Skocz do zawartości

Ściana działowa bez łączenia z sufitem


Recommended Posts

Witam wszystkich. 

Za niecałe dwa tygodnie planuje rozpocząć remont pokoju. Oprócz podstawowych czynności remontowych (malowanie, cyklinowanie) planuję postawić ściankę działową. 

Na początku kilka podstawowych informacji. Pokój jest w wymiarach 4m x 5m. Wysokość sufitu to 315 cm (stara kamienica). Zwracam się do Was z prośbą o udzielenie rady, wskazówek jak się do tego zabrać. 

Zadaniem ścianki, którą planuję postawić jest podział pokoju na część do spania (sypialnia) oraz salon. Chciałbym żeby ścianka miała wymiary - 240 cm szer i 260 cm wysokość. Dodatkowo chciałbym, aby ścianka nie łączyła się sufitem, a tylko z jedną ścianą. Kolejnym zdaniem ścianki jest przymocowanie z jednej strony oświetlenia na zdjęcia, a z drugiej telewizora (55 cali)  wraz z głośnikami i może jakąś niedużą półką. Poniżej przesyłam pytania: 

1. Czy ścianka o takiej wielkości może nie łączyć się z sufitem i będzie stabilna? (zależy mi na tym, żeby się nie łączyła z sufitem, aby światło dzienne przechodziło do strefy salonowej). 

2. Jeśli nie jest to możliwe, to czy można połączyć ściankę z sufitem za pomocą filarów odchodzących od ścianki do sufitu (zbudowanych z tego samego materiału co ścianka)? 

3. Jeśli jest to możliwe, to z jakich materiałów ją wykonać? Do tej pory zastanawiałem się nad trzema opcjami - płyty osb + k-g, bloczki z gazobetonu ytong albo solbet, bloczki porotherm.

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi. 

Link do komentarza

Nazywanie tej resztki salonem to chyba dowcip, ale zostawię te sprawy skupiając się na części technicznej.

1. Tak. Najwyżej można rozważyć filarek w środku długości.

2. Jak wyżej.

3. Zalecam opcję czwartą, czyli profile i płyty gipso kartonowe.

4. Filarek pośrodku sciany do sufitu będzie wystarczającym usztywnieniem.

Link do komentarza
21 minut temu, piotr_doit napisał:

Płyta kartonowo gipsowa wytrzyma obciążenie telewizora?

Nie płyta, a profile konstrukcji ściany.  W miejsce mocowania telewizora czy czegoś innego, jesli nie jesteś w stanie teraz okreslić dokładnie miejsca, można (należy) wstawić w konstrukcję kawałek OSB albo nawet zwykłej deski. W pełne drewno lepiej wchodzą wkręty.

Oczywiście, przed nałozeniem płyt g/k konstrukcję należy obmierzyć, sfotografować, aby potem nie było niespodzianek trafienia wkrętem w pustkę.

Link do komentarza

Nie znam dokładnego miejsca montażu lampek, telewizora etc. Będę decydował, po postawieniu ścianki. Dlatego chciałbym w całości wybudować ściankę z płyt osb. 

Wolałbym potwierdzić, że ścianka może zostać zbudowana w całości z płyty osb + na nią  k-g. Chodzi mi o to, czy konstrukcja wytrzyma? Jeśli tego typu opcja wchodzi w grę, to już w 100% wiem jak to rozegrać. 

Z góry dzięki!. 

 

Link do komentarza

1. M oim zdaniem najważniejsze jest osadzenie w ścianie kontrukcji (profili) ścianki oraz tego słupka w podstawie i stropie.

I tu jest kwestia - jakie masz stropy?

2. Oświetlenie lepiej przewidzieć wcześniej, żeby ukryć przewody w ściance.

3.. Płyta osb + płytki gipsowe na stelażu z profili będą silną konstrukcją (na TV też) - ale jest kwestia konstrukcji stropu - czyli dodatkowego obciążenia i zamocowania. Ale bez nerwów - to zwykle nie jest jakieś katastrofalne zagrożenie.  

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
33 minuty temu, piotr_doit napisał:

Nie znam dokładnego miejsca montażu lampek, telewizora etc. Będę decydował, po postawieniu ścianki. Dlatego chciałbym w całości wybudować ściankę z płyt osb. 

