Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne z pustaka U-220 plus styropian a zamiana na Porotherm 44 P+W


Recommended Posts

Właśnie tak czytam i mam też taki dylemat w projekcie mam ściany zewnętrzne z pustaka U-220 -25 cm ceramicznego plus 15cm styropian, a chciałbym to zamienić na ścianę jednowarstwową z Porothermu 44cm P+W lub Poroton 44 P+W. na zaprawie ciepłochronnej Porotherm.
Nie wiem co powie architekt adaptujący projekt i czy taka adaptacja jest droga.
Czy ktoś wie jakie są własności zdrowotne Porothermu , czy zawiera jakieś uboczne składniki:
Mam na razie taki projekt upatrzony:
Moja strona
Czy naprawdę tak trudno coś powiesić na ścianach z ceramiki poryzowanej, czy nie
Pozdro.
Link do komentarza
Pewnie ze byloby lepiej, ale moze drozej?
Nie znam cen, ja bede dawal porotherm 25 i 20cm styropianu co powinno teoretycznie dac wynik dla sciany co najmniej U=0,16
Dla porothermu 25 i styropianu 15cm moze wyjsc ponizej U=0,2, wiec przyzwoicie. Nalezy pamietac jednak przy takim ocieplaniu o dobrej wentylacji (mechaniczna albo poprawnie wykonana grawitacyjna) zeby grzybki nie urosly na scianach.

Pzdr.
Link do komentarza
Pustak ceramiczny i poryzowany to w gruncie rzeczy ten sam materiał tyle ze ten drugi ma "pory" zwiększające izolacyjność i inaczej ukształtowane drążenia. Adaptacji materiałowej nie musi dokonywać projektant - wystarczy wpis kierownika budowy.

Pozostaje jeszcze pytanie co przyświeca takiej koncepcji zamiany - ściana z ceramiki poryzowanej będzie miała znacznie mniejszą ciepłochronność niż warstwowa a przy budowie łatwo mogą powstać tzw. mostki cieplne dodatkowo obniżające ciepłochronność domu.
Link do komentarza
Zamienić na Porotherm 25 P+W chciałem dlatego że zaprawę klei się tylko poziomo, pionowej spoiny nie ma no i dlatego że Porotherm 25 P+W jest większy od U-220.
Natomiast jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową Porotherm 44 P+W, to sądzę że byłaby tańsza niż ściana dwuwarstwowa z ociepleniem styropianem i siatka, kleje, struktura., no i bardziej solidna w końcu to 44 cm ściany plus tynki cementowo wapienne po nie wiem 1 cm z każdej strony.
Pozdro
Link do komentarza
Teoretycznie-sciana 25 musi byc jedna "polacia" bez zadnej sciany w srodku i pewnie z 20 mb dlugosci zeby mozna bylo sie martwic o jej statecznosc.
w "normalnych" przypadkach sa sciany nosne tez w srodku domow, w poprzek scian zewnetrznych a to je dodatkowo wzmacnia przed naporem silnego wiatru. Scianki dzialowe w poprzek tez nie oslabiaja, a wrecz przeciwnie, poprawiaja te wlasciwosci. Ja na Twoim miejscu skupilbyk sie na dachu, bo wg mnie on bedzie narazony na obciazenia oraz na oknach lub dfrzwiach od nawietrznej
Pewnie dajac izolacje np. 20cm styropianu moze on byc narazony w sktrajnych przypadkach na zerwanie ale ze scian wzdluz ktorych wiej/podwiewa po ociepleni jezeli bedzie niedokladnie wykonane.
Mysle,ze nic nie powinno sie zlego dziac,ale musisz pilnowac robotnikow zeby dokladnie wykonali Swoje prace,szczegolnie ocieplenia i obrobki otworow oraz dachu.
No coz,zawsze moge sie mylic, nie jestem fachowcem ale ot tak na chlopski rozum sobie to skalkulowalem icon_smile.gif

Pzdr.
Link do komentarza
Działka jest w drugiej strefie wiatrowej, w przypadku styropianu, jak założyć rolety na okna zabezpieczające, projekt do którego jest link zamieszczony wyżej "moja strona" zakłada usytuowanie budynku scianą z balkonem do drogi do zachodu, szczytem do drogi, czyli akurat stamtąd wieje.
Dlatego się zastanawiam nad tą ścianą jednowarstwową a nawet jeżeli dwuwarstwową to chyba jednak z Porothermu 25 pióro + wpust, dach to jeszcze inny problem, też musi być zakotwiczony poprawnie.
Tylko cena pustaka U-220 a porotherm to 2 pustaki U-220 a 1 porotherm 25.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Porotherm może i jest cieplejszy ale nie dotyczy to odmiany 25cm, które nie wiedzieć czemu ma ułożone "dziury" powietrzne w odwrotną stronę niż inne odmiany (30, 38, 44), dzięki czemu osiąga współczynnik U=1,2. Ja mam w projekcie właśnie Porotherm 25 + 14 cm styropianu, jednak mam zamiar zamienić właśnie na cegłę U 25cm lub maxa 29 cm.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Mam zamiar tez budowac z maxa plus styropian no i co z tymi grzybkami? Czy faktycznie mogą wyjść?
Mieszkam teraz w bloku i od kiedy docieplili styropianem blok i zamontowali okna plastikowe zaczęła wychodzic pleśń.Nie chciałbym zeby coś takiego powtórzyło się w nowym domu.Moze lepiej z silikatów budowac? Tego typu pustaków pleśń i grzyby się nie trzymają
Link do komentarza
Cytat

A czym zastąpić styropian? wełną mineralną? jakie są rozwiąnia alternatywne?



Naganne jest wpuszczanie wilgoci w przegrodę termiczną, dlatego wełna czy styropian muszą być od srodka i zabezpieczone folią. Inaczej wilgotność przegrody zimą będzie rosła! Przy okazji nie grzejemy gruntu pod domem i łatwiej sterować ogrzewaniem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...