Skocz do zawartości

Jakie wykonczenie podłogi na płytę osb


Recommended Posts

Napisano

Mam styk dwóch podłóg

Wylewka, na której będą płytki i 2,5m2 zakończonych płytą osb 25-28mm, w której będzie jeszcze wycięty otwór około 70x90cm.

Otwór zakończony klapą.

 

Gdyby nie ten otwór, dałbym po całości płytki, a tak nie wiem ile przewidzieć przestrzeni na wykończenie.

To bedzie w korytarzu.

Zastanawiam się nad przyklejeniem paneli, albo paneli winylowych.

Pod te drugie potrzebuję zostawić 5mm, pod zwykle panele okolo 10mm.

 

Utknąłem w tym punkcie.

Może na ta płytę osb tez wylać jakąś cienkowarstwową wylewkę i pomimo tego otworu wypłytkować całość?

Samej klapy wolałbym nie oklejać płytkami, bo będzie ciężka.

 

???

 

 

 

Jakieś pomysły?

Napisano

Ja na wsi mam jednak płytki na klapie. Robione dwa lata temu. Jest to wejście do piwnicy, rzadko używane, ale używane. ostatnio w ubiegłym tygodniu. Jak będę na wsi to mogę zrobić fotki.

A Ty do czego masz tę dziurę?

Napisano (edytowany)

Tak. Całość w stalowej ramie na zawiaskach. Ciężkie, bo ciężkie, ale to nie jest przewidziane na codzienne użytkowanie, a raz na miesiąc idzie sobie poradzić. Otwieram wieko jedną ręką bez większego trudu.

Całe obramowanie zostało przygotowane wcześniej, na etapie wylewania posadzki i od razu w niej osadzone. 

5 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Można dobrze przykleić płytki bezpośrednio do OSB. Na silikon sanitarny w gęsto ułożonych pasmach.  

Ja nawet nie pamiętam, czy wymyślaliśmy coś specjalnego, czy pozostało na zwykłym kleju elastycznym. Ale tak czy inaczej, problemów po kilku latach nie ma. Chodzi się po tym normalnie.

18 minut temu, MrTomo napisał:

Do piwnicy :)

 

To jasne :icon_biggrin: Tylko jaki charakter ma tam piwnica? Chodzi mi przede wszystkim o częstotliwość użytkowania.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano

No to sytuacja nieco kłopotliwa. Ja musiałem dorobić linkę która utrzymuje klapę po jej otwarciu, żeby opadając nie wyrwała zawiasów. No i położenie samego otworu jest nieciekawe, bo w centrum. Dlatego po otwarciu piwnicy klapa mocno zawadza. Ale to nic, przy takiej częstości użytkowania idzie przeżyć. U Ciebie byłoby trochę inaczej.

Napisano

Klej poliuretanowy i na to kleisz płytki. Pytanie tylko, czy odporny na obciążenia. Nie mam gwarancji, czy te płytki będą dobrze pracowały na tej OSB dlatego można tu dać jakąś cienkowarstwową elastyczną masę wyrównawczą. Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów. Pomijam ściany i przestawianie ścian w systemie tzw. kanadyjskim. Wykończenie to był majstersztyk. Kilka brygad deptało sobie po piętach przed okiem kamery ale, co im trzeba przyznać, mieli gotowe masy, którymi na OSB przyklejali płytki w kuchni. Nigdy nie podpatrzyłem tej marki. Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Napisano
13 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów

A remonty Doroty na HGTV wrażenia nie robią? :icon_rolleyes:

 

15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Ależ proszę bardzo:

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-plus-express-456-331/

 

"Główne właściwości

zalecany do szybkich remontów

ruch pieszy i spoinowanie po 4 h

bardzo wysoka elastyczność

wydłużony czas otwarty

przyklejanie płytek "od góry""

 

Sprawdzone!

Napisano
3 minuty temu, uroboros napisał:

A remonty Doroty na HGTV wrażenia nie robią? :icon_rolleyes:

 

 

Owszem robią, ale głownie pomysły Prowadzącej. Natomiast Amerykanie domy stawiają szybko i modułowo, remontują jeszcze szybciej a jeśli chodzi o dewastację - nadchodzi tornado i z domu tylko piwnica zostaje po minucie. Chemia też jest przystosowana do szybkiego home stagingu.

