Skocz do zawartości

LEO I i II / DOMUS


agika

Recommended Posts

Napisano
Witajcie,

u nas powolutku do przodu, czekamy na pozwolenie na budowę. Wykonaliśmy płot , teraz szukamy garażu i będziemy składać kibelek z resztek desek jakie mamy icon_smile.gif planujemy rozpocząć w lipcu-sierpniu.

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?


Maxymilian, witaj po długiej nieobecności. Mam nadzieję, że będziesz tutaj czasami zaglądał i pomożesz nam ustrzec niektórych błędów jako mieszkaniec i użytkownik domu Leo.

My również zamierzamy wykonać DGP grawitacyjne dla wszystkich bliskich pomieszczeń za wyjątkiem sypialni nad garażem, bo to już za daleko i trzeba byłoby stosować jakąś turbinę, żeby tam przetłoczyć gorące powietrze. Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.
Napisano
A jeżeli chodzi o DGP to w jaki sposób to realizowaliście? Czy należy do tego wykonać odpowiedni projekt jeszcze przed rozpoczęciem budowy stanu surowego tak, żeby budowlańcu uwzględnili odpowiednie rzeczy? Czy później DGP montuje ta sama ekipa, która montuje kominek (czyli pewnie ekipa montująca ogrzewanie w domu??)?

Pozdrawiam,

Marek
Napisano
Cytat

Niebardzo rozumiem jak u Was idzie rura do sypialni nad kuchnią, nad sufitem? czyli nad stropem - w podłodze poddasza?
reszta rur do innych pomieszczeń? w pionie komina+kratki wentylacyjne w kazdym pomieszczeniu?



Zgadza się - w pionie komina+kratki. A do sypialni nad kuchnią rura idzie z pionu komina na poziomie strychu nad sufitem tejże sypialni. I wylot jest na suficie. Kiedy wykonawca (który robił tylko kominek, i był pierwszym wykonawcą wchodzącym na etapie wykończeń) mi to zaproponował, uważałem że to egzotyczny pomysł. Ale działa bez zarzutu.

Cytat

Bardzo dużą popularność ostatnimi czasy zyskały rekuperatory, ktoś z Was orientował się w temacie? warte swojej ceny? ja chyba wolałbym zaniwestować w zamian w panele słoneczne.



Rekuperator to inny rząd wielkości kosztów. Trzeba liczyć minimum 15000 a najlepiej ok 20000. A solary już od ok 6000.
Solary gorąco polecam! I tylko tyle moge powiedzieć, bo na rekuperator (mimo chęci) w budżecie już nie było... icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Pani Smith przeglądałem Twój dziennik budowy i jestem bardzo ciekawy jak wykonałaś fundamenty. My chcielibyśmy ten etap wykonać sami. U Was widzę (jeśli się nie mylę) wylaną samą ławę bez murowania bloczków i bezpośrednio na ławy już murujecie ściany właściwe? tak?

na jaką głębokość wkopywaliście się żeby wylać ławy? i jaka jest ich wysokość? taka jak w projekcie 30cm?



fundamenty były robione z betonu na zbrojeniu, Wylany tam był B-20, a głębokość z tego co pamiętam na oko wyniosła conajmniej 1m, a potem jeszcze chudziak. I tak zakończyliśmy stan zero i ruszyły ściany (na chudziaku). Nie wiem czy dużo ci wyjaśnił taki babski opis?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
 Szary jest śliczny ale problem z elewacja. Tak jak u nas.

Nie byloby problemu z kolorem gdyby na ścianach była płytka klinkierowa.  Ale to jest wydatek pewnie ze 30.000zł. 

