usiek Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #1 Napisano 5 listopada 2019 (edytowany) Założyłem nowy temat żeby nie zaśmiecać innych moim milionem pytań. Admin niech przeniesie temat tam gdzie powinien być... Może pod wieczór wrzucę więcej fotek obiektu, który mam zamiar samemu powoli wykończyć. Chcę zacząć od ocieplenia murłaty i zamknięcia okapu o czym dyskusję już zaczęliśmy w innym temacie. Ocieplenie zewnętrzego jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. W planach jest 20cm styropianu. Mając w tej chwili coś takiego z zewnątrz żadnej wełny pionowo raczej tam nie ma jak dać. Murłata jest zaraz przy samym brzegu bo była zmiana cegieł z 30cm na 25cm... węższe niż w projekcie. Zamykanie tego cienkim pasem styropianu (z zostawieniem 2 cm u góry na szczelinę) z tej strony nie wiem czy ma sens bo to się zaraz połamie. Edytowano 5 listopada 2019 przez usiek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #2 Napisano 5 listopada 2019 Czy ty od góry na krokwiach masz ułożony Styropian ? Moge prosić więcej zdjęć ? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #3 Napisano 5 listopada 2019 Przede wszystkim trzeba utworzyć pustkę wentylacyjną pod deskowaniem ( FWK odsunięta o 3 cm) z wyprowadzeniem na zewnątrz domu. Murłata ociepli się sama po ułożeniu wełny w dachu i styropianu na elewacji. Link do komentarza
usiek Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij #4 Napisano 5 listopada 2019 Nie wiem czy rozumiem pytanie ale styropiany nigdzie nie ma. Na krokwiach jest deskowanie dachu, na deskowaniu coś paroprzepuszczalne i dachówka.. A ocieplamy teraz tą niższą część domu... 7 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Przede wszystkim trzeba utworzyć pustkę wentylacyjną pod deskowaniem ( FWK odsunięta o 3 cm) z wyprowadzeniem na zewnątrz domu. Murłata ociepli się sama po ułożeniu wełny w dachu i styropianu na elewacji. nie wiem co to FWK.... ale tą szczelinę mam zamiar uzyskać dając 15cm wełny w krokwie 18cm.... u góry będzie 2-3cm luzu. A skoro nie bawić się teraz przy tej murłacie z ociepleniem to chciałbym jakoś zamknąć tą szparę co by tamtędy nie pizgało.... Położyć wełnę, profile i karton gips. Bo myślę, że aż tak nietechniczny nie jestem i dam radę. Poza tym wystrzelałem się z całej kasy i muszę samu po troszku walczyć dalej Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #5 Napisano 5 listopada 2019 2 godziny temu, usiek napisał: nie wiem co to FWK To folia wstępnego krycia 2 godziny temu, Eksperci Rockwool napisał: Czy ty od góry na krokwiach masz ułożony Styropian ? Moge prosić więcej zdjęć ? To folia wywinieta na deskę tak wygląda 1 Link do komentarza
usiek Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij #6 Napisano 5 listopada 2019 Nie wiem o czym mówicie... Gdzie tam folie albo styropian widzicie? Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #7 Napisano 5 listopada 2019 tutaj? 3 godziny temu, usiek napisał: Położyć wełnę, profile i karton gips Ale gdzie? Mówisz o ścianie kolankowej czy o dachu? Ocieplenie dachu będziesz robił do jętek czy do szczytu? Wentylację budynku w jakąś przewidujesz? Pisałeś coś o kominie - czyli grawitacyjna - tak? Link do komentarza
usiek Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij #8 Napisano 5 listopada 2019 To co zaznaczyłeś to jest jakiś kołnierz z jakiejś pianki okna dachowego. Ten widoczny na fotce na dachu komin to jest wentylacja. Drugi komin z kotłowni jest pod drugiej stronie... A dokładnie przechodzi przez to pomieszczenie, o którym tu teraz piszemy. Ściany kolanowej nie będę bo ponoć nie trzeba ocieplać. Ocieplenie dachu chce zrobić... nie wiem czy tylko do jętek. Tam jest tak mało miejsca, że może warto je pociągnąć do samej góry.... Nie wiem Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #9 Napisano 5 listopada 2019 (edytowany) EEe taraz widzę. To obróbka okna... 3 minuty temu, usiek napisał: To co zaznaczyłeś to jest jakiś kołnierz z jakiejś pianki okna dachowego. Uprzedziłeś mnie Sam będziesz to ocieplał? Edytowano 5 listopada 2019 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
