Skocz do zawartości

Krzywe tynki a gładź?


Recommended Posts

Napisano
6 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

No fakt nie chciałbym. A co bys dał na całą ścianę z odchylem 3 cm wiedząc że tynk jest dobry nie odparzony?
 

Tynk. Musisz szukać materiału, który można kłaść również grubymi warstwami. Dlatego ja stosowałem gipsowy tynk maszynowy bo ma dość długi czas utwardzania. Nie trzeba pracować w gorączce.

7 minut temu, elpapiotr napisał:

 Ściany (i sufity) to jedna wielka tragedia. Bez kucia i położenia tynków od nowa nie było sensu cokolwiek dalej robić.

Ja się pytam - jak można ?   

Można, bo kiedyś inne były normy i inne wymagania. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych gładź na tynku była ewenementem. A centymetr różnicy to wg standardu w budowlance był wymiar idealny.

Dopiero później się zmieniło.

Gość elpapiotr
Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Przecież podano wcześniej. Dwie, a może więcej opcji ... do wyboru.

Napisano
39 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Pany. Potrzebuję tylko realnych podpowiedzi co mogę w tej sytuacji zrobić żeby to było na lata. 

Ja Ci podpowiadam to, co zrobiłem u siebie. Na lata, bo ponownie remontować tego nie myślę. Z pomocą zawodowego budowlańca, mającego staż głównie za granicami kraju. 

Przy czym nie jestem tynkarzem.

Napisano
Dnia 23.11.2018 o 06:03, mateusz_oleksy napisał:

 

Mam 30 letnie tynki w domu i chciałem je wyrównać maxsymalny odchył to max 4 cm. Czym wyrównać żeby położyć gładź? Siatka i klej wystarczy? Jak tak to jaki klej? Czym gruntować żeby nie odpadlo? Zaznaczam że w niektórych miejscach są pęknięcia.

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. Do szpachlowania płyt można zastosować elastyczną masę ACRYL-PUTZ® MS 30.

Gość elpapiotr
Napisano

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

Napisano
Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"
Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
20 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Dokładnie. Zdecydowałem że będą nowe tynki plus obnizane sufity.

Chyba nie zrozumiałeś przedmówcy....

 

 

22 minuty temu, elpapiotr napisał:

Szanowny panie Śnieżka, rozwiązaniem jest postawienie prostych ścian, a nie "pudrowanie trupa"

 

30 minut temu, Eksperci Śnieżka napisał:

Szanowny Panie,
Rozwiązaniem jest wykorzystanie do wyrównania ścian płyt kartonowo-gipsowych lub też skucie całości i ponowne nałożenie tynku. 

Przecież to nic nowego nie wnosi.

Wystarczyło przeczytać co było napisane wcześniej

Napisano

Oszalales nie będę nowych ścian stawalial. Bo to się tym bardziej nie kalkuluje 

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Napisano
12 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

 

 

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 23.11.2018 o 10:46, joks napisał:

Skuć i otynkować na nowo , np. MP75 Knaufa

 

 

Napisano
8 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Jedynie co zrobię to skuje stary tynk i dam nowy

Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...

Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...

Napisano
Przed chwilą, mateusz_oleksy napisał:

Czmu knaufa?

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
 

Materiał sprawdzony , i chyba najtańszy . Poza tym najłatwiejszy w obróbce .

Napisano

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Napisano
Przed chwilą, uroboros napisał:

Tak jest!

Tylko w łazience, WC, w kuchni - tam gdzie planujesz płytki - ja osobiście radziłbym Ci dać tynk tradycyjny!

Zgadza się

Napisano
Licz się z tym, że jeśli ŚCIANY nie są pionowe, to i tak będziesz musiał - oczywiście, jeśli chcesz mieć PIONOWE ŚCIANY - je równać, a to może  też wiązać się z nawalenie w jednym miejscu kupę tynku, w innym mniej...
Nie doczytałem się w jakim budynku masz swoje mieszkanie, ale w tych stawianych z wielkiej płyty nieraz bywało tak, ze ta płyta "postawiła się" jakoś tak krzywo, bo waserwaga była na niższym piętrze, albo w pakamerze... i powstał odchył  np. 3 cm... i Ty to musisz teraz wyrównać tynkiem...
Wiesz co tj dom a nie blok. Dom który był budowany 30 lat do tyłu. Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety więc ściany no na poziomnicy max 4 cm, zdarza się 1 cm a nawet i pół a czasem też jest oko idealne

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka

Napisano
50 minut temu, mateusz_oleksy napisał:

Strop ma odchyłu 10 cm bo robiliśmy sufit podwieszany i tyle wyszło niestety

W lato podwieszałem sufit w pokoiku 4 m / 3,2m z różnicą poziomu 18cm .Kiedyś to potrafili ......:zalamka:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Szanowny Panie,

Zawsze na początek w takich sytuacjach należy określić stan tynków, które pozostały. Jeżeli są sypkie, kruche, to należy je usunąć i otynkować ściany na nowo. Jeżeli są stabilne i stanowią odpowiednie podłoże pod nowy tynk, to należy uzupełnić ubytki jeżeli są, a następnie położyć nowy tynk. W przypadku tynków Knauf dopuszczamy maksymalną grubość tynku do 50 mm, więc nowym tynkiem można wyrównać płaszczyzny ścian.

Należy jednak pamiętać, że przy takiej grubości tynku będzie bardzo długi czas wysychania, nawet ok. 2 miesiące (zależny jeszcze od wielu innych czynników).

Alternatywą dla tradycyjnych tynków, którą warto rozważać w takim przypadku, jest technologia tzw. „suchych tynków”, czyli płyty gipsowo-kartonowe mocowane do ściany klejem Perlfix T. Trudno doradzać optymalne rozwiązanie jedynie na podstawie krótkiego opisu problemu na forum. W takich sytuacjach zachęcamy do kontaktu z naszymi Doradcami Technicznymi, którzy chętnie udzielą więcej informacji.

Listę kontaktów znajdzie Pan pod tym linkiem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...