Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
agika

LEO I i II / DOMUS

Recommended Posts

Cytat

jakie były koszty zdrobienia tego DGP u was?


Trudno mi powiedzieć, ile kosztowało samo DGP. Podejrzewam, że niewiele. Cała robocizna (montaż, zabudowa ale bez murowania klinkieru) + materiały na kominek (rury DGP, pustaki, drewno, karton-gips, zaprawa, ale bez kamienia i klinieru) kosztowało 3700.
A kominek wygląda tak:
https://forum.budujemydom.pl/static/gallery/123288...0_62_110146.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

u nas powolutku do przodu, czekamy na pozwolenie na budowę. Wykonaliśmy płot , teraz szukamy garażu i będziemy składać kibelek z resztek desek jakie mamy icon_smile.gif planujemy rozpocząć w lipcu-sierpniu.

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?


Maxymilian, witaj po długiej nieobecności. Mam nadzieję, że będziesz tutaj czasami zaglądał i pomożesz nam ustrzec niektórych błędów jako mieszkaniec i użytkownik domu Leo.

My również zamierzamy wykonać DGP grawitacyjne dla wszystkich bliskich pomieszczeń za wyjątkiem sypialni nad garażem, bo to już za daleko i trzeba byłoby stosować jakąś turbinę, żeby tam przetłoczyć gorące powietrze. Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jeżeli chodzi o DGP to w jaki sposób to realizowaliście? Czy należy do tego wykonać odpowiedni projekt jeszcze przed rozpoczęciem budowy stanu surowego tak, żeby budowlańcu uwzględnili odpowiednie rzeczy? Czy później DGP montuje ta sama ekipa, która montuje kominek (czyli pewnie ekipa montująca ogrzewanie w domu??)?

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?



Zgadza się - w pionie komina+kratki. A do sypialni nad kuchnią rura idzie z pionu komina na poziomie strychu nad sufitem tejże sypialni. I wylot jest na suficie. Kiedy wykonawca (który robił tylko kominek, i był pierwszym wykonawcą wchodzącym na etapie wykończeń) mi to zaproponował, uważałem że to egzotyczny pomysł. Ale działa bez zarzutu.

Cytat

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.



Rekuperator to inny rząd wielkości kosztów. Trzeba liczyć minimum 15000 a najlepiej ok 20000. A solary już od ok 6000.
Solary gorąco polecam! I tylko tyle moge powiedzieć, bo na rekuperator (mimo chęci) w budżecie już nie było... icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?



fundamenty były robione z betonu na zbrojeniu, Wylany tam był B-20, a głębokość z tego co pamiętam na oko wyniosła conajmniej 1m, a potem jeszcze chudziak. I tak zakończyliśmy stan zero i ruszyły ściany (na chudziaku). Nie wiem czy dużo ci wyjaśnił taki babski opis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a wygląda na szary.. my właśnie się zastanawiamy jaki wybrać.. A jaką macie dachówkę? Jaką elewację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
 To tylko kurz budowlany.

Dachówka zielona. Elewacji jeszcze nie ma. Elewacja będzie jak dudków wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak możesz wklej jakieś zdjęcia - bardzo jestem ciekawa jak wygląda Leo w zieleni!

tu masz na zachętę nasz domek w szarym icon_wink.gif

cc553b40c9bf22f3med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
 Szary jest śliczny ale problem z elewacja. Tak jak u nas.

Nie byloby problemu z kolorem gdyby na ścianach była płytka klinkierowa.  Ale to jest wydatek pewnie ze 30.000zł. 

Zdjęcia śa na str. 7 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to jest zielony? Taki bardzo ciemny chyba? To właśnie z waszego domu braliśmy inspirację do tej szarej dachówki i potem białego - albo perłowo - białego wykończenia (ponoć silikonowe się nie brudzą..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
 Zielona angoba (matowa).  Okna miały być też zielone ale trudno było dobrać kolor. Zamiast okien beda zielone okiennice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i kto by pomyślał.. praktyczna kobieta mówiąca o tynkach spotyka romantycznego mężczyznę fotografującego zające, które niczym nie spłoszone biegają wokół domu, jakby to było pole... heh jak czasem życie potrafi zatrzymać w miejscu.. icon_smile.gif
żona też lubi te szar (aki)/(ości)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NA DZIEN DZISIEJSZY my etap rozprowadzania wody i centralnego ogrzewania mamy już za sobą. podłogi tez mamy wylane, teraz czekamy na wycene instalacji elektrycznej i na wiosne zostana tynki i sufity.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a to ciekawa kolejność.. My na początek zrobiliśmy elektrykę - trochę kabi poszło po ziemi, pod wylewkami..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
my jestesmy kotki wywrotki i robimy wszystko na odwrót, wodkan wycenione na 22tys(+ - 2 tys). łacznie z piecem i grzejnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nam pierwszy fachman wycenił 20 000zł bez grzejników i pieca.. Trochę dużo mi się wydawało, poszło do drugiej wyceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hej,

ja u was wyglądały wyceny robocizny za stan surowy otwarty u budowlańców?
U nas dwie najlepsze oferty to: 50 000 zł i 52 000 zł (netto).
No i jak wychodziły was koszty materiałów do stanu surowego otwartego?

