Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

dach ze skosami i ścianami kolankowymi -10 tyś - usługa (położenie wełny, rygipsów, szpachlowanie,malowanie, ) + materiał (wełna - od lambdy zależy ile będzie kosztowała) rygipsy ( w zależności jaki rodzaj "czerwony" lub "biały" i dwie lub jedna warstwa rygipsów) i inne mniej kosztowe materały Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link to postu
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

dostałam dziś wycenę dachu - 22zł/mz materiałami (ocieplenie) czy to dobra cena?


Wyjaśnił co wchodzi w te 22zyle

tz. wełna - rodzaj i lambda?, grubośc pierwszej warstwy wełny i drugiej warstwy?, jakie wiązania wełny metalowe czy sznurek?, folia przed regipsem jaki wspólczynik oraz rygips jaki rodzaj i ile warstw.

Dopiero wtedy pogadamy na temat ceny.




U mnie jest tak patrząc "od dołu" rygips (woda-ogień) folia (nie pamniętam rodzaju ale z górnej półki- na foli nie oszczędzaj przepłacisz tylko ok 200zl. ) pierwsza warstwa wełny 10cm lambda 0,31, druga warstwa wałny 18cm lambda 0,31 isover, wiązania wełny drutem - to wszystko na skosach . Natomiast na suficie wełna 18 i 20 lambda 0,31. firmy isover.






Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
Witam

Byłem jedną z pierwszych osób które kupiło projekt w 2007r. Niestety padła decyzja na zakup mieszkania od dewelopera i do dziś z żoną załujemy. Wpałaciliśmy pieniądze na mieszkania którego do dziś nie mamy i walczymy z systemem który panuje w Polsce. Wszystkich przestrzegam przez kupnem mieszkania od deweloperów. Postawiłem wszystko na jedną kartę i będę próbował zbudować dom dla mojej rodziny. Natomiast nie o tym chciałem pisać. Przedstawiam parę informacji dla tych osób które zaczynają i są na etapie fundamentów. Działkę mamy w Szczodrym koło Wrocławia. Moja ekipa zaczęła od wykopania rowów pod fundamenty a następnie padał deszcz przez 4 dni i wszystko zalało i się oberwało. Ponad miesiąc czekałem aby woda zeszła. Ekipa chciała zasypać dół ubić i znów wykopać na co się nie zgodziłem. W takim wypadku nie było wyjścia i postanowiłem że należy wykopać wszystko do gruntu rodzimego, co jest bardzo ważne i poszerzyć w celu wylania chudziaka. Na naszym terenie jest wysoki stan wód gruntowych i na wysokości około 80cm występuje tzw. kurzawka. Na takim gruncie należy wylać chudziak w celu wzmocnienia podłoża pod ławę. Chudziak wylałem z betonu B20, dopłata jest nieznaczna a wytrzymałość znacząca. Następnie zrobiliśmy szalunki, robiłem je razem z ekipą w celu minimalizacji kosztów. Drewno później wykorzystam do schodów i stropu. Grubość desek 25mm a szerokość 12cm. Dodatkowe koszty są naprwdę nieduże a fundamentów później już nikt nie wykopie. Widziałem tutaj na grupie już robione szalunki i tak właśnie wygląda fachowo zrobiona ława. Przy robieniu zbrojenia proszę zwrócić uwagę na zakładki oraz narożniki. L-ki były wszędzie wstawiane w narożnikach i łączeniu ścian po 4 sztuki. Wszystko dobrze związane, wstawiłem otrzymane od kolegi podstawki pod zbrojenie o wysokości 5cm, otulina powinna mieć około 5 cm betonu wokół zbrojenia to jest bardzo ważne. W projekcie nie ma informacji o fundamencie pod kominy, proszę o tym pamiętać. Wszystko zostało zalane betonem B25, poszło dokładnie 14,5 kubika. Zrobiłem sobie przygotowanie pod schody musiałem wziąść małą nadwyżkę betonu aby jej nie wylewać na ziemię postanowiłem pierw wszystko zalać i jak wystarczy zalać podstawę popd schody. Okazało się, że na schody wystarczy i nic się nie zmarnowało - dokładnie wyliczyłem icon_smile.gif Po dwóch tygodniach rozszalowałem i zasmarowałem ławę Dysperbitem firmy Den Braven. Następnie ekipa postawiła ściany bloczków fundamentowych. Izolację poziomą wstawiłem folię PLASTPAPĘ gr.1,2mm. Kupiłem bloczki w Betardzie ale oczywiście przez hurtownie gdyż jest znacznie taniej. Na dom 7 warstw a garaż 4 warstwy, poszło 14 palet dokładnie 1008 sztuk, zostało niewiele. Wszystko jak wyschło posmarowałem dysperbitem - raz podkład i później dwa razy. Następnie kupiłem styropian i piankę do niego. Ociepłiłem stryropianem ściany i położyłem folię kubełkową. Zostało zasypanie piaskiem i położenie kanalizacji. Postaram się załączyć zdjęcia i podać kosztorys. Dużo rzeczy robiłem z moim wspaniałym ojcem, który pomimo wieku stara mi się pomóc. Naprawdę jest wiele prac które można zrobić samemu i wyjdzie taniej i dużo dokładniej.
  • Lubię to 1
Link to postu
Cytat