Wolałbym potwierdzić, że ścianka może zostać zbudowana w całości z płyty osb + na nią  k-g. Chodzi mi o to, czy konstrukcja wytrzyma? Jeśli tego typu opcja wchodzi w grę, to już w 100% wiem jak to rozegrać.

To będzie za ciężkie! Daj płyty OSB jedynie w tym miejscach (pasach, okolicach) gdzie moze wypaść mocowanie. Inaczej pewnie będzie trzeba wzmacniać konstrukcję. Nie wiem jak to się bedzie chwiało, nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Link do komentarza
11 godzin temu, piotr_doit napisał:

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki?

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Oczywiście dolna -  długości tylko ścianki - i nie mocowana do sciany, bo  i po co - tylko do podłogi.

Między tymi belkomi poziomymi słupki. Na tej konstrukcji (czyli podobnej do stalowej) mocujesz płyty, co tam chcesz. Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

5 minut temu, retrofood napisał:

To będzie za ciężkie!

Właśnie - słusznie - dlatego pytam o konstrukcję stropów (ściany odnośne też powinny być solidne do zamocowania konstrukcji). I daję taka powyższą alternatywę

Link do komentarza
2 minuty temu, zenek napisał:

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Oczywiście dolna -  długości tylko ścianki - i nie mocowana do sciany, bo  i po co - tylko do podłogi.

Między tymi belkomi poziomymi słupki. Na tej konstrukcji (czyli podobnej do stalowej) mocujesz płyty, co tam chcesz. Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

Właśnie - słusznie - dlatego pytam o konstrukcję stropów (ściany odnośne też powinny być solidne do zamocowania konstrukcji). I daję taka powyższą alternatywę

Ściany boczne są konstrukcyjne. 

Niestety opcja z przeprowadzeniem pomiędzy ścianami belki drewnianej nie jest możliwa, Ponieważ w tym miejscu jest szafa, z której niestety nie mogę zrezygnować. 

Co do stropów nie mam pojęcia jakie są. Wiem, że jest to przedwojenna kamienica. W mojej opinii ściany są solidne. 

Może w takim razie zamocować belkę od podłogi do sufitu w miejscu w którym ściana ma się kończyć?  

Link do komentarza
5 minut temu, zenek napisał:

)Jest taka możliwość - jeśli jest to te 4m - a ściany boczne są konstrukcyjne - możesz na wysokości góry nowej ścianki dać np. beleczkę drewnianą zamocowaną między ścianami. na dole druga zamocowana do podłogi (taka podwalina scianki).

Co za głupoty...

Żadnych drewnianych beleczek! Na dole dajesz zwyczajny profil, bedący zagiętym przedłużeniem profilu ściennego. Całość uzupełnić aby powstała prosta, stanowiąca podstawę ściany. A na górze również profil bedący zamknięciem konstrukcji. I zadnych drewienek.

Cytat

Do srodka wełna mineralna żeby wytłumić. 

Większą bzdurę trudno wytłumić u @zenka. wytłumiać ścianę, kiedy pomieszczenia górą są połączone...

 

3 minuty temu, piotr_doit napisał:

Ściany boczne są konstrukcyjne.

No i dobrze. Do nich mocujesz profil C.

Link do komentarza
29 minut temu, piotr_doit napisał:

@zenek Jaka kwestia?:) 

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

Link do komentarza
1 minutę temu, piotr_doit napisał:

Może w takim razie zamocować belkę od podłogi do sufitu w miejscu w którym ściana ma się kończyć?  

to zależy od konstrukcji stropów właśnie - i będzie to słupek - belka jest pozioma. 

Spróbuj szafę przesunąć może.

W tej propozycji z drewnianymi beleczkami - na dolej belce opiera się scianka - górna belka zapewnia jej stateczność , żeby się nie wywróciła - takie typowe mocowanie. Z zamocowaniem np np na stropie drewnianym i stropie drewnianym może być kłopot z uginaniem się tych stropów i między nimi sztywnym słupkiem dodanym. Tak myślę...

Sprawdź może te stropy najpierw!

