Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne z pustaka U-220 plus styropian a zamiana na Porotherm 44 P+W


Recommended Posts

Napisano
Właśnie tak czytam i mam też taki dylemat w projekcie mam ściany zewnętrzne z pustaka U-220 -25 cm ceramicznego plus 15cm styropian, a chciałbym to zamienić na ścianę jednowarstwową z Porothermu 44cm P+W lub Poroton 44 P+W. na zaprawie ciepłochronnej Porotherm.
Nie wiem co powie architekt adaptujący projekt i czy taka adaptacja jest droga.
Czy ktoś wie jakie są własności zdrowotne Porothermu , czy zawiera jakieś uboczne składniki:
Mam na razie taki projekt upatrzony:
Moja strona
Czy naprawdę tak trudno coś powiesić na ścianach z ceramiki poryzowanej, czy nie
Pozdro.
Napisano
Pewnie ze byloby lepiej, ale moze drozej?
Nie znam cen, ja bede dawal porotherm 25 i 20cm styropianu co powinno teoretycznie dac wynik dla sciany co najmniej U=0,16
Dla porothermu 25 i styropianu 15cm moze wyjsc ponizej U=0,2, wiec przyzwoicie. Nalezy pamietac jednak przy takim ocieplaniu o dobrej wentylacji (mechaniczna albo poprawnie wykonana grawitacyjna) zeby grzybki nie urosly na scianach.

Pzdr.
Napisano
Pustak ceramiczny i poryzowany to w gruncie rzeczy ten sam materiał tyle ze ten drugi ma "pory" zwiększające izolacyjność i inaczej ukształtowane drążenia. Adaptacji materiałowej nie musi dokonywać projektant - wystarczy wpis kierownika budowy.

Pozostaje jeszcze pytanie co przyświeca takiej koncepcji zamiany - ściana z ceramiki poryzowanej będzie miała znacznie mniejszą ciepłochronność niż warstwowa a przy budowie łatwo mogą powstać tzw. mostki cieplne dodatkowo obniżające ciepłochronność domu.
Napisano
Zamienić na Porotherm 25 P+W chciałem dlatego że zaprawę klei się tylko poziomo, pionowej spoiny nie ma no i dlatego że Porotherm 25 P+W jest większy od U-220.
Natomiast jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową Porotherm 44 P+W, to sądzę że byłaby tańsza niż ściana dwuwarstwowa z ociepleniem styropianem i siatka, kleje, struktura., no i bardziej solidna w końcu to 44 cm ściany plus tynki cementowo wapienne po nie wiem 1 cm z każdej strony.
Pozdro
Napisano
Trochę wieje u mnie na działce i jest na górce ściany byłyby narażone bezpośrednio na działanie silnego wiatru, dlatego powinny być solidne,to nie żart. Taka argumentacja.
Pozdro
Napisano
Teoretycznie-sciana 25 musi byc jedna "polacia" bez zadnej sciany w srodku i pewnie z 20 mb dlugosci zeby mozna bylo sie martwic o jej statecznosc.
w "normalnych" przypadkach sa sciany nosne tez w srodku domow, w poprzek scian zewnetrznych a to je dodatkowo wzmacnia przed naporem silnego wiatru. Scianki dzialowe w poprzek tez nie oslabiaja, a wrecz przeciwnie, poprawiaja te wlasciwosci. Ja na Twoim miejscu skupilbyk sie na dachu, bo wg mnie on bedzie narazony na obciazenia oraz na oknach lub dfrzwiach od nawietrznej
Pewnie dajac izolacje np. 20cm styropianu moze on byc narazony w sktrajnych przypadkach na zerwanie ale ze scian wzdluz ktorych wiej/podwiewa po ociepleni jezeli bedzie niedokladnie wykonane.
Mysle,ze nic nie powinno sie zlego dziac,ale musisz pilnowac robotnikow zeby dokladnie wykonali Swoje prace,szczegolnie ocieplenia i obrobki otworow oraz dachu.
No coz,zawsze moge sie mylic, nie jestem fachowcem ale ot tak na chlopski rozum sobie to skalkulowalem icon_smile.gif

Pzdr.
Napisano
Działka jest w drugiej strefie wiatrowej, w przypadku styropianu, jak założyć rolety na okna zabezpieczające, projekt do którego jest link zamieszczony wyżej "moja strona" zakłada usytuowanie budynku scianą z balkonem do drogi do zachodu, szczytem do drogi, czyli akurat stamtąd wieje.
Dlatego się zastanawiam nad tą ścianą jednowarstwową a nawet jeżeli dwuwarstwową to chyba jednak z Porothermu 25 pióro + wpust, dach to jeszcze inny problem, też musi być zakotwiczony poprawnie.
Tylko cena pustaka U-220 a porotherm to 2 pustaki U-220 a 1 porotherm 25.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam.
Napisano
Nie sprawdzalem,ale ile sztuk potrezba U220 na m2?
Porothermu 25 potrzebujemy 11 szt/m2, jezeli U220 tyle samo to faktycznie jest tanie. Nie mniej jednak, porotherm jest "cieplejszy".

Pzdr.
Napisano
Porotherm może i jest cieplejszy ale nie dotyczy to odmiany 25cm, które nie wiedzieć czemu ma ułożone "dziury" powietrzne w odwrotną stronę niż inne odmiany (30, 38, 44), dzięki czemu osiąga współczynnik U=1,2. Ja mam w projekcie właśnie Porotherm 25 + 14 cm styropianu, jednak mam zamiar zamienić właśnie na cegłę U 25cm lub maxa 29 cm.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mam zamiar tez budowac z maxa plus styropian no i co z tymi grzybkami? Czy faktycznie mogą wyjść?
Mieszkam teraz w bloku i od kiedy docieplili styropianem blok i zamontowali okna plastikowe zaczęła wychodzic pleśń.Nie chciałbym zeby coś takiego powtórzyło się w nowym domu.Moze lepiej z silikatów budowac? Tego typu pustaków pleśń i grzyby się nie trzymają
Napisano
Cytat

A czym zastąpić styropian? wełną mineralną? jakie są rozwiąnia alternatywne?



Naganne jest wpuszczanie wilgoci w przegrodę termiczną, dlatego wełna czy styropian muszą być od srodka i zabezpieczone folią. Inaczej wilgotność przegrody zimą będzie rosła! Przy okazji nie grzejemy gruntu pod domem i łatwiej sterować ogrzewaniem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...