Skocz do zawartości

Jakie wykonczenie podłogi na płytę osb


Recommended Posts

Mam styk dwóch podłóg

Wylewka, na której będą płytki i 2,5m2 zakończonych płytą osb 25-28mm, w której będzie jeszcze wycięty otwór około 70x90cm.

Otwór zakończony klapą.

 

Gdyby nie ten otwór, dałbym po całości płytki, a tak nie wiem ile przewidzieć przestrzeni na wykończenie.

To bedzie w korytarzu.

Zastanawiam się nad przyklejeniem paneli, albo paneli winylowych.

Pod te drugie potrzebuję zostawić 5mm, pod zwykle panele okolo 10mm.

 

Utknąłem w tym punkcie.

Może na ta płytę osb tez wylać jakąś cienkowarstwową wylewkę i pomimo tego otworu wypłytkować całość?

Samej klapy wolałbym nie oklejać płytkami, bo będzie ciężka.

 

???

 

 

 

Jakieś pomysły?

Link do komentarza

Tak. Całość w stalowej ramie na zawiaskach. Ciężkie, bo ciężkie, ale to nie jest przewidziane na codzienne użytkowanie, a raz na miesiąc idzie sobie poradzić. Otwieram wieko jedną ręką bez większego trudu.

Całe obramowanie zostało przygotowane wcześniej, na etapie wylewania posadzki i od razu w niej osadzone. 

5 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Można dobrze przykleić płytki bezpośrednio do OSB. Na silikon sanitarny w gęsto ułożonych pasmach.  

Ja nawet nie pamiętam, czy wymyślaliśmy coś specjalnego, czy pozostało na zwykłym kleju elastycznym. Ale tak czy inaczej, problemów po kilku latach nie ma. Chodzi się po tym normalnie.

18 minut temu, MrTomo napisał:

Do piwnicy :)

 

To jasne :icon_biggrin: Tylko jaki charakter ma tam piwnica? Chodzi mi przede wszystkim o częstotliwość użytkowania.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No to sytuacja nieco kłopotliwa. Ja musiałem dorobić linkę która utrzymuje klapę po jej otwarciu, żeby opadając nie wyrwała zawiasów. No i położenie samego otworu jest nieciekawe, bo w centrum. Dlatego po otwarciu piwnicy klapa mocno zawadza. Ale to nic, przy takiej częstości użytkowania idzie przeżyć. U Ciebie byłoby trochę inaczej.

Link do komentarza

Klej poliuretanowy i na to kleisz płytki. Pytanie tylko, czy odporny na obciążenia. Nie mam gwarancji, czy te płytki będą dobrze pracowały na tej OSB dlatego można tu dać jakąś cienkowarstwową elastyczną masę wyrównawczą. Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów. Pomijam ściany i przestawianie ścian w systemie tzw. kanadyjskim. Wykończenie to był majstersztyk. Kilka brygad deptało sobie po piętach przed okiem kamery ale, co im trzeba przyznać, mieli gotowe masy, którymi na OSB przyklejali płytki w kuchni. Nigdy nie podpatrzyłem tej marki. Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Link do komentarza
13 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów

A remonty Doroty na HGTV wrażenia nie robią? :icon_rolleyes:

 

15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Ależ proszę bardzo:

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-plus-express-456-331/

 

"Główne właściwości

zalecany do szybkich remontów

ruch pieszy i spoinowanie po 4 h

bardzo wysoka elastyczność

wydłużony czas otwarty

przyklejanie płytek "od góry""

 

Sprawdzone!

Link do komentarza
3 minuty temu, uroboros napisał:

A remonty Doroty na HGTV wrażenia nie robią? :icon_rolleyes:

 

 

Owszem robią, ale głownie pomysły Prowadzącej. Natomiast Amerykanie domy stawiają szybko i modułowo, remontują jeszcze szybciej a jeśli chodzi o dewastację - nadchodzi tornado i z domu tylko piwnica zostaje po minucie. Chemia też jest przystosowana do szybkiego home stagingu.