usiek Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij #10 Napisano 5 listopada 2019 Mam milion fotek ale jak chciałem znaleźć i wrzucić fotkę tego okna to nie mam takiej Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #11 Napisano 5 listopada 2019 4 minuty temu, usiek napisał: Ściany kolanowej nie będę bo ponoć nie trzeba ocieplać Jasne, tylko nie wiedziałem co masz na myśli Polecam Ci - poszukaj na kanale yt gość gipkarton itd Fajnie gość pokazuje i tłumaczy po kolei co i jak ogarnąć. tu masz przykładowy link gipskarton Ja zanim się zabrałem za robotę wyoglądałem kilka filmików. Potem pilnowałem ekipę czy robią jak trzeba. Zastosowałem też tą folię paroizolacyjną aluminiowaną. Do przemyślenia. Link do komentarza
usiek Napisano 5 listopada 2019 Autor Udostępnij #12 Napisano 5 listopada 2019 (edytowany) Tego gościa oglądam już od 2-3 tygodni i po jego filmach stwierdziłem, że sam dam radę to zrobić Folia paroizolacyjna czyli ta między wełną a płytami kartongips? Jak sobie robiłem kosztorys to ją uwzglednialem tylko nie wiem czy ten Isover z 5 razy droższy od jakiejś zwykłej... Edytowano 5 listopada 2019 przez usiek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #13 Napisano 5 listopada 2019 Jeszcze nie raz będziesz wybierał między tańszym i droższym, znanym i mniej znanym albo wcale. Sztuka wyborów i kompromisów do opanowania Ale widzę, że dasz sobie radę, przejrzysz internet, zapytasz na forum. Link do komentarza
zenek Napisano 5 listopada 2019 Udostępnij #14 Napisano 5 listopada 2019 6 godzin temu, usiek napisał: Ściany kolanowej nie będę bo ponoć nie trzeba ocieplać. Kolankowej może. Ocieplenie ma być nieprzerwane po ścianie i pod dach. Jesli po drodze jest ścianka kolankowa, to też. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij #15 Napisano 6 listopada 2019 6 godzin temu, zenek napisał: Ocieplenie ma być nieprzerwane po ścianie i pod dach Ale mówisz o wewnątrz? Link do komentarza
zenek Napisano 6 listopada 2019 Udostępnij #16 Napisano 6 listopada 2019 2 godziny temu, MrTomo napisał: Ale mówisz o wewnątrz? Po murach zewnętrznych od zewnątrz, po dachu albo z dołu albo z góry . Kolankową mozna jednocześnie od zewnatrz (do równa z ociepleniem niżej) i od wewnątrz - do połączenia z ociepleniem dachu. Tylko jest kwestia odprowadzenia ewentualnej wilgoci. Link do komentarza
usiek Napisano 10 listopada 2019 Autor Udostępnij #17 Napisano 10 listopada 2019 Przy szczytach jednak odpuszczę wklejanie tego XPS bo o ile na jednej ścianie szczytowej by wszedł to na drugiej już nie bo krokiew jest zbyt blisko. Wełnę tam dam. Jest w miarę prosto ale miejsca tylko 6-7cm. Przy murlacie też odpuszczę sobie xps bo taka płyta 4cm kosztuje 13zl a wogole nie wiem czy zda egzamin. Rzeźbiłem wczoraj chwilę nożem w zwykłym styropianie ale za dużo syfu... nóż termiczny muszę kupić Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 13 listopada 2019 Udostępnij #18 Napisano 13 listopada 2019 Z tego co widzę to murlata ułozona jest na równo z ścianą zewnętrzną. Szczeline musisz wykonać między deskami a wełną. Rzeczywiście mnie też zmyliła ta izolacja pianką bo nie było widać na zdjęciu że to okno Izolację między krokwiami wyciągnij odpowiednio dalej poza obrys ściany zewnetrznej tak by potem połączyć izolację ściany z izolacją dachu. Niektórzy wykonawcy przyklejają też izolacje od zewnątrz tylko na wysokości murłaty aby połączyć izolacje dachu z izolacją ściany a resztę wykonują w momencie izolacji ścian.(czyli przykleić np. na 30-50cm izolację do ściany i zrobić detal połączenia izolacji ściany z dachem . Mostka termicznego nie będzie wtedy. Link do komentarza
