Skocz do zawartości

Kominki


Kamassia

Recommended Posts

Napisano
icon_smile.gif witam
Jestem w trakcie robienia projektu domu o pow. uzykowej 100 m2. Chciałabym założyć kominek z płaszczem wodnym + piec gazowy dwufunkcyjny na daz płynny. Jaką moc powinien mieć kominek i co powinnam uwzględnic na etapie projektowania?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ponieważ kominek nie będzie głównym źródłem ciepła do ogrzewania domu jego moc jest mało istotna. Natomiast szczegóły rozwiązania instalacji grzewczej powinien opracować uprawniony projektant.
Napisano
Cytat

Ponieważ kominek nie będzie głównym źródłem ciepła do ogrzewania domu


A gdzie to było napisane

Cytat

jego moc jest mało istotna.



Uważam, że moc jest bardzo istotna i jako alternatywne źródło ciepła powinien kominek zabezpieczyć pełne zapotrzebowanie na co i cwu.
Napisano
Hm... Po pierwsze instalujac piec gazowy - musi to byc glowne zrodlo zasilania co i cwu,takie zdaje sie przepisy w polsce
Ja tez odczytalem,ze kominek ma byc dodatkowym zrodlem ogrzewania a nie alternatywa. Jezeli dodatkowym to moze np. ogrzewac wode powrotna i wtedy jego moc moze byc niska, jezelima np. ogrzewac cwu lub jako co to pewnie musi byc znacznie wyzsza, jesli odetniemy piec gazowy od jednej z funkcji
Raczej wydaje sie malo praktyczne wykorzystywanie kominka do wszystkiego (co i cwu), trzeba czesto i duzo dokladac drwa na opal, a to niejest za wygodne.
Wydaje mi sie ze praktyczniej byloby (oczywiscie moim zdaniem) kominek bez plaszcza i ogrzewac np. grawitacyjnie pomieszczenie w ktorym sie znajduje i pomieszczenie/nia nad nim. Mamy pewnosc ze podczas braku pradu nie zmarzniemy i to dosyc malym nakladm srodkow i zywotniejsze bedzie niz wodny plaszcz

Pzdr.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Witam.

Kominek jak najbardziej moze byc glownym zrodlem ciepla. W ostatniej instalacji jaka robilem pojawil sie ten problem, ze kierownik czy jakis tam inspektor nie chcial przyjac czegos takiego.
Ale poszukal, poszperal i stwierdzil, ze kominek moze byc glownym zrodlem ciepla.

Alternatywa dla kominka (dla leniwych albo dla ludzi ktorym brakuje czasu) moze byc maly kociol gazowy.

A dodatkowym zrodlem ciepla, moze byc - a raczej powinny byc - kolektory sloneczne.

Jesli jestes na etapie projektowania, to moment taki jest idealny na poszukanie miejsca (wraz z architektem) na duzy akumulator ciepla.

Koszt takiego akumulatora to okolo 5000zl, ale w przypadku gdy system ogrzewania to ogrzewanie podlogowe, kociol gazowy bedzie niepotrzebny.
Cieplo ze slonca moze byc akumulowane na okres zimowy, a co za tym idzie oszczednosci jakie taka inwestycja przynosi to okolo 80% na C.O. oraz okolo 70% na C.W.U..


Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Dodam kilka słów. Mam kominek z płaszczem wodnym i jestem zadowolony. Warunek jest tylko jeden, z resztą, jak na całym etapie budowy, należy to bobrze przemyśleć i ZROBIĆ.
1. Przede wszystkim doprowadzenie powietrza, a to wiąże się z odpowiednią budową samego kominka czyli;
2. Specjalny otwór w "dnie" kominka, na który
3. Zakłada się przesłonę z czujnikiem i łączy szczelnie przewodem.

