Skocz do zawartości

Sterowanie CWU


Takiowaki

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich :)

Szukam podpowiedzi , co do sterowania temperaturą CWU (a w zasadzie włączaniem i wyłączaniem pompy do CWU).

Instalacja istniejąca. Ta na załączonym zdjęciu. Sterowanie pracą dmuchawy ustawione na pracę w granicach temperatury 33*-60*

Przy 60*,na piecu wyłącza się dmuchawa, jest tylko podtrzymanie (krótkie kilka sekund co jakiś czas). Pompy pracują obie w dalszym ciągu.

Przy spadku temperatury (wypalenie się drewna) zasilanie pomp i dmuchawy chodzi do 33*, po czym następuje wyłączenie.

I teraz zasadnicze pytanie.

Czy na tym sterowniku da się rozdzielić pracę obu pomp?

Bo nagrzany zbiornik CWU przy schodzeniu temperatury w dół na piecu działa jak bufor i również oddaje ciepło...

Druga pompa jest na ogrzewanie podłogowe w całym budynku (dwie kondygnacje, na każdej rozdzielacz po 5 pętli)

Czy może dać drugi sterownik pomiędzy istniejącym sterowaniem dmuchawą, a pompą, który np by odcinał zasilanie pompy przy spadku temperatury w zbiorniku CWU. Jednocześnie z czujnikiem temperatury w razie wychłodzenia wody (gdzie ewentualny czujnik podłączyć)?

Zdjęcie dmuchawy i sterownika wrzucę za chwilę.

 

WP_20180104_001.jpg

Napisano
10 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Może jakiś schemat elektryczny sterowania bo z opisu niewiele wynika.  Pompa ładowania  cwu z reguły sterowana jest oddzielnym termostatem i od konfiguracji układu zależy jak współdziała ze sterownikiem.

Tu jest tylko jeden czujnik temp na piecu. Dlatego tak topornie idzie utrzymanie temperatury CWU

WP_20180104_003.jpg

Przed chwilą, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pytanie brzmiało - do czego to służy w tym przypadku?.

Mam pójść na cmentarz i zapytać hydraulika? 15 lat temu to powstało... :icon_rolleyes:

22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

można wypiąć pompę ze sterownika i podpiąć pod najtańszy sterownik w funkcji temperatury z czujnikiem temperatury. Wtedy pompa cwu będzie pracować niezależnie od pracy kotła.

Można jakiś przykładowy? :) Będę wdzięczny :)

Napisano
3 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

podepnij pompę pod niezależny sterownik z oddzielnym czujnikiem temperatury (60 PLN).

Sporo tych sterowników. Ktoś coś poleca? A gdzie podpiąć czujnik na zbiorniku CWU?

I jeszcze jedno pytanie.

Piec czasami jest rozpalany tylko na CWU. Rozpalający przestawia wtedy przełącznik biegów pompy od podłogówki na pozycję pomiędzy biegami (pomiędzy 2 i 3) przez co pompa się chyba wyłącza i obieg grzany jest tylko w kierunku CWU. To dopuszczalne rozwiązanie? Nie uszkodzi to sterowania pompy?

Napisano

Ze zdjęcia i opisu niewiele można wywnioskować. jednak instalacja jest raczej dziwnie skonfigurowana. Czy jest tam zamknięte naczynie wzbiorcze (czerwone z lewej strony) jako zabezpieczenie kotła? W takim razie kocioł powinien mieć wężownicę schładzającą na wypadek nadmiernego wzrostu temperatury.

Co do samego sterowania pompą c.w.u. to jest do tego potrzebny oddzielny sterownik będzie załączał pompę po osiągnięciu zadanej temperatury na zasilaniu kotła (np. 40°C).  Druga opcja to dwa termostaty uniwersalne połączone szeregowo (jeden za drugim). Pierwszy zamyka obwód zasilania pompy c.w.u. dopiero po osiągnięciu temperatury zadanej na termostacie (np. 40°C) zaś drugi termostat wyłączy pompę po osiągnięciu temperatury maksymalnej w zbiorniku (np. 60°C). Czujniki mogą być umocowane jako przylgowe na rurach. 

