Skocz do zawartości

Zawilgocony pustak ceramiczny a dalsze etapy prac


Recommended Posts

Napisano

Witam, po pielęgnacji stropu na koniec lipca który wymagał obfitego lania ze wzgledu na upały do środka domu przez otwory okienne dostała się woda. Przez okres 2 tygodni pierwsza warstwa pustaków znacznie się napiła i do teraz nawet z pomocą nagrzewnicy olejowej 18kW oraz ciągłego wietrzenia dalej pozostają koloru odbiegającego od suchego pustaka:3F37FFAD-1FCE-4974-9EE3-E69C5C627FF0.thumb.jpeg.f08b991d81dce9aa0f38b6ddb4a7d9bc.jpeg40A25A92-430D-48B9-A662-C3F68AEA1DF0.thumb.jpeg.d082b35a67084e9b6bc4dad9fbf9b7de.jpeg Zdjecia przedstawiają stan 3-miesięcznego schnięcia na dzień dzisiejszy wiele się nie różnią wiec wątpie, że do marca będą całkiem suche... Mam wstrzymać się z dalszymi pracami tj. Tynki diamant i wylewka pod którą będzie 10cm styropianu, który całkiem powstrzyma schnięcie tych miejsc ?                  Zamieszcze zdjecia sciany pólnocnej domu która schnie w tak samo żółwim tempie jak środek:  A018B4CD-8A2E-4EE2-B4D1-D4CE605823A1.thumb.jpeg.ef4ea06798111422bc14f6f07111056d.jpeg3E0E89E3-F182-4726-BE34-E4EDBF7A2838.thumb.jpeg.1a37abbb3c4a1238e26aecf99e19a182.jpeg

Napisano

Różnica w kolorze nie zawsze świadczy o wilgoci.

Są mierniki wilgotności ścian - kupić albo pożyczyć, zmierzyć ............ 

Prawidłowa wilgotność ściany z takiego materiału to nie więcej niż 3 %

Napisano

ściany muszą wyschnąć przed tynkowaniem. Inaczej tynk może zacząć odpadać. Co do miernika, to dokładność amatorskich urządzeń zwykle jest bardzo kiepska. To raczej pomiar na zasadzie sprawdzenia czy materiał jest b. mokry czy w miarę suchy. Nic więcej. Już lepiej zebrać parę łyżek pyłu z wiercenia, zważyć na wadze elektronicznej, wysuszyć np. w uchylonym piekarniku i zważyć ponownie. W praktyce błąd będzie mniejszy. Ponadto gdy materiał jest b. mokry już pył przy wierceniu jest odczuwalnie wilgotny i się skleja.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dorzucam się do poprzedników opinią, że bez totalnego osuszenia nie ma sensu dalsza praca, bo ucierpi tynk, budżet, a i tak trzeba będzie robić od nowa - niestety. Sposób na sprawdzenie wilgotności również polecam metodą chałupniczą, aniżeli amatroskimi miernikami - chyba, że do profeski ma się dostęp, ale to rzadkość.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Skoro zawilgocenia widać gołym okiem to miernik prawdopodobnie przełoży to na procenty i wyjdzie - wilgotno a nawet mokro.

Proponuje zamiast nagrzewnicy użyć osuszaczy. Można wypożyczyć. Przy okazji zobaczysz czy efekt ustępuje i ile wody wylewasz. Część tej wody będzie pochodziła z powietrza. Zakładam, że wentylacja w domu działa prawidłowo.

Napisano (edytowany)

Najprostsze, najbardziej skuteczne i zrozumiałe są domowe sposoby. Ściany mogą być mokre, zamoczone powierzchniowo z zawilgoceniem w środku, ewentualnie odwrotnie, lub tylko wilgotne. Praktycznie każdy miernik elektryczny, nawet profesjonalny, przy zamoczonej powierzchniowo ścianie pokaże wartości maksymalne, obojętnie jak jest w środku. 

Kol. Antkiewicz wspomniał o umieszczeniu pokruszonej próbki około 0,1kg w piekarniku ze zważeniem przed i po wygrzaniu (ok. 2h w 100oC). Różnica w masie obrazuje ilość wody, a względem masy suchej, zawartość procentową. Dla ceramiki do 2%. To samo, w znacznie krótszym czasie (kilka minut) można zrobić w mikrofalówce. To są jedne z najbardziej dokładnych pomiarów.

Kol. powyżej wspomniał również wyższej skuteczności osuszacza nad nagrzewnicą. Z mojego doświadczenia też tak wynika. Najlepiej gdy działa jedno i drugie. Przy osuszaczach należy zadbać o szczelność pomieszczeń, aby nie osuszać powietrza napływającego z zewnątrz.

Edytowano przez Parkiet Komplex
interpunkcja (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ceramika nie nabiera wody w całej objętości (to nie beton komórkowy). Zamaka tylko powierzchniowo i przy sprzyjających warunkach (ciepło, niezbyt duża wilgotność powietrza) szybko oddaje wodę. Znając specyfikę tego materiału myślę, że szybko można by było te ściany dosuszyć. Również polecam osuszacz powietrza do tego celu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
    • Bez przesady... Przecież to na pierwszy rzut oka ten "przepis utylizacji" wygląda nacytat/zrzut ekranu z FB...
    • Ale innym czytającym sugerujesz że ja manipuluję. To jest niezbyt uczciwe.
    • Nie ma żadnej zabudowy, również działka na sprzedaż lecz ona względem sąsiada tego z lewej strony jest jakieś 5 m poniżej bo myśleliśmy nad nią również ale niestety dla nas jest zbyt nisko.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...