claradgab Napisano 25 marca 2018 Udostępnij #1 Napisano 25 marca 2018 Witam, chciałbym przemieścić drzwi które są w scianie nośnej, chciałbym je przesunac o jakiś metr. Tyle że jest to ściana nośna, i nie wiem czy moge bez ryzyka wykłóć kolejną dziurę, ewentualnie czy najpierw zamurować tamte drzwi i dopiero kłóć? zamieszczam obrazek który pokazuje o co mi chodzi Link do komentarza
Elfir Napisano 25 marca 2018 Udostępnij #2 Napisano 25 marca 2018 (edytowany) musisz zrobić najpierw nadproże nad planowanym otworem. https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/porady/9395-chce-wykuc-otwor-na-drzwi-w-remontowanym-domu-jak-wykonac-nadproze A ścianę nie nie kłuć a kuć. Albo wycinać. Edytowano 25 marca 2018 przez Elfir (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 25 marca 2018 Udostępnij #3 Napisano 25 marca 2018 7 minut temu, Elfir napisał: zrobić najpierw nadproże Najpierw to opowiedz nam coś o budynku i materiału, z którego masz wybudowany budynek, położenia okien i innych drzwi... Gdzieś niedawno podobny temat był opisywany - pierwsze piętro w wieżowcu, lokal na fotoatelier... czy coś podobnego... Link do komentarza
Budujemy Dom - działka i dom Napisano 26 marca 2018 Udostępnij #4 Napisano 26 marca 2018 O podciągach i przebijaniu otworów na nowe drzwi pisaliśmy w marcowym numerze: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/25037-wyburzanie-scian-czyli-zmiana-ukladu-wnetrz-w-domu-z-lat-70 Link do komentarza
theme Napisano 26 marca 2018 Udostępnij #5 Napisano 26 marca 2018 Ja zapytam czy jest to parter czy piętro? Ile jest kondygnacji w domu? Tak na szybko to ja osobiście poza nadprożem do nowego otworu dałbym jeszcze wzmocnienie w postaci słupa wylanego w miejscu starego otworu tak aby nadproże również na nim spoczęło (to nadproże od starego otworu). Kolejna ważna rzecz jest taka, abyś znalazł lokalnego budowlańca z doświadczeniem, który rzuci na to okiem, bo rysunek w paincie nie odda wszystkich szczegółów. Link do komentarza
claradgab Napisano 26 marca 2018 Autor Udostępnij #6 Napisano 26 marca 2018 (edytowany) Jest to dom piętrowy plus piwnica. Dom jest z czerwonej cegły. Dziura byłaby na parterze. Okna na tej ścianie nie ma na żadnym pietrze. Edytowano 26 marca 2018 przez claradgab (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 26 marca 2018 Udostępnij #7 Napisano 26 marca 2018 To śmiało możesz zrobić jak radzi Elfir, według opisu w poście #2. Wykuj i wmuruj belki i po związaniu betonu możesz robić otwór na drzwi. Najpierw belka z jednej strony ściany, wykuć, umocować, zabetonować, a potem, z drugiej strony ściany. Link do komentarza
claradgab Napisano 26 marca 2018 Autor Udostępnij #8 Napisano 26 marca 2018 Dzieki za pomoc Link do komentarza
theme Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #9 Napisano 30 marca 2018 Ja tam jednak szedłbym w stronę tego słupa, ale wiem że Koledzy mają większą wiedzę ode mnie. Jak według nich wytrzyma to chyba można im zaufać. Link do komentarza
Gość Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #10 Napisano 30 marca 2018 1 godzinę temu, theme napisał: szedłbym w stronę tego słupa Słup pozostanie w przestrzeni pomiędzy obecnym, a przyszłym otworze drzwiowym, a obecny otwór trzeba zamurować - również cegłami - a nie zasłonić np. płytą g/k... poniekąd powstanie nowy ceglany słup... Link do komentarza