usiek Napisano 26 listopada 2019 Autor Udostępnij #19 Napisano 26 listopada 2019 (edytowany) Dnia 13.11.2019 o 10:55, Eksperci Rockwool napisał: Izolację między krokwiami wyciągnij odpowiednio dalej poza obrys ściany zewnetrznej tak by potem połączyć izolację ściany z izolacją dachu. Z drugiej strony tej ściany szczytowej, na zewnątrz, zaraz przy cegłach idzie krokwia. Poza obrys ściany niczym nie wyjdę. Albo nie rozumiem o czym do mnie piszesz.... W temacie ocieplenia przestój bo brak czasu i zimno Widzialem dzisiaj fajne nagrzewnice gazowe... no ale 500zl nie moje. Na razie działa prototyp noża termicznego. Trzeba go teraz poskładać w całość Edytowano 26 listopada 2019 przez usiek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
usiek Napisano 30 listopada 2019 Autor Udostępnij #20 Napisano 30 listopada 2019 (edytowany) Czy tą szczelinę 2-3cm między murłata a cegłami ścianki kolanowej trzeba/powinno się czymś wypełnić czy można to olać? Mam pomysł na wklejanie tam styropianów na piankę niskoprężną ale zobaczymy jak to pójdzie w praktyce Tylko najpierw ta szczelina by musiała być załatwiona... może też tam piankę wpsiknąć? Ps. Nóż wersja 1.0 beta. Jeszcze 2-3 ulepszenia i do roboty YouCut_20191130_192051786.mp4 Edytowano 30 listopada 2019 przez usiek (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość Napisano 30 listopada 2019 Udostępnij #21 Napisano 30 listopada 2019 2 godziny temu, usiek napisał: Nóż wersja 1.0 beta. Jeszcze 2-3 ulepszenia i do roboty No, popatrz... Nóż - samoróbka... A jak kiedyś wspomniałem, że kiedyś ciąłem styropian samoróbką, wykonaną z piły ramowej, z drutem zasilanym przez transformator, to administrator uznał, że to wpis niemerytoryczny i użył swojej mietły... Żeby ciąć do końca grubości płyty styropianowej - zrób po obu stronach drutu podkładki z OSB o grubości takiej, żeby drut wchodził w szczelinę płyty roboczej noża w wersji 1.0 beta Link do komentarza
usiek Napisano 30 listopada 2019 Autor Udostępnij #22 Napisano 30 listopada 2019 Drugą płytę muszę trochę przyciąć bo to samo wymyśliłem To jest jedną z tych poprawek, które będą Link do komentarza
Gość Napisano 30 listopada 2019 Udostępnij #23 Napisano 30 listopada 2019 Czyli masz już wersję 1.1 beta Link do komentarza
retrofood Napisano 30 listopada 2019 Udostępnij #24 Napisano 30 listopada 2019 23 minuty temu, usiek napisał: Drugą płytę muszę trochę przyciąć bo to samo wymyśliłem To jest jedną z tych poprawek, które będą Drut na jednym końcu powinien być mocowany na sprężynie (ale nie zasilany! Zasilanie trzeba zrobić przewodem giętkim). Link do komentarza
usiek Napisano 30 listopada 2019 Autor Udostępnij #25 Napisano 30 listopada 2019 Miałem tylko kabel z drutem ale się zastanawiałem czy z miękkim nie było by wygodniej.... nie wiem. Sprężynki są po obu stronach ale do wymiany bo za słabe. Ale z tym zasilaniem to nie rozumiem... oba końce muszę mieć podłączone do zasilania... Link do komentarza
retrofood Napisano 30 listopada 2019 Udostępnij #26 Napisano 30 listopada 2019 2 minuty temu, usiek napisał: Ale z tym zasilaniem to nie rozumiem... oba końce muszę mieć podłączone do zasilania... Oczywiście, że obydwa, ale sugeruję aby tego nie robić przez sprężynki. Bo właśnie szybko się osłabiają. Link do komentarza
