Skocz do zawartości

Działka rolna.


Honorata Giża

Recommended Posts

Witam. Na wstępie opisze moją sytuację. Jestem rolnikiem ponad 5 lat. Posiadam nie całe 3 hektara ziemi rolnej. Działka ta nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani wydanych warunków zabudowy. Obie sąsiednie działki są zabudowane. Łatwy dostęp do mediów ( słup na polu i wodociąg pod ziemią). 

 

Chciałabym wydzielić teren pod ewentualna późniejszą budowę. Chciałabym na razie wydzielić teren i posiac trawę i ewentualnie ogrodzić. 

 

Od czego zacząć? 

Czy muszę od razu składać o warunki zabudowy i ograniczać się latami żeby papiery nie przepadły ?  

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi 😊

Link do komentarza
10 godzin temu, Honorata Giża napisał:

Działka ta nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani wydanych warunków zabudowy.

:icon_biggrin:

 

10 godzin temu, Honorata Giża napisał:

Chciałabym na razie wydzielić teren i posiac trawę i ewentualnie ogrodzić. 

Rozumiem, że chodzi o budowę na zasadzie zabudowy zagrodowej dla rolników.

Na dzisiejszy stan prawny (a szykują się zmiany) nie masz potrzeby ani formalnie "wydzielać" terenu pod zabudowę, ani żadnych czynności prawnych przed postawieniem ogrodzenia (o wys. do 2,2 m).

 

Trudno wyrokować, czy opłaca się dzisiaj na "zaś" występować o WZiZT, bo w przygotowaniu są nowe przepisy urbanistyczno-budowlane, które mogą (ale nie muszą) uchylić wydane WZiZT.

 

Dobra wiadomość jest taka, że przepisy, obecne i te zapowiadane, umożliwiają zabudowę tej/takiej działki na zasadach zabudowy zagrodowej (po nowemu będzie/ma być zabudowa siedliskowa).

Link do komentarza
1 godzinę temu, Honorata Giża napisał:

No dobrze, wydziele  sobie teren pod przyszła zabudowę po prawej stronie dzialki, a jeśli się okaże że składając wniosek o warunki zabudowy będą mi kazać się budować po lewej stronie. Co wtedy?

Skoro dwie sąsiadujące działki są zabudowane, wykreśl linię prostą łączącą fronty budynków na tych działkach i przedłuż linię na swoją działkę. Na 99,99% będzie to obowiązkowa linia zabudowy.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

O warunki zabudowy wniosek można złożyć precyzując co chce się budować. Nic to nie kosztuje, a zawsze taki  dokument może się przydać.

A czy jeśli złożę wniosek o warunki zabudowy to czy nie jestem zobowiązana w ciągu 2 lub 3 lat zacząć budowy?

47 minut temu, bajbaga napisał:

Skoro dwie sąsiadujące działki są zabudowane, wykreśl linię prostą łączącą fronty budynków na tych działkach i przedłuż linię na swoją działkę. Na 99,99% będzie to obowiązkowa linia zabudowy.

Nie o to mi chodzi 😊szerokość działki ma gdzieś około 300m. Więc na całej szerokości nie chce robić działki. I moje pytanie brzmi: co jeśli ja sobie wydziele 100m szerokości  po lewej stronie a później się okaże że w warunkach mi będą kazali się budować na 100m szerokości od prawej strony? 😊

Link do komentarza
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

:icon_biggrin:

 

 

Wiedziałem o tym, mi chodziło raczej o to czy na ten rejon jest MPZP, faktycznie źle to ująłem, mam na myśli pierwszy mój post.

A że działka nie ma ma WZ i nie jest ujęta w planie to normalka bo to ziemia orna, ale jeżeli jest dla tego terenu uchwalony plan to sprawa nie będzie taka prosta i szybka.

Link do komentarza
21 minut temu, Honorata Giża napisał:

A czy jeśli złożę wniosek o warunki zabudowy to czy nie jestem zobowiązana w ciągu 2 lub 3 lat zacząć budowy?

Teoretycznie WZiZT są wydawane bezterminowo.

Teoretycznie, bo m.in. to co napisał aru.

23 minuty temu, Honorata Giża napisał:

I moje pytanie brzmi: co jeśli ja sobie wydziele 100m szerokości  po lewej stronie a później się okaże że w warunkach mi będą kazali się budować na 100m szerokości od prawej strony

Teoretycznie może się tak przytrafić.

Ale w zabudowie zagrodowej, raczej, bardzo bardzo teoretycznie.

23 minuty temu, mhtyl napisał:

...... ale jeżeli jest dla tego terenu uchwalony plan to sprawa nie będzie taka prosta i szybka

Przy zabudowie zagrodowej (dla rolników "ustawowych") raczej bez trudności.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...