zenek Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #11 Napisano 30 marca 2018 1 godzinę temu, uroboros napisał: Słup pozostanie w przestrzeni pomiędzy obecnym, a przyszłym otworze drzwiowym, a obecny otwór trzeba zamurować - również cegłami - a nie zasłonić np. płytą g/k... poniekąd powstanie nowy ceglany słup... Nie musi zamurowywać starego otworu drzwiowego, jeśli między nowym a starym będzie przenajmniej ok. 80 cm tego nowego "słupa" . Może wykorzystać stary otwór drzwiowy na np. wnękę zabudowaną, albo zostawić stare drzwi. Wg mnie oczywiście. Link do komentarza
aru Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #12 Napisano 30 marca 2018 a że wszyscy wiemy, że wg zenka nie można nic robić bez skonfrontowania jego pomysłów z porządnym budowlańcem to wszyscy wiemy, nieprawdaż? Link do komentarza
Gość Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #13 Napisano 30 marca 2018 Wiesz aru, zenek musiał to przeliczyć... wszak te 80 cm, a nie np 75, czy 93 cm skądś wziąć się musiały, przecież nie z sufitu tak myślę... chyba... Link do komentarza
aru Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #14 Napisano 30 marca 2018 no właśnie ciekawe czy cegłę trza kroić po te 80 centów Link do komentarza
zenek Napisano 30 marca 2018 Udostępnij #15 Napisano 30 marca 2018 50 minut temu, uroboros napisał: wszak te 80 cm, a nie np 75, czy 93 cm skądś wziąć się musiały, przecież nie z sufitu tak myślę... dobrze myślisz, wszak napisałem: 1 godzinę temu, zenek napisał: przenajmniej ok. 80 cm tego nowego "słupa" ok. = około 34 minuty temu, aru napisał: no właśnie ciekawe czy cegłę trza kroić po te 80 centów Część cegły trzeba ukroić - bo pewnie nie są murowane równo w pionie na sobie, tylko na zakładkę Link do komentarza
theme Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #16 Napisano 31 marca 2018 Dnia 30.03.2018 o 15:38, uroboros napisał: Słup pozostanie w przestrzeni pomiędzy obecnym, a przyszłym otworze drzwiowym, a obecny otwór trzeba zamurować - również cegłami - a nie zasłonić np. płytą g/k... poniekąd powstanie nowy ceglany słup... To ja z doświadczenia zapytam o nadproże jeszcze, bo kilka razy spotkałem się z nadprożem z ościeżnicy, która była jednocześnie częścią konstrukcji muru. Ościeżnica oczywiście z litego bala jakieś 20x20cm. Usunięcie czegoś takiego = katastrofa. To samo przy wybiciu drugiego otworu zamin nie załata się pierwszego. Tyle mojego zrzędzenia. Link do komentarza
retrofood Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #17 Napisano 31 marca 2018 Dnia 26.03.2018 o 18:00, uroboros napisał: To śmiało możesz zrobić jak radzi Elfir, według opisu w poście #2. Wykuj i wmuruj belki i po związaniu betonu możesz robić otwór na drzwi. Najpierw belka z jednej strony ściany, wykuć, umocować, zabetonować, a potem, z drugiej strony ściany. Cytat Wykuj i ... belki Nie!!! Tego się nie wykuwa lecz wycina!!! A dalej prawidłowo, najpierw osadzenie belki, a później wycinanie otworu na drzwi. Kucie proszę pozostawić kowalom. Link do komentarza
MrTomo Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #18 Napisano 31 marca 2018 (edytowany) Poza tym tego nie można sobie ot tak wywalić dziurę w jwdnym miejscu i zamurowac w innym. To przynajmniej trzeba zgłosić (chyba ze cos sie zmieniło w stale zminianych przepisach). Nie daj Be zeby zabytek to był jakis.. Edytowano 31 marca 2018 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #19 Napisano 31 marca 2018 My cały czas uogólniamy i ogólnie doradzamy, bo przecież nic nie wiemy o budynku - zabytek, czy nie, jaka jest ościeżnica w "niepotrzebnych" drzwiach -, o usytuowaniu otworów, o konstrukcji odrzwi, wiemy tylko tyle, że ściana jest z czerwonej cegły