Skocz do zawartości

Fundamenty przy dobudowie bliźniaczej do starego budynku


Recommended Posts

Napisano
Brak konsekwencji. W opisie info ze posadowienie nowego budynku ma byc na takiej samej rzednej co starego, a rysunek pokazuje wylewanie na wysokosci sciany murowanej. Czyzby redaktor zakladal ze istniejaca sciana zostala wymurowana bezposrednio na gruncie ?
Napisano
3 godziny temu, Gość PH napisał:

Brak konsekwencji. W opisie info ze posadowienie nowego budynku ma byc na takiej samej rzednej co starego, a rysunek pokazuje wylewanie na wysokosci sciany murowanej. Czyzby redaktor zakladal ze istniejaca sciana zostala wymurowana bezposrednio na gruncie ?

 

Rysunek jest może zbyt uproszczony. Murowana ściana sąsiada jest posadowiona na warstwie ubitego, ceglanego gruzu - budynek jest z lat 30-tych ubiegłego wieku, tak wtedy budowano. Grubość warstwy ubitego gruzu odpowiada wysokości betonu podkładowego po stronie części dobudowywanej - fundamenty obu połówek są zatem posadowione na tej samej głębokości.

Gość konstruktor
Napisano
"Przed rozpoczęciem budowy zleca się badanie geotechniczne i ekspertyzę konstrukcji starego domu." - zgodnie z prawem należy wykonać.
Gość mhtyl
Napisano
31 minut temu, Gość konstruktor napisał:

"Przed rozpoczęciem budowy zleca się badanie geotechniczne i ekspertyzę konstrukcji starego domu." - zgodnie z prawem należy wykonać.

Zgodnie z jakim prawem? Nie ma takiego prawnego obowiązku. Piszesz tak aby sobie kieszeń kasą wypchać od naiwnych inwestorów?

  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 15.07.2019 o 21:34, mhtyl napisał:

Zgodnie z jakim prawem? Nie ma takiego prawnego obowiązku. Piszesz tak aby sobie kieszeń kasą wypchać od naiwnych inwestorów?

badania geotechniczne to warto zrobić dla swojego bezpieczeństwa (jeżeli nie będą zrobione projektant założy słaby grunt i fundamenty wyjdą "duże")

A jeżeli dostawiamy się do istniejącego budynku to żaden urząd nie da pozwolenia bez ekspertyzy.

 

 

 

Generalnie dostawiając się z budynkiem do istniejącego to trzeba uważać, gdyż obciążamy grunt przy istniejącym budynku znacznym ciężarem i możemy spowodować jego osiadanie co będzie skutkowało popękaniem ścian istniejącego budynku.

Koszt naprawy takich spękań jest wielokrotnie droższy od ekspertyzy, badań gruntowych i porządnego projektu.

 

Dodatkowo mamy w opisie prostą sprawę gdy budynek istniejący nie ma ław wystających poza obrys muru !.

A jak będą ławy wystawać to co ?

 

Kolejna sprawa - odkopanie całej ściany do "ubitej warstwy gruzu ceglanego" jeż już sporym ryzykiem. 

Ja bym odkopał max do posadzki sutereny sąsiada i od tego poziomu wykonywał dalej odcinkami.

 

Edytowano przez Slawku (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
5 godzin temu, Slawku napisał:

badania geotechniczne to warto zrobić dla swojego bezpieczeństwa (jeżeli nie będą zrobione projektant założy słaby grunt i fundamenty wyjdą "duże")

Jak duży dom to i fundamenty wyjdą duże.

5 godzin temu, Slawku napisał:

A jeżeli dostawiamy się do istniejącego budynku to żaden urząd nie da pozwolenia bez ekspertyzy.

I po co takie brednie wypisujesz? Masz jakiś w tym interes?

5 godzin temu, Slawku napisał:

Kolejna sprawa - odkopanie całej ściany do "ubitej warstwy gruzu ceglanego" jeż już sporym ryzykiem. 

Ja bym odkopał max do posadzki sutereny sąsiada i od tego poziomu wykonywał dalej odcinkami.

O czym ty piszesz?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tobie coś sie pokiełbasiło od pisania poprawności technologicznej. Jaka warstwa gruzu ceglanego?! i co ma sąsiad i jego suterena?!!!!

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano

Artykuł ładnie opisuje warunki bezpieczeństwa jakie powinny być zachowane przy wykonywaniu takich prac i mam nadzieję że tak się robi. Bo sam byłem świadkiem kiedy dostawiano do istniejącego starego budynku nowy i wykopano obok ściany fundament pod nowy głębszy niż miał stary na całej długości. Do tego ten stary nie miał żadnego fundamentu zbrojonego bo były to tylko jakieś kamienie.

Strach było patrzeć, ale jakoś się udało i wszystko to było robione pod okiem inspektora nadzoru, nie jakaś samowolka czy dzika budowa.

Fakt było to dawno, jakieś 30 lat temu, dzisiaj pewnie by to nie przeszło.

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

O czym ty piszesz?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dnia 15.07.2019 o 10:20, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Murowana ściana sąsiada jest posadowiona na warstwie ubitego, ceglanego gruzu - budynek jest z lat 30-tych ubiegłego wieku, tak wtedy budowano.

 

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

 

 

Cytował mnie i mi odpisywał, po drugie nie jest on nowym użytkownikiem tylko ma staż większy niż ja na tym forum bo jest od 2005 roku więc zasady nie powinny być mu obce.

Wyobraź sobie jak temat ma kilkadziesiąt postów i taki użytkownik bez cytowanie zacznie odpowiadać każdemu, czy będziesz wiedział o co chodzi i o czym pisze i komu odpowiada?

Napisano
2 godziny temu, demo napisał:

Strach było patrzeć, ale jakoś się udało

Firmie kumpla której byłem podwykonawcą nie udało się.Ściana przewróciła się na 2 pracowników.Jeden zmarł,drugi długo procesował się.To było ze 25 lat temu.

  • 1 rok temu...
Napisano
Uwaga do mhtyl - warto przeczytać Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Rozdział V) zanim się zacznie wypowiadać na forum i wprowadzać czytelników w błąd.
  • 2 lata temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Cent:
Witam, czy można zamiast ławy fundamentowej zastosować płytę fundamentową? Mam taką sytuację że po dwóch stronach działki stoją garaże na ławie fundamentowej osadzonej na 1.2 m. Czy mogę swój garaż postawić na płycie i dać tylko dylatacje że sterodyru powiedzmy 3 cm?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...