Link do komentarza
Przed chwilą, mhtyl napisał:

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

Link do komentarza
2 minuty temu, piotr_doit napisał:

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

retro dobrze pisze i doradza. Nie rozumiem po co masz wygłuszać ściankę wełna jeżeli ona nie jest pełna, znaczy sie pod sam strop. To tylko jedna z wielu, bałamutna porada udzielona przez rzeczonego.

Link do komentarza
3 minuty temu, mhtyl napisał:

Może nie na temat a może i bardzo na temat, nie słuchaj i nie w dawaj sie w dyskusje z tym osobnikiem, bo zostaniesz zbałamucony tak, że nie będziesz wiedział na końcu dyskusji co chcesz zrobić.

Chcesz postawić ściankę bez łączenia z sufitem a ten kto ma zakaz pisania postów pyta Cię o stropy i doradza abyś połączył sie ze stropem, wnioski wyciąg sobie sam z takich porad owego osobnika.

Znowu trolujesz - nie odpowiadasz na pytania!

 

3 godziny temu, retrofood napisał:

1. Tak. Najwyżej można rozważyć filarek w środku długości.

Propozycja słupka wyszła d tematodawcy i retofooda - jeśli jest słupek, to musi być połączony  u dołu i góry - inaczej będzie niestabilny! Filozofie trolujący.

Dalej dałem propozycję bez połączenia ze stropami!

8 minut temu, mhtyl napisał:

ten kto ma zakaz pisania postów

Dodatkowo łżesz - mhtylu.

 

11 minut temu, retrofood napisał:

Większą bzdurę trudno wytłumić u @zenka. wytłumiać ścianę, kiedy pomieszczenia górą są połączone...

Jak sobie powiesi TV na ściane i da koło głośniki - niewytłumiona ścianka będzie działać jak pudło rezonansowe, czyli dudnieć i zniekształcać dźwięk - ale to dla ciebie pewnie abrakadabra, a dla mhtyla niewytłumaczalne.

9 minut temu, piotr_doit napisał:

@mhtyl

Dzięki! 

@retrofood 

Również dzięki! 

Postaram się Wam coś naszkicować jak to widzę. I przesłać tutaj. 

Najważniejsze to mądrze odsiewać ziarno od plew. P:12_slight_smile:owodzenia

Link do komentarza

Co to są "ściany konstrukcyjne"?O.o

Otóż to - daj jakiś szkic - gdzie okno, drzwi, grzejniki - to wszystko jest, albo może być WAŻNE!

Widzę, że na swój sposób już pokój wyjściowo urządziłeś, przemyślałeś - przecież zaraz bierzesz się za robotę :zalamka:

Zacznę od tego, że nie widzę sensu dzielenia takiego pokoju stałą przecież ścianką!

W tym samym czasie nie będziesz mógł korzystać z "salonu" jako salonu  (np. przyjmowanie gości, oglądanie TV - no chyba, że w słuchawkach) i "sypialni" do spania!

Wycyklinujesz podłogę, polakierujesz, a potem będziesz ją dziurawił, kaleczył... Władujesz się w koszty i robotę a efekt będzie... taki sobie.

Mam pokój 6x4 i tak próbuję sobie wyobrazić efekt podziału - średnio to widzę...

Salon wg mnie to ok.50 m kw, kominek, wielkie sofy, stół kawowy, no i przy kredensie i barku - kamerdyner...

To co uzyskasz, to będzie pokój, no, pokoik telewizyjny, ale i ten telewizor 55" powinien wylądować nie na działowej ściance, tylko na tej bocznej, kiedyś pięciometrowej ściance, na jej resztce, ok 3 metrowej.

Dlatego radziłbym Ci odgrodzić łóżko od reszty pokoju czymś na kształt ścianko-szafy ze zwykłej płyty meblowej. O strony "sypialnej" na  tej ścianie zrób rodzaj szafy/regaliku o szerokości 40 cm - taki "słupek" ustabilizuje ten narożnik ściany, na drugim końcu tej ścianki też jakiś "regalik" od strony "salonu" - będzie miejsce na sprzęt grający, książki i inne "durnostójki". Całość o wysokości ok 200cm, bo po co wyżej???

Pokaż szkic pokoju w poziomie!

Zachowaj jakieś proporcje, albo podaj wymiary!