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Klej poliuretanowy i na to kleisz płytki. Pytanie tylko, czy odporny na obciążenia. Nie mam gwarancji, czy te płytki będą dobrze pracowały na tej OSB dlatego można tu dać jakąś cienkowarstwową elastyczną masę wyrównawczą. Zawsze byłem pod wrażeniem tempa remontu amerykańskich domów. Pomijam ściany i przestawianie ścian w systemie tzw. kanadyjskim. Wykończenie to był majstersztyk. Kilka brygad deptało sobie po piętach przed okiem kamery ale, co im trzeba przyznać, mieli gotowe masy, którymi na OSB przyklejali płytki w kuchni. Nigdy nie podpatrzyłem tej marki. Najciekawsze - na koniec dnia już kilku chłopa po tym galopowało.

Tak na marginesie, widziałeś kiedyś klejenie płytek od góry? Widziałem w Moskwie, na budowie Pallace Hotel. Płytkarze (Polacy oczywiście) przez pięć dni nie tknęli roboty nawet palcem, bo szefostwo ich firmy odleciało na tydzień do Wiednia. Szóstego dnia wzięli się od rana do roboty bo następnego dnia po południu ich nadzór wracał na budowę. I kleili płytki od góry! Przy czym zrobili to idealnie, na następny dzień nie było zastrzeżeń. Oczywiście, zdążyli z normą na cały tydzień.

Nikt mi tego nie opowiadał, widziałem na własne oczy. Byłem tapeciarzem, tapetowałem wtedy apartament dla osób niepełnosprawnych, wielki, ogromny, a oni pili w łazience do niego przynależnej, bo była znacznie większa niż te w pokojach zwykłych. 

Gość mhtyl
Napisano
22 godziny temu, MrTomo napisał:

Zastanawiam się nad przyklejeniem paneli, albo paneli winylowych.

Pod te drugie potrzebuję zostawić 5mm, pod zwykle panele okolo 10mm.

 

Utknąłem w tym punkcie.

Może na ta płytę osb tez wylać jakąś cienkowarstwową wylewkę i pomimo tego otworu wypłytkować całość?

Samej klapy wolałbym nie oklejać płytkami, bo będzie ciężka.

 

Są panele wodoodporne imitujące płytki. Miałbyś wtedy dwa w jednym :) płytki i lekką klapę.

large_ceramika-bia-a.jpg31551216_crop_518_461_dla-domu-materialy

large_8152-cottage-slate-plaski-OK.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

do tej pracy, przed ułożeniem płytek lub innym wykończeniem, rekomendujemy wylewkę samopoziomującą wzmocnioną włóknami, weber.floor 4310 z siatką. Zalecana grubość wylewki to 10 mm.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

Jest to zalecany produkt na płyty OSB.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
Napisano
21 godzin temu, Eksperci Weber napisał:

Dzień dobry,

 

do tej pracy, przed ułożeniem płytek lub innym wykończeniem, rekomendujemy wylewkę samopoziomującą wzmocnioną włóknami, weber.floor 4310 z siatką. Zalecana grubość wylewki to 10 mm.

Więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

Jest to zalecany produkt na płyty OSB.

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Ciekawe.

W takim razie mam pytania dodatkowe:

1. Czy płytę osb czymś gruntować (tam, gdzie nie będzie rurek i folii)

2. Jaka jest minimalna dopuszczalna grubość wylewki ponad rurki ogrzewania podłogowego?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 29.03.2019 o 11:10, joks napisał:

Czy można to wylać na parkiet?

Pytam na serio .

Jeśli parkiet dobrze się trzyma, to jak najbardziej można wylać.

Przy słabo przyklejonym parkiecie zaprawa może go odspoić od podłoża podczas wysychania.

 

Pozdrawiamy

Dnia 30.03.2019 o 08:24, MrTomo napisał:

Ciekawe.

W takim razie mam pytania dodatkowe:

1. Czy płytę osb czymś gruntować (tam, gdzie nie będzie rurek i folii)

2. Jaka jest minimalna dopuszczalna grubość wylewki ponad rurki ogrzewania podłogowego?

Dzień dobry,

 

Ad. 1. Tak, rekomendujemy gruntowanie preparatem weber.prim kwarc, więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/preparaty-gruntujace/weberprim-kwarc

Ad. 2. Minimalna grubość wylewki to 10 mm nad przewodami ogrzewania podłogowego (wylewka weber.floor 4310).

Do tego konieczne jest położenie siatki weber.floor 4945 na rurkach.

 

Pozdrawiamy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
    • Nie mam pojęcia, po co chcesz sobie skomplikować aż tak ten malutki kawałek instalacji  Użyjesz to kilka razy w ciągu pierwszych dni, a potem i tak będziesz światła używał lokalnie...   Ale wiem - to Twój wybór, Twoja decyzja...
    • Zwróć uwagę na ten fragment tekstu   Znajdziesz takie?
    • tak poproszę o taka rozpiskę, podoba mi się opcja gaszenia wszystkiego z łóżka 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...