Skocz do zawartości

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

dach ze skosami i ścianami kolankowymi -10 tyś - usługa (położenie wełny, rygipsów, szpachlowanie,malowanie, ) + materiał (wełna - od lambdy zależy ile będzie kosztowała) rygipsy ( w zależności jaki rodzaj "czerwony" lub "biały" i dwie lub jedna warstwa rygipsów) i inne mniej kosztowe materały Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  Cytat

dostałam dziś wycenę dachu - 22zł/mz materiałami (ocieplenie) czy to dobra cena?

Rozwiń  

Wyjaśnił co wchodzi w te 22zyle

tz. wełna - rodzaj i lambda?, grubośc pierwszej warstwy wełny i drugiej warstwy?, jakie wiązania wełny metalowe czy sznurek?, folia przed regipsem jaki wspólczynik oraz rygips jaki rodzaj i ile warstw.

Dopiero wtedy pogadamy na temat ceny.




U mnie jest tak patrząc "od dołu" rygips (woda-ogień) folia (nie pamniętam rodzaju ale z górnej półki- na foli nie oszczędzaj przepłacisz tylko ok 200zl. ) pierwsza warstwa wełny 10cm lambda 0,31, druga warstwa wałny 18cm lambda 0,31 isover, wiązania wełny drutem - to wszystko na skosach . Natomiast na suficie wełna 18 i 20 lambda 0,31. firmy isover.






Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam

Byłem jedną z pierwszych osób które kupiło projekt w 2007r. Niestety padła decyzja na zakup mieszkania od dewelopera i do dziś z żoną załujemy. Wpałaciliśmy pieniądze na mieszkania którego do dziś nie mamy i walczymy z systemem który panuje w Polsce. Wszystkich przestrzegam przez kupnem mieszkania od deweloperów. Postawiłem wszystko na jedną kartę i będę próbował zbudować dom dla mojej rodziny. Natomiast nie o tym chciałem pisać. Przedstawiam parę informacji dla tych osób które zaczynają i są na etapie fundamentów. Działkę mamy w Szczodrym koło Wrocławia. Moja ekipa zaczęła od wykopania rowów pod fundamenty a następnie padał deszcz przez 4 dni i wszystko zalało i się oberwało. Ponad miesiąc czekałem aby woda zeszła. Ekipa chciała zasypać dół ubić i znów wykopać na co się nie zgodziłem. W takim wypadku nie było wyjścia i postanowiłem że należy wykopać wszystko do gruntu rodzimego, co jest bardzo ważne i poszerzyć w celu wylania chudziaka. Na naszym terenie jest wysoki stan wód gruntowych i na wysokości około 80cm występuje tzw. kurzawka. Na takim gruncie należy wylać chudziak w celu wzmocnienia podłoża pod ławę. Chudziak wylałem z betonu B20, dopłata jest nieznaczna a wytrzymałość znacząca. Następnie zrobiliśmy szalunki, robiłem je razem z ekipą w celu minimalizacji kosztów. Drewno później wykorzystam do schodów i stropu. Grubość desek 25mm a szerokość 12cm. Dodatkowe koszty są naprwdę nieduże a fundamentów później już nikt nie wykopie. Widziałem tutaj na grupie już robione szalunki i tak właśnie wygląda fachowo zrobiona ława. Przy robieniu zbrojenia proszę zwrócić uwagę na zakładki oraz narożniki. L-ki były wszędzie wstawiane w narożnikach i łączeniu ścian po 4 sztuki. Wszystko dobrze związane, wstawiłem otrzymane od kolegi podstawki pod zbrojenie o wysokości 5cm, otulina powinna mieć około 5 cm betonu wokół zbrojenia to jest bardzo ważne. W projekcie nie ma informacji o fundamencie pod kominy, proszę o tym pamiętać. Wszystko zostało zalane betonem B25, poszło dokładnie 14,5 kubika. Zrobiłem sobie przygotowanie pod schody musiałem wziąść małą nadwyżkę betonu aby jej nie wylewać na ziemię postanowiłem pierw wszystko zalać i jak wystarczy zalać podstawę popd schody. Okazało się, że na schody wystarczy i nic się nie zmarnowało - dokładnie wyliczyłem icon_smile.gif Po dwóch tygodniach rozszalowałem i zasmarowałem ławę Dysperbitem firmy Den Braven. Następnie ekipa postawiła ściany bloczków fundamentowych. Izolację poziomą wstawiłem folię PLASTPAPĘ gr.1,2mm. Kupiłem bloczki w Betardzie ale oczywiście przez hurtownie gdyż jest znacznie taniej. Na dom 7 warstw a garaż 4 warstwy, poszło 14 palet dokładnie 1008 sztuk, zostało niewiele. Wszystko jak wyschło posmarowałem dysperbitem - raz podkład i później dwa razy. Następnie kupiłem styropian i piankę do niego. Ociepłiłem stryropianem ściany i położyłem folię kubełkową. Zostało zasypanie piaskiem i położenie kanalizacji. Postaram się załączyć zdjęcia i podać kosztorys. Dużo rzeczy robiłem z moim wspaniałym ojcem, który pomimo wieku stara mi się pomóc. Naprawdę jest wiele prac które można zrobić samemu i wyjdzie taniej i dużo dokładniej.
Link do komentarza
  Cytat

