Skocz do zawartości

Vitodens 100-W +Vitocell 100-W pytania


Recommended Posts

Termostat pokojowy czyli nadajnik + odbiornik (taka kostka) przy kotle włączona do odpowiedniego złącza włącz/wyłącz w kotle. Taki zestaw bezprzewodowy Auratona 2025 RTH, podobny do Twojego tyle, że mniej temperatur w ciągu dnia można ustawić i większy zakres histerezy.

https://www.auraton.pl/produkty/auraton-2025-rth/

a to Twój

https://www.auraton.pl/produkty/auraton-3021-rth/

 

Na termostacie w średnio chłodnym miejscu w domu na górze ustawiam w ciągu dnia 16 stopni a w weekend 18. Wtedy na dole mam nawet 20 ponieważ, różnica jest o 2-3 stopnie z racji specyfiki pomieszczenia, w którym mierzę temperaturę.

 

Na kotle ustawiłem kiedyś 48 stopni ale jak były mrozy to nie dawał rady dobić, potem zmieniłem na 50 a teraz mam 52 i tak zostawiłem.

Mam tylko pompkę w kotle + dodatkowe naczynie przeponowe przy kotle. Hydraulik zaproponował 25 litrów.

Kocioł ma średnio przestoje 50/50 ale jak czasem przymrozi to 70/30 (praca/przestój) w ciągu doby i dam sobie uciąć głowę, ze przy nastawach na termostacie 21 albo nawet 22 kocioł nie miał by prawie przestojów przy obecnym stanie budynku i obecnej instalacji, która do najnowszych nie należy. Większość grzejników żeliwnych a jedynie 2 płaskie radiatory.

 

Nie mam zaworów (jedynie głowice termostatyczne przy grzejnikach manualne) ani sprzęgła bo nie ma takiej potrzeby. Woda z kotła idzie prosto w grzejniki.

c.w.u. mam z oddzielnego źródła.

 

 

Link do komentarza

Tu masz sterownik do podłączenia 4 obiegów

https://www.auraton.pl/produkty/auraton-4d-pro/

Podepniesz siłowniki od zaworów + kocioł ale najpierw trzeba posłuchać serwisanta może tak to ustawi, że kocioł będzie pracował non-stop z odpowiednią modulacją bez "wariowania".

 

Już pisałem, że przy temperaturze na kotle 47-50 stopni i na chłodnej wodzie na powrocie bardzo ładnie ścieka kondensat a ja akurat wiem jak dużo tego zlatuje bo mam pompkę do kondensatu i słyszę jak czasem się załącza.

Mamy zatem zakres kondensacji czyli wysoka sprawność pracy kotła. Poza tym odbiór ciepła musi być spory skoro na powrocie zlatuje chłodna woda.

Link do komentarza
Dnia 16.01.2019 o 13:00, aaaa napisał:

Wszystko można, trzeba wiedzieć tylko jak.

Po pierwsze - można stosować regulatory otwórz/zamknij i może to dobrze działać, zapewniając wymagany komfort.

Po drugie - to że ma miejsce taktowanie, to nie problem sterowania samego w sobie, tylko źle dobranego kotła. Gdyby kocioł miał mniejszą moc startową (i całkowitą), to nie byłoby problemu z taktowaniem. Nowy dom o około 150m2 pow. użytkowej z wentylacją grawitacyjną ma projektowe obciążenie cieplne nie większe niż 8-9kw. Jak kocioł ma 24kw i moc startową do tego większą niż dom potrzebuje przy takich temperaturach, to nic dziwnego, że będzie taktować...

Witam ,dziękuję za komentarz. Pozwól, że nie będę wchodził w dyskusje. Z mojej wiedzy wynika, że takie układy nie działają poprawnie, co napisałem w poście powyżej. 

Pozdrawiam!

Link do komentarza

aaa to trzeba konkretnie na tym przykładzie bo ogólnie to trochę zamęt się robi. Poczekajmy na efekt po wizycie serwisanta Viessmann.