i pytającemu nie pasują drzwi w tym miejscu i wymyślił przeniesienie ich o ileśtam centymetrów obok... Wykuć ma bruzdę nad miejscem planowanych drzwi po jednej stronie ściany, tzn naciąć obrys belki (ok 30 cm dłuższej, niż szerokość otworu na ościeżnicę) i wykuć miejsce na tę belkę (ściana jest nośna, więc ma pewnie taką grubość, że "stojący" dwuteownik jest cieńszy, niż połowa grubości ścianki. Osadzić tę belkę, zabetonować, po dwóch, trzech dniach powtórzyć z drugą belką po drugiej stronie ściany, po kolejnych dwóch, trzech dniach naciąć otwór 4 do 5 cm szerszy, niż szerokość nowej ościeżnicy i wykuć cegly z tego naciętego miejsca... Lepiej??? Zresztą jest rysunek w cytowanym przez Elfir artykule... Jak ściana jest gruba i jest z czerwonej cegły, to nie znam możliwości wycięcia otworu... mogę szlifierką kątową naciąć na głębokość ok 10 cm z jednej, 10 cm z drugiej strony, nawiercać na wylot co parę cm wiertłem np fi 10 mm i wykuwać cegły kawałek po kawałku... Dlatego piszę o wykuwaniu... Link do komentarza
retrofood Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #20 Napisano 31 marca 2018 Własnie to "wykuwanie" pozostaje ludziom w głowie jesli się go jasno nie odrzuci już na początku. A przecież cegły nie są kładzione jedna na drugiej całą powierzchnią, więc "wykuć" bruzdę, otwór, czy cokolwiek daje się jedynie z naruszeniem pozostałej powierzchni ściany (która jest nośną)! I to właśnie jest błędem. Dlatego tak ważne jest podkreślanie wycinania bruzdy, otworu czy czegokolwiek. Bo wtedy usuwamy jedynie to co zbędne, nie naruszając konstrukcji części pozostającej. 3 godziny temu, uroboros napisał: Jak ściana jest gruba i jest z czerwonej cegły, to nie znam możliwości wycięcia otworu... mogę szlifierką kątową naciąć na głębokość ok 10 cm z jednej, 10 cm z drugiej strony, nawiercać na wylot co parę cm wiertłem np fi 10 mm i wykuwać cegły kawałek po kawałku... Możesz naciąć i właśnie nacinasz! Z obydwu stron! Nawiercanie również przydatne, a kawałek po kawałku cegły to nie jest wtedy wykuwanie. Bo ten fragment cegły który pozostaje w ścianie, ma nie być "odbity", ma zostać osadzony tak, jak był przed wycinaniem. Link do komentarza
zenek Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #21 Napisano 31 marca 2018 widzę, że cała filozofia z tym kuciem i wycinaniem to bym poradził - skoro ściana z cegły, to najlepiej zaznaczyć sobie miejsce nadproża, odkuć troche tynku, zobaczyć, gdzie jest spoina pozioma między cegłami, rozwiercić spoinę (można naciąć, a jakże)i wyłuskać cegłę pierwszą - najlepiej młotkiem udarowym. A potem to już leci jedna za drugą, chyba że na zaprawie cementowej i pełna - to wtedy cięższa praca. Młotkiem udarowym bardzo dobrze się odspaja cegły, wibrując spoinę, jak już ma się te pierszą warstwę usuniętą. Dobrze się też odcina części cegieł. Aha - de facto to jest kucie, nie cięcie - bo albo dłutkiem, albo majzlem albo młotkiem udarowym. Są piły do cięcia muru do izolacji poziomej np - ale to inna sytuacja chyba Link do komentarza
retrofood Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #22 Napisano 31 marca 2018 9 minut temu, zenek napisał: widzę, że cała filozofia z tym kuciem i wycinaniem to bym poradził - skoro ściana z cegły, to najlepiej zaznaczyć sobie miejsce nadproża, odkuć troche tynku, zobaczyć, gdzie jest spoina pozioma między cegłami, rozwiercić spoinę (można naciąć, a jakże)i wyłuskać cegłę pierwszą - najlepiej młotkiem udarowym. A potem to już leci jedna za drugą, chyba że na zaprawie cementowej i pełna - to wtedy cięższa praca. Młotkiem udarowym bardzo dobrze się odspaja cegły, wibrując spoinę, jak już ma się te pierszą warstwę usuniętą. Dobrze się też odcina części cegieł. Aha - de facto to jest kucie, nie cięcie - bo albo dłutkiem, albo majzlem albo młotkiem udarowym. Są piły do cięcia muru do izolacji poziomej np - ale to inna sytuacja chyba Za młot udarowy przy wycinaniu otworów to się u mojego szwagra (projektanta konstruktora) wylatywało z budowy bez prawa powrotu. Tyle. Link do komentarza
