Skocz do zawartości

Krzywe tynki a gładź?


Recommended Posts

Napisano
6 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

No fakt nie chciałbym. A co bys dał na całą ścianę z odchylem 3 cm wiedząc że tynk jest dobry nie odparzony?
 

Tynk. Musisz szukać materiału, który można kłaść również grubymi warstwami. Dlatego ja stosowałem gipsowy tynk maszynowy bo ma dość długi czas utwardzania. Nie trzeba pracować w gorączce.

7 minut temu, elpapiotr napisał:

 Ściany (i sufity) to jedna wielka tragedia. Bez kucia i położenia tynków od nowa nie było sensu cokolwiek dalej robić.

Ja się pytam - jak można ?   

Można, bo kiedyś inne były normy i inne wymagania. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych gładź na tynku była ewenementem. A centymetr różnicy to wg standardu w budowlance był wymiar idealny.

Dopiero później się zmieniło.

Gość elpapiotr
Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Przecież podano wcześniej. Dwie, a może więcej opcji ... do wyboru.

Napisano
39 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata. 

Ja Ci podpowiadam to, co zrobiłem u siebie. Na lata, bo ponownie remontować tego nie myślę. Z pomocą zawodowego budowlańca, mającego staż głównie za granicami kraju. 

Przy czym nie jestem tynkarzem.

Napisano
Dnia 23.11.2018 o 06:03, mateusz_oleksy napisał:

 

Mam 30 letnie tynki w domu i chciałem je wyrównać maxsymalny odchył to max 4 cm. Czym wyrównać żeby położyć gładź? Siatka i klej wystarczy? Jak tak to jaki klej? Czym gruntować żeby nie odpadlo? Zaznaczam że w niektórych miejscach są pęknięcia.

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. Do szpachlowania płyt można zastosować elastyczną masę ACRYL-PUTZ® MS 30.

Gość elpapiotr
Napisano

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

Napisano
Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"
Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
20 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Chyba nie zrozumiałeś przedmówcy....

 

 

22 minuty temu, elpapiotr napisał:

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

 

30 minut temu, Eksperci Śnieżka napisał:

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. 

Przecież to nic nowego nie wnosi.

Wystarczyło przeczytać co było napisane wcześniej

Napisano

Oszalales nie będę nowych ścian stawalial. Bo to się tym bardziej nie kalkuluje 

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Napisano
12 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

 

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 23.11.2018 o 10:46, joks napisał:

Skuć i otynkować na nowo , np. MP75 Knaufa

 

 

Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...

Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...

Napisano
Przed chwilą, mateusz_oleksy napisał:

Czmu knaufa?

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Materiał sprawdzony , i chyba najtańszy . Poza tym najłatwiejszy w obróbce .

Napisano

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Napisano
Przed chwilą, uroboros napisał:

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Zgadza się

Napisano
Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...
Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...
Wiesz co tj dom a nie blok. Dom który był budowany 30 lat do tyłu. Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety więc ściany no na poziomnicy max 4 cm, zdarza się 1 cm a nawet i pół a czasem też jest oko idealne

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety

W lato podwieszałem sufit w pokoiku 4 m / 3,2m z różnicą poziomu 18cm .Kiedyś to potrafili ......:zalamka:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie,

Zawsze na początek w takich sytuacjach należy określić stan tynków, które pozostały. Jeżeli są sypkie, kruche, to należy je usunąć i otynkować ściany na nowo. Jeżeli są stabilne i stanowią odpowiednie podłoże pod nowy tynk, to należy uzupełnić ubytki jeżeli są, a następnie położyć nowy tynk. W przypadku tynków Knauf dopuszczamy maksymalną grubość tynku do 50 mm, więc nowym tynkiem można wyrównać płaszczyzny ścian.

Należy jednak pamiętać, że przy takiej grubości tynku będzie bardzo długi czas wysychania, nawet ok. 2 miesiące (zależny jeszcze od wielu innych czynników).

Alternatywą dla tradycyjnych tynków, którą warto rozważać w takim przypadku, jest technologia tzw. „suchych tynków”, czyli płyty gipsowo-kartonowe mocowane do ściany klejem Perlfix T. Trudno doradzać optymalne rozwiązanie jedynie na podstawie krótkiego opisu problemu na forum. W takich sytuacjach zachęcamy do kontaktu z naszymi Doradcami Technicznymi, którzy chętnie udzielą więcej informacji.

Listę kontaktów znajdzie Pan pod tym linkiem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...