usiek Napisano 30 listopada 2019 Autor Udostępnij #27 Napisano 30 listopada 2019 Sprężynki to wyciągnąłem najmocniejsze jakie znalazłem w długopisach zasilanie jest za sprężynka.... o mniej więcej tak: 28 minut temu, uroboros napisał: Czyli masz już wersję 1.1 beta Tak, w planie. Ale będzie sporo cięższa. Link do komentarza
retrofood Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #28 Napisano 1 grudnia 2019 6 godzin temu, usiek napisał: Sprężynki to wyciągnąłem najmocniejsze jakie znalazłem w długopisach zasilanie jest za sprężynka.... o mniej więcej tak: Bardzo dobrze, o takie coś mi chodziło. Byłem kiedyś w firmie produkującej styropian i oni tną bloki na płyty na pochylni. Blok zsuwa się pod wpływem własnego ciężaru a cały szereg drutów przecina go na wafle. 1 Link do komentarza
Gość Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #29 Napisano 1 grudnia 2019 Pomimo tych sprężynek drut oporowy i tak będzie się rozciągał wskutek pracy w wysokiej temperaturze... co jakiś czas będzie potrzebne dodatkowe naciąganie przez skracanie. Link do komentarza
usiek Napisano 1 grudnia 2019 Autor Udostępnij #30 Napisano 1 grudnia 2019 Drut to z e-papierosa wykorzystałem. 0.37mm stał nierdzewna. Jeszcze mam gdzieś z kanthalu i tytanu, ale tytan jest strasznie twardy. Ps. A z tą szczeliną przy murłacie ktoś, coś....? Link do komentarza
retrofood Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #31 Napisano 1 grudnia 2019 50 minut temu, usiek napisał: Drut to z e-papierosa wykorzystałem. 0.37mm stał nierdzewna. Jeszcze mam gdzieś z kanthalu i tytanu, ale tytan jest strasznie twardy. Kiedyś można było kupić spirale grzejne do kuchenek elektrycznych, to się taką rozciągało, drut prostowało i był jak ta lala. A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga? Link do komentarza
Mateuszandi Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #32 Napisano 1 grudnia 2019 Dnia 5.11.2019 o 12:39, usiek napisał: Założyłem nowy temat żeby nie zaśmiecać innych moim milionem pytań. Admin niech przeniesie temat tam gdzie powinien być... Może pod wieczór wrzucę więcej fotek obiektu, który mam zamiar samemu powoli wykończyć. Chcę zacząć od ocieplenia murłaty i zamknięcia okapu o czym dyskusję już zaczęliśmy w innym temacie. Ocieplenie zewnętrzego jeszcze nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. W planach jest 20cm styropianu. Mając w tej chwili coś takiego z zewnątrz żadnej wełny pionowo raczej tam nie ma jak dać. Murłata jest zaraz przy samym brzegu bo była zmiana cegieł z 30cm na 25cm... węższe niż w projekcie. Zamykanie tego cienkim pasem styropianu (z zostawieniem 2 cm u góry na szczelinę) z tej strony nie wiem czy ma sens bo to się zaraz połamie. A odnośnie izolacji natryskowej pianą poliuretanową poddasza uważacie, że warto zrobić to na początku czy można z tym zaczekać? Jestem właśnie w trakcie zakupu mieszkania z poddaszem użytkowym, jednak póki co nie chcielibyśmy wkładać funduszy w izolacje i z tym zaczekać, jednak idzie zima i jak wiadomo wiąże się to z chłodem, który będzie napływał od góry. Link do komentarza
usiek Napisano 1 grudnia 2019 Autor Udostępnij #33 Napisano 1 grudnia 2019 9 godzin temu, retrofood napisał: A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga? Murłata leży na wieńcu. Kawałek zwykłej papy jest między nimi. Czyli szczelina jest tylko na wysokość murłaty Link do komentarza
