyty gipsowej z drewnem ? Poproszę o jakieś sugestie w tym temacie. Może ktoś z Was praktykował takie zabudowy i ma może jakieś zdjęcia albo link do jakiegoś dziennika budowy ? Pozdrawiam s
  9. Skoro pojawił się temat wentylowania strychu. Czy powinienem przy okazji po obu stronach szczytów wykonać otwory na kratki wentylacyjne ? Jeszcze jedna kwestia, była o tym mowa na początku dyskusji. Jak i czy jest to wykonalne zachowanie 100% szczelności ? Zaklejanie otworów w folii po przewodach czy ewentualnych oprawach halogenowych w suficie jest konieczne ? To są chyba tak nikłe ilości pary że zdołają odparować przez wełnę do góry.
  10. Jest to stary budynek i w niektórych miejscach ściana ceglana ma 12 cm grubości i w tych miejscach gdzie mam możliwość wkładałem dodatkowe ocieplenie. Druga sprawa to ściana kolankowa, która jest tak naprawdę cofnięta o jakieś 0,5 metra od faktycznej zewnętrznej ściany. Tzn. ścianka kolankowa jest zbudowana ze stelażu pod GK a przed nim jest 15 cm warstwa wełny. Pomiędzy legary a sam stelaż nie planowałem już wkładać wełny, nie będzie tam na nią miejsca ponieważ stelaż będzie wisiał o "włos" od legarów. Jedynym więc ociepleniem sufitu będzie 15 cm warstwa wełny między belkami stropowymi a strych powyżej będzie miał wypełnione między krokwiami również 15 cm warstwą wełny.
  11. Czy w takim razie warto stosować paroizolację w ścianach pionowych ? W niektórych miejscach gdzie były wnęki wypełniłem je wełną. I co sądzisz to sposobie mocowania paroizolacji ? Czy masz takie samo zdanie co użytkownik MHTYL ? Część sufitu wykonałem tak że paroizolację przymocowałem do legarów i nie wiem czy zdjąć ją i dać dopiero kiedy będą stelaże, tak jak pisał użytkownik MHTYL.
  12. Cenna uwaga z tym szybkim przyklejaniem, faktycznie tak może być. Oczywiście na suficie same przewody a gniazdka np na ściance kolankowej i tam też folia. Jako to jest z uszczelnianiem takich miejsc ? Im więcej czytam tym bardziej jestem przerażony tym jak ma to być szczelne. Mówią że takie miejsca mają być zaklejone, uszczelnione taśmą aby para nie przedostawała się w 100%. To chyba jest niewykonalne ? Przyczepienie folii do legarów jest niewłaściwym sposobem wykonania takiej izolacji ?
  13. Witam, Przygotowuję poddasze użytkowe i jestem na etapie ocieplenia sufitu. Pojawiły się teraz wątpliwości co do najkorzystniejszego umiejscowienia folii paroizolacyjnej. Czy nabijać ją do belek stropowych od spodu a następnie papiakiami przewiązać sznurek i dopiero wypełniać wełną luki między legarami czy może od razu przybijać papiaki, przewiązać sznurkiem i wypełniać wełną a na koniec folię przyklejać taśmą dwustronną do stelaża sufitowego ? Nie wiem czy ma to znaczenie ale po suficie będą jeszcze szły profile ścianek działowych a ponad sufitem od góry na legarach będzie płyta osb. Będzie tam stryszek. Proszę o wasze sugestie. Chciałbym zachować jak najszczelniejszą warstwę paroizolacji a czekają jeszcze przewody do oświetlenia, gniazdka itp. Pozdrawiam.
  14. Witam, pytanie kieruję do fachowców z doświadczeniem w dziedzinie suchej zabudowy. Jestem na etapie układania stelaży pod przed ścianki, sufity podwieszane, ścianki działowe itp. Poziomując a raczej ustawiając pion poszczególnych stelaży CD60 i przykręcając do nich uchwyty ES czy uchwyty grzybkowe i następnie sprawdzając ich płaszczyznę w pionie i poziomie okazuje się że od łaty która służy jako przymiar niektóre profile CD60 odchylają się od płaszczyzny, o może 2 mm czasem mniej a czasem więcej. Pytanie jest takie, czy jest to w granicach normy, jest to niezauważalne po położeniu płyt czy może coś źle wykonuję ? Nie jestem fachowcem i nie wiem czy nie przesadzam z dokładnością w ustawianiu całkowicie dokładnej płaszczyzny a jest to bardzo czasochłonne bo z zasady kiedy dociągam jeden z profili do pionu to później nie zgadza się całość w poziomie. Proszę o wasze uwagi. Pozdrawiam
  15. A co w sytuacji kiedy strop nad tą kondygnacją nie jest betonowy tylko jest z drewnianych legarów, które są jednocześnie podłogą kondygnacji wyżej ? W miejscu gdzie ma przebiegać ścianka działowa nie ma akurat legara do którego mógłbym się podczepić. Poza tym ruszt sufitu podwieszanego jest dosłownie 4-5 cm poniżej drewnianych legarów więc sama ścianka wychodziłaby ponad sufit o tych klika cm.
×