Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano

Planowane rozwiązanie z ociepleniem wełna to nie najlepszy pomysł. Podłogę lepiej wykonać jako wylewkę betonową na podsypce keramzytowej lub użyć posadzkowych płyt gipsowo-włóknowych, a izolację cieplną ze styropianu zamocować na suficie piwnicy. W wariancie ocieplenia od środka konieczna jest skuteczna izolacja paroszczelna na warstwie wełny i pod panelami.

Napisano (edytowany)

Ja bym zrobił tak kolejno w górę:

strop kleina, jeśli trzeba wylewka wyrownawcza (ew. keramzyt), izolacja przeciwwilgociowa, legary, między nimi welna mineralna.

Na legarach płyta OSB (miedzy wełną min. a OSB przynajmniej 3 cm pustki powietrznej).

Na osb izolacja przeciwwilgociowa i panele 

Podłoga zdylatowana od ścian z otworami wentylacyjnymi w listwach przypodłogowych. 

Dlaczego wełna - bo wytłumi dobrze - ale na nią nie dałbym żadnej folii - bo jest wentylowana pustka powietrzna.

Od strony piwncy na stropie - jak pisze BD w #2 - styropian.

A jaki ten stropod spodu - plaski czy łukowy? bo różne są te Kleiny...

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano

A może po prostu warto zastosować styropian twardy? Nie wiem jaki to strop, ale styropian wyjdzie zdecydowanie taniej i unikniesz przykrych doświadczeń, które wiążą się z ocieplaniem wełną. :)

Napisano

Strop nad piwnicą powinien zostać zaizolowany zarówno przed wilgocią, która może pojawić się w piwnicy i przed wychłodzeniem podłogi na parterze. Izolacja styropianem będzie optymalnym rozwiązaniem z uwagi na jego dużą odporność na zawilgocenie i  skuteczną ochronę przed wychłodzeniem. Materiały izolacyjne np. DALMATYŃCZYK dach-podłoga lub styropian grafitowy TERMONIUM dach-podłoga, nie wymagają dodatkowych zabezpieczeń podczas układania na stropie lub między legarami. W pierwszej kolejności należy rozłożyć folię budowlaną, która będzie pełnić role paroizolacji, zapobiegając przedostawaniu  się pary wodnej (wilgoci) w kierunku pomieszczenia. Płyty styropianowe mogą być układane pomiędzy legarami, a ewentualne szczeliny można wypełnić pianą poliuretanową.

  • 3 lata temu...
Napisano

Nie zakładając nowego tematu chciałem zapytać o właściwy sposób ocieplenia stropu, gdzie nie ma ścianki kolankowej. Planuje dać : folia - 20 cm styropianu (2x10) folia i 6-7 cm wylewki betonowej. Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

Między krokwiami chcę do murłaty dokręcić odpowiednio docięte kawałki płyty osb na wysokość  wyznaczającą górę wylewki. 

 

Pytanie moje brzmi jak wymanewrować między krokwiami, bo łączenie z murłatą będzie pod poziomem wylewki. Planuje zrobić dylatacje ze styropianu 5 cm ? w miejscu styku z betonem. Czy takie rozwiązanie jest akceptowalne ?

 

Na zdjęciu zaznaczyłem jak wychodzi poziom wylewki.

ocieplenie.jpg

Napisano
20 minut temu, Tymianek napisał:

Poddasze nie będzie mieszkalne i będzie służyło  tylko do przetrzymywania tego co używa się sporadycznie.

na ostatni strop powiinno sie dać 35 do 40 cm  termoizolacji.

jeśli ma tam być powierzchnia na przecowanie przedmiotów - trzeba przewidzieć jakąć podłogę.

Napisano
3 minuty temu, zenek napisał:

jeśli ma tam być powierzchnia na przecowanie przedmiotów - trzeba przewidzieć jakąć podłogę.

Sama posadzka nie wystarczy ? 

Napisano (edytowany)

Układanie wylewki na tak użytkowanym strychu nie ma sensu, zwłaszcza, że tylko niewielka jego część będzie dostępna ze względu na ograniczoną wysokość.  Na dachu jest  ułożona FWK, a termoizolację w pasie przy murłatach trzeba zrobić z wełny mineralnej. W części użytkowej podłoga może być  z desek, płyt OSB opartych na legarach i słupkach z wypełnieniem wełną przykrytą folią paroprzepuszczalną.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Czy są jakieś przeciwskazania aby nie robić tam wylewki betonowej ?

Rozwiązanie to jest dla mnie korzystniejsze z kilku powodów. Powierzchnia poddasza to 80 m2, uwzględniając podane wymiary z wylewką to przez cały środek mam 2 metry do jętek - sporo miejsca. 

Edytowano przez Tymianek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...