Skocz do zawartości

Krzywe tynki a gładź?


Recommended Posts

Napisano
6 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

No fakt nie chciałbym. A co bys dał na całą ścianę z odchylem 3 cm wiedząc że tynk jest dobry nie odparzony?
 

Tynk. Musisz szukać materiału, który można kłaść również grubymi warstwami. Dlatego ja stosowałem gipsowy tynk maszynowy bo ma dość długi czas utwardzania. Nie trzeba pracować w gorączce.

7 minut temu, elpapiotr napisał:

 Ściany (i sufity) to jedna wielka tragedia. Bez kucia i położenia tynków od nowa nie było sensu cokolwiek dalej robić.

Ja się pytam - jak można ?   

Można, bo kiedyś inne były normy i inne wymagania. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych gładź na tynku była ewenementem. A centymetr różnicy to wg standardu w budowlance był wymiar idealny.

Dopiero później się zmieniło.

Gość elpapiotr
Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Przecież podano wcześniej. Dwie, a może więcej opcji ... do wyboru.

Napisano
39 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata. 

Ja Ci podpowiadam to, co zrobiłem u siebie. Na lata, bo ponownie remontować tego nie myślę. Z pomocą zawodowego budowlańca, mającego staż głównie za granicami kraju. 

Przy czym nie jestem tynkarzem.

Napisano
Dnia 23.11.2018 o 06:03, mateusz_oleksy napisał:

 

Mam 30 letnie tynki w domu i chciałem je wyrównać maxsymalny odchył to max 4 cm. Czym wyrównać żeby położyć gładź? Siatka i klej wystarczy? Jak tak to jaki klej? Czym gruntować żeby nie odpadlo? Zaznaczam że w niektórych miejscach są pęknięcia.

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. Do szpachlowania płyt można zastosować elastyczną masę ACRYL-PUTZ® MS 30.

Gość elpapiotr
Napisano

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

Napisano
Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"
Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
20 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Chyba nie zrozumiałeś przedmówcy....

 

 

22 minuty temu, elpapiotr napisał:

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

 

30 minut temu, Eksperci Śnieżka napisał:

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. 

Przecież to nic nowego nie wnosi.

Wystarczyło przeczytać co było napisane wcześniej

Napisano

Oszalales nie będę nowych ścian stawalial. Bo to się tym bardziej nie kalkuluje 

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Napisano
12 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

 

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 23.11.2018 o 10:46, joks napisał:

Skuć i otynkować na nowo , np. MP75 Knaufa

 

 

Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...

Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...

Napisano
Przed chwilą, mateusz_oleksy napisał:

Czmu knaufa?

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Materiał sprawdzony , i chyba najtańszy . Poza tym najłatwiejszy w obróbce .

Napisano

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Napisano
Przed chwilą, uroboros napisał:

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Zgadza się

Napisano
Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...
Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...
Wiesz co tj dom a nie blok. Dom który był budowany 30 lat do tyłu. Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety więc ściany no na poziomnicy max 4 cm, zdarza się 1 cm a nawet i pół a czasem też jest oko idealne

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety

W lato podwieszałem sufit w pokoiku 4 m / 3,2m z różnicą poziomu 18cm .Kiedyś to potrafili ......:zalamka:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie,

Zawsze na początek w takich sytuacjach należy określić stan tynków, które pozostały. Jeżeli są sypkie, kruche, to należy je usunąć i otynkować ściany na nowo. Jeżeli są stabilne i stanowią odpowiednie podłoże pod nowy tynk, to należy uzupełnić ubytki jeżeli są, a następnie położyć nowy tynk. W przypadku tynków Knauf dopuszczamy maksymalną grubość tynku do 50 mm, więc nowym tynkiem można wyrównać płaszczyzny ścian.

Należy jednak pamiętać, że przy takiej grubości tynku będzie bardzo długi czas wysychania, nawet ok. 2 miesiące (zależny jeszcze od wielu innych czynników).

Alternatywą dla tradycyjnych tynków, którą warto rozważać w takim przypadku, jest technologia tzw. „suchych tynków”, czyli płyty gipsowo-kartonowe mocowane do ściany klejem Perlfix T. Trudno doradzać optymalne rozwiązanie jedynie na podstawie krótkiego opisu problemu na forum. W takich sytuacjach zachęcamy do kontaktu z naszymi Doradcami Technicznymi, którzy chętnie udzielą więcej informacji.

Listę kontaktów znajdzie Pan pod tym linkiem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ty to napisałeś tak na poważnie, czy dla jaj?     Z tym absolutnie się zgadzam!!! Ale pod warunkiem, że to pęknięcie grozi rozwaleniem się wyrobu, czy też bardzo przeszkadza właścicielowi... Moja umywalka przeżyła już z dziesięć lat temu upadek buteleczki z szafki, umieszczonej nad tą umywalką, zrobiła się mała "pajęczynka", ale że na pierwszy rzut oka jej nie widać, nie wyczuwa się krawędzi przy myciu tejże umywalki i nie przecieka - przyjaźnie współistniejemy 
    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...