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzis rozmawialismy z elektrykiem i cena wynosi 8000zl za zrobienie calej elektryki wlacznie z uzbrojeniem skrzynki rozdzielczej i przygotowaniem całej dokumentacji a takze podłaczenie garazu odległego o 20 m od domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy masz ogrzewanie podłogowe w tej cenie wod - kan? Jak dużo masz tej podłogówki jeśli tak? - my za prąd zapłaciliśmy 6 000zł, ale mamy tylko 120 punktów bez specjalnych pomysłów typu podświetlane schody.

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrzewanie podłogowe mamy w łazienkach, w wejsciu do domu i całym korytarzu.
Cena 6000 zl. to jest juz z uzbroiona skrzynka rozdzielczą i kablem zasilajacym cały dom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif



U nas również jest solidna ekipa z polecenia z którą będziemy spisywali umowę. Także myślę, że cena jest w miarę adekwatna.

Jeżeli chodzi o wycenę materiałów to w obu ofertach było ona mniej więcej na poziomie 100 k. Poniżej zamieszcza szczegółową wycenę:
KOPARKA 3 PRZYJAZDY 0 1500
STOPA FUNDAMENTU 20M3 4500
PUSTAKI FUNDAMENTOWE 800SZT 4880
WIENIEC 4M3 1000
DRUT ZBROJENIOWY 2 TONY 5200
PŁYTA FUNDAMENTU 24M3 5400
PIACH,CEMENT,WAPNO,CEGŁA MODULRNA,PEŁNA ITD. 0 9500
STYRODUR GR8CM +IZOLACJE FUNDAMENTU 0 3000
RYRY PCV-ODPŁYWY KANALIZACJI 0 500
KOMINY +KLINKIER 2 8000
NADPROŻA 0 1500
PUSTAK PHOROTHERM GR 25CM 1818 8000
DZIAŁÓWKI 620 3100
SCHODY ZEWN I WEWN. 2 5000
STROP ZELBETOWY BETON B20 24 6000
WIEZBA 11M3 7150
DACHÓWKA 265 27000
STEPLE 200 1200
DESKI 10M3 4500
Razem: 106930

Czy moglibyście doradzić czy warto spróbować oszczędzić na którymś z materiałów albo zdecydować się na jakiś tańszy zamiennik?
Czy u was materiały wyglądają podobnie?


Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. u nas dachówka - Roben monza natracyt, 20 000
2. pustaki kupowaliśmy po 2,20 szt
3. kominy robione a nie gotowe - koszt - 1500zł 2 szt

tyle na gorąco.

Marcikm4 - cena za prąd z uzbrojoną deską rozdzielczą, ale nie wiem o co chodzi z tym kablem - o przyłączenie do słupa? Bo jeśli tak, to na to podpisywaliśmy umowę z elektrownią, to ona robiła przetarg i oni wyznaczyli gościa który prowadził kabel ze słupa do skrzynki z licznikiem. kosztowało to 1400zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hej hej
mam drugą wycenę wod - kan
15.700zł z materiałami (bez pieca i grzejników, ale z podejściem pod solary)
chyba ich wezmę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Etka: nie mam pojęcia jakie pustaki przyjął budowlaniec do wyceny. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się na innego budowlańca, którego oferta cenowa była podobna ale bardziej przypadł nam do gustu.

Drodzy forumowicze, czy w waszym Leo robiliście strop Terriva czy zamienialiście na monolityczny (żelbetonowy). Po konsultacjach i doczytywaniu skłaniamy się bardziej ku stropowi monolitycznemu, który pozwoli nam zrobić na piętrze ścianki nie GK lecz normalne murowane. Ponadto jeżeli w przyszłości będziemy chcieli zmienić układ ścianek działowych będziemy to mogli zrobić (w stropie Terriva układ ścianek jest uwzględniany przy dozbrajaniu stropu i później raczej nie powinno się go zmieniać). Słyszałem, że stropy Terriva lubią czasem 'klawiszować', co manifestuje się pękaniem tynku. Czy mieliście takie problemy? No i ostatnie pytanie czy porównywaliście koszty jednego i drugiego stropu. Ja takie porównanie będę robił na dniach. Postaram się je zamieścić.

