Skocz do zawartości

Poziom terenu powyżej izolacji poziomej ścian nośnych


kdd

Recommended Posts

Napisano

Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

Aktualnie mam wykonany stan "zero" czyli zakończone fundamenty i wylany chudziak na gruncie. Izolacja fundamentów to 12 cm XPS od strony zewnętrznej + 8 cm EPS od strony wewnętrznej. Jako że poziom tarasu ma być powyżej izolacji poziomej ścian obawiam się że ściany mogą podciągać wodę z gruntu. Mój pomysł jest taki aby przedłużyć izolację ścian fundamentowych na ścianę nośną styropianem XPS o grubości 12 cm na wysokość 25 cm powyżej poziomu ścian fundamentowych, a następnie nakleić styropian XPS całe płyty o szerokości 50 cm w poziomie. Grubość tego styropianu ma mieć ok 3 cm. Chodzi mi o to żeby zaizolować łączenie płyt. Ta płyta ma zostać wykończona tynkiem żywicznym po wykończeniu jej klejem i siatką.

Izolacja ścian nośnych będzie wykonana ze styropianu 20 cm więc powstanie tym samym ok 5 cm okap.

Kilka pytań:

  • czy istnieje lepszy sposób zaizolowania przeciwwilgociowego na tym poziomie
  • czym przykleić styropian do styropianu
  • czy mój pomysł jest poprawny i czy nie będzie ściana nośna podciągała wody

 

  • fundament.thumb.jpg.3ab4635d08cf430cb65bdc74bace069b.jpg

 

Napisano (edytowany)

Płyty styropianowe nie są materiałem hydroizolacyjnym i w tej sytuacji trzeba ułożyć warstwę przeciwwodną w pasie od izolacji poziomej ściany do wysokości powyżej pokrycia z kostki. Dopiero na takiej izolacji można będzie położyć ocieplenie. Ochronę przeciwwilgociową można zrobić z papy ułożonej na zagruntowanym podłożu, np. dysperbitem .

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano
13 godzin temu, kdd napisał:

 

Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

 

Może nie jestem bystry - ale nie dostrzegłem poziomu ziemi na rysunku. Poziom ziemi jest tu ważny - moim zdaniem - czy możesz go tu podać? 

 

Napisano

proponuję zrobić prostszą wersję z użyciem folii fundamentowej PVC jako izolacji pomiędzy piaskową podbudową tarasu i fundamentem. Folia jest elastyczna i można ja ułożyć podwijając koniec pod kostkę. Ponadto jest sprzedawana w długich rolkach, więc izolacja nie będzie miała połączeń, potencjalnie słabych miejsc. Układ jak na rysunku.

PS. Ja też nie jestem bystry, bo dla mnie z opisu nie wynika, gdzie jest poziom gruntu przy budynku. Milcząco zakładam, że poniżej izolacji poziomej na wierzchu ścian fundamentowych. Inaczej takie jej ułożenie nie miałoby sensu.

fundament.jpg

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, stach napisał:

KOSTKA BRUKOWA

nie jesteś bystry...

Kostka to poziom gruntu? - Uświadom mnie - stachu bystrzaku :14_relaxed: tzn izolacja fund. poniżej? 

Panowie analiza - poczułem się jak w szkole z zadaniem o pociągach. Podchwytliwym. :yahoo:

tu jest odpowiedź:

15 godzin temu, kdd napisał:

Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych

Patrzcie na moje wytłuszczenie - tu jest chyba poziom gruntu? Co wy nato?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Przepraszam, jesteś bystry...

choć nie do końca jestem tego pewien...

Napisano (edytowany)

Poziom gruntu rodzimego jest u mnie poniżej izolacji poziomej ścian nośnych (poziom ten jest różny z uwagi na nierówną działkę - w jednym miejscu na wysokości ław, w innym w połowie ściany fundamentowej). Ściany fundamentowe są oczywiście dwustronnie, trzykrotnie zaizolowane Dysperbitem.

Myślałem też o wykonaniu takiej izolacji która zaczynałaby się na ścianie nośnej powyżej poziomu kostki i była wywinięta na XPS 12 cm.

Dodam że poziom wód gruntowych to powyżej 10 m poniżej poziomu działki. Dom jest na wzgórzu i nic powyżej już nie ma. Teren lesisty, gleba przepuszczalna.

 

Oczywiście poziom kostki brukowej tarasu przy domu będzie powyżej izolacji poziomej ściany nośnej stąd moje pytanie jak to poprawnie zaizolować żeby coś nie podciągało.

Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)
Napisano
41 minut temu, kdd napisał:

Dom jest na wzgórzu i nic powyżej już nie ma. Teren lesisty, gleba przepuszczalna.

Niezależnie od izolacji - dodałbym między tarasem a domem odwodnienie z kratką sciekową. Taras niezależnie od tego z nachyleniem "od domu" . Dlaczego kratka ? - dodatkowe odwodnienie i osuszenie przestrzeni między tarasem a domem przydatne też przy zacinających deszczach (dom na górce) - na pewno nie zaszkodzi a może pomóc - ponadto pewnie bedzie tam wyjśćie na taras - więc kratka jest potrzebna.