usiek Napisano 1 grudnia 2019 Autor Udostępnij #34 Napisano 1 grudnia 2019 12 godzin temu, retrofood napisał: A szczelin żadnych to nie lubię. Tylko nie pokazałeś jak wygląda sytuacja pod murłatą. Ta szczelina dokąd w dół sięga? Murłata leży na wieńcu. Kawałek zwykłej papy jest między nimi. Czyli szczelina jest tylko na wysokość murłaty Znalazłem swój rysunek więc jeszcze raz co by było wszystko jasne Chodzi mi czy coś dawać, a jeśli tak to co, w tą żółtą szczelinę - wskazaną czerwoną strzałką.. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #35 Napisano 1 grudnia 2019 6 minut temu, usiek napisał: Znalazłem swój rysunek więc jeszcze raz co by było wszystko jasne Chodzi mi czy coś dawać, a jeśli tak to co, w tą żółtą szczelinę - wskazaną czerwoną strzałką.. Tam za dużo nic nie wciśniesz bo jak widać na fotce jest około 2-3 cm szczelina. Możesz pokusić sie o ocieplenie wełną gr 5 cm ale ciężko będzie Ci ją tam wcisnąć aby była ułożona od dołu murłaty aż po sama górę. jeżeli dasz ocieplenie z zewnątrz to wtedy ułożysz wełnę z góry aby zlicowało się z ociepleniem zewnętrznym i będzie git. Nie zapomnij o szczelinie wentylacyjnej od zewnątrz i między ociepleniem poddasza a pełnym deskowaniem no i jeszcze aby wentylacja była w kalenicy wtedy będziesz miał prawidłowe wietrzenie połaci dachowej, dechy ani wełna Ci nie zgniją. Link do komentarza
usiek Napisano 1 grudnia 2019 Autor Udostępnij #36 Napisano 1 grudnia 2019 Z tą szczeliną wentylacyjną z zewnątrz to cały czas mam wątpliwości.... W realu z kim bym nie rozmawiał to nie wie o jaką szczelinę chodzi a jak już wytłumaczę to mówią po co? Że nie trzeba. Inni, że nie mają żadnych szczelin tylko fajnie do równego do samej góry, itd... Zrobię szczelinę to na bank będę miał szerszenie i tu żadne "grodzie" nie pomogą... Link do komentarza
retrofood Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #37 Napisano 1 grudnia 2019 To wsuń tam wełnę mineralną i już. Chociaż to ani nie ogrzeje, ani nie oziębi. Link do komentarza
MrTomo Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #38 Napisano 1 grudnia 2019 (edytowany) Wsyp tam perlit 39 minut temu, usiek napisał: tu żadne "grodzie" nie pomogą... Nie rób szczeliny i przejrzyj parę wątków, zobacz jak wyglądają zapleśniałe krokwie. Edytowano 1 grudnia 2019 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 1 grudnia 2019 Udostępnij #39 Napisano 1 grudnia 2019 17 minut temu, MrTomo napisał: Wsyp tam perlit Można i keramzyt. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2019 Udostępnij #40 Napisano 2 grudnia 2019 15 godzin temu, usiek napisał: Zrobię szczelinę to na bank będę miał szerszenie i tu żadne "grodzie" nie pomogą... Bo robiąc szczelinę musisz dać jakąś kratkę, siatkę aby owady sie nie dostały. Poczytaj sobie o skutkach przy braku wentylacji połaci dachowej wtedy będziesz wiedział o co chodzi i czy warto robić ową szczelinę czy nie. Link do komentarza
usiek Napisano 2 grudnia 2019 Autor Udostępnij #41 Napisano 2 grudnia 2019 4 godziny temu, mhtyl napisał: Bo robiąc szczelinę musisz dać jakąś kratkę, siatkę aby owady sie nie dostały. Poczytaj sobie o skutkach przy braku wentylacji połaci dachowej wtedy będziesz wiedział o co chodzi i czy warto robić ową szczelinę czy nie. Żeby nie było os czy szerszeni to ta siatka musiała by mieć oczka 1x1mm. Ja już oglądałem gnijące poddasza, nawet wczoraj jeszcze raz sobie przeglądałem. Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował.. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2019 Udostępnij #42 Napisano 2 grudnia 2019 2 minuty temu, usiek napisał: Żeby nie było os czy szerszeni to ta siatka musiała by mieć oczka 1x1mm. No bez przesady że 1 mm, ale nawet taką zastosował to wystarczy aby była wentylacja. 3 minuty temu, usiek napisał: Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował.. Nie robili bo to jest trochę pracochłonne i każdy olewa aby się w to bawić w szczególności gdy nie robi sie tego dla siebie, a wilgoć wychodzi nie po roku czy dwóch tylko nieraz po kilku latach użytkowania domu. Link do komentarza