Cały system działa BARDZO DOBRZE, ale trzeba się nauczyć obsługi.

pozdrawiam
Napisano
Po co łączyć kominek z płaszczem wodnym i ogrzewanie gazem? Przecież dodatkowe ogromne koszty - mając gaz nie widzę potzreby robienia kominka z płaszczem wodnym. Kominek owszem - jest super ale takie skomplikowane instalacje łączone kiedyś się zemszczą . Ogrzewanie gazowe jest naprawdę tanie - pod warunkiem że mamy dobry piec i dobrze wykonaną instalację. Kominek może służyć do palenia dla przyjemności i w celu dogrzania najbliższych pomieszczeń. A gdy klatka schodowa jest otwarta to ciepło z kominka dostaje sie też na górę.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
witajcie... u mnie prace nad kominkiem ida szybciutko krok po kroku, mam dobrych fachowcow i swietna pomoc ze strony sprzedacy. Udal mi sie zakup bo i rabat dostalem i kwstie transportu pomyslnie sie ulozyly to jeszcze teraz mam sie kogo poradzic:) a co Wy myslicie na temat obudoy jakis piaskowiec a moze marmur , kamien?icon_smile.gif
Napisano
Kominek i kocioł gazowy?Jak najbardziej do zrobienia.
Kupa automatyki,pomp,wymiennik ciepła,zawory zwrotne,elektrozawory,termostaty,czujniki,itd.Zadanie dość trudne do wykonania.Potrzebna jest wiedza w zakresie automatyki i elektroniki.Dużo trzeba zaprojektować samemu.Niewiele jest firm,które oferują jakiś sensowny sterownik,który to wszystko ogarnie.Chyba Vaillant ma coś takiego.
Do rozdzielki w takim układzie,który niedawno uruchomiłem, wchodzi 23 kable.Może to ostudzi naiwny zapał inwestorów.To zadanie dla naprawdę znającego się na rzeczy fachowca.Amator zrobi kaszanę i potem będą same problemy.
No i koszty...., dość spore. icon_neutral.gif
Napisano
Wielu ludzi jest ktorzy mysla wlasie w ten sposob.
"za duzo z tym roboty i nie oplaca sie robic"

Wcale tak nie jest.
Kominki ktore montuje dzialaja jak wiadomo w ukladzie otwartym.
Kociol gazowy (Beretta) jako jedyny uruchamia sie w ukladzie otwartym - wiec nie potrzebny jest dodatkowy wymiennik ciepla (plytowy).
Na wode potrzebny jest wymiennik z zasobnikiem cwu - to fakt.

Co do automatyki.
Sterownik do zalaczenia pompy kominka (2 zyly elektryczne) - koszt okolo 100zl.
Sterownik od kotla gazowego (nie wiem ile zyl) - koszt 0zl, bo wbudowany w kociol.

Zmontowanie kotlowni dzialajacej na bazie kominka i gazu - czas okolo 2 dni, koszt (kominek Lechma, kociol beretta i wymiennik Galmetu + rurociagi i sterowanie) - okolo 10tys. zl.


Wielu jest instalatorow, ktorzy idac po schemacie (dolaczonym w instrukcji montazu), nie wymysla nic wlasnego i nie widza sposobu na takie instalacje.

A to dziala.
Mozna to zrobic.
Mozna nawet to bardziej "skomplikowac", dla wygody klienta.
Tylko trzeba chciec pomyslec..

Pozdrawiam wszystkich nie myslacych schematami.
Napisano
spoko... doradcy od firmy w której zakupiłem kominek tez już udzielili mi porady co lepsze marmur, piaskowiec czy granit:) jest kilka opcji ale dobrze ze poza zakupem kominka mogę jeszcze zapytac o co tylko chce:)
Napisano
Cytat

Myślenie schematami kosztuje nas zazwyczaj mniej. Fachowcy każą sobie dodatkowo płacić za "fanaberie".


I tu się nie zgodzę.Gdybym robił wyżej opisaną instalację tylko wg. schematów i gotowych rozwiązań oferowanych przez producentów (np.grupy pompowe,sterowniki,grupy bezpieczeństwa) koszt tego,co robiłem wzrósł by pewnie o co najmniej 3-4tys.Oczywiście mi było by łatwiej poskładać wszystko do kupy,niż samemu wymyślać coś od zera.No i za tą robotę nie biorę wcale drożej.
Popieram myślenie twórcze i nie poleganie na gotowcach,bo te rzadko są tanie i rzadko dają nam to,o co chodzi.
A ta moja instalacja jest dlatego tak skomplikowana,bo chodziło o pełną automatyzację wszystkich funkcji,czyli przełączanie się z kominka na gaz,priorytet cwu dla kominka i gazu,podłogówki i inne pomniejsze funkcje.Acha, i jeszcze Solar.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
u mnie zfachowcami jest ok troche ostatnio wydziwiam przy montarzu ale jakos fachowcy swietnie sie spisuja, swietnie mi doradzaja i nie maja pretensji co do mojego braku zdecydowania. pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cieplo ze slonca moze byc akumulowane na okres zimowy, a co za tym idzie oszczednosci jakie taka inwestycja przynosi to okolo 80% na C.O. oraz okolo 70% na C.W.U.

