Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne z pustaka U-220 plus styropian a zamiana na Porotherm 44 P+W


Recommended Posts

Napisano
Właśnie tak czytam i mam też taki dylemat w projekcie mam ściany zewnętrzne z pustaka U-220 -25 cm ceramicznego plus 15cm styropian, a chciałbym to zamienić na ścianę jednowarstwową z Porothermu 44cm P+W lub Poroton 44 P+W. na zaprawie ciepłochronnej Porotherm.
Nie wiem co powie architekt adaptujący projekt i czy taka adaptacja jest droga.
Czy ktoś wie jakie są własności zdrowotne Porothermu , czy zawiera jakieś uboczne składniki:
Mam na razie taki projekt upatrzony:
Moja strona
Czy naprawdę tak trudno coś powiesić na ścianach z ceramiki poryzowanej, czy nie
Pozdro.
Napisano
Pewnie ze byloby lepiej, ale moze drozej?
Nie znam cen, ja bede dawal porotherm 25 i 20cm styropianu co powinno teoretycznie dac wynik dla sciany co najmniej U=0,16
Dla porothermu 25 i styropianu 15cm moze wyjsc ponizej U=0,2, wiec przyzwoicie. Nalezy pamietac jednak przy takim ocieplaniu o dobrej wentylacji (mechaniczna albo poprawnie wykonana grawitacyjna) zeby grzybki nie urosly na scianach.

Pzdr.
Napisano
Pustak ceramiczny i poryzowany to w gruncie rzeczy ten sam materiał tyle ze ten drugi ma "pory" zwiększające izolacyjność i inaczej ukształtowane drążenia. Adaptacji materiałowej nie musi dokonywać projektant - wystarczy wpis kierownika budowy.

Pozostaje jeszcze pytanie co przyświeca takiej koncepcji zamiany - ściana z ceramiki poryzowanej będzie miała znacznie mniejszą ciepłochronność niż warstwowa a przy budowie łatwo mogą powstać tzw. mostki cieplne dodatkowo obniżające ciepłochronność domu.
Napisano
Zamienić na Porotherm 25 P+W chciałem dlatego że zaprawę klei się tylko poziomo, pionowej spoiny nie ma no i dlatego że Porotherm 25 P+W jest większy od U-220.
Natomiast jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową Porotherm 44 P+W, to sądzę że byłaby tańsza niż ściana dwuwarstwowa z ociepleniem styropianem i siatka, kleje, struktura., no i bardziej solidna w końcu to 44 cm ściany plus tynki cementowo wapienne po nie wiem 1 cm z każdej strony.
Pozdro
Napisano
Trochę wieje u mnie na działce i jest na górce ściany byłyby narażone bezpośrednio na działanie silnego wiatru, dlatego powinny być solidne,to nie żart. Taka argumentacja.
Pozdro
Napisano
Teoretycznie-sciana 25 musi byc jedna "polacia" bez zadnej sciany w srodku i pewnie z 20 mb dlugosci zeby mozna bylo sie martwic o jej statecznosc.
w "normalnych" przypadkach sa sciany nosne tez w srodku domow, w poprzek scian zewnetrznych a to je dodatkowo wzmacnia przed naporem silnego wiatru. Scianki dzialowe w poprzek tez nie oslabiaja, a wrecz przeciwnie, poprawiaja te wlasciwosci. Ja na Twoim miejscu skupilbyk sie na dachu, bo wg mnie on bedzie narazony na obciazenia oraz na oknach lub dfrzwiach od nawietrznej
Pewnie dajac izolacje np. 20cm styropianu moze on byc narazony w sktrajnych przypadkach na zerwanie ale ze scian wzdluz ktorych wiej/podwiewa po ociepleni jezeli bedzie niedokladnie wykonane.
Mysle,ze nic nie powinno sie zlego dziac,ale musisz pilnowac robotnikow zeby dokladnie wykonali Swoje prace,szczegolnie ocieplenia i obrobki otworow oraz dachu.
No coz,zawsze moge sie mylic, nie jestem fachowcem ale ot tak na chlopski rozum sobie to skalkulowalem icon_smile.gif

Pzdr.
Napisano
Działka jest w drugiej strefie wiatrowej, w przypadku styropianu, jak założyć rolety na okna zabezpieczające, projekt do którego jest link zamieszczony wyżej "moja strona" zakłada usytuowanie budynku scianą z balkonem do drogi do zachodu, szczytem do drogi, czyli akurat stamtąd wieje.
Dlatego się zastanawiam nad tą ścianą jednowarstwową a nawet jeżeli dwuwarstwową to chyba jednak z Porothermu 25 pióro + wpust, dach to jeszcze inny problem, też musi być zakotwiczony poprawnie.
Tylko cena pustaka U-220 a porotherm to 2 pustaki U-220 a 1 porotherm 25.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam.
Napisano
Nie sprawdzalem,ale ile sztuk potrezba U220 na m2?
Porothermu 25 potrzebujemy 11 szt/m2, jezeli U220 tyle samo to faktycznie jest tanie. Nie mniej jednak, porotherm jest "cieplejszy".

Pzdr.
Napisano
Porotherm może i jest cieplejszy ale nie dotyczy to odmiany 25cm, które nie wiedzieć czemu ma ułożone "dziury" powietrzne w odwrotną stronę niż inne odmiany (30, 38, 44), dzięki czemu osiąga współczynnik U=1,2. Ja mam w projekcie właśnie Porotherm 25 + 14 cm styropianu, jednak mam zamiar zamienić właśnie na cegłę U 25cm lub maxa 29 cm.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mam zamiar tez budowac z maxa plus styropian no i co z tymi grzybkami? Czy faktycznie mogą wyjść?
Mieszkam teraz w bloku i od kiedy docieplili styropianem blok i zamontowali okna plastikowe zaczęła wychodzic pleśń.Nie chciałbym zeby coś takiego powtórzyło się w nowym domu.Moze lepiej z silikatów budowac? Tego typu pustaków pleśń i grzyby się nie trzymają
Napisano
Cytat

A czym zastąpić styropian? wełną mineralną? jakie są rozwiąnia alternatywne?



Naganne jest wpuszczanie wilgoci w przegrodę termiczną, dlatego wełna czy styropian muszą być od srodka i zabezpieczone folią. Inaczej wilgotność przegrody zimą będzie rosła! Przy okazji nie grzejemy gruntu pod domem i łatwiej sterować ogrzewaniem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...