Napisano
39 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy jest tam zamknięte naczynie wzbiorcze (czerwone z lewej strony) jako zabezpieczenie kotła? W takim razie kocioł powinien mieć wężownicę schładzającą na wypadek nadmiernego wzrostu temperatury.

Panie Jarosławie naczynie jest faktycznie. Kocioł pracuje na temperaturze zadanej przez sterownik sprzężony z dmuchawą. Dmucha do 60* (w porywach 63*-65* ( przy dużym załadunku i dobrze rozpalonym). Czynnik w układzie leci bezpośrednio do rozdzielaczy i podłogówki (nie ma chyba żadnych zaworów mieszających, a przynajmniej ja ich nigdzie nie dostrzegłem, a mieszkam tu 1,5 roku).

 

45 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ze zdjęcia i opisu niewiele można wywnioskować.

Instalacja ogólnie trochę dziwnie wygląda. Nie jestem hydraulikiem. Jakieś podstawy wiedzy mam, ale spotykałem się raczej z ówczesnymi instalacjami.

 

Głównie chodzi o to, by nie biegać przez dwie kondygnacje co 15 min w celu dopilnowania temperatury CWU.

 

Jeżeli drugi sterownik tylko na pompę CWU zda egzamin to będzie super. Kwestia tylko wyłączania pompy CO np latem (na kablu zasilającym pompę CO zamontować wyłącznik?)

 

Na allegro znalazłem sterownik na dwie pompy i dmuchawę(159,00). Tylko czy tą istniejącą dmuchawę spiętą w obudowie ze starym sterownikiem podepnę do nowego sterownika, czy też wszystko usunąć i kupić zestaw z dmuchawą za 270,00...

 

W opisach programowania sterowników przewijają się różne tryby. Standardowo są dwa (lato - tylko CWU, zima - CO + CWU). Przy jednym ze sterowników znalazłem też opcję na lato, która co kilka dni na krótko uruchamia pompę CO - ma to według opisu chronić przed zatarciem spowodowanym nie uruchamianiem pompy przez kilka miesięcy. Prawda to czy fałsz?

WP_20180104_005.jpg

WP_20180104_006.jpg

Napisano

Tylkko, jeżeli zainstalujesz zwyczajny sterownik, będzie on załączał pompę gdy na kotle będzie nastawiona w jakichś widełkach temp.

Pomyśl, czy nie powinno wyglądać to inaczej.

 

Mam na myśli sprawdzanie temp. w zbiorniku cwu i porównywanie tych temperatur,

bo może nie ma sensu grzać powyżej jakiejś temp. (w zbiorniku masz już te 60>> st.C) bo będzie powodowało to niszczenie zbiornika i osadzanie kamienia jak również

bo może jest sens grzać, bo pomimo niskiej temp na kotle i tak jest większa niż w zbiorniku?

 

Napisano

Jestem zupełnym laikiem, ale.

Ale nie bardzo wiem w czym sprawa - pompą może sterować wiele czujników temperatury, połączonych równolegle w tym np. czujniki z zasobnika CWU.

 

Mylę się ?

Napisano
5 minut temu, bajbaga napisał:

Ale nie bardzo wiem w czym sprawa - pompą może sterować wiele czujników temperatury, połączonych równolegle w tym np. czujniki z zasobnika CWU.

Teoretycznie mogłoby

a praktycznie?

Przy równoległym połączeniu jeden czujnik jeden mówi "nie grzejemy", drugi "grzejemy" i co - i np. wychładzamy zbiornik

Prędzej gdyby szeregowo to spiąć.

Dwa lub trzy muszą powiedzieć "grzejemy" i wtedy pompa idzie.

8 minut temu, bajbaga napisał:

Jestem zupełnym laikiem

Jakoś nie wierzę :icon_razz:

Napisano (edytowany)

Właśnie żeby uniknąć bałaganu w sterowaniu proponowałem dwa termostaty uniwersalne połączone szeregowo. Dochodzę jednak do wniosku, że tu lepsze będzie inne rozwiązanie. Mianowicie termostat/sterownik zamykający obwód zasilania pompy przy odpowiednio dużej (ustawionej przez użytkownika) różnicy temperatury pomiędzy wodą na zasilaniu z kotła oraz temperaturą c.w.u. w zbiorniku. W niedrogiej wersji coś w tym typie:

http://cosmogate.pl/product_info.php/products_id/340

http://led.home.pl/RTSZ41R

Do tego w szeregu termostat uniwersalny, który otworzy obwód elektryczny pompy c.w.u. (wyłączy ją) po osiągnięciu zadanej temperatury (np. 60°C) przez wodę w zbiorniku c.w.u.

