Skocz do zawartości

Zawilgocony pustak ceramiczny a dalsze etapy prac


Recommended Posts

Napisano

Witam, po pielęgnacji stropu na koniec lipca który wymagał obfitego lania ze wzgledu na upały do środka domu przez otwory okienne dostała się woda. Przez okres 2 tygodni pierwsza warstwa pustaków znacznie się napiła i do teraz nawet z pomocą nagrzewnicy olejowej 18kW oraz ciągłego wietrzenia dalej pozostają koloru odbiegającego od suchego pustaka:3F37FFAD-1FCE-4974-9EE3-E69C5C627FF0.thumb.jpeg.f08b991d81dce9aa0f38b6ddb4a7d9bc.jpeg40A25A92-430D-48B9-A662-C3F68AEA1DF0.thumb.jpeg.d082b35a67084e9b6bc4dad9fbf9b7de.jpeg Zdjecia przedstawiają stan 3-miesięcznego schnięcia na dzień dzisiejszy wiele się nie różnią wiec wątpie, że do marca będą całkiem suche... Mam wstrzymać się z dalszymi pracami tj. Tynki diamant i wylewka pod którą będzie 10cm styropianu, który całkiem powstrzyma schnięcie tych miejsc ?                  Zamieszcze zdjecia sciany pólnocnej domu która schnie w tak samo żółwim tempie jak środek:  A018B4CD-8A2E-4EE2-B4D1-D4CE605823A1.thumb.jpeg.ef4ea06798111422bc14f6f07111056d.jpeg3E0E89E3-F182-4726-BE34-E4EDBF7A2838.thumb.jpeg.1a37abbb3c4a1238e26aecf99e19a182.jpeg

Napisano

Różnica w kolorze nie zawsze świadczy o wilgoci.

Są mierniki wilgotności ścian - kupić albo pożyczyć, zmierzyć ............ 

Prawidłowa wilgotność ściany z takiego materiału to nie więcej niż 3 %

Napisano

ściany muszą wyschnąć przed tynkowaniem. Inaczej tynk może zacząć odpadać. Co do miernika, to dokładność amatorskich urządzeń zwykle jest bardzo kiepska. To raczej pomiar na zasadzie sprawdzenia czy materiał jest b. mokry czy w miarę suchy. Nic więcej. Już lepiej zebrać parę łyżek pyłu z wiercenia, zważyć na wadze elektronicznej, wysuszyć np. w uchylonym piekarniku i zważyć ponownie. W praktyce błąd będzie mniejszy. Ponadto gdy materiał jest b. mokry już pył przy wierceniu jest odczuwalnie wilgotny i się skleja.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dorzucam się do poprzedników opinią, że bez totalnego osuszenia nie ma sensu dalsza praca, bo ucierpi tynk, budżet, a i tak trzeba będzie robić od nowa - niestety. Sposób na sprawdzenie wilgotności również polecam metodą chałupniczą, aniżeli amatroskimi miernikami - chyba, że do profeski ma się dostęp, ale to rzadkość.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Skoro zawilgocenia widać gołym okiem to miernik prawdopodobnie przełoży to na procenty i wyjdzie - wilgotno a nawet mokro.

Proponuje zamiast nagrzewnicy użyć osuszaczy. Można wypożyczyć. Przy okazji zobaczysz czy efekt ustępuje i ile wody wylewasz. Część tej wody będzie pochodziła z powietrza. Zakładam, że wentylacja w domu działa prawidłowo.

Napisano (edytowany)

Najprostsze, najbardziej skuteczne i zrozumiałe są domowe sposoby. Ściany mogą być mokre, zamoczone powierzchniowo z zawilgoceniem w środku, ewentualnie odwrotnie, lub tylko wilgotne. Praktycznie każdy miernik elektryczny, nawet profesjonalny, przy zamoczonej powierzchniowo ścianie pokaże wartości maksymalne, obojętnie jak jest w środku. 

Kol. Antkiewicz wspomniał o umieszczeniu pokruszonej próbki około 0,1kg w piekarniku ze zważeniem przed i po wygrzaniu (ok. 2h w 100oC). Różnica w masie obrazuje ilość wody, a względem masy suchej, zawartość procentową. Dla ceramiki do 2%. To samo, w znacznie krótszym czasie (kilka minut) można zrobić w mikrofalówce. To są jedne z najbardziej dokładnych pomiarów.

Kol. powyżej wspomniał również wyższej skuteczności osuszacza nad nagrzewnicą. Z mojego doświadczenia też tak wynika. Najlepiej gdy działa jedno i drugie. Przy osuszaczach należy zadbać o szczelność pomieszczeń, aby nie osuszać powietrza napływającego z zewnątrz.

Edytowano przez Parkiet Komplex
interpunkcja (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ceramika nie nabiera wody w całej objętości (to nie beton komórkowy). Zamaka tylko powierzchniowo i przy sprzyjających warunkach (ciepło, niezbyt duża wilgotność powietrza) szybko oddaje wodę. Znając specyfikę tego materiału myślę, że szybko można by było te ściany dosuszyć. Również polecam osuszacz powietrza do tego celu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...