Dla mnie podłogówka jest o tyle kontrowersyjna, że za dużo w tym zaworów, rozdzielaczy i kontroli. Instalacja grzejnikowa bardziej do mnie przemawia i mówię tu o samym obiegu i sposobie oddawania ciepła. Przecież wystarczy nawet na niższej temperaturze zasilania dać więcej powierzchni wymiany ciepła czyli zwiększyć logicznie powierzchnię grzejników lub/i grubość. Może to mniej estetyczne od podłogówki ale do mnie osobiście bardziej przemawia.

 

aaa to raczej nie wina kotła a warunków na pewnym odcinku instalacji grzewczej, na którą automatyka kotła reaguje w taki, a nie inny sposób. Idąc dalej tym tokiem - docieplę dom i co mam wtedy zrobić - zmienić kocioł? Raczej nie mam zamiaru. A jestem pewny, że przy mojej instalacji będzie nadal działał poprawnie przy odpowiednim sterowaniu.

Teraz np. zauważyłem, że przyu podniesieniu temperatury na kotle a zachowaniu w miarę niskiej na sterowniku (bo jedynie 16 stopni) kocioł podbija szybko w godzinę ale wyłącza się inaczej niż poprzednio - a poprzednio na kotle ustawiłem 50 a nawet 48 stopni przy podobnych warunkach na zewnątrz. Mój mózg "symuluje" pogodówkę ale tak właśnie eksperymentuję. Zauważyłem też, że przy temperaturze zadanej medium 52 stopnie kocioł dłużej pracuje na pełnej mocy. Nadal zachodzi kondensacja.

Link do komentarza
Dnia 16.01.2019 o 16:54, Sławek44 napisał:

Jutro po południu mam serwisanta umówionego do pierwszego przeglądu, jak nic nie zaradzi podłączam kocioł pod odbiornik i zobaczymy. Zdam relację tutaj jak to się u mnie sprawdzi.

No więc w czwartek po południu był serwisant, przeczyścił kocioł, przeczyścił filtry na rurach c.o. histerezy kotła o której pisałem wcześniej nie można w tym kotle zmienić. Filtry były trochę brudne ale nie na tyle by powodowały słaby przepływ i taktowanie kotła. W tym temacie nic się nie zmieniło. W czwartek wieczorem podłączyłem sterownik bezpośrednio pod kocioł na zasadzie on/off. W takim podłączeniu kocioł sterowany impulsem ze sterownika włącza się i wyłącza ale: z racji że w domu jest ciepło, kocioł więcej stoi niż pracuje, a jak już pracuje, to też nie cały czas/choć byłem pewny że tak właśnie będzie skoro sterownik dał mu on/ a tylko do osiągnięcia temperatury na piecu o 8* więcej od zadanej , czyli jak mam ustawioną temperaturę na kotle 44* to sobie grzeje powoli do 52* i wyłącza palnik, pompa w kotle dalej chodzi aż temperatura powoli spadnie do 34*, wtedy załączy się ponownie jeżeli sterownik jest na on. Dziwne jest to że histereza w dół jest 8* a w górę 10. Przez to że kocioł w rzeczywistości więcej stoi niż chodzi w pierwszej dobie pracy kocioł zjadł tylko niewiele ponad 4m3 gazu przy temperaturze w domu 23,5*. Generalnie dyskomfortu cieplnego w domu nie czuć poza temperaturą podłogi, na gołych stopach czuć jak kocioł ma przestój kilka godzin. Co jeszcze mogę zrobić i na pewno zrobię to to aby włączanie i wyłączanie kotła były regularne czyli zaprogramować dobę na termostacie np. 1 godzina grzania- 1,2 lub trzy godziny przerwy,tak by podłoga nie straciła swojej temperatury.

Link do komentarza

Na tym termostacie możesz 8 temperatur w ciągu dnia nawet ustawić ale nie o to w tym chodzi.

Możesz jeszcze zmniejszyć temperaturę na kotle do 42 stopni a nawet do 40 stopni. Na podłogówkę wystarczy.

Ustaw termostat w innym miejscu - chłodniejszym. Obserwuj.

Poza tym z tabeli wynika, że najwyższa sprawność kotła jest w tym właśnie zakresie medium ponieważ zjawisko kondensacji zachodzi tu pełna parą o ile na powrocie jest na tyle chłodno by efektywnie chłodzić wymiennik. Ja z racji grzejników i nieocieplonego domu tak nisko nie mogę zejść ale Ty możesz to zrobić bez problemu.