I c.w.u. mamy załatwione prosto i skutecznie.

Jednak przede wszystkim tej instalacji grzewczej powinien przyjrzeć się fachowiec, bo mam obawy o bezpieczeństwo jej działania.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
34 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Mianowicie termostat/sterownik zamykający obwód zasilania pompy przy odpowiednio dużej (ustawionej przez użytkownika) różnicy temperatury pomiędzy wodą na zasilaniu z kotła oraz temperaturą c.w.u. w zbiorniku

Byłbym ostrożny. Mam przeczucie, że w pewnych warunkach może to nie zadziałać albo zadziałać na niekorzyść.

Trzeba to przemyśleć.

35 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Właśnie żeby uniknąć bałaganu w sterowaniu proponowałem dwa termostaty uniwersalne połączone szeregowo.

To na tą chwilę wydaje mi się sensowniejsze.

 

Oczywiście można też zamocować sterownik, który na bazie dwóch czy trzech pomiarów sam zdecyduje czy włączyć/wyłaczyć pompę.

Kwestia ceny

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jednak przede wszystkim tej instalacji grzewczej powinien przyjrzeć się fachowiec, bo mam obawy o bezpieczeństwo jej działania.

Zdecydowanie.

Przyglądam się co tam masz zrobione, i szczerze mówiąc nie rozumiem tych połączeń.

 

Zrób zdjęcie zasilania cwu

Poza tym mam wrażenie, że zasilanie połączone jest z powrotem, tylko zamknięte zaworem ??

 

Napisano

Chyba, że to druga nitka zasilająca?

Może uda ci się to narysować - bo trudno się połapać 

7 minut temu, Takiowaki napisał:

W ogóle takie coś będzie w jakimś stopniu działało?

http://allegro.pl/showitem/description/6840844209.html

 

cyt:

"Nie bez znaczenia jest fakt pracy pompy c.w.u. tylko i wyłącznie wtedy, gdy na kotle jest wyższa temperatura niż w zbiorniku c.w.u.

Uniemożliwia to wychładzanie zbiornika c.w.u. w przypadku wygaszenia pieca"

 

No i generalnie o to chodzi

 

Ile toto kosztuje?

Napisano
16 minut temu, MrTomo napisał:

Zrób zdjęcie zasilania cwu

Poza tym mam wrażenie, że zasilanie połączone jest z powrotem, tylko zamknięte zaworem ??

Jest właśnie takie zamknięte zaworem połączenie zasilania z powrotem. Ogólnie powrót działa chyba, schodzi przy kotle po lewej i przy zbiorniku zamkniętym wpada z tyłu do kotła. Ale już wcześniej pisałem, że ciężko to rozwikłać...

13 minut temu, MrTomo napisał:

No i generalnie o to chodzi

 

Ile toto kosztuje?

159,00

WP_20180104_007.jpg

WP_20180104_008.jpg

WP_20180104_009.jpg

WP_20180104_010.jpg

WP_20180104_011.jpg

WP_20180104_012.jpg

Napisano

@Takiowaki

 

Nie kombinuj na początku ze sterownikami.

Zrób sobie schemat ideowy, tego co i jak ma obsłużyć sterownik.

Masz do sterowania kilka procesów/obwodów:

- kocioł,

- obieg CWU,

- obieg CO.

Określ parametry i dopiero szukaj odpowiedniego sterownika wraz z czujnikami.

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

@Takiowaki

 

Nie kombinuj na początku ze sterownikami.

Zrób sobie schemat ideowy, tego co i jak ma obsłużyć sterownik.

Masz do sterowania kilka procesów/obwodów:

- kocioł,

- obieg CWU,

- obieg CO.

Określ parametry i dopiero szukaj odpowiedniego sterownika wraz z czujnikami.

