Skocz do zawartości

Koszty wykonania elewacji z drewna


Recommended Posts

Gość sławek
Napisano
i deski pewnie z tartaku a wykonawcą jest pan fachowiec do wszystkiego i robi to dłutkiem i scyzorykiem
  • 3 tygodnie temu...
Gość Bogooś
Napisano

Sąsiad ostatnio sobie odnowił look domu właśnie za pomocą elewacji drewnianej. Nie da się zaprzeczyć, że przeskok wizualny jest ogromny, dom zmienił się totalnie. Poza tym on poszedł krok dalej, bo teraz dom sugeruje, że jest typową konstrukcją drewnianą. Użyto belek na których umieszczono połączenia ozdobne  i całość prezentuje się nad wyraz okazale. W sumie zaskoczony jestem aż taką zmianą.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Każde rodzime drewno na elewacji wymaga konserwacji co kilka lat, a przy lepszej klasy impregnatach po 10 latach najpóźniej - wiem to z własnego doświadczenia .

Co do tzw. drewna egzotycznego się nie wypowiem, bo nie widziałem takiego po 20 latach na elewacji bez żadnej konserwacji .

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

W moim przekonaniu drewno na elewacji - jak w przypadku każdego drewna - lepiej zabezpieczać przed zniszczeniem, a nie odnawiać. Jak używam Vidaronu generalnie do mebli ogrodowych czy altanki - są wystawione na podobne warunki jak drewno elewacyjne i ładnie wygląda po latach. :)

Napisano

Tak, ja też z tego korzystałem. Proste zastosowania nie wymagają jakichś super drogich środków. Wystarczą zwykłe, aczkolwiek jak zwracam uwagę na dobre przygotowanie drewna do konserwacji oraz starannie maluję i nie pomijam najmniejszych fragmentów. I to jest klucz do sukcesu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...