Skocz do zawartości

Brama dwuskrzydłowa


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Przymierzam się do wykonania bramy na działce, więc wersja budżetowa i zrób to sam.
Proszę o znających się na rzeczy o opinie na temat mojego projektu

Kątowniki z blachy czarnej 3mm, ewentualnie zamiana na listwy drewniane?
Chciałbym raczej to skręcać niż spawać

Brama_01.jpg

zawias.JPG

Napisano
9 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Jak na projekt w opcji budżetowej zrób to sam - wygląda bardzo profesjonalnie:)

No tak łatwiej później się ogarnąć, a nie na żywca i zawsze czegoś brakuje.

Trochę tylko może być problem z pospawaniem tego, chyba że dołożyć np takie trójkąciki w miejscu łączenia kątowników, które będą zapobiegać przesuwaniu się kątowników? I wtedy na śrubach poskręcać? Z zaginaniem blach nie ma problemu, ale nie bede miał na misjcu z dostępem do spawarki, dlatego ciężko z profila zamkniętego.

Napisano

Zastanawiam się, czy jakbyś nie poszedł całkowicie w drewno nie wyszłoby to lepiej. No i odpada spawanie. Trochę szersza, poprzeczna belka będzie raczej odpowiednio sztywna. Kiedyś tylko takie mieli i to działało.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ponieważ pojawiły się pewne komplikacje, okazało się, że jeden słupek jest jakby to powiedzieć pozbawiony fundamentu, więc chyba będę zmuszony go rozebrać i wymurować od nowa, i tu pojawia się pytanie jaką głębokość ten fundament powinien mieć? 

Kolejna rzecz jeżeli z drewna jakie przekroje powinny mieć el. konstrukcyjne?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

I jeszcze chyba warto zastanowić się nad możliwością montażu napędu w przyszłości. Albo nad tym, aby bramę można było na tyle ulepszyć, by taki siłownik można było zamontować po paru modyfikacjach.

  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...