Skocz do zawartości

Kominek - doprowadzenie powietrza


Pinus

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.
Pewnie temat przerabiany przez wielu - ale niestety nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi.
Mianowicie -
1. czy można puścić powietrze do kominka przewodem ze strychu?
2. Czy w pokoju 30m2 powietrze do kominka moze byc doprowadzone z klatki schodowej? Dom jest dwupiętrowy.
Napisano
Powietrze do kominka musi być doprowadzone z zewnątrz bezpośrednio lub poprzez inne pomieszczenia. W tej sytuacji trzeba więc zagwarantować dopływ powietrza zewnętrznego do klatki schodowej lub strychu.
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam, odświeżę trochę temat. Przeczytałem już sporo artykułów o doprowadzeniu powietrza do kominka. Mam w planie swojego domku kominek ale będę go wykorzystywał głównie do celów rekreacyjnych/ozdobnych. Tylko nie mogłem znaleź żadnych informacji jaka może być maksymalna długość przewodu doprowadzającego powietrze, minimalna średnica to 160mm. Wyczytałem też że wlot powietrza powinien być od strony zachodniej, ale wówczas musiałbym zastosować rurę o długości około 7m z dodatkowym załamaniem pod kątem, ponieważ musiałbym przejść przez cały pokój i dodatkowo ominąć taras. W drugim przypadku mogę zastosować rurę o długości około 3m i wyjść na stronę południowo-wschodnią. Rurę doprowadzającą chcę dać w gruncie pod "chudziakiem" a rurę wyprowadzić nad powierzchnię gruntu około 50cm zakończoną daszkiem. Który warinat będzie lepszy ?? W załączniku rzut parteru z wariantami doprowadzenia powietrza.

Pozdrawiam
Piotr

DSC01446.jpg

Napisano
Przy okazjonalnym wykorzystywaniu kominka nie jest konieczne doprowadzenie powietrza zewnętrznego bezpośrednio do paleniska - wystarczy rozszczelnić okna. Natomiast w przypadku, gdy decydujemy się na doprowadzenie powietrza to po pierwsze wkład kominkowy powinien być przystosowany do takiego funkcjonowania, a średnica rury doprowadzającej powinna odpowiadać średnicy króćca dolotowego (najczęściej 10 - 13 cm). Rurę należy prowadzić najkrótszą drogą, a strona świata dla usytuowania wlotu nie ma żadnego znaczenia.
Napisano
Cytat

Witam, odświeżę trochę temat. Przeczytałem już sporo artykułów o doprowadzeniu powietrza do kominka. Mam w planie swojego domku kominek ale będę go wykorzystywał głównie do celów rekreacyjnych/ozdobnych. Tylko nie mogłem znaleź żadnych informacji jaka może być maksymalna długość przewodu doprowadzającego powietrze, minimalna średnica to 160mm. Wyczytałem też że wlot powietrza powinien być od strony zachodniej, ale wówczas musiałbym zastosować rurę o długości około 7m z dodatkowym załamaniem pod kątem, ponieważ musiałbym przejść przez cały pokój i dodatkowo ominąć taras. W drugim przypadku mogę zastosować rurę o długości około 3m i wyjść na stronę południowo-wschodnią. Rurę doprowadzającą chcę dać w gruncie pod "chudziakiem" a rurę wyprowadzić nad powierzchnię gruntu około 50cm zakończoną daszkiem. Który warinat będzie lepszy ?? W załączniku rzut parteru z wariantami doprowadzenia powietrza.

Pozdrawiam
Piotr


Ja po prostu zadzwoniłam do firmy montującej kominki i podpytałam się o własnie takie rzeczy . Rura dolotowa 160 cm (według nich i mojego kierownika bud) to za duża średnica, spokojnie wystarczy 110 mm i to aż nad to bo za duża rura to za duży cug. Nie radzili mi dawać wlotu od zachodniej strony ze względu właśnie na wiatry, za szybko spalało się drewno. Mimo że w poradnikach tak radzą to jednak po rozmowie z użytkownikami innych kominków zachodnia strona odpadła, ludzie po prostu nie nadążali wkładać drewna do kominka.
Napisano
Zaraz, ale kominek posiada przepustnicę, która można zamknąć jeśli się nie chce zbyt dużego cugu. Na zewnątrz też można założyć szczelniejszą kratkę, która nie będzie wpuszczać zbyt dużej ilości powietrza, jeśli jest taka potrzeba.
Napisano
Moim zdaniem, zawsze lepiej jest zainstalowanie niezależnej czerpni powietrza do kominka – nawet w przypadku okazjonalności kominka.

Powód jest prosty – bez tej czerpni kominek zawsze będzie zakłócał pracę wentylacji.
Napisano
Cytat

Moim zdaniem, zawsze lepiej jest zainstalowanie niezależnej czerpni powietrza do kominka – nawet w przypadku okazjonalności kominka.
Powód jest prosty – bez tej czerpni kominek zawsze będzie zakłócał pracę wentylacji.


Święte słowa icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...