Skocz do zawartości

Jaki preparat dobrać do zabezpieczania drewna na zewnątrz i wewnątrz domu?


Recommended Posts

Napisano

Drewno to materiał naturalny i uniwersalny. Wyrabia się z niego dziecięce krzesełka i przenoszące ogromne obciążenia więźby dachowe. Płoty, narażone na działanie deszczu i słońca oraz podłogi, którym zagraża nasze obuwie, ścierające je przez całe lata. Zważywszy na to, jak różne zadania stawiamy przed drewnem i w jak rozmaitych warunkach przychodzi mu funkcjonować, nie dziwi duży wybór środków przeznaczonych do jego zabezpieczania.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana/a/791-jaki-preparat-dobrac-do-zabezpieczania-drewna-na-zewnatrz-i-wewnatrz-domu

Napisano

Ja mam prostą zasadę - do wnętrz lakier. Na zewnątrz impregnat lub olej. Nie używam bejcy.

  • 8 miesiące temu...
Gość terlik
Napisano
Wszystko bardzo fajnie, domek przydatny tylko o niego też trzeba zadbać, a chodzi mi tu o prawidłową impregnację. Bez tego w dwa trzy lata zamieni się w ruinę. Dlatego warto zastosować do impregnacji Vidaron. Domek będzie w tedy w pełni funkcjonalny
  • 3 miesiące temu...
Napisano
w zeszlym tygodniu odnawialam plot drewniany uzylam do tego oleju do drewna marki vidaron ktory nadaje drewnu naturalny i szlachetny wygląd więc myślę, że i ze schodami da radę
Napisano

Istnieje kilka rodzajów preparatów. Wybiera się je, zwracając uwagę na wykończenia materiału. Innego środka użyjemy do konserwacji mebli, innego zaś do ochrony drewna budowlanego i konstrukcyjnego. Innym rodzajem ochrony drewna są impregnaty powłokotwórcze. Nadają się one do malowania drewna na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń. 

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Technolog
Napisano
Nie ma lepszego sposobu impregnacji drewna niż szlifowanie lub opalanie i każdy specjalista o tym wie. Dlaczego kołki wbijane przez leśniczych w lesie potrafią pomimo wbicia w ziemię (która jest mokra, wilgotna, etc) wytrzymać wiele lat? Dobra rada, jeżeli chcesz mieć drewno naprawdę na lata: - szlifuj (żaden lakier nie zabezpieczy tak drewna jak dobre szlifowanie) począwszy od granulacji P80 / P150 lub P180 kolejno ścinaj włosy drewna, najlepiej szlifować zgodnie z usłojeniem. - teraz opal drewno delikatnie - przeszlifuj (zmatowiej) delikatnie papierem P280 i teraz... Popatrz ile lakieru zaoszczędziłeś poprzez w/w proces? Dla bardzo wymagających można jeszcze pokusić się o P360 przed lakierowaniem/olejowaniem. Pozdrawiam
Napisano
1 godzinę temu, Gość Technolog napisał:

 Dobra rada, jeżeli chcesz mieć drewno naprawdę na lata: - szlifuj (żaden lakier nie zabezpieczy tak drewna jak dobre szlifowanie) począwszy od granulacji P80 / P150 lub P180 kolejno ścinaj włosy drewna, najlepiej szlifować zgodnie z usłojeniem. - teraz opal drewno delikatnie - przeszlifuj (zmatowiej) delikatnie papierem P280 i teraz... Popatrz ile lakieru zaoszczędziłeś poprzez w/w proces?  

Lakier zaoszczędzony, ale pracy włożono tyle, że taniej byłoby posrebrzyć. Teraz pomnóż to przez 3 tysiące sztachet do płotu...

Emerytura czeka po skończeniu szlifowania.

Napisano

Można jeszcze politurę nałożyć dla większej pewności :)

 

6 godzin temu, Gość Technolog napisał:

Nie ma lepszego sposobu impregnacji drewna niż szlifowanie lub opalanie i każdy specjalista o tym wie.

Jeżeli chcesz mieć drewno naprawdę na lata: - szlifuj (żaden lakier nie zabezpieczy tak drewna jak dobre szlifowanie) począwszy od granulacji P80 / P150 lub P180 kolejno ścinaj włosy drewna, najlepiej szlifować zgodnie z usłojeniem. - teraz opal drewno delikatnie - przeszlifuj (zmatowiej) delikatnie papierem P280 i teraz

Mooooooooże maszynowo, kiedy sztachety mamy jeszcze luzem, mooooże.

Ale na gotowym już ogrodzeniu, przy jego odnawianiu i konserwowaniu - robienie tego wszystkiego.....czarno widzę.

  • 3 miesiące temu...
Gość Ciekawa
Napisano
Mam pytanie czym pomalować drewniane ściany coś jak boazeria w drewnianym domku letniskowym?
Gość Zyga
Napisano
Wymylem karczerem domek drewniany zeszlo cala sinizna duze cisnienie I czym teraz zabezpieczyc uzywalem poprzednio vidaron bylo slabo jak mam zabezpieczyc domek
  • 9 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano

Ja do pielęgnacji drewna używam od dawna Vidaronu własnie. To według mnie jedne z najlepszych impregnatów. Oczywiście należy odpowiednio przygotować drewno. Vidaron łatwo się rozprowadza i szybko schnie. Zabezpiecza na długi czas

  • 5 miesiące temu...
Napisano
vidaron sprawdzil sie u mnie super - zarowno przy impregancji mebli wewnetrznych jak i zewnetrznych. odporny na rysowanie, grzyba, czy plesn.wydajny i w przystepnej cenie jak na te jakosc
Napisano
Dnia 25.01.2020 o 01:15, bobiczek napisał:

Można jeszcze politurę nałożyć dla większej pewności :)

 

Mooooooooże maszynowo, kiedy sztachety mamy jeszcze luzem, mooooże.

Ale na gotowym już ogrodzeniu, przy jego odnawianiu i konserwowaniu - robienie tego wszystkiego.....czarno widzę.

Jeżeli masz stary płot do odnowienia - racja - trzeba rozkręcić, położyć na kobyłke, oczyścić, od nowa zabezpieczyć. Poza tym, przeciez mamy 4 płaszczyzny i wszędzie pędzel nie dojdzie. Potem ludzie bajki powielają, że ten lub inny preparat jest zły bo po sezonie się zaczął łuszczyć :).

  • 3 miesiące temu...
Napisano
Używałem Vidaron i wytrzymał tylko rok na słońcu drewno niestety spękało.
Napisano
1 godzinę temu, Gość Kolo napisał:

Używałem Vidaron i wytrzymał tylko rok na słońcu drewno niestety spękało.

 

Jakie drewno, jakie rozmiary, w czym? I czemu było mokre?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...