Na tym szkicu NIC nie widzę!!! :bezradny:

Link do komentarza
21 minut temu, piotr_doit napisał:

@mhtyl

 

Powiem Ci jeszcze, naprawdę nie sugeruj sie poradami rzeczonego, bo odbiegając od głównego wątka tematu (rzeczony tak ma zawsze, ze temat musi rozpier... na inne wątki) to telewizor ma jak skierowane głośniki? do tyłu czyli do ściany? czy raczej do przodu. Więc o jakim pudle rezonansowym mowa? Nie wspominając już o innym systemach nagłośnień, bo i po co?

Link do komentarza

 

9 minut temu, mhtyl napisał:

Co masz w avatarze?

Ty masz swoje foto - i co z tego wynika?

Dobra - kończę swoje wpisy tutaj  -  nie dopuszczę do lubej ci pyskówki.

7 minut temu, piotr_doit napisał:

Hej podrzucam proste szkice postawienia ścianek w dwóch opcjach. 

oddziel  ziarno od plew - powodzenia :12_slight_smile:

I jeszcze - bo widzę post o "rezonowaniu" mhtyla.

Otóż pudło rezonuje od fal - a fale biegną wokół. Wnioski sa proste.

No, to pa....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 minut temu, piotr_doit napisał:

Myślę, że trzeba zrobić jakieś minimalne łączenie z sufitem. 

Po co kombinować ?

Budujesz kratownicę z profili do g/k (bez mocowania do sufitu).
Wyznaczasz co gdzie ma być (kable, TV, itp.)
Wzmacniasz od wewnątrz (dodatkowymi profilami i płytami OSB) "strefę zwisu" tego 55 cali).
Obijasz płytą g/k.

Finito.

Ps. Pamiętaj, że do podłogi musi być pewne mocowanie - nie można mocować do np. paneli.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Pytam o umiejscowienie grzejników, są pewnie pod oknem, więc jak na stałe rozdzielisz pokój możesz mieć, a właściwie na pewno będziesz miał problem z grzaniem bezokiennej części i z wentylacją w ogóle... stara kamienica Ci to zagwarantuje!

Link do komentarza

Cześć podrzucam kolejny szkic całości pokoju. Postarałem się zachować proporcje. 

 

@uroboros Nie chcę oddzielać całościowo części sypialnianej. Dodatkowo jak będę miało gości, to wolę żeby wchodzili do części telewizyjnej, a nie do części sypialnianej. Dlatego też nie chce łączyć w całości ściany do sufitu, bo zależy mi aby światło dzienne tam wpadało. 

@bajbaga Podłoga jest drewniana. 

IMG_2386.jpg

Link do komentarza
8 minut temu, piotr_doit napisał:

Nie chcę oddzielać całościowo części sypialnianej.

Tyle to ja wiem! Tylko, że ja postawisz ściankę i "zwiążesz" ją ze ścianą, to całkowicie zmienisz warunki cyrkulacji powietrza w całości pomieszczenia - zostanie "przesmyk" pomiędzy szafą a ścianką o szerokości ok 1 m...

 

Poniekąd dobrze jest, że za kanapą są pomieszczenia grzane, a nie zewnętrzna ściana, ale czuję kłopoty :bezradny:

Link do komentarza
Przed chwilą, uroboros napisał:

Tyle to ja wiem! Tylko, że ja postawisz ściankę i "zwiążesz" ją ze ścianą, to całkowicie zmienisz warunki cyrkulacji powietrza w całości pomieszczenia - zostanie "przesmyk" pomiędzy szafą a ścianką o szerokości ok 1 m...

 

Zdaję sobie z tego sprawę, ale żeby połączyć opcję spania na łóżku sypialnianym + opcję oglądania tv na kanapie jak na prawdziwego faceta przystało :D Co do cyrkulacji powietrza, właśnie dlatego chcę aby ścianka nie łączyła się w całości z sufitem. 

Link do komentarza
1 minutę temu, piotr_doit napisał:

chcę aby ścianka nie łączyła się w całości z sufitem. 

To droga dla ogrzanego powietrza - a to ochłodzone, to co... przesmykiem się przemknie - jak bedzie chciało, albo jak je poruszysz, np wentylatorem...

Link do komentarza

Jak się nie ma co się lubi, to się przerabia co się ma.