Zdjęcia śa na str. 7 

Napisano
to jest zielony? Taki bardzo ciemny chyba? To właśnie z waszego domu braliśmy inspirację do tej szarej dachówki i potem białego - albo perłowo - białego wykończenia (ponoć silikonowe się nie brudzą..)
Napisano
i kto by pomyślał.. praktyczna kobieta mówiąca o tynkach spotyka romantycznego mężczyznę fotografującego zające, które niczym nie spłoszone biegają wokół domu, jakby to było pole... heh jak czasem życie potrafi zatrzymać w miejscu.. icon_smile.gif
żona też lubi te szar (aki)/(ości)?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
NA DZIEN DZISIEJSZY my etap rozprowadzania wody i centralnego ogrzewania mamy już za sobą. podłogi tez mamy wylane, teraz czekamy na wycene instalacji elektrycznej i na wiosne zostana tynki i sufity.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Hej,

ja u was wyglądały wyceny robocizny za stan surowy otwarty u budowlańców?
U nas dwie najlepsze oferty to: 50 000 zł i 52 000 zł (netto).
No i jak wychodziły was koszty materiałów do stanu surowego otwartego?

Pozdrawiam,

Marek
Napisano
dzis rozmawialismy z elektrykiem i cena wynosi 8000zl za zrobienie calej elektryki wlacznie z uzbrojeniem skrzynki rozdzielczej i przygotowaniem całej dokumentacji a takze podłaczenie garazu odległego o 20 m od domu.
Napisano
czy masz ogrzewanie podłogowe w tej cenie wod - kan? Jak dużo masz tej podłogówki jeśli tak? - my za prąd zapłaciliśmy 6 000zł, ale mamy tylko 120 punktów bez specjalnych pomysłów typu podświetlane schody.

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif
Napisano
ogrzewanie podłogowe mamy w łazienkach, w wejsciu do domu i całym korytarzu.
Cena 6000 zl. to jest juz z uzbroiona skrzynka rozdzielczą i kablem zasilajacym cały dom?
Napisano
Cytat

Rotqier - my mieliśmy podobną cenę za SSO - niektórzy mówili że można znaleźć sporo taniej, ale to chyba zależy od regionu i od ekipy - my mieliśmy taką z polecenia, która było wiadomo, ze jest solidna, poza tym umowa była spisana. Cena materiałów - w zależności czy chcesz oszczędzać czy nie, wyniesie cię co najmniej drugie tyle, ale jeśli będziesz kupował np. gotowe systemy kominowe to może być i dwa razy więcej niż robocizna icon_smile.gif



U nas również jest solidna ekipa z polecenia z którą będziemy spisywali umowę. Także myślę, że cena jest w miarę adekwatna.

Jeżeli chodzi o wycenę materiałów to w obu ofertach było ona mniej więcej na poziomie 100 k. Poniżej zamieszcza szczegółową wycenę:
KOPARKA 3 PRZYJAZDY 0 1500
STOPA FUNDAMENTU 20M3 4500
PUSTAKI FUNDAMENTOWE 800SZT 4880
WIENIEC 4M3 1000
DRUT ZBROJENIOWY 2 TONY 5200
PŁYTA FUNDAMENTU 24M3 5400
PIACH,CEMENT,WAPNO,CEGŁA MODULRNA,PEŁNA ITD. 0 9500
STYRODUR GR8CM +IZOLACJE FUNDAMENTU 0 3000
RYRY PCV-ODPŁYWY KANALIZACJI 0 500
KOMINY +KLINKIER 2 8000
NADPROŻA 0 1500
PUSTAK PHOROTHERM GR 25CM 1818 8000
DZIAŁÓWKI 620 3100
SCHODY ZEWN I WEWN. 2 5000
STROP ZELBETOWY BETON B20 24 6000
WIEZBA 11M3 7150
DACHÓWKA 265 27000
STEPLE 200 1200
DESKI 10M3 4500
Razem: 106930

Czy moglibyście doradzić czy warto spróbować oszczędzić na którymś z materiałów albo zdecydować się na jakiś tańszy zamiennik?
Czy u was materiały wyglądają podobnie?


Marek

Napisano
1. u nas dachówka - Roben monza natracyt, 20 000
2. pustaki kupowaliśmy po 2,20 szt
3. kominy robione a nie gotowe - koszt - 1500zł 2 szt

tyle na gorąco.

Marcikm4 - cena za prąd z uzbrojoną deską rozdzielczą, ale nie wiem o co chodzi z tym kablem - o przyłączenie do słupa? Bo jeśli tak, to na to podpisywaliśmy umowę z elektrownią, to ona robiła przetarg i oni wyznaczyli gościa który prowadził kabel ze słupa do skrzynki z licznikiem. kosztowało to 1400zł.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Etka: nie mam pojęcia jakie pustaki przyjął budowlaniec do wyceny. Ostatecznie jednak zdecydowaliśmy się na innego budowlańca, którego oferta cenowa była podobna ale bardziej przypadł nam do gustu.