retrofood Napisano 2 grudnia 2019 Udostępnij #43 Napisano 2 grudnia 2019 49 minut temu, usiek napisał: Ale mojemu elektrykowi jak budowali mówi, że żadnej szczeliny nie robili.... Mój dekarz i zarazem gość od ocieplenia dachów i regipsow mówi, że on żadnych szczelin nie robi i zawsze było dobrze, nikt nic nie reklamował.. Bo to nie ma znaczenia, kiedy poddasze nie jest eksploatowane. Jeśli strop jest ocieplony a po strychu dmucha wiaterek. To ten wiaterek wilgoć przynosi, ale częściej ją wywiewa i nic się nie dzieje. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2019 Udostępnij #44 Napisano 2 grudnia 2019 26 minut temu, retrofood napisał: Bo to nie ma znaczenia, kiedy poddasze nie jest eksploatowane. Jeśli strop jest ocieplony a po strychu dmucha wiaterek. To ten wiaterek wilgoć przynosi, ale częściej ją wywiewa i nic się nie dzieje. O czym ty znowu piszesz? usiek ma poddasze użytkowe i ocieplone oraz pełne deskowanie, nie ma domu parterowego. Link do komentarza
usiek Napisano 2 grudnia 2019 Autor Udostępnij #45 Napisano 2 grudnia 2019 1 godzinę temu, mhtyl napisał: No bez przesady że 1 mm, ale nawet taką zastosował to wystarczy aby była wentylacja. Załóżmy, że dał bym tą siatkę.... ale jaką i gdzie ją kupię. Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę ps. Jest ktoś z forumowiczów co nie ma szczeliny wentylacyjnej? Link do komentarza
retrofood Napisano 2 grudnia 2019 Udostępnij #46 Napisano 2 grudnia 2019 16 minut temu, usiek napisał: Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien Możesz dać siatkę z jakiegoś systemu dociepleń. 17 minut temu, usiek napisał: Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę Nie oskarżaj ptaszków o takie bezeceństwa. One plastiku się nie czepią. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 grudnia 2019 Udostępnij #47 Napisano 3 grudnia 2019 19 godzin temu, usiek napisał: Załóżmy, że dał bym tą siatkę.... ale jaką i gdzie ją kupię. Pójdę do sklepu i powiem, że chce szczelinę wentylacyjna zabezpieczyć to znowu będą patrzyli jak na durnia..... tak samo jak mówiłem o ciepłym montażu okien Dam siatkę to przyleci ptaszek i wydziobie dziurę dla os i nawet nie będę wiedział. Ale będę pewny, że tam os na pewno nie ma bo specjalnie zakładałem siatkę ps. Jest ktoś z forumowiczów co nie ma szczeliny wentylacyjnej? Nie Ty pierwszy i nie ostatni co ma dylemat jak to zrobić i jakiej siatki użyć. Kiedyś był tu co najmniej jeden temat opisujący problem wykonania wentylacji wraz właśnie z użyciem siatki. Wcale nie musi być to siatka plastykową, są metalowe, są kratki ramkowe podłużne prostokątne z wypełnieniem siatką które nadają sie w sam do tego celu. Poszperaj po forum może znajdziesz ten temat. Przykład z ptaszkami jest na wyrost przerysowany Link do komentarza
PeZet Napisano 3 grudnia 2019 Udostępnij #48 Napisano 3 grudnia 2019 Taką styrmaszyną obrobiłem styropian na elewację. Kanthal 0,5mm i sprężynka kupiona w sklepie motoryzacyjnym. podłączana do prostownika akumulatorowego. No i gwóźdź, żeby zawiesić sprężynkę na aluminiowej ramce i móc przesuwać. 1 Link do komentarza
usiek Napisano 3 grudnia 2019 Autor Udostępnij #49 Napisano 3 grudnia 2019 Ja mam zasilacz od laptopa za 22zl.... 22V daje i 100W zdaje się. Jakby nie dawał rady to już transformator miałem na oku ale ten 100pln Link do komentarza
PeZet Napisano 3 grudnia 2019 Udostępnij #50 Napisano 3 grudnia 2019 Usiek, widać że ogarniasz elektrykę. Ogarnij też tę szczelinę, bo sobie zrobisz krzywdę. Wlot powietrza szczeliną pod okapem i wylot w kalenicy. Siatka pod okapem to może być 1mm oczko stalowa nierdzewna z marketu i klejona na gluegun albo jakoś ładnie obrobiona na przykłąd tak jak Tinek w dzienniku pokazał. 1 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się