Link do komentarza
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Klej poliuretanowy i na to kleisz płytki. Pytanie tylko, czy odporny na obciążenia. Nie mam gwarancji, czy te płytki będą dobrze pracowały na tej OSB dlatego można tu dać jakąś cienkowarstwową elastyczną masę wyrównawczą. Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów. Pomijam ściany i przestawianie ścian w systemie tzw. kanadyjskim. Wykończenie to był majstersztyk. Kilka brygad deptało sobie po piętach przed okiem kamery ale, co im trzeba przyznać, mieli gotowe masy, którymi na OSB przyklejali płytki w kuchni. Nigdy nie podpatrzyłem tej marki. Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Tak na marginesie, widziałeś kiedyś klejenie płytek od góry? Widziałem w Moskwie, na budowie Pallace Hotel. Płytkarze (Polacy oczywiście) przez pięć dni nie tknęli roboty nawet palcem, bo szefostwo ich firmy odleciało na tydzień do Wiednia. Szóstego dnia wzięli się od rana do roboty bo następnego dnia po południu ich nadzór wracał na budowę. I kleili płytki od góry! Przy czym zrobili to idealnie, na następny dzień nie było zastrzeżeń. Oczywiście, zdążyli z normą na cały tydzień.

Nikt mi tego nie opowiadał, widziałem na własne oczy. Byłem tapeciarzem, tapetowałem wtedy apartament dla osób niepełnosprawnych, wielki, ogromny, a oni pili w łazience do niego przynależnej, bo była znacznie większa niż te w pokojach zwykłych. 

Link do komentarza
Gość mhtyl
22 godziny temu, MrTomo napisał:

Zastanawiam się nad przyklejeniem paneli, albo paneli winylowych.

Pod te drugie potrzebuję zostawić 5mm, pod zwykle panele okolo 10mm.

 

Utknąłem w tym punkcie.

Może na ta płytę osb tez wylać jakąś cienkowarstwową wylewkę i pomimo tego otworu wypłytkować całość?

Samej klapy wolałbym nie oklejać płytkami, bo będzie ciężka.

 

Są panele wodoodporne imitujące płytki. Miałbyś wtedy dwa w jednym :) płytki i lekką klapę.

large_ceramika-bia-a.jpg31551216_crop_518_461_dla-domu-materialy

large_8152-cottage-slate-plaski-OK.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

do tej pracy, przed ułożeniem płytek lub innym wykończeniem, rekomendujemy wylewkę samopoziomującą wzmocnioną włóknami, weber.floor 4310 z siatką. Zalecana grubość wylewki to 10 mm.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

Jest to zalecany produkt na płyty OSB.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
21 godzin temu, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

do tej pracy, przed ułożeniem płytek lub innym wykończeniem, rekomendujemy wylewkę samopoziomującą wzmocnioną włóknami, weber.floor 4310 z siatką. Zalecana grubość wylewki to 10 mm.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

Jest to zalecany produkt na płyty OSB.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Ciekawe.

W takim razie mam pytania dodatkowe:

1. Czy płytę osb czymś gruntować (tam, gdzie nie będzie rurek i folii)

2. Jaka jest minimalna dopuszczalna grubość wylewki ponad rurki ogrzewania podłogowego?

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 29.03.2019 o 11:10, joks napisał:

Czy można to wylać na parkiet?

Pytam na serio .

Jeśli parkiet dobrze się trzyma, to jak najbardziej można wylać.

Przy słabo przyklejonym parkiecie zaprawa może go odspoić od podłoża podczas wysychania.

 

Pozdrawiamy

Dnia 30.03.2019 o 08:24, MrTomo napisał:

Ciekawe.

W takim razie mam pytania dodatkowe:

1. Czy płytę osb czymś gruntować (tam, gdzie nie będzie rurek i folii)

2. Jaka jest minimalna dopuszczalna grubość wylewki ponad rurki ogrzewania podłogowego?

Dzień dobry,

 

Ad. 1. Tak, rekomendujemy gruntowanie preparatem weber.prim kwarc, więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/preparaty-gruntujace/weberprim-kwarc

Ad. 2. Minimalna grubość wylewki to 10 mm nad przewodami ogrzewania podłogowego (wylewka weber.floor 4310).

Do tego konieczne jest położenie siatki weber.floor 4945 na rurkach.

 

Pozdrawiamy

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...