 

Jeżeli kocioł nadal będzie miał długie przestoje - zakładając poprawność instalacji - będziesz musiał zmienić prawdopodobnie sterowanie na złączu Opti Link - w myśl przestrogi Eksperta Viessmann - na włącz/wyłącz w tym przypadku nie będzie prawidłowo działać.

 

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Witam

 

Jako, że jestem autorem tematu to nie będę zakładał nowego.

 

Mam pytanko ską się biorą wahania temperatury CWU ? Na piecu mam obecnieustawione CWU na 45 stopni ( CO wylaczone).

I czasami w ciągu dnia leci prawie, że wrzątek :(

 

Zestaw to jak w temacie Vitodens 100-W +Vitocell 100-W

 

Z góry dzięki za wszystkie ewentualne odpowiedzi :)

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Dnia 16.01.2019 o 15:24, Sławek44 napisał:

Na to że kocioł jest przewymiarowany nie miałem wpływu bo instalację grzewczą kupiłem razem z domem. Pewnie gdybym miał choć trochę pojęcia o kotłach gazowych to bym się dopytał przed montażem jak się ma moc kotła do domu ale dla mnie wtedy kocioł to kocioł i tyle. Teraz jest jak jest i trzeba kombinować. Następnym testem będzie podpięcie odbiornika on/off pod kocioł i zobaczymy jak się będzie zachowywał i jakie z tego będą temperatury w domu.

Bardzo duże uproszczenie :) Weź pod uwagę takie kryterium jak MOC. Tu już kocioł kotłowi nie równy :) Ciekaw jestem efektu po podpięciu odbiornika. On działa ON/OF na styku ale to ON/OFF następuję na podstawie wskazań nadajnika z pomieszczenia.

Link do komentarza
37 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Bardzo duże uproszczenie :) Weź pod uwagę takie kryterium jak MOC. Tu już kocioł kotłowi nie równy :) Ciekaw jestem efektu po podpięciu odbiornika. On działa ON/OF na styku ale to ON/OFF następuję na podstawie wskazań nadajnika z pomieszczenia.

Praktycznie po roku od zmian mogę napisać że jest dobrze. 24 godzinny cykl termostatu pokojowego podzieliłem na przemian 1 godz dzienna ustawiona na temperaturę 23 stopnie i spadek poniżej włącza kocioł i  1 godzina nocna nastawiona na niską temperaturę gdzie nie ma szans spaść poniżej tej temperatury tym samym włączyć kocioł. I tak 24h/dobę. Także w praktyce kocioł włączy się ze 2,3 razy dziennie na max godzinę i to wszystko i jest ciepło, w zimowe miesiące 23-23,5 stopnia w domu bo żona zmarzluch.

Link do komentarza
38 minut temu, Sławek44 napisał:

Praktycznie po roku od zmian mogę napisać że jest dobrze. 24 godzinny cykl termostatu pokojowego podzieliłem na przemian 1 godz dzienna ustawiona na temperaturę 23 stopnie i spadek poniżej włącza kocioł i  1 godzina nocna nastawiona na niską temperaturę gdzie nie ma szans spaść poniżej tej temperatury tym samym włączyć kocioł. I tak 24h/dobę. Także w praktyce kocioł włączy się ze 2,3 razy dziennie na max godzinę i to wszystko i jest ciepło, w zimowe miesiące 23-23,5 stopnia w domu bo żona zmarzluch.

Proponuję zejść z temperaturą na kotle do 35 stopni. W sumie powinien on pracować na małej mocy w zakresie kondensacji. Zobaczymy jak będzie pracował przy większych mrozach. Możliwe, że faktycznie jest przewymiarowany. Jest pocieszenie, kocioł ten ma modulację 1:8, także mimo potencjalnej nadwyżki mocy kocioł odda tyle, ile musi. Znamionowa wydajność jest określona przy parametrach 40/30.

Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, czy w vitodens 100-W (B1HC chyba) jest możliwość ograniczenia maksymalnej temperatury wody CO?