Fotki z budowy fundamentów.

[attachment=11979:szalunki_1.jpg][attachment=11980:szalunki_2.JPG] [attachment=11985:_awa_1.JPG][attachment=11986:_awa_2.JPG] [attachment=11989:_awa_3.JPG][attachment=11987:ocieplenie_1.JPG]
[attachment=11988:bednarka.jpg]



Prawdopodobnie na fundamenty lepiej, zamiast styropianu, użyć styroduru. Widzę, że pamiętałeś o bednarce!! Ja o tym zapomniałem o dorabiałem później wykorzystując takie 3 metrowe szpilki uziemiające.

Pozdrawiam



Link to postu
Cytat

Widzę, że pamiętałeś o bednarce!! Ja o tym zapomniałem o dorabiałem później wykorzystując takie 3 metrowe szpilki uziemiające.

Pozdrawiam



To raczej powinno być spawane.
Dokładny opis wykonania uziomu fundamentowego można znaleźć klikając w link na dole mojego postu.
Link to postu
Witam

Dokładnie to użyłem XPS-a firmy Abriso w przystępnej cenie. Reasumując wyszło prawie tyle samo co styropian EPS100 z siatką i klejem. Jeśli chodzi o bednarkę zgadza się najlepiej spawać, ale ja niestety nie miałem możliwości więc skręciłem na dwie obejmy. Czasem i tak trzeba wbić szpilki ale to już będzie wiadomo po pomiarach.
Pozdrawiam Cezar
Link to postu
Cytat

a gdzie jest en Aleksandrów Ł?Czyżby koło Łodzi?


Tak Aleksandrów Ł. znajduje się koło Łodzi w kierunku Poddębic
Budujecie Leo I niedaleko Łodzi
Bardzo nas interesuje obejrzenie takiego domu i to taka nasza prośba ,cały czas mamy dylemat czy zamówić ten projekt.
Link to postu
  • 2 tygodnie temu...
Witam,
ja buduję w Krakowie.
Miałam przyjemność gościć tutaj na forum w 2009 roku, wówczas byłam na etapie adaptacji projektu.
Teraz czekam na fachowców od dachu aż zechcą skończyć prace.

Postaram się załączyć kilka fotek, ale nie wiem czy umiem...
Pozdrawiam:
Iwona

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link to postu
Taaak, to ja.
Ta z Muratora.
Pytasz czy stajemy przed zimą, tak.
Mam nadzieję że przykryjemy wreszcie dachówką i na tym koniec.
Strasznie się wszystko opóźniło na tej naszej budowie. Ciągle jakieś poślizgi.
Kiedy następny etap to nie wiem, bo wciąż szukam pracy a poza tym zbliżają się ciężkie chwile na uczelni: zaliczenia, egzaminy, pisanie pracy licencjackiej.
Na wszystko trzeba czasu, szczególnie w moim wieku.
No i kasy trzeba - ale tej to bez względu na wiek trzeba zawsze... icon_smile.gif

A jak u Ciebie Pani Smith?
Nie widzę fotek...

Pozdrawiam,
I.
Link to postu
zamierzam budować leo I mam pare pytań
Jaka moc prądu jest potrzebna czy 15 kW jest za dużo czy za mało?
O co chodzi z tymi terminami przyłączenia placu budowy , instalacji obiektu docelowego?
Ja zamierzam ciągnąć prąd ziemiom, ale nie wiem czy jak przyłącze prąd do działki to od razu płace prąd budowlany czy jakiś abonament , jakie są koszta ?
niestety ale w tych papierkowych sprawach jestem zielona , a w elektrowni mi za dużo powiedzieć nie chcieli.
Link to postu
Cytat

mam w planach podciągnąć prąd w ziemi do działki , chcę budować leo I

mam kilka pytań ,czy ktoś może mi pomóc.
o jakiej mocy przyłączyliście prąd , czy 15 kW jest za mało czy za dużo ?
Cz może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi terminami przyłączenia placu budowy i instalacji placu budowy?
Czy jak podciągnięty jest prąd do działki to płaci się jakiś abonament czy od razu trzeba opłacać prąd budowlany jakie są koszta prądu budowlanego