A w czym akumulować to ciepło? z lata na zimę czy z dnia jak świeci słońce na wieczór zimową porą?
Napisano
Cytat

Cieplo ze slonca moze byc akumulowane na okres zimowy, a co za tym idzie oszczednosci jakie taka inwestycja przynosi to okolo 80% na C.O. oraz okolo 70% na C.W.U.


Czy można tu mówić o oszczędnościach przy takich ogromnych kosztach inwestycji?
Napisano
Domu nie buduje sie na 5-10 lata, tak jak wiekszosc ludzi kupuje samochod.
Dom buduje sie na okres ok. 40 lat.

Jesli budujesz na kredyt i inwestycja kosztuje wiecej (przez kolektrory), placisz wieksza rate.
Ale w tym czasie nie placisz tak duzych rachunkow za utrzymanie ciepla w domu.
Po splacie kredytu, dom kosztuje, ale nie kosztuje tak duzo, jak przy gazie, czy oleju.

Kupujac np. samochod placisz za niego ok.50tys. PLN.
Samochod rocznie przejezdza ok.15tys. km, palac 8l/100km.
Przy obecnej cenie paliwa 4,2zl samochod spala 5040 zl rocznie.
Czyli po 10 latach uzytkowania samochodu placimy 50400 zl - czyli cene ktora zaplacilismy za nasze autko.

A o domach nikt w ten sposob nie mysli - a powinni.

Pozdrawiam serdecznie i troche optymizmu zycze.
Napisano
Jesli ktos chce placic co roku wiecej za ogrzewanie w ciagu 30-40 lat uzytkowania domu prosze bardzo.

Zaczynam budowe wlasnego domu i wiem juz jakie bedzie zapotrzebowanie energetyczne i wiem ile bedzie mnie kosztowalo ogrzewanie przez pierwssze 10 lat.

Ale ja wierze w to co robie i ufam matematyce i fizyce.

Szczescia w Nowym Roku zycze
Gość Marcin Górnik
Napisano
Mam dom 125m2 i ten sam problem. Mam też wielu doradców (te firmy są moimi klientami). Liczyłem to i wyszło mi tak:
1.Dodatkowy koszt to kwota 10 000zł (wiem, wielu się nie zgodzi).
2.Muszę też zakładać coś, co wymaga obsługi osoby niemal ciągle będącej w domu.
3.Drewno też kosztuje. Trzeba je kupić, dostarczyć, porąbać i przechowywać w minimum rocznych odstępach czasu.
4.Po 10 latach trzeba myśleć o kontroli i ewentualnej wymianie zużytych elementów.
5.Dość trudno jest wyregulować automat do przechodzenia z ogrzewania gazem na kominkowe i odwrotnie.
6.Zrobię z pokoju do odpoczynku małą kotłownię.
7.Nas jest dwoje i mamy 14 letniego syna. On przebywa w domu najwięcej czasu.
8.Nikt nie napisał jak długo użytkuje ogrzewanie z płaszcza wodnego. Domniemam, że nie więcej niż 5 lat.

A teraz MOJE wnioski:

Do 1. Jeśli wpakuję tą kwotę do banku, to po 10 latach prócz tych 10tyś. wyjmę następne 10tyś. Kolega ma już taki dom i doświadczenie z ogrzewaniem gazowym. Wyszło mu, że grzejąc kominkiem zaoszczędza 2tyś zł na sezon (dane z 3 byłych sezonów). Jeśli to prawda, to kasę zamiast w płaszcz wodny wolę wpakować do banku. Wyjdzie wówczas tak: 10x2tyś=20tyś. A skąd to wiem? Budujemy jednocześnie dwa domy. Ten drugi należy do teściów i oni już używają takiego systemu. Początkowo mówili, że wydali więcej o 3tyś zł. Teraz po dokładnym podliczeniu wyszło 10tyś i to bez faktur ;-(

Do 2.I NICZEGO NIE MUSZĘ nosić do kominka przez 10lat. To w sumie dość wkurzająca praca, szczególnie bardzo rano.

Do 3.Trzeba więc mieć gdzie to składować. Kosztuje, a więc jest to kolejna inwestycja na stałe, no bo jednym palimy a inne suszymy.

