Skocz do zawartości

Budynek gospodarczy - czym pokryć dach?


Recommended Posts

Napisano
  Dnia 9.09.2020 o 08:00, Shpack napisał:

To skraplanie jest  od strony wewnętrznej ? Bo na stronie zewnętrznej blachy nie raz widziałem rosę na leżącej na dachu , na ziemi czy na palecie.

Rozwiń  

Na trawie też się skrapla rosa. I to jest wilgoć jakby z góry opadająca na powierzchnię.

Ale może być też od dołu.

Przecież to zależy od warunków atmosferycznych - i ktora część, powierzchnia budynku albo otoczenia paruje - a która wychłodzona powierzchnia budynku przyjmuje ta parę i ją skrapla.

Wydaje mi sie, że np. wieczorem i  w nocy jest  taka sytuacja, gdzie nagrzane wnętrze powoduje podnoszzenie się wilgotnego powietrza w gorę (nawet tego zewnętrznego wchodzącego pod dach wiaty - i ta wilgoć napotykając opór w postaci blaszanego zimnego zadaszenia - skrapla się od spodu.

 

To jedna z możliwości 

Napisano
  Dnia 9.09.2020 o 15:00, podczytywacz napisał:

 

Przeczytaj mój post jeszcze raz...

 

  Dnia 9.09.2020 o 14:39, Tymianek napisał:

Różnica temperatur.

Rozwiń  

Nie... dlatego, że po prostu nie jest to wiata całkowicie przewietrzana

Rozwiń  

Brak myślenia chyba prezentujesz - brak logiki.

 

Tymianek słusznie napisał, że jest "różnica temperatur"

I należy napisać logicznie zamiast twojego "Nie..." - Tak, bo nie jest to wiata całkowicie przewietrzana.

 

Gdyby była całkowicie przewietrzana - nie byłoby różnic temperatury wokół zadaszenia.

Mam nadzieję, że nawet bobas zrozumie :takaemotka: jak wyciągnie cumla i pomyśli...

Napisano

Przeczytaj jeszcze raz ciąg kilku ostatnich postów, to MOŻE uda ci się tę logikę odnaleźć :bezradny:

 

garaż, wiata, przewietrzana wiata, całkowicie przewietrzana wiata... szukaj logicznych powiązań... może znajdziesz :scratching:

przeanalizuj położenie znaków interpunkcyjnych...

próbuj...

Napisano (edytowany)
  Dnia 9.09.2020 o 15:00, podczytywacz napisał:

 

Przeczytaj mój post jeszcze raz...

 

Nie... dlatego, że po prostu nie jest to wiata całkowicie przewietrzana

Rozwiń  

W późniejszych godzinach jest to nadal ta sama "wiata" czyli "nie jest to wiata całkowicie przewietrzana" a zjawisko  skraplania już nie występuje.

Nie ma sytuacji kontaktu ciepłego powietrza z zimnym materiałem.

Edytowano przez Tymianek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 7.09.2020 o 18:31, Shpack napisał:

Widzę, że tylko jeden człowiek przeczytal ze zrozumieniem, zastanowił się i dał dobrą radę. Inni też mieli rację, ale przy ogrzewanych budynkach. Aby obliczyć punkt rosy, czyli miejsce, w którym skrapla się woda muszą być różnice temperatur. Pozdrawiam eksperta i nieśmiało zapytam gdzie on studiował budownictwo? 

Rozwiń  

Skora odgrzałeś starego kotleta to ...

Gdybyś przeczytał cały temat to  byś widział że to zła rada. Ale podpowiem boś może widzisz tylko to co chcesz widzieć, że autor tematu ma już położone pełne deskowanie i teraz na tym pełnym deskowaniu ma być ułożona blacha.

 Punkt rosy to oblicza sie do ścian murowanych i ocieplonych połaci, gdzie widzisz że ten dach jest ocieplony? Tu mowa o zjawisku kondensacji.

 

Napisano
  Dnia 9.09.2020 o 17:10, zenek napisał:

Brak myślenia chyba prezentujesz - brak logiki.

Rozwiń  

Pewnie... co to za różnica pod względem wentylacji (szeroko rozumianej) garaż - czyli zamknięta, blaszana buda - , a wiata - całkowicie, czy też trochę mniej przewietrzana...

  Dnia 9.09.2020 o 14:39, Tymianek napisał:

Różnica temperatur.

Rozwiń  

Pokazałeś zamkniętą budę, na pewno nie do końca szczelną, ale napisałem:

 

obraz.png.4c0284e3a52f864e89196956e10dbb05.png

że to nie jest przewietrzana wiata!

 

Do garażu wwozisz wodę po opadach, śnieg na kołach, ma co rozpuszczać się i odparowywać... gdzie? - ano tam gdzie najzimniej rano...

W wiacie hula wiatr, więc na powierzchni pokrycia woda się nie wykropli...

Napisano

 

I znowu Heniu...

  Dnia 13.09.2020 o 08:04, 1henryk2 napisał:

 Punkt rosy to oblicza sie do ścian murowanych i ocieplonych połaci, gdzie widzisz że ten dach jest ocieplony? Tu mowa o zjawisku kondensacji.

Rozwiń  

Coś wiesz... ale nie do końca precyzyjnie...

 

 

Rosa faktycznie powstaje w wyniku kondensacji... i w ścianie murowanej, również niekoniecznie takiej docieplonej, i w kanadyjczyku - czyli w ocieplonej połaci - i na szybie w domu czy w samochodzie, pociągu...

 

 

Napisano
  Dnia 13.09.2020 o 11:59, podczytywacz napisał:

Pewnie... co to za różnica pod względem wentylacji (szeroko rozumianej) garaż - czyli zamknięta, blaszana buda - , a wiata - całkowicie, czy też trochę mniej przewietrzana...

Pokazałeś zamkniętą budę, na pewno nie do końca szczelną, ale napisałem:

 

obraz.png.4c0284e3a52f864e89196956e10dbb05.png

że to nie jest przewietrzana wiata!

 

Do garażu wwozisz wodę po opadach, śnieg na kołach, ma co rozpuszczać się i odparowywać... gdzie? - ano tam gdzie najzimniej rano...

W wiacie hula wiatr, więc na powierzchni pokrycia woda się nie wykropli...

Rozwiń  

Akurat w tym garażu jest zwykła graciarnia ale innym przykładem może być poddasze nieużytkowe, gdzie możemy zaobserwować podobną sytuacje. Wloty okapów są drożne czyli występuje ruch powietrza, nikt tam beczek z wodą nie stawia a mimo to możemy zaobserwować zjawisko skraplania się wody.

 

Napisano

To ciekawa dyskusja.

Ja taki budyneczek, altanę o wym 4 x 8 m wybudowałem. Pokryłem go płytami falistymi, celulozowo-cementowymi. Ich plus jest taki, że potrzebują tylko trzech podpór w postaci łat na długości połaci. Budynek w lecie nie nagrzewa się, w zimie nie przemarza, bez wykropleń. Metr kwadratowy płyty tańszy od blachodachówki.... W jednym punkcie dachu wsunąłem płytę przeźroczystą, mam doświetlenie dachu. Budynek jest suchy, bez przecieków, a poza tym tani.  w łatwy sposób uniknąłem wszystkich wad, o których szanowni budowniczowie wspominacie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...