Chcę jak najmniejszej ingerencji w układ hydrauliczny. Najlepiej żadnej. Dom nie jest mój. Pomieszkam tu póki swojego nie ukończę. Nad wszystkim pieczę trzyma Teść, więc... ;)

Jak już wcześniej pisałem:

Istniejącej dmuchawy i sterownika ruszać za bardzo nie chcę jezeli również nie ma takiej konieczności. Ewentualnie wpiąć się ze sterowaniem pomiędzy pompęCWU i pracujący sterownik plus dodać czujnik na CWU i kocioł.

No i te wyłączanie pompy CO, gdy chcemy tylko przygotować CWU...

 

WP_20180104_013.jpg

Napisano

Pierwszy warunek spełnisz prostą czujka z termostatem.

Drugiego już nie.

 

Drugi warunek spelnisz termostatem róznicowym o którym pisał pan Jarosław.

 

Czy jednym termostatem z dwiema czujkami ogarniesz 1 i 2 warunek?

Nie wiem, być może.

 Trzeba poczytać co on potrafi

Napisano
2 minuty temu, MrTomo napisał:

Pierwszy warunek spełnisz prostą czujka z termostatem.

Drugiego już nie.

 

Dlatego sterownik przydałby się taki, jak pokazywałem na alledrogo. Albo prostszy na jedną pompę/jakby do solara/Pan Jarosław o takim też wspomniał. Musi mieć te dwie czujki temperatury. Ale przy prostszym dojdzie też dodatkowo wyłącznik pompy CO.

 

Ktoś mi odpowie, czy blokowanie biegów pompy w pozycji "pomiędzy" wpływa na żywotność i funkcjonowanie pompy. Oraz jak to jest z tym "zacieraniem się", gdy stoi wyłączona przez kilka miesięcy?

Napisano

Poczytałem o tym termostacie.

4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

W niedrogiej wersji coś w tym typie:

http://cosmogate.pl/product_info.php/products_id/340

Wystarczyłby do tego co chcesz

7 minut temu, Takiowaki napisał:

czy blokowanie biegów pompy w pozycji "pomiędzy" 

Jakie blokowanie?

8 minut temu, Takiowaki napisał:

Oraz jak to jest z tym "zacieraniem się", gdy stoi wyłączona przez kilka miesięcy?

Jeszcze żadna pompa mi sie nie zatarla a mam trzy

Napisano
17 minut temu, MrTomo napisał:

Jakie blokowanie?

 

7 godzin temu, Takiowaki napisał:

I jeszcze jedno pytanie.

Piec czasami jest rozpalany tylko na CWU. Rozpalający przestawia wtedy przełącznik biegów pompy od podłogówki na pozycję pomiędzy biegami (pomiędzy 2 i 3) przez co pompa się chyba wyłącza i obieg grzany jest tylko w kierunku CWU. To dopuszczalne rozwiązanie? Nie uszkodzi to sterowania pompy?

 

Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

??

 

Ja zamontowalbym jakiś przełącznik na przewodzie, jeśli już potrzeba ją wyłączyć ręcznie

Też bym zamontował, ale Teść to taki MacGyver i steruje biegami ;)

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 

Piękny może nie jest, bo nie mam pod ręką porządnego programu graficznego, jednak wszystkie żądane warunki są spełnione.

 

Wszystko jasne :) Paint też jest programem graficznym jak by nie było i też często na szybkości go używam.

 

Czyli w tym schemacie potrzebne są:

-termostat uniwersalny w komplecie z czujnikiem temp.

-termostat różnicowy w komplecie z 2 czujnikami temp.

-zegar do zaprogramowania pracy pompy CO

-kawałek przewodu i wtyczki o ile jej w którymś zestawie nie ma :)

Przeliczę to zaraz cenowo i porównam z gotowym sterownikiem odpowiadającym tym wymaganiom. W sumie, gdy cenowo wyjdzie podobnie...

 

Dobra. A gdzie na zbiorniku CWU umieścić czujniki?żadnych króćców dedykowanych nie widzę.

Na górze nie, bo tam najszybciej się nagrzeje.

Na dole nie, bo tam pewnie osiągnie połowę zadanej temperatury.

W połowie pod izolacją?

