Skocz do zawartości

ocieplenie


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Bo dom energooszczędny to taki w którym nie montuje się starych centralnych ogrzewań.

Dom energooszczędny, to po prostu dom, który zużywa znacząco mniej energii nieodnawialnej.
Sposobów na wybudowanie takiego domu jest bardzo wiele.
Sam Pan podał przykład domu energooszczędnego (3-litrowego, 30kWh/m2 rocznie), w którym zastosowano centralne ogrzewanie z kotłem gazowym i kolektory słoneczne : BASF .
Napisano
Cytat

Ponieważ zainteresowała mnie wzmianka o ocieplaniu budynków od wewnątrz poszukałam w sieci opinii na ten temat.



Przeczytałem całość i nie znalazłem wzmianki o "punkcie rosy"
Przecież on chyba jest najistotniejszy.
Proponuję zainteresowanym szybką odpowiedź.
Macie okna w domu, w samochodzie......
Temperatura ujemna na zewnątrz budynku i temperatura w domu, mieszkaniu potrafią sie różnić tak jak tej zimy nawet o 40 stopni , prawda?
Gdzieś te dwie skrajnie różne temperatury muszą sie spotkać.
Gdy się spotkają - z racji różnic swoich spowodują skraplanie się pary wodnej.
I proste pytanie brzmi - gdzie ten proces ma się odbyć - na zewnątrz budynku czy wewnątrz.
Wewnątrz spowoduje wilgoć ściekająca grzyba.
Na zewnątrz - nie i9nteresuje nas chyba prawda?
I tyle mojej mądrości.
Pozdrawiam icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Przeczytałem całość i nie znalazłem wzmianki o "punkcie rosy"
Przecież on chyba jest najistotniejszy.
Proponuję zainteresowanym szybką odpowiedź.
Macie okna w domu, w samochodzie......
Temperatura ujemna na zewnątrz budynku i temperatura w domu, mieszkaniu potrafią sie różnić tak jak tej zimy nawet o 40 stopni , prawda?
Gdzieś te dwie skrajnie różne temperatury muszą sie spotkać.
Gdy się spotkają - z racji różnic swoich spowodują skraplanie się pary wodnej.
I proste pytanie brzmi - gdzie ten proces ma się odbyć - na zewnątrz budynku czy wewnątrz.
Wewnątrz spowoduje wilgoć ściekająca grzyba.
Na zewnątrz - nie i9nteresuje nas chyba prawda?
I tyle mojej mądrości.
Pozdrawiam icon_biggrin.gif


Racja! Wolałbym jednak wilgoć poza domem icon_smile.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam. Niedawno przeprowadzałem remont domui i po namowie znajomego zastosowałem matę termoizolacyjną alufox. Jestem bardzo zadowolon, łatwa w motażu a przedewszystkim w domu jest dużo cieplej, przy mniejszych rachunkach. Polecam każdemu do ocieplenia domu. zaznaczam że zgodnie z zaleceniami producenta zastosowałem ten produkt razem z wełna mineralną gdyż wtedy daje to najlepsze rezultaty
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak ma się cena materiałów do parametrów wełny mineralnej. Zdecydowałem się na wełnę mineralną do izolacji nieocieplonego dachu. Na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę? Czy byłby ktoś w stanie mi to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć?
Napisano
Cytat

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak ma się cena materiałów do parametrów wełny mineralnej. Zdecydowałem się na wełnę mineralną do izolacji nieocieplonego dachu. Na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę? Czy byłby ktoś w stanie mi to jakoś łopatologicznie wytłumaczyć?


Przede wszystkim co to za dach, jakie przeznaczenie pomieszczeń?
Ogólnie więcej szczegółów bo inne cechy licza się np. przy dachach płaskich, a inne przy poddaszach. I w zależnosci też od nich dobiera się odpowiednie rozwiązania i grubości izolacji.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Generalnie, tak jak pisze Przedmówca, aby fachowo doradzić musisz napisać przede wszystkim jaki jest rodzaj dachu - płaski, czy skośny. Jeśli zdecydowałeś się ocieplić dach wełną mineralną, to podejrzewam, że masz dach skośny. W takim przypadku dobór grubości wełny mineralnej szklanej i sposób jej montażu zależny jest od kilku czynników, m. in.:

- wymaganej izolacyjności termicznej tej przegrody
- nachylenia połaci dachowej oraz wysokości krokwi
- sposobu wentylacji połaci dachowej
- rodzaju zastosowanego pokrycia dachowego oraz membrany dachowej

Co do cen wełny mineralnej, to poniżej załączam wycinek z obowiązującego cennika wełny mineralnej szklanej w ECOSE Technology Unifit 035 stosowanej do ociepleń dachów skośnych.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
    • Herezja. Ch-ki B, C, czy D w zakresie zwarciowym są identyczne. Polecam Ci ten tekst z linku powyżej..  Selektywności nie da się uzyskać stosując klasyczne automaty nadprądowe.  Dla osiągnięcia selektywności trzeba by stosować zabezpieczenia selektywne na zasilaniu, ale energetyka się na to nie godzi. 
    • Masz "szybszy" B16 w tamtej skrzynce.     Zwarcie było na tyle silne, że "wybiło" wcześniej wyłącznik (B16 w skrzynce głównej), zanim ten w domowej skrzynce  zareagował Wyłączniki nadprądowe działają zarówno na przeciążenie, jak i zwarcie. Zadziała ten, który pierwszy wykryje przekroczenie granicy prądu zwarciowego — i ma najszybszy czas reakcji.   Jeśli tamten B16   był bliżej źródła zasilania (np. w skrzynce licznikowej lub głównej), to on mógł szybciej zareagować, przy zwarciu prąd "idzie do źródła", i pierwszy bezpiecznik, który to wykryje, wyłącza zasilanie.     Jeśli dwa bezpieczniki B16 są szeregowo, to nie ma gwarancji, że zadziała ten "bliżej zwarcia". Zadziała ten, który zareaguje szybciej — a czas reakcji bywa różny (nawet w identycznych modelach).       Gdy ten B16   wyłączył się, (najprawdopodobniej zabezpiecza całą instalację domową), zostało  odcięte zasilanie wszystkich obwodów — zarówno światła, jak i gniazd.       Jeśli ten B16 wyłącza się jako pierwszy przy zwarciu również w innych obwodach, prawdopodobnie, zabezpieczenia nie są dobrane selektywnie, główne zabezpieczenie powinno  mieć wyższy prąd lub charakterystykę C/D, a domowe np. B10., albo trzeba zastosować  C16 lub D16.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...