Fotki z budowy fundamentów.

[attachment=11979:szalunki_1.jpg][attachment=11980:szalunki_2.JPG] [attachment=11985:_awa_1.JPG][attachment=11986:_awa_2.JPG] [attachment=11989:_awa_3.JPG][attachment=11987:ocieplenie_1.JPG]
[attachment=11988:bednarka.jpg]

Rozwiń  


Prawdopodobnie na fundamenty lepiej, zamiast styropianu, użyć styroduru. Widzę, że pamiętałeś o bednarce!! Ja o tym zapomniałem o dorabiałem później wykorzystując takie 3 metrowe szpilki uziemiające.

Pozdrawiam



Link do komentarza
Witam

Dokładnie to użyłem XPS-a firmy Abriso w przystępnej cenie. Reasumując wyszło prawie tyle samo co styropian EPS100 z siatką i klejem. Jeśli chodzi o bednarkę zgadza się najlepiej spawać, ale ja niestety nie miałem możliwości więc skręciłem na dwie obejmy. Czasem i tak trzeba wbić szpilki ale to już będzie wiadomo po pomiarach.
Pozdrawiam Cezar
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Taaak, to ja.
Ta z Muratora.
Pytasz czy stajemy przed zimą, tak.
Mam nadzieję że przykryjemy wreszcie dachówką i na tym koniec.
Strasznie się wszystko opóźniło na tej naszej budowie. Ciągle jakieś poślizgi.
Kiedy następny etap to nie wiem, bo wciąż szukam pracy a poza tym zbliżają się ciężkie chwile na uczelni: zaliczenia, egzaminy, pisanie pracy licencjackiej.
Na wszystko trzeba czasu, szczególnie w moim wieku.
No i kasy trzeba - ale tej to bez względu na wiek trzeba zawsze... icon_smile.gif

A jak u Ciebie Pani Smith?
Nie widzę fotek...

Pozdrawiam,
I.
Link do komentarza
zamierzam budować leo I mam pare pytań
Jaka moc prądu jest potrzebna czy 15 kW jest za dużo czy za mało?
O co chodzi z tymi terminami przyłączenia placu budowy , instalacji obiektu docelowego?
Ja zamierzam ciągnąć prąd ziemiom, ale nie wiem czy jak przyłącze prąd do działki to od razu płace prąd budowlany czy jakiś abonament , jakie są koszta ?
niestety ale w tych papierkowych sprawach jestem zielona , a w elektrowni mi za dużo powiedzieć nie chcieli.
Link do komentarza
  Cytat

mam w planach podciągnąć prąd w ziemi do działki , chcę budować leo I

mam kilka pytań ,czy ktoś może mi pomóc.
o jakiej mocy przyłączyliście prąd , czy 15 kW jest za mało czy za dużo ?
Cz może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi terminami przyłączenia placu budowy i instalacji placu budowy?
Czy jak podciągnięty jest prąd do działki to płaci się jakiś abonament czy od razu trzeba opłacać prąd budowlany jakie są koszta prądu budowlanego

Rozwiń  

A jaki jest u Ciebie ZE, bo w każdym są inne kryteria.A prąd budowlany mało nie kosztuje ja w enei płacę jak nie zużyję ani kW 140 zł na dwa miechy czyli nie mało i płaci się od podłączenia do przyłącza i podpisania umowy.Ja wziąłem 16 kW bo jak chciałem mniej to w rachubę wchodziło jak dobrze pamiętam tylko 11 kW a to trochę za mało a gdybym trafił na innego operatora to nie było by problemu wziąć 14 czy 15 kW.Jak zamówisz 15 kW to starczy no chyba ,że masz jakieś wymagania co do dodatkowych energożernych urządzeń to by było trzeba policzyć zapotrzebowanie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

ile mniej więcej robotnicy wzięli od was za stan surowy otwarty ?
ktoś nam powiedział 25 tys. za fudamenty i ściany bez stropu i dachu