A jaki jest u Ciebie ZE, bo w każdym są inne kryteria.A prąd budowlany mało nie kosztuje ja w enei płacę jak nie zużyję ani kW 140 zł na dwa miechy czyli nie mało i płaci się od podłączenia do przyłącza i podpisania umowy.Ja wziąłem 16 kW bo jak chciałem mniej to w rachubę wchodziło jak dobrze pamiętam tylko 11 kW a to trochę za mało a gdybym trafił na innego operatora to nie było by problemu wziąć 14 czy 15 kW.Jak zamówisz 15 kW to starczy no chyba ,że masz jakieś wymagania co do dodatkowych energożernych urządzeń to by było trzeba policzyć zapotrzebowanie.
Link to postu
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

ile mniej więcej robotnicy wzięli od was za stan surowy otwarty ?
ktoś nam powiedział 25 tys. za fudamenty i ściany bez stropu i dachu


Popytaj kilku w okolicy i wtedy będziesz miała rozeznanie jakie ceny w Twoim rejonie są.
Link to postu
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Prawie zawsze od piątku do niedzieli. Rozpalam ok. godziny 16.00 i od ok. godz. 18 piecm gazowy jest w standby-ju aż do poniedziałku. tz. temperatura w domu od 21-22,5 w zależności od intensywności palenia. Dla mnie wystarczająco. Jeżeli masz dostęp do taniego drewna to na pewno będziesz oszczędzać. Plusy - możesz wietrzyć do woli. Minusy - suche powietrze.

8 kw. to min. wartość tego wkładu. Sprawdź w necie wartość max.! Większość producentów podaje max. wartości tz. gdy zapakują maxa drewna - ale tak to Ty nigdy nie bedziesz paliła w kominku bo pójdziesz z torbami.

Spartherm jest drogim wkładem ale ma swoje plusy. Jako jedyna firma ma gwarancje na szybę ( szyba we jest najdrozsza) Spala bardzo mało drawna dając odpowiednią temperaturę. Wkład jest szczelny itp.

Mam DGP podłaczone do wszystkich pomieszczeń( z wyłaczeniem łazienek i garderoby). Mieszam na północy Polski a kominek montowała mi firma z południa Cena była o ok. 30% niższa od cen rodzimych firm Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Cytat

ja wezmę chyba piec 12kw
nie mam DGP, nie ma co przeinwestowywać



Jakiej firmy i model?
Usługa montażu DGP z materiałami to ok. 800-1000zł. - warto się więc zastanowić?

Pamiętaj, że nagromadzone ciepło od wkładu musi mieć ujście. W twoim przypadku będzie to tylko salon. Nie wiem jakie będziesz miała podstawowe żródło ciepła ale jeżeli masz piec gazowy, na ekogroszek itp to czujnik temperatury nie bedziesz mógła zamo0ntować w salonie bowiem będzie on łapał tem. w salonie. Na dole bedzie ciepło a na górze zimno - piec nie będzie grzał.

Jeżeli bedziesz miała kila czujników to kominek będzie grzał salon a górę np. piec - szkoda kasy Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Cytat

Jeżeli bedziesz miała kila czujników to kominek będzie grzał salon a górę np. piec - szkoda kasy



Jeśli mogę wtrącić pytanie. icon_biggrin.gif Szkoda kasy, żeby piec ogrzewał górę jak kominek też może (z systemem DGP) czy szkoda kasy na instalację DGP bo kominek ogrzeje salon a górę ogrzeje piec?
Link to postu
Cytat

Jeśli mogę wtrącić pytanie. Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> Szkoda kasy, żeby piec ogrzewał górę jak kominek też może (z systemem DGP) czy szkoda kasy na instalację DGP bo kominek ogrzeje salon a górę ogrzeje piec?






szkoda kasy na dwa żródła ciepła ogrzewające jednocześnie dom.