Drodzy forumowicze, czy w waszym Leo robiliście strop Terriva czy zamienialiście na monolityczny (żelbetonowy). Po konsultacjach i doczytywaniu skłaniamy się bardziej ku stropowi monolitycznemu, który pozwoli nam zrobić na piętrze ścianki nie GK lecz normalne murowane. Ponadto jeżeli w przyszłości będziemy chcieli zmienić układ ścianek działowych będziemy to mogli zrobić (w stropie Terriva układ ścianek jest uwzględniany przy dozbrajaniu stropu i później raczej nie powinno się go zmieniać). Słyszałem, że stropy Terriva lubią czasem 'klawiszować', co manifestuje się pękaniem tynku. Czy mieliście takie problemy? No i ostatnie pytanie czy porównywaliście koszty jednego i drugiego stropu. Ja takie porównanie będę robił na dniach. Postaram się je zamieścić.

Pozdrawiam,

Marek
Napisano
Przy zamianie na strop monolityczny koszt robocizny wzrósł, ale koszt materiałów się zmniejszył. Sumarycznie strop monolityczny został wyceniony na 2 tys. zł netto drożej.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Konstruktor który projektował strop umieścił w suficie belkę między kuchnią a salonem, która musi przenosić obciążenia. Belka została zaprojektowana w rozmiarze 25 x 30 co przy 14 cm stropie powoduje, że
będzie wystawała 16 cm z sufitu. Czy u was też tak wygląda konstrukcja stropu?
Załączam zdjęcie, które pokazuje miejsce w którym będzie się znajdowała belka.

DSC01446.jpg

Napisano
architektura za wiele mi nie mówi (swoją drogą - lustrzane odbicie?)
ale jeżeli nic tam się nie opiera (konstrukcyjnego) to belka moim zdaniem zbędna, nie służy niczemu
masz rzuty konstrukcyjne?
Napisano
Cytat

architektura za wiele mi nie mówi (swoją drogą - lustrzane odbicie?)
ale jeżeli nic tam się nie opiera (konstrukcyjnego) to belka moim zdaniem zbędna, nie służy niczemu
masz rzuty konstrukcyjne?



jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

jest belka i ściana nośna. Takie rozwiązanie konstrukcyjne. U mnie tej ściany nie ma, mam tą przestrzeń otwartą, jest tylko szyna w stropie. Przeliczenia konstrukcyjne porobione i ściany nie ma.




Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.
Napisano
Cytat

Witam po bardzo długiej nieobecności

Ze względu na zmianę usytuowania kuchni konstruktor usunął sciankę nośną po czym prawdopodobnie zmienił ułożenie belek stropowych nad salonem w wyniku czego musiał umiescic tam taką belkę. nie może być tak że pomieszczenia w całym domu są otwartęi do tego nie posiadają scian nośnych. Same belki nie zawsze wystarczają a tym bardziej takie belki które sa tylko wysokościa stropu. Balka im wyższa tym silniejsza sta ta zaznaczona czerwoną linią. A i jeszcze tym bardziej, że strop jest monolityczny, dopiero doczytałem to jak to jest dokładnie rozwiazane.


o czym konkretnie piszesz?
no i czemu nie może być pomieszczeń otwartych bez ścian nośnych?
no i najważniejsze, skoro wcześniej jej nie było, to po co teraz?
Napisano
 Dziekuję.

Podbitka brązowa, tylko co z elewacją? - pomysłow brak.




Tak jak pisałem wcześniej - mam DGP - grawitacyjne. Obawiałem się, że do sypialni nie będzie dochodziło ciepłe powietrze - ale jest super. Obecnie trwa wykończeniowka i pomieszczenia ("niemnożka") dogrzewam wyłacznie kominkiem.  Na zewnatrz jest ok 10 st. C a w salonie jest ok. 20st. c a na piętrze ok. 23 st. c. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...