Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Pomocnik

Płytki w łazience układane bezpośrednio na murze

Recommended Posts

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

W tym przypadku należy:

  • otynkować zaprawą cementowo-wapienną
  • zatrzeć na ostro
  • poczekać 1-2 tygodnie
  • kleić płytki

witam, dzieki za informacje :)

z ciekawości chciałbym pana zapytać, co pan sądzi o płytach g/k ? 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Mniej mokrej roboty i przy sprawnej ekipie, szybki sposób na "otynkowanie" dużych powierzchni. Goły mur to znakomita okazja ku temu.

Super, dzieki za pomoc! Poprostu super Forum budowlane.

Mam jeszcze jedno pytanie hihi, w przyszłości chcę ogrzewanie podłogowe, ale musze wczesniej doprowadzić hyudraulikę w systemie alu-pex ..ciepłej i zimnej wody np. do kuchni i łazienki przed wylewką.

Tylko pytanie..gdzie powinna "leżeć" instalacja wody pitnej ? pod styropianem czy nad...czy w ogóle obie instalacje z CO w alu-pexie mogą sie "przecinać" z instalacja alu-pex wody pitnej? Myślę że nie, instalacja wody pitnej najlepiej położyć bliżej ściany i nie stykając sie z CO ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Przecież te rurki można prowadzić w nieznacznych odstępach i szczerze wątpię by zimna woda nagrzała się od rur CO. Lepiej będzie założyć odrębny temat. Kolega Jarek jest świeżym "posesjonatem" i o podłogówce wie już chyba wszystko :).

super dzieki z aodpowiedz, zaraz napiszę do pana jarka. pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Mniej mokrej roboty i przy sprawnej ekipie, szybki sposób na "otynkowanie" dużych powierzchni. Goły mur to znakomita okazja ku temu.

Wyrażę moje zdanie na temat płyt G-K. Nie idź tą drogą! Prawdziwy tynk cementowo wapienny, pomimo większej ilości roboty, to przy sprawnej ekipie da się szybko OTYNKOWAĆ (naprawdę OTYNKOWAĆ). Goły mur to znakomita okazja do wytynkowania!

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karton gips pod płytki ?? w ostatecznej ostateczności , to metoda dla nierobów chcących wyrwać szybki grosz..

 

  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale też K-G jak sama nazwa sugeruje jest materiałem, co nieco podatnym na wodę. Pęknie fuga (co się zdarza) Szpara mini powstanie (dla oka niewidoczna) i leci tam najpierw para wodna potem reszta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

A co jeżeli zaprojektowana jest zabudowa całej ściany pod płytkami.

Taka chowająca stelaż miski ustępowej, a dodatkowo zakładająca półki.

Takie w postaci wgłębień.

Czy poza użyciem płyt K-G zielonych jakoś to dodatkowo zabezpieczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Szwajcar napisał:

Podłączę się pod temat.

A co jeżeli zaprojektowana jest zabudowa całej ściany pod płytkami.

Taka chowająca stelaż miski ustępowej, a dodatkowo zakładająca półki.

Takie w postaci wgłębień.

Czy poza użyciem płyt K-G zielonych jakoś to dodatkowo zabezpieczyć?

Stelaż taki jak pod regips , tylko najpierw płyta osb minimum 12 mm i potem regips tylko tak aby łaączenia płyt osb i gipsowych się nie spotkały razem , do płyty gipsowej nie żałować wkrętów

zapomniałem dodać że między osb a gipsem folia paroizolacyjna

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie pod stelaż dałem jeszcze taśmę uszczelniającą na łączeniu GK z podłogą

tasma-uszczelniajaca-120-70.jpg

A na płyty GK folię w płynie

 

folia-w-plynie-izofol-flex-mrozoodporna-

Ale tyczyło się to ścianki działowej z G-K dotyczącej kabiny prysznicowej. Pod stelaż W-C dałem tylko 20cm od podłogi i na łączeniach płyty i otworów pod rury i spust spłuczki

Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Rafał
      Podoba mi się tekst o polewaniu dachu wodą. W murowanym czasem dach nie jest konstrukcją szkieletową drewnianą? Domy szkieletowe faktycznie akumulują mało ciepła. Czy to jest wada czy zaleta? wg mnie jest to cecha. Wstawianie kotłowni (w postaci kominka) do takiego domu to w mojej opinii spory błąd. Po rozpaleniu w kominku pewnie farba spływa ze ścian. W szkieleciaku powinno stosować się ogrzewanie którym szybko można sterować aby tę cechę wykorzystać. Da się wtedy zmieniać temperaturę w pomieszczeniach nawet kilka razy na dobę. Choć by obniżać kiedy nikogo nie ma lub na noc. Da to komfort i zapewne jakieś oszczędności. Nawet ogrzewanie podłogowe jest dyskusyjne. Jest to spory akumulator ciepła który uniemożliwia szybkie sterowanie temperaturą. To istotne szczególnie w okresach przejściowych jak teraz(koniec września). Mieszkam teraz w domu w którym jest tylko podłogówka(wynajmuję) wieczorem zrobiło się trochę chłodno ale ogrzewania nie włączę bo skutki jego działania poczuję za kilkanaście godzin kiedy będzie słoneczny dzień a w domu zrobi się 30 stopni. Jeszcze jedna rzecz o której się często nie mówi. W domu szkieletowym ściana o grubości 35 cm (mierzone od obrazka na ścianie w salonie do elewacji budynku) spełnia wymagania stawiane domom pasywnym. U=0,099 W/m2*K (opracowanie ze strony budujzdrewna.pl Aby się do tego zbliżyć w przypadku np ceramiki poryzowanej od zewnątrz trzeba zastosować 30 cm styropianu dobrej jakości. Razem z tynkiem i elewacją da to ścianę o grubości niemal 60 cm. Niezły bunkier tylko otworów strzelniczych brak;)
    • No  nie! W Twoim piecu już nie stwardnieją....Może szmelc jaki? Choć twardość, nie zawsze oznaczała trwałość w ogniu, Mrówka pewnie nie ma o tym pojęcia....Następne kupisz w klasie AS.  
    • Zadzwoń na infolinie do PGE i dowiedz się u źródła. Nie zawsze w necie znajdziesz informacje aktualne.
    • Zastanawiam sie jeszcze czy dobre cegly szamotowe kupilem bo w porownaniu z poprzednimi te z mrówki sa dość kruche, bardzo lekko dawaly sie przecinac - jest szansa ze stwardnieja kiedy dostana temperatury w piecu?
  • Popularne tematy

×