Edytowano przez taurus2006 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Witajcie,
ogromnie się cieszę, że trafiłam na to forum. I po przeczytaniu Waszych wypowiedzi, zawierających wiele cennych uwag icon_smile.gif oraz obejrzeniu zdjęć z budowy i gotowych, urządzonych już wnętrz, jestem pewna, że chcę wybudować LEO I !!! icon_lol.gif I męża chyba też do tego projektu przekonałam, bo z zaciekawieniem oglądał te wszystkie zdjęcia i słuchał, co mu czytałam...
A jeszcze do wczoraj byłam zachwycona projektem DOMUSa Diuna III (z układem pomieszczeń na poddaszu Diuny Mix), który to wygrał bezapelacyjnie z wszystkimi moimi faworytami z Muratora! icon_smile.gif
Leo I zachwyca nas swoją prostotą, a jednocześnie wielkimi możliwościami. Układ pomieszczeń jest wręcz idealny! Już doczytałam, że warto podnieść ściankę kolankową i tę zmianę na pewno uwzględnimy w projekcie...

Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła pochwalić się postępami w budowie Leo I... icon_smile.gif Bo narazie jesteśmy dopiero na etapie planowania, a właściwie marzeń (brak kasy icon_cry.gif ). Ale marzenia są po to, by je realizować prawda?
Pozdrawiam!

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Stefan_monter
      Szef666 ty chyba opisujesz oczyszczalnie ekologiczną czyli zwykły plastikowy zbiornik, osadnik gnilny, gdzie ścieki nie są oczyszczane tylko to co cięższe opada na dno a reszta syfu leci do ziemi i śmierdzi jak z szamba bo to takie jakby szambo. Oni tutaj piszą o oczyszczalniach z napowietrzaniem, to coś zupełnie innego, z tego wychodzi prawie czysta woda, nie śmierdząca i bezbarwna.
    • Nie jestem przekonana. To ma być rozwiązanie, które będzie można wykorzystać wtedy, kiedy nie ma nas na miejscu. W większości czasu będziemy jednak śmigać po okolicy, wędrując pomiędzy dwiema scenami tudzież moczyć się w basenie oddalonym o jakieś 100 metrów. Na miejscu będziemy tylko do południa, albo i wcale. Bus a'la kamper jest w zasadzie tylko do nocowania.
    • Po co w ogóle ta mata lub koc? Przecież to tylko utrudnia oddawanie ciepła. Panel lepiej podeprzeć, tak aby umożliwić ruch powietrza wokół niego. To minimum chłodzenia. Skoro to wszystko do kampera, to może warto ponieść wydatek na panel przynajmniej 20 W i regulator (jakieś 200 zł) i na miejscu podpiąć to do akumulatora samochodowego. 
    • Z busem to nieco inna historia... Taka mata rozłożona na dachu nie będzie zwracała uwagi, dobrze zamocowana przed wiatrem i przewodami podłączona do regulatora, może sobie i cały dzień ładować cokolwiek... Kampery i przyczepy mają teraz prawie standardowo montowane na dachach panele... Z resztą ten bus ma akumulator pewnie z 80 Ah, więc ładowanie dwóch telefonów też przez ten czas i bez jeżdżenia ogarnie bezboleśnie... tym bardziej, że - jak napisałaś - żadna inna instalacja nie będzie z tego akumulatora zasilana... co innego byłoby w zimie...   Tym niemniej, uważam, ze jest to przerost formy nad treścią...   Nie wiem ale uważam, że wokół "pracującego" panela musi być jakiś ruch powietrza, coby tenże się nie przegrzał... a sama wiesz, jak nagrzewa się wnętrze samochodu na słońcu...   Może jeden na milion dach się zapala od przegrzewających się miejscowo paneli, aleeeee...   Tu i ówdzie potrafi się zapalić bateria w smerfonie...  ale faktem jest również to, że w stu milionach INNYCH się NIE ZAPALA...
    • Gość wyzel007
      Moja działała 16 lat i tylko bakterie w podwójnej dawce niz w instrukcji raz na tydzień. Robiłem ją sam według informacji z internetu. Drenażu nie żałowałem i jako drenaż zwykły kamyk że zwitowni. Szambo 2 komory. Dziś mam dylemat czy czyścić jakoś drenaż za pomocą chemii bo wymiana nie wchodzi w grę lub czy podłączyć się do kanalizy bo od roku jest dostępna w mojej miejscowości. Jak słyszę ze komuś działała przez 7 lat lub 10 to masakra. Ludzie myślą że jak zabulą kasę firmie to będą mieli gwarancję długiego działania. A ja się przekonałem że jak coś zrobisz sam z głową to masz gwarancję że Ci pochodzi. Ja swoje wywozilem co kilka lat bo szambiatka miała trudny dostęp. Jeżeli bym wywozil co roku lub co dwa to pewnie do tej pory by chodziła. A te pakiety drenażowe to naciąganie ludzi na pieniądze a nie najnowsza technologia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...