Rozwiń  

Popytaj kilku w okolicy i wtedy będziesz miała rozeznanie jakie ceny w Twoim rejonie są.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Prawie zawsze od piątku do niedzieli. Rozpalam ok. godziny 16.00 i od ok. godz. 18 piecm gazowy jest w standby-ju aż do poniedziałku. tz. temperatura w domu od 21-22,5 w zależności od intensywności palenia. Dla mnie wystarczająco. Jeżeli masz dostęp do taniego drewna to na pewno będziesz oszczędzać. Plusy - możesz wietrzyć do woli. Minusy - suche powietrze.

8 kw. to min. wartość tego wkładu. Sprawdź w necie wartość max.! Większość producentów podaje max. wartości tz. gdy zapakują maxa drewna - ale tak to Ty nigdy nie bedziesz paliła w kominku bo pójdziesz z torbami.

Spartherm jest drogim wkładem ale ma swoje plusy. Jako jedyna firma ma gwarancje na szybę ( szyba we jest najdrozsza) Spala bardzo mało drawna dając odpowiednią temperaturę. Wkład jest szczelny itp.

Mam DGP podłaczone do wszystkich pomieszczeń( z wyłaczeniem łazienek i garderoby). Mieszam na północy Polski a kominek montowała mi firma z południa Cena była o ok. 30% niższa od cen rodzimych firm Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

ja wezmę chyba piec 12kw
nie mam DGP, nie ma co przeinwestowywać

Rozwiń  


Jakiej firmy i model?
Usługa montażu DGP z materiałami to ok. 800-1000zł. - warto się więc zastanowić?

Pamiętaj, że nagromadzone ciepło od wkładu musi mieć ujście. W twoim przypadku będzie to tylko salon. Nie wiem jakie będziesz miała podstawowe żródło ciepła ale jeżeli masz piec gazowy, na ekogroszek itp to czujnik temperatury nie bedziesz mógła zamo0ntować w salonie bowiem będzie on łapał tem. w salonie. Na dole bedzie ciepło a na górze zimno - piec nie będzie grzał.

Jeżeli bedziesz miała kila czujników to kominek będzie grzał salon a górę np. piec - szkoda kasy Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Jeżeli bedziesz miała kila czujników to kominek będzie grzał salon a górę np. piec - szkoda kasy

Rozwiń  


Jeśli mogę wtrącić pytanie. icon_biggrin.gif Szkoda kasy, żeby piec ogrzewał górę jak kominek też może (z systemem DGP) czy szkoda kasy na instalację DGP bo kominek ogrzeje salon a górę ogrzeje piec?
Link do komentarza
  Cytat

Jeśli mogę wtrącić pytanie. Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> Szkoda kasy, żeby piec ogrzewał górę jak kominek też może (z systemem DGP) czy szkoda kasy na instalację DGP bo kominek ogrzeje salon a górę ogrzeje piec?

Rozwiń  





szkoda kasy na dwa żródła ciepła ogrzewające jednocześnie dom.

Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witajcie,
ogromnie się cieszę, że trafiłam na to forum. I po przeczytaniu Waszych wypowiedzi, zawierających wiele cennych uwag icon_smile.gif oraz obejrzeniu zdjęć z budowy i gotowych, urządzonych już wnętrz, jestem pewna, że chcę wybudować LEO I !!! icon_lol.gif I męża chyba też do tego projektu przekonałam, bo z zaciekawieniem oglądał te wszystkie zdjęcia i słuchał, co mu czytałam...
A jeszcze do wczoraj byłam zachwycona projektem DOMUSa Diuna III (z układem pomieszczeń na poddaszu Diuny Mix), który to wygrał bezapelacyjnie z wszystkimi moimi faworytami z Muratora! icon_smile.gif
Leo I zachwyca nas swoją prostotą, a jednocześnie wielkimi możliwościami. Układ pomieszczeń jest wręcz idealny! Już doczytałam, że warto podnieść ściankę kolankową i tę zmianę na pewno uwzględnimy w projekcie...

Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła pochwalić się postępami w budowie Leo I... icon_smile.gif Bo narazie jesteśmy dopiero na etapie planowania, a właściwie marzeń (brak kasy icon_cry.gif ). Ale marzenia są po to, by je realizować prawda?
Pozdrawiam!

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...