4 minuty temu, piotr_doit napisał:

Zdaję sobie z tego sprawę, ale żeby połączyć opcję spania na łóżku sypialnianym + opcję oglądania tv na kanapie jak na prawdziwego faceta przystało

Nie jest to aż tak złe rozwiązanie.

2 minuty temu, uroboros napisał:

o droga dla ogrzanego powietrza - a to ochłodzone, to co... przesmykiem się przemknie

Da radę - ciepłe pójdzie górą, a zimne wleci przez okno - kwestia naumienia się  odpowiedniego "rozszczelniania" obu okien, oraz wydajności kanału wywiewnego.

Link do komentarza
1 minutę temu, uroboros napisał:

Skoro tak mówisz...

Wand2_min.jpg.f2c9763302a74ed0d1d6c70dc279e0c0.jpg

To jest schemat działania ogrzewania w zamkniętym "obiegu" - bez udziału wentylacji. :icon_rolleyes:

6 minut temu, piotr_doit napisał:

Jakich najlepiej profili użyć do całości? Chodzi mi o dane techniczne:) 

A tu czekaj na odpowiedź uroboros - On jest praktykiem.

Link do komentarza
3 minuty temu, bajbaga napisał:

czekaj na odpowiedź uroboros

On już radził wyżej - żadnej stałej ścianki - tylko meblowe oddzielenie obu stref! Z dala od obu ścian pokoju. Od ściany bez szafy ze 30 cm, metr od szafy.  Wezgłowie łóżka od strony ścianki meblowej, nad łózkiem zdjęcia i obrazki, ze względu na szafę - TV na drugiej stronie ścianki meblowej. Ścianka z "szafko-regalikami" na końcach, które ją ustabilizują.

Link do komentarza
11 minut temu, bajbaga napisał:

inwestor nasz Pan - przeto ?

Tłumaczę do oporu, a że nie chcę robić złych rzeczy, jeśli nie przekonam inwestora, to zabieram graty i jadę nad rzekę:icon_mrgreen:. Za jakis czas inwestor spotkany przypadkowo na ulicy mówi mi: Miałeś rację :bezradny:...

Link do komentarza
13 godzin temu, piotr_doit napisał:

4. Czy konieczne jest przy budowie ścianki bez łączenia z sufitem, zakotwienie jej w jakiś sposób? Jeśli tak, to w jaki? 

 

Kolego odpowiedź jest prosta

możesz postawić ściankę bez zaparcia , ale będzie   LATAĆ

na końcu ścianki jednak zaparłbym o sufit

(spotkałem się już z konstrukcją szerokości 40 cm wys ok 2,2-2,4 m i długości ok 4 m - latała jak przysłowiowy Żyd po pustym sklepie)

czy też może zrobiłbym zabudowę  w celu schowania profila na suficie i obudował ala słupek na końcu ściany

można tu pochować jakieś światełka ledowe by wyglądało ciekawie

przestrzeń niżej i wyżej ściany możesz mieć wolną  i może ona robić za "Świetlik" ale spodziewaj się że w części zagrodzonej mimo wszystko będzie mrok

Możesz również wykonać ramę i na całej ścianie wykonać Barisol  z matowego plastiku - doświetli

prezentuje się - wady nie powiesisz telewizora

ale można kupić inny wieszak i powiesić go z sufitu

do plusów dodałbym jeszcze grubość z barisolem wystarczy profil 30mm + 2  płyty czyli 7 cm zamiast nastu czy dziestu

Link do komentarza
1 minutę temu, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

- 240 cm szer., 

- 260 cm. wysokość

Zrzut ekranu 2017-08-14 o 13.58.06.png

popatrz na wklejone zdjęcie tu salon jest od okien

a w sypialni jest szarawo

U ciebie ma być odwrotnie czyli salon ala ponura buda ( popatrz na rozkład natężenia światła na ściance i określ gdzie powinno być doświetle aby wpuszczało najwięcej światła)

robiąc niby ściankę przepuszczającą światło zyskujesz jasne pomieszczenie

a ściankę kończąc niby drzwiami do szafy zyskujesz kompletnie osobne pomieszczenie którego istnienia nikt się nie spodziewa

otwory góra dół  dla krążącego powietrza

Link do komentarza
40 minut temu, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

- 240 cm szer., 

- 260 cm. wysokość

Toż mnie też dokładnie o to chodzi!!!