A tak wracając do programatora pompy CO. Ten tryb letni z załączaniem co jakiś czas... Czyli jednak potrzebny?

Napisano

Czujnik od termostatu uniwersalnego, który ma wyłączyć ogrzewanie wody po osiągnięciu zadanej temperatury zamocować jako przylgowy na króćcu wylotowym c.w.u ze zbiornika. Ten od termostatu różnicowego albo w tym samym miejscu, albo wpuścić go pod izolację gdzieś indziej. To jest właśnie zaleta dużego zakresu nastaw w termostacie różnicowym, że nawet jeżeli miejsce pomiaru nie jest idealne to da się to skorygować nastawą.

Zestaw który zaproponowałem to koszt poniżej 150 zł. Zaleta jest taka, że w minimalny sposób ingerujemy w to co już jest i obsługa kotła pozostaje bez zmian. Ale kwestię c.w.u. mamy zautomatyzowaną. A jak się teściowi nie spodoba zawsze można to zdemontować.

Napisano
21 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pytanie brzmiało - do czego to służy w tym przypadku?.

 

21 godzin temu, Takiowaki napisał:

 

WP_20180104_004.jpg

Tak się przyjrzałem i chyba to spełnia funkcję dodatkowego zabezpieczenia podłogówki przed zbyt wysoką temperaturą? Odetnie zasilanie z kotła przed pompą CO? Nie wiem, czy to tak działa nawet, tak się zastanawiam głośno.

16 godzin temu, MrTomo napisał:

Możliwe, że w celu ochrony kotła, ale trochę kiepsko rozwiązane.

Może Animus to rozwikła, ma większe doświadczenie.

Temu też się przyjrzałem i jakby otwiera obieg powrotu na pompę z pominięciem kotła? Czyżby jakieś zamierzenie ewentualnego montażu alternatywnego źródła ogrzewania?

W ogóle to jest tam takie dziwne wyjście górą przy odpowietrznikach, które zaraz za ścianą idzie w podłogę i nie wiem gdzie dalej mknie...

Teść wróci za dwa tygodnie, to zapytam...

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

wyłączyć ogrzewanie wody po osiągnięciu zadanej temperatury 

Czytając wczoraj opis działania termostatu roznicowego odniosłem wrażenie , że termostat uniwersalny nie będzie dp tego celu konieczny?

Napisano
3 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przecież wczoraj (post #15) zaproponowałem dokładnie ten sam z linkiem do tej strony.

:$

 

ale z drugiej strony ............... - pod rowagę

Napisano
56 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

MrTomo, termostat uniwersalny, w którym wykorzystamy styki COM i NC (normalnie zamknięty) jest potrzebny żeby zapobiec nadmiernemu wzrostowi temperatury c.w.u. w zbiorniku.

To rozumiem. Oczywiście

Tak jest ok

Ale

56 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Termostat różnicowy tego nie daje.

Sam tak myślałem

 

I już nie jestem do końca przekonany.

Przemyślę to wieczorem bo nie mam teraz czasu...

Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

MrTomo, termostat uniwersalny, w którym wykorzystamy styki COM i NC (normalnie zamknięty) jest potrzebny żeby zapobiec nadmiernemu wzrostowi temperatury c.w.u. w zbiorniku. Termostat różnicowy tego nie daje.

Ma pan rację.

Zmęczony już byłem jak to wczoraj czytałem i źle zrozumiałem zasadę działania tego urządzenia - a właściwie nastaw.

 

 

 

Napisano

Tak przy okazji, takie modułowe rozwiązanie z samodzielnie dobranymi termostatami wymaga pogłówkowania ale daje większe możliwości modyfikacji nastaw i ewentualnego przerabiania całego układu niż gotowy sterownik. Przykładowo, jak w sterowniku ktoś wymyślił, że pompa ma się załączać przy różnicy temperatury pomiędzy kotłem i zasobnikiem wynoszącej 2 K, to już nic z tym nie zrobimy. Chociaż szczerze mówiąc uważam że to zbyt mało przy współpracy z kotłem na paliwo stałe. Jeżeli zbiornik ma typową małą wężownicę jej moc grzewcza będzie przy 2 stopniach różnicy znikoma i pompa będzie właściwie pracować bez sensu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...