Do 4.Serwis to koszt części zamiennych, ale i usługi, czyli wykonania wymiany oraz powtórnej regulacji. To kolejny składnik kosztowy.

Do 5.To są trudne regulacje, bo wymagają zmian cieplnych, które następują bardzo wolno. Dlatego taki instalator jeździ nawet kilka razy ($) do jednej regulacji.

Do 6.Brudzi się. Mamy do czynienia z dymem, spadającymi cząstkami niesionego do spalenia drewna, a także z paleniskiem i jego brudem często wypadającym przed kominek. Po trzech latach ludzie mają dość, a jeśli nie ma kogoś pełnoletniego, to dochodzi...

Do 7....poważna obawa o zaczadzenie obsługującego tą formę ogrzewania dziecka. To nie jest spokojny czas na pracę i wolę dopłacić do ogrzewania gazowego, aby uniknąć takich myśli.

Do 8.Wielu znajomych pracujących codziennie po prostu nie korzysta z tego ogrzewania kominkiem. Nie chce im się po całym dniu jeszcze o tym myśleć. Ogrzewają gazem i tyle. Ale wiem! Może być tak, że ruscy zakręcą kurek i wtedy pozostanie mi wstawić łóżko pod kominek, bo tylko tam będzie ciepło. Ale jest też tak, że jak dzieje się coś tak radykalnego, to sobie ludzie przerabiają instalacje i ja to wtedy też zrobię. A na jaką? Czy ta kominkowa będzie nadal opłacalna? A może wtedy opłacalne będzie ogrzewanie ... no nie wiem... prądem?

Podsumowanie.
Wiem, że oszczędzać trzeba. Przeliczyłem także pompę ciepła, solar. Jedyne, co mnie jeszcze trzyma, to rekuperator. Ale i to mi kolega wybija z głowy mówiąc, że domek pod miastem ma wkalkulowane świeże powietrze i być może nie muszę się przejmować koniecznością superwentylacji z odzyskiem ciepła. Wiele z tych urządzeń ma duże zalety, ale w dużych domach. W moim WG MNIE - nie. I dlatego zostanę z ogrzewaniem gazowym i kominkiem typu "relax".
Napisano
W zasadzie zgadzam się ze wszystkim oprócz pkt.5.
Jakie regulacje?Podłączyłem kabelki do sterownika i działa.Przełącza się samoczynnie w obie strony.Wszystko zależy od użytego sterownika.Ja zabudowałem klientowi jakiś włoski (nie pamiętam już nazwy),bo to był jedyny na rynku sterownik kominka,który miał tak dużo wyjść i styków pomocniczych.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
racja...dom to inwestycja na dlugie dlugie lata ... warto wiec budowac i urzadzac go z glowa... kominek tez sie liczy i powinien byc trwaly i taki by funkcjonowal bardzo dlugo....
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
hmmm...ogrzewajac kominkiem dom oszczedzamy duzo ba bardzo duzo, zobaczcie na ceny gazu pradu...majac szczelny dobry kominek duzo zyskujemy ... nie ma co jednak przeliczac tego w zlotowkach ale faktem jest to ze kominek duzo daje i nie tylko przyjemnosci...warto zainwestowac w dobry kominek (twojekominki.pl tam troche tego jest) i sie nim cieszyc przez bardzo dlugie lata....
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

I tu się nie zgodzę.Gdybym robił wyżej opisaną instalację tylko wg. schematów i gotowych rozwiązań oferowanych przez producentów (np.grupy pompowe,sterowniki,grupy bezpieczeństwa) koszt tego,co robiłem wzrósł by pewnie o co najmniej 3-4tys.Oczywiście mi było by łatwiej poskładać wszystko do kupy,niż samemu wymyślać coś od zera.No i za tą robotę nie biorę wcale drożej.
Popieram myślenie twórcze i nie poleganie na gotowcach,bo te rzadko są tanie i rzadko dają nam to,o co chodzi.
A ta moja instalacja jest dlatego tak skomplikowana,bo chodziło o pełną automatyzację wszystkich funkcji,czyli przełączanie się z kominka na gaz,priorytet cwu dla kominka i gazu,podłogówki i inne pomniejsze funkcje.Acha, i jeszcze Solar.



Różnie to bywa. Schematyzm "kosztuje" mniej bo nie trzeba rozumu wysilać i zmuszać do pracy. A ludzi którzy nie doliczą pieniędzy za oryginalne rozwiązania jest naprawdę niewiele. icon_sad.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...