Taka ścianka zrobiona z plyty meblowej!!!

Dlaczego z takiej płyty? Ano bo mocna, bez bawienia się w murarkę i gipsowanie... Ścianka - sama w sobie ma być z jednej warstwy takiej płyty - utrzyma TV i jeszcze słonia - tylko po co Ci słoń na ścianie! A płyta meblowa, to nie tylko dąb, machoń, wenge, czy buk - takie kolory faktycznie "zagraciłyby" pokój - Kronospan produkuje setki różnych wzorów i dekorów płyt, od różnych odcieni bieli, przez wszystkie kolory tęczy i ostatnio nawet płyty oklejane folią aluminiową, czy miedzianą! Malowanie też masz z głowy!!!

Słupki - regaliki, które, tak jak pisałem - ustabilizują Ci ściankę miałyby być po końcach ścianki, jedna z jednej strony, druga z przeciwnej, o wymiarach +- 30x40 cm - będzie lekkie, i funkcjonalne, jeśli znowu będziesz chciał coś zmienić, to rozbierasz ściankę i nie ma śladu po zabudowie:icon_biggrin:

Jak uważasz, że 200cm tu za mało na Twój wzrost - zrób 240, czy 260 cm - jaki problem:bezradny:

11 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

zrobi jak zechce

To fakt - tylko jak pyta jakie mamy rady i wskazówki - to my mu radzimy i podpowiadamy:icon_biggrin:

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

taki regał dodatkowo zmniejszy i fizycznie i optycznie te resztki pomieszczenia

Powtarzam - to nie ma być sensu stricto regał, tylko jednowarstwowa ścianka ze "słupkami" na końcach. Konstrukcja do przemyślenia. Płyty wykańczane są po obu stronach - z reguły - taką samą okleiną.

Jeśli mimo zastrzeżeń zdecyduje się umocować ściankę do ściany pokoju, to pominie jeden ze "słupków", chociaż może on być użyteczny, jako półki na książki, czy sprzęt grający, czy płyty CD, DVD itp...

Link do komentarza
33 minuty temu, uroboros napisał:

Toż mnie też dokładnie o to chodzi!!!

Taka ścianka zrobiona z plyty meblowej!!!

Dlaczego z takiej płyty? Ano bo mocna, bez bawienia się w murarkę i gipsowanie... Ścianka - sama w sobie ma być z jednej warstwy takiej płyty - utrzyma TV i jeszcze słonia - tylko po co Ci słoń na ścianie! A płyta meblowa, to nie tylko dąb, machoń, wenge, czy buk - takie kolory faktycznie "zagraciłyby" pokój - Kronospan produkuje setki różnych wzorów i dekorów płyt, od różnych odcieni bieli, przez wszystkie kolory tęczy i ostatnio nawet płyty oklejane folią aluminiową, czy miedzianą! Malowanie też masz z głowy!!!

Słupki - regaliki, które, tak jak pisałem - ustabilizują Ci ściankę miałyby być po końcach ścianki, jedna z jednej strony, druga z przeciwnej, o wymiarach +- 30x40 cm - będzie lekkie, i funkcjonalne, jeśli znowu będziesz chciał coś zmienić, to rozbierasz ściankę i nie ma śladu po zabudowie:icon_biggrin:

 

@uroboros Królu złoty! Ten pomysł mi się podoba.

Jak wygląda montaż takiej ścianki?

Jak ją przymocować do innej ściany? 

Da radę pociągnąć w niej kable? 

Jak połączyć ze sobą płyty? 

Pomysł na miarę szyty! 

Edytowano przez piotr_doit (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
6 godzin temu, piotr_doit napisał:

Chodzi mi dokładnie o coś takiego w wymiarach: 

Zrzut ekranu 2017-08-14 o 13.58.06.png

Przecież już kiedyś pisałem  na forum na temat takiej ścianki, bez łączenia jej z sufitem, a nawet bez łączenia jej ze ścianami, nawet rysunek robiłem jak ją zbudować, trzeba szukać Panie, trzeba przeszukiwać forum.:icon_cool:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...