 

Mam sytuację że piec podłączony jest do starej instalacji która obawiam się dość średnio będzie znosić skoki temperatur z 20-30 do 75 stopni a tak mam obecnie.
Mam prosty sterownik podłączony przez OT i termometr zewnętrzny podpięty do pieca (który wisi sobie koło pieca i pokazuje 18stopni)  ale przy podłączeniu tego wszystkiego piec ma zablokowane jakiekolwiek ustawienia i grzeje na maxa. Jak bym termometr dał na zewnątrz to by to chyba nic nie dało.

 

Jest w konfiguracji podprogram 12 - 2 gdzie obecnie wartość wynosi 80 czyli tyle ile pokazuje nastawa pieca w trakcie grzania, czy to może ta opcja?
podprogramem 12 - 2 zmniejszyłem moc pompy i trochę pomogło, nie wali już teraz 70 na grzejniki tylko 55-65, teraz jest dość ciepło więc grzanie dość szybko się wyłącza, jak przyjdą przymrozki i piec zacznie dłużej pracować obawiam się że dalej będzie pchać 75+ stopni.

Podprogram 12 - 14 jest zablokowany na 1.4 (krzywa grzania)

 

Wiem że nie powinienem grzebać w konfiguracji ale trochę to denerwuje że bez sterownika OT można fajnie sobie ustawić 40 i piec trzyma 40, a jak go podłącze to od razu wskakuje nastawa 80 stopni do tego z pełną blokadą ustawień.

 

Jak ktoś ciekawy mogę zrobić i wrzucić filmik na yt.

 

 

Edytowano przez dexter170 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 12.10.2020 o 13:08, Eksperci Viessmann napisał:

Wymagana temperatura zasilania jest wyliczana na podstawie wymaganej temperatury pomieszczenia i  różnicy między temperaturą pomieszczenia rzeczywistą a wymaganą. Algorytm jest stały bez możliwości korekty.

Owszem, tylko że jak mam podłączony sterownik do pieca przez OT to piec ma zablokowaną jakąkolwiek możliwość ustawienia temperatury a zamiast nastawy którą mam na sterowniku czyli 21 stopni to pokazuje zwykle 75 w trakcie grzania w przypadku jeśli czujnik zew pokazuje 18 stopni. Przy krzywej 1.4 powinno być poniżej 40 stopni. Stąd pytanie, skąd ta wartość na piecu?

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Witam wszystkich:)

 

Mam taki zestaw Viessmann Vitodens 100-W B1HC 26kV + Vitocell 100-W CUGA 100L +BSOP Jest opcja wymienienia tego regulatora BSOP na taki który miałbym możliwość kontroli parametrów pieca i zasobnika C.W.U przez telefon z androidem?

 

To co już wiem to że piec nie ma złącza Optolink, tylko interfejs Opentherm

Link do komentarza
Dnia 19.11.2021 o 13:15, Eksperci Viessmann napisał:

Należy zastosowac zestaw z modułem komunikacyjnym Vitoconnect OT2

image (13).png

Witam,

 

A co oznaczają te czerwonę linie które są pomiędzy? to są połączenia kablowe? Jeśli tak, to u mnie to się nie sprawdzi gdyż nie jestem w stanie połączyć przewodem tego czujnika co wyświetla temperaturę z tą białą skrzynką. Potrzebuje coś bezprzewodowego.

Link do komentarza
1 minutę temu, Kuba66 napisał:

A co oznaczają te czerwonę linie które są pomiędzy? to są połączenia kablowe? Jeśli tak, to u mnie to się nie sprawdzi gdyż nie jestem w stanie połączyć przewodem tego czujnika co wyświetla temperaturę z tą białą skrzynką. Potrzebuje coś bezprzewodowego.

 

Te zygzaki to nie przewody! Jako instalator to bym się wściekł, gdyby mi kazali kłaść takie zafalowania. To pewnie połączenie bezprzewodowe.

Link do komentarza
Dnia 22.11.2021 o 09:53, Eksperci Viessmann napisał:

tak, czerwone linie to połączenia przewodowe. Mogą iść po liniach prostych, nie będziemy się upierali przy ładnych zygzakach

No ale tak jak już pisałem u mnie nie ma opcji żeby było połączenie przewodowe:( Musi być bezprzewodowe, więc jest dostępny taki regulator?