zenek Napisano 31 marca 2018 Udostępnij #23 Napisano 31 marca 2018 Przed chwilą, retrofood napisał: Za młot udarowy przy wycinaniu otworów to się u mojego szwagra (projektanta konstruktora) wylatywało z budowy bez prawa powrotu. Tyle. 1. A czym wycinali i jak? 2. mlotek udarowy to kombinacja dłuta i młotka. Tak jak zapałka i zacierka to nowocześniejsza kombinacja dwóch kawałków drewna. Jednym i drugim zrobisz to samo - tyle, że jednym się namordujesz, drugim nie. Aha - są oczywiście różne młotki udarowe - nie miałem na myśli tych do wyburzania, tylko bardziej subtelny. Wracając do porównania z zapałkami - miotaczem ognia nie zapalam w kuchence gazowej, wystarczą zapałki lub podpalarka. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 1 kwietnia 2018 Udostępnij #24 Napisano 1 kwietnia 2018 niby to tylko nowe drzwi , i niby to nic wielkiego . osobiście do takich zabaw chciałem mieć papier mówiący od konstruktora . w papierze zawsze było co - jak - czym - kiedy. znając pomysłowość ludzką może się okazać że pan ma zamiar drzwi w kominie wykonać . Czyli powtórzę mantrę . Konstruktor to nie wydatek - to wymóg i bezpieczeństwo , a brak konstruktora = brakowi zdrowego rozsądku , że o łamaniu przepisów budowlanych tylko wspomnę Link do komentarza
Gość Napisano 1 kwietnia 2018 Udostępnij #25 Napisano 1 kwietnia 2018 Niby masz rację, niby zgadzam się z Tobą, ale z tym kominem ciut przesadziłeś... A jaki przepis w domku piętrowym, swoim domku ceglanym, łamię - nie wiem... Link do komentarza
retrofood Napisano 1 kwietnia 2018 Udostępnij #26 Napisano 1 kwietnia 2018 3 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał: niby to tylko nowe drzwi , i niby to nic wielkiego . osobiście do takich zabaw chciałem mieć papier mówiący od konstruktora . w papierze zawsze było co - jak - czym - kiedy. Oczywiście że tak. Sądziłem, że to jasne. U mnie w mieszkaniu na przykład, nawet szwagier, który miał papiery projektanta konstruktora, sam ściągnął swojego kolegę, również konstruktora i z nim omawiali technologię robót oraz scenariusz uzyskania papierów. Na niby zwykłe wykonanie otworu drzwiowego w innej ścianie, obydwie były nośne. Ludzie którzy mają świadomość czym to może grozić nie lubią szarżować niczym barany na przeszkodę. 1 godzinę temu, uroboros napisał: A jaki przepis w domku piętrowym, swoim domku ceglanym, łamię - nie wiem... Zmiana konstrukcyjna. Nad ścianą z planowanym otworem osadzona jest ściana na piętrze. Post #4 red. Wernera. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 kwietnia 2018 Udostępnij #27 Napisano 2 kwietnia 2018 (edytowany) 19 godzin temu, uroboros napisał: Niby masz rację, niby zgadzam się z Tobą, ale z tym kominem ciut przesadziłeś... Chciałbym - tylko przyjmuję że pomysłowość ludzka nie zna granic - umówmy się że nie bez podstaw Cytat A jaki przepis w domku piętrowym, swoim domku ceglanym, łamię - nie wiem... Jeżeli w czasie przebudowy bądź po niej dojdzie do wypadku - "katastrofy budowlanej" to znajdzie się specjalista w zakresie tego , aby wszystkie naruszone przepisy określić i wyłuszczyć jeden po drugim , w stosownym dokumencie powszechnie zwanym aktem oskarżenia - po co to komu za parę stówek oszczędności ???? - NIE WIEM Czy wiem o czym piszę ? Umówmy się że na tyle by opinia konstruktora nie była dla mnie zaskoczeniem - "kilka" przeróbek w tym zakresie już za mną , z kilku po odkryciu "nowych" okoliczności inwestorzy się wycofali bo były mało wykonalne , a przynajmniej nie w sposób przewidziany przez architekta i piszę tu tylko o powiększeniu istniejącego otworu drzwiowego . Czyli porady zaoczne są o kant kuli roztrzaść . W/g mnie informacja wykonalne jest prawdziwa i prawidłowa , ale zamiast się rozwodzić nad tym jak to wykonać ( zaocznie ) , należy wskazać kogoś , kto ma stosowne możliwości i wiedzę aby w omawianym przypadku podjął decyzję CZY ? i JAK ? , wystawił stosowne dokumenty i wziął za to odpowiedzialność - nawet jeżeli obywatel ma zacięcie zrobić to sam , to będzie mu prościej i bezpieczniej - bo dostanie precyzyjne wytyczne i będzie tylko musiał słuchać i wykonywać jak mu karzą . Czyli podsumowując odsyłamy do inż. z uprawnieniami w zakresie konstrukcji . Edytowano 2 kwietnia 2018 przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Buster Napisano 2 kwietnia 2018 Udostępnij #28 Napisano 2 kwietnia 2018 Nie wnikam w istotę sporu ale czasem warto mieć papiery. Ze 20 lat temu pożyczyłem kumplowi ciężki Bosch-owski młot do kucia. Kuł otwór drzwiowy w wielkiej płycie, lączył na 13 chyba piętrze mieszkanko z pomieszczeniem obok (pralnia cy cóś) W przyległych mieszkaniach w wielu miejscach pokazały się łączenia płyt,popękały. Ale był kryty bo miał papiery na podstawie których spółdzielnia wyraziła zgodę. Link do komentarza
zenek Napisano 3 kwietnia 2018 Udostępnij #29 Napisano 3 kwietnia 2018 Dnia 2.04.2018 o 07:04, Buster napisał: Nie wnikam w istotę sporu ale czasem warto mieć papiery. Ze 20 lat temu pożyczyłem kumplowi ciężki Bosch-owski młot do kucia. Kuł otwór drzwiowy w wielkiej płycie, lączył na 13 chyba piętrze mieszkanko z pomieszczeniem obok (pralnia cy cóś) W przyległych mieszkaniach w wielu miejscach pokazały się łączenia płyt,popękały. Ale był kryty bo miał papiery na podstawie których spółdzielnia wyraziła zgodę. No nie wiem, chyba to nie takie proste. Miał papier na wykucie - ale nie każdym sposobem. Co innego wykuwać drzwi - co innego wyburzać ruderę. Można kuć 15 kg młotem (lub ciężkim Boschem - jw.) i wstrząsać połową kondygnacji - - ale też można użyć lekkego młotka udarowego z szybką wibracją i nie powodować rezonansów w dalszej odległosci. Link do komentarza
theme Napisano 14 kwietnia 2018 Udostępnij #30 Napisano 14 kwietnia 2018 Jak widzę połowa tematu upłynęła na znalezieniu odpowiedniego słowa / techniki zrobienia dziury w ścianie. Nie róbcie z gościa debila. Jak będzie miał młot Boscha to go użyje na pewno. Jak będzie miał tylko młotek 2kg i przecinak to tym sobie też poradzi (może wyjdzie 2 miesiące dłużej ale da radę). Problem polega na tym aby się gościowi to na głowę nie zwaliło. Liczę, że nie zrobicie z tego burzy. Chcę tylko nakierować wątek z powrotem na poradzenie człowiekowi (i innym odwiedzającym ten wątek za sto lat) jak zrobić sobie nowy otwór bez zrobienia sobie i nieruchomości krzywdy :). Link do komentarza
Gość Napisano 14 kwietnia 2018 Udostępnij #31 Napisano 14 kwietnia 2018 "Pytacz" ma w nosie całą wymianę zdań - zadał pytanie i następnego dnia poczytał i nas "pożegnał" Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się