Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

czy ktoś się orientuje co znaczy taki wpis w warunkach zabudowy... kalenica musi być równoległa do dłuższego boku budynku? to oznacza ze nie moge sobie wybrać takiego projektu w kształcie litery L

Napisano

To zależy, czy warunki zabudowy przewidują jedynie dachy dwuspadowe, czy również wielospadowe. To ważne, bo kształt dachu tworzący "L" oznacza też taki kształt kalenicy i dach wielospadowy.  Jeżeli dopuszczalne są tylko dachy dwuspadowe, kształt litery "L" nie wchodzi w grę.

Często jednak zapisy decyzji o warunkach zabudowy i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego są niespecjalnie przemyślane i nieprecyzyjne. Tu autorom tego określenia mogło chodzić wyłącznie o to , że rozpiętość dachu ma być taka jak krótszy bok budynku i starostwo powiatowe przyjmie bez problemu projekt przewidujący kształt budynku tworzący "L". Pozostaje przeanalizować dokładnie warunki zabudowy i pytać w wydziale architektury starostwa.

Napisano
8 godzin temu, Anna Kunert napisał:

 

czy ktoś się orientuje co znaczy taki wpis w warunkach zabudowy... kalenica musi być równoległa do dłuższego boku budynku

 

Jest jeszcze kwestia bryły budynku - bo jeżeli nie ma zastrzeżen co do rozczlonkowania bryły, można próbować zrobić L z nakrytą dłuższą częscią dachem 2-spadowym, a pozostałą część (poprzeczną) eLki pozostawić jako nienakrytą - np. z tarasem dostępnym z dachu (z jaskółką w ej części) .

Wydaje sie to dopuszczalne, bo zazwyczaj w ten sposób lokalizujesię, czy dobudowuje często garaże, czy inne dobudówki. A tu przecież ważna jest forma przede wszystkim - więc jeśli zamiast garażu będzie część mieszkalna z tarasem lub płaskim dachem - może będzie dopuszczalna? Może? 

Jest jeszcze ewentualność wydłużonej jaskółki, lukarny - nad częścią poprzeczną eLki. Kontrowersyjne trochę, ale może możliwe?

Napisano

Najwyraźniej jednemu tu chirurg rozczłonkował jedna cześć ciała dawno temu. :takaemotka:

Narysuj mistrzu jak to widzisz, bo ja to widzę tak, że dach miałby powierzchnie lotniska w takim cudownym rozwiązaniu zakładając że ta L była by przyzwoitych rozmiarów, ale gdyby nawet było by to do przyjęcia to estetycznie wyglądałoby by to paskudnie i ekonomicznie nie uzasadnione.

Napisano
19 godzin temu, Anna Kunert napisał:

.. kalenica musi być równoległa do dłuższego boku budynku? to oznacza ze nie moge sobie wybrać takiego projektu w kształcie litery L

Jest to wyrwane z kontekstu.
O tym co można zbudować decydują wszystkie zapisy a nie jeden rozczłnkowany zapis, który prowadzi na manowce i powoduje dziki kociokwik fafofca.
 

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Jest to wyrwane z kontekstu.
O tym co można zbudować decydują wszystkie zapisy a nie jeden rozczłnkowany zapis, który prowadzi na manowce i powoduje dziki kociokwik fafofca.

MASZ RACJĘ - dlatego napisałem

11 godzin temu, zenek napisał:

jest jeszcze kwestia bryły budynku - bo jeżeli nie ma zastrzeżen co do rozczlonkowania bryły

Ale decyduje cały zapis - oraz :takaemotka: jego interpretacja. I nie bez powodu daję w tym miejscu :takaemotka: 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...