Link do komentarza
Dnia 22.11.2021 o 00:56, vlad1431 napisał:

Dziś przecież nawet wodę w kiblu przez wifi sie spuszcza. Także najlepiej zainwestować w taki bajerancki Opentherm ST 28010b50e15a6029e9eb6f83beee05cff913.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

To też odpada, gdyż połączenie z piecem do regulatora jest w postaci kabla. Masz jakaś inną propozycje?

 

PS.Proszę połączyć moje posty, bo nie mogłem edytować poprzedniego.

Link do komentarza
To też odpada, gdyż połączenie z piecem do regulatora jest w postaci kabla. Masz jakaś inną propozycje?
 
PS.Proszę połączyć moje posty, bo nie mogłem edytować poprzedniego.
Nie zastanawiałem się nad tym, bo dla mnie akurat nie byłoby problemu z połączeniem przewodem, ale mimo wszystko mnie zaskoczyłeś, bo trochę na jego temat czytałem i wydawało mi się że połączenie z kotłem jest bezprzewodowe.

A taki zwykły może być? Salus jest bardzo popularny, ten według mnie jest bezprzewodowy:
https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/sklep/produkt/regulator-salus-091flrf-bezprzewodowy-programowany-regulator-temperatury-tygodniowy.html#/

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Ten Tech z kolei jest najbardziej popularny wśród Techów, a mimo to w tym rankingu jest dopiero na IV miejscu. Pisze że jest bezprzewodowy:
https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/sklep/produkt/tech-st-292-v2-sterownik-pokojowy-bezprzewodowy-dwustanowy-bialy-kod-st-292-v2.html#/
Link do komentarza
Dnia 25.11.2021 o 00:10, vlad1431 napisał:

Nie zastanawiałem się nad tym, bo dla mnie akurat nie byłoby problemu z połączeniem przewodem, ale mimo wszystko mnie zaskoczyłeś, bo trochę na jego temat czytałem i wydawało mi się że połączenie z kotłem jest bezprzewodowe.

A taki zwykły może być? Salus jest bardzo popularny, ten według mnie jest bezprzewodowy:
https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/sklep/produkt/regulator-salus-091flrf-bezprzewodowy-programowany-regulator-temperatury-tygodniowy.html#/

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Ten Tech z kolei jest najbardziej popularny wśród Techów, a mimo to w tym rankingu jest dopiero na IV miejscu. Pisze że jest bezprzewodowy:
https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/sklep/produkt/tech-st-292-v2-sterownik-pokojowy-bezprzewodowy-dwustanowy-bialy-kod-st-292-v2.html#/

Tak zgadza się to że te dwa przykłady co podałeś nie wymagają przewodu i są bezprzewodowe, ale żaden z nich nie jest na wifi więc z telefonu nic z nimi nie zrobię:( A ja potrzebuje coś bezprzewodowego ale z technologią wifi.

Link do komentarza
Tak zgadza się to że te dwa przykłady co podałeś nie wymagają przewodu i są bezprzewodowe, ale żaden z nich nie jest na wifi więc z telefonu nic z nimi nie zrobię:( A ja potrzebuje coś bezprzewodowego ale z technologią wifi.
Obawiam się że tak wypasionych sterowników nie ma, podejrzewam że za dużo funkcji by przekazać je bezprzewodowo do kotła. Czyli albo prosty on-off i wtedy wifi też go nie obsłuży, albo bardziej wypasiony i wtedy kabelek, a sterowanie z fona. Zapytać jeszcze możesz na Forum Info-ogrzewanie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 26.11.2018 o 09:18, qwertyz666 napisał:

Tak jak pisałem chodzi o pompe C.O. która pracuja non stop. I z tego co wiem nie mogę tego ustawić (zassałem instrukcje dla serwisantów i nic tam nie ma)

Woda w c.o. musi ciągle być w obiegu żeby pobierać ciepło z kotła i oddawać w podłogówce lub grzejnikach. Ja ustawiłem włączanie się pompy "powyżej progu" np 25 stopni. Jeśli chodzi o c.w.u to jej temperaturę ustalam tylko na kotle. Pewnie gdyby była to instalacja z obiegiem wody można by było podłączyć ją do tego samego sterownika co c. o. bo sterownik ma taką opcję, że woda może być grzana o określonych godzinach tak jak w c.o.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...