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja nie mam terrivy i tak jak u was w planach, na górze ścianki z pustaka a nie GK. Nie sprawdzałam jednak różnicy w kosztach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy zamianie na strop monolityczny koszt robocizny wzrósł, ale koszt materiałów się zmniejszył. Sumarycznie strop monolityczny został wyceniony na 2 tys. zł netto drożej.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Konstruktor który projektował strop umieścił w suficie belkę między kuchnią a salonem, która musi przenosić obciążenia. Belka została zaprojektowana w rozmiarze 25 x 30 co przy 14 cm stropie powoduje, że
będzie wystawała 16 cm z sufitu. Czy u was też tak wygląda konstrukcja stropu?
Załączam zdjęcie, które pokazuje miejsce w którym będzie się znajdowała belka.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

co jest nad belką?
słupy więźby, ciężka ściana?



Na piętrze nad belką jest pokój i częściowo ścianka działowa. O ile wiem więźba nie ma żadnych dodatkowych słupów. Szkic piętra możesz podejrzeć w moim poprzednim poście: https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...ost&p=96435


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
architektura za wiele mi nie mówi (swoją drogą - lustrzane odbicie?)
ale jeżeli nic tam się nie opiera (konstrukcyjnego) to belka moim zdaniem zbędna, nie służy niczemu
masz rzuty konstrukcyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

architektura za wiele mi nie mówi (swoją drogą - lustrzane odbicie?)
ale jeżeli nic tam się nie opiera (konstrukcyjnego) to belka moim zdaniem zbędna, nie służy niczemu
masz rzuty konstrukcyjne?



jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.




Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.


o czym konkretnie piszesz?
no i czemu nie może być pomieszczeń otwartych bez ścian nośnych?
no i najważniejsze, skoro wcześniej jej nie było, to po co teraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
 Dziekuję.

Podbitka brązowa, tylko co z elewacją? - pomysłow brak.




Tak jak pisałem wcześniej - mam DGP - grawitacyjne. Obawiałem się, że do sypialni nie będzie dochodziło ciepłe powietrze - ale jest super. Obecnie trwa wykończeniowka i pomieszczenia ("niemnożka") dogrzewam wyłacznie kominkiem.  Na zewnatrz jest ok 10 st. C a w salonie jest ok. 20st. c a na piętrze ok. 23 st. c. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ładnie jest tak na biało. To ja się zastanowię nad tym DGP skoro tak fajnie to grzeje. Jak doprowadziłeś do pokoju nad garażem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra, wełna ogarnięta. Dwa poziomy po 15cm, już czuć różnicę, można spokojnie bez kurtki pracować dalej :)   Rozglądam się teraz za folią paroizolacyjną i mam dylemat. Po pierwsze - na pewno zrobiłem błąd i nie podłożyłem pasków folii pod profile UD30 na ścianie. Za późno wziąłem się za oglądanie filmów z układania paroizolacji. Myślę, że jak przykleję bezpośrednio pod UD30 i wywinę, to nie będzie źle.   Druga sprawa - co kupić? Żółty Isover Stopair i system ich taśma? Będzie ok? Folia tania, ale koszt taśm na taką powierzchnię to koszmar. Taśma dwustronna Scley - ktoś testował? 14zł za rolkę 48mmx25m.   Trzecia sprawa - dalej będę pracował sam. Planowałem najpierw nakleić folię a dopiero za kilka tygodni zacząć płytować (wtedy będę miał kogoś do pomocy).  Podobno folia bez podparcia szybko się odklei od profili pod własnym ciężarem. Rozwiązaniem jest przykręcenie pasków GK do profili, jak przy mocowaniu folii aluminiowej. Czy to jedyna rada? Ok 25 profili po 15m, więc trochę roboty jest ;)   I ostatnia rzecz - folię kleić prostopadle czy równolegle do profili? Chyba lepiej żeby łączenie dłuższych boków folii wypadało na profilach, więc równolegle, ale znowu ta długość prawie 15m...  
    • Instalacja jest z przełomu lat 50-60 a rysunek przedstawia to co jest tj. tyle pionów istnieje. Sądzę że kiedyś była tylko grawitacyjna instalacja obecnie równolegle na powrocie jest pompka. Wszystkie piony schodzą do piwnicy Mi zależy na zastosowaniu rurek PP
    • To środkowy garaż. Po lewej i prawej stronie mam sąsiednie garaże. A ten uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement mógłby teraz położyć? Boje się, że nie zdążę tego uszczelnić i będę musiał podstawić pod blokiem mieszkalnym nowy samochód.
    • Gość Masakra
      Artykuł ściema i tyle! Antyreklama, brak wiedzy i głupie przykłady.
    • Czy ten garaż jest narożny/pierwszy w szeregu?   Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...   Papę powinien położyć ktoś, kto będzie umiał zrobić fachowe odcięcie warstw na granicy Twojego kawałka dachu i dopiero wtedy położyć nową warstwę. Nie jest wykluczone, że należałoby wymienić też deski na dachu. U mnie dogadałem się z sąsiadami i zrobiliśmy razem dach na pięciu kolejnych garażach. To zapewnia szczelność na parę lat!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...