Skocz do zawartości

Płytki w łazience układane bezpośrednio na murze


Recommended Posts

Napisano
  Dnia 7.03.2018 o 08:58, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Mniej mokrej roboty i przy sprawnej ekipie, szybki sposób na "otynkowanie" dużych powierzchni. Goły mur to znakomita okazja ku temu.

Rozwiń  

Super, dzieki za pomoc! Poprostu super Forum budowlane.

Mam jeszcze jedno pytanie hihi, w przyszłości chcę ogrzewanie podłogowe, ale musze wczesniej doprowadzić hyudraulikę w systemie alu-pex ..ciepłej i zimnej wody np. do kuchni i łazienki przed wylewką.

Tylko pytanie..gdzie powinna "leżeć" instalacja wody pitnej ? pod styropianem czy nad...czy w ogóle obie instalacje z CO w alu-pexie mogą sie "przecinać" z instalacja alu-pex wody pitnej? Myślę że nie, instalacja wody pitnej najlepiej położyć bliżej ściany i nie stykając sie z CO ?

 

Napisano
  Dnia 7.03.2018 o 10:33, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Przecież te rurki można prowadzić w nieznacznych odstępach i szczerze wątpię by zimna woda nagrzała się od rur CO. Lepiej będzie założyć odrębny temat. Kolega Jarek jest świeżym "posesjonatem" i o podłogówce wie już chyba wszystko :).

Rozwiń  

super dzieki z aodpowiedz, zaraz napiszę do pana jarka. pozdrawiam serdecznie

Napisano
  Dnia 7.03.2018 o 08:58, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Mniej mokrej roboty i przy sprawnej ekipie, szybki sposób na "otynkowanie" dużych powierzchni. Goły mur to znakomita okazja ku temu.

Rozwiń  

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Nie idź tą drogą! Prawdziwy tynk cementowo wapienny, pomimo większej ilości roboty, to przy sprawnej ekipie da się szybko OTYNKOWAĆ (naprawdę OTYNKOWAĆ). Goły mur to znakomita okazja do wytynkowania!

Napisano

Ale też K-G jak sama nazwa sugeruje jest materiałem, co nieco podatnym na wodę. Pęknie fuga (co się zdarza) Szpara mini powstanie (dla oka niewidoczna) i leci tam najpierw para wodna potem reszta. 

Napisano

Podłączę się pod temat.

A co jeżeli zaprojektowana jest zabudowa całej ściany pod płytkami.

Taka chowająca stelaż miski ustępowej, a dodatkowo zakładająca półki.

Takie w postaci wgłębień.

Czy poza użyciem płyt K-G zielonych jakoś to dodatkowo zabezpieczyć?

Napisano
  Dnia 9.03.2018 o 08:40, Szwajcar napisał:

Podłączę się pod temat.

A co jeżeli zaprojektowana jest zabudowa całej ściany pod płytkami.

Taka chowająca stelaż miski ustępowej, a dodatkowo zakładająca półki.

Takie w postaci wgłębień.

Czy poza użyciem płyt K-G zielonych jakoś to dodatkowo zabezpieczyć?

Rozwiń  

Stelaż taki jak pod regips , tylko najpierw płyta osb minimum 12 mm i potem regips tylko tak aby łaączenia płyt osb i gipsowych się nie spotkały razem , do płyty gipsowej nie żałować wkrętów

zapomniałem dodać że między osb a gipsem folia paroizolacyjna

Napisano (edytowany)

Ja u siebie pod stelaż dałem jeszcze taśmę uszczelniającą na łączeniu GK z podłogą

tasma-uszczelniajaca-120-70.jpg

A na płyty GK folię w płynie

 

folia-w-plynie-izofol-flex-mrozoodporna-

Ale tyczyło się to ścianki działowej z G-K dotyczącej kabiny prysznicowej. Pod stelaż W-C dałem tylko 20cm od podłogi i na łączeniach płyty i otworów pod rury i spust spłuczki

Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano

Można bez problemu zastosować w łazience pod płytki płytę GK ( zieloną o zwiększonej odporności na wilgoć ).

W strefach mokrych należy zastosować hydroizolację ( folia w płynie ) wraz z taśmami uszczelniającymi .

Poza strefą mokrą, ale w łazienkach, czy innych wymagających pomieszczeniach przy zastosowaniu jako podłoża pod okładziny ścienne, płyt GK

lub OSB warto zastosować wcześniej grunt sczepny z funkcją hydroizolacji. Tak dla bezpieczeństwa, na wszelki wypadek...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...