I jeszcze raz - sam piasek pod kostke to mało.

Napisano
40 minut temu, zenek napisał:

Niezależnie od izolacji - dodałbym między tarasem a domem odwodnienie z kratką sciekową. Taras niezależnie od tego z nachyleniem "od domu" . Dlaczego kratka ? - dodatkowe odwodnienie i osuszenie przestrzeni między tarasem a domem przydatne też przy zacinających deszczach (dom na górce) - na pewno nie zaszkodzi a może pomóc - ponadto pewnie bedzie tam wyjśćie na taras - więc kratka jest potrzebna.

I jeszcze raz - sam piasek pod kostke to mało.

sugerujesz gruz pod kostkę wokół domu?

Napisano
42 minuty temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

58ede50b461db_zpoprawk.jpg.abcb3878343d4b97b98b031607b6130d.jpg

 

 

strefa wodna to znaczy kolejny inwestor usiłuje sobie samopoczucie poprawić ???

Tyle to ja tez wiem, ja tu szukam rozwiązania nie ironii.

Napisano

- no to zdejmij grunt rodzimy nim nasypiesz czarnoziemu

i nie podnoś zewnętrznego tak wysoko

- względnie iniekcje żelowe by te ileś cm zrobić nieprzepuszczalnymi ( wszystkie ściany ) bądź inne specyfiki o identycznym działaniu

- lub usunąć chudziak i wykonać izolację pionową na wszystkich ścianach nie tylko zewnętrznych

 

- do tego wszystkiego jeszcze:

Izolacja pozioma na chudziaku odporna na parcie ujemne

Nie ironizuję tylko Twoje wyobrażenie o zakresie prac nijak nie przystaje do potrzeb w Twoim przypadku ,

a rozwiązania to powinna szukać firma którą zatrudnisz do zabezpieczenia i naprawienia błędów wynikających z braku wyobraźni.

Teraz czekam na plusa za pomocną poradę.

Napisano
Dnia 12.04.2017 o 14:13, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

- no to zdejmij grunt rodzimy nim nasypiesz czarnoziemu

i nie podnoś zewnętrznego tak wysoko

- względnie iniekcje żelowe by te ileś cm zrobić nieprzepuszczalnymi ( wszystkie ściany ) bądź inne specyfiki o identycznym działaniu

- lub usunąć chudziak i wykonać izolację pionową na wszystkich ścianach nie tylko zewnętrznych

 

- do tego wszystkiego jeszcze:

Izolacja pozioma na chudziaku odporna na parcie ujemne

Nie ironizuję tylko Twoje wyobrażenie o zakresie prac nijak nie przystaje do potrzeb w Twoim przypadku ,

a rozwiązania to powinna szukać firma którą zatrudnisz do zabezpieczenia i naprawienia błędów wynikających z braku wyobraźni.

Teraz czekam na plusa za pomocną poradę.

Powtórzę:

  • grunt rodzimy zdjęty był do wysokości ław fundamentowych lub max 20 cm powyżej ław fundamentowych i aktualnie fundamenty są zasypane max do połowy ich wysokości piaskiem zasypowym
  • ścian w domu nie mam, jest stan zero, chudziak na gruncie B20 W8
  • izolacje pionowe ścian fundamentowych są wykonane dwustronnie 3xdysperbit
  • grunt przepuszczalny, poziom wód gruntowych niski, dużo poniżej posadowienia ław fundamentowych

Jakie błędy wynikające z braku wyobraźni u mnie widzisz? Jaki chudziak mam usuwać i po co?

Czy tylko ja chcę zrobić taras z kostki brukowej przy domu na poziomie podłogi wewnątrz domu i nie chcę mieć stopnia 30 cm z domu na poziom tarasu?

Napisano
9 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

to podciągnij jeszcze 1 warstwę z betonu i dopiero na to izolację poziomą

bo o pionowej pisać nie muszę

gazobeton w strefie możliwości namakania - niewskazany

i nie wiem jaki masz poziom reszty terenu względem tego tarasu - więc odpowiadam przenosząc wskazany poziom na całość

warunki wodne są na tyle dobre że tam nie będzie nigdy wody innej niż opadowa

gazobeton zaizoluję pionowo prawdopodobnie takim środkiem

http://sklep.2kpartner.pl/remmers-multi-baudicht-2k-25kg,3,137,9080

poziom terenu względem tarasu to ok 50 cm niżej, grunt rodzimy prawie 1 m niżej

Napisano
10 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

nie zapomnij o gruntowaniu

swoją drogą skoro taras wyżej to mógłbyś pomyśleć o spadkach oraz przepuszczalnym wypełnieniu .

izolacja , izolacją a jeszcze lepiej jak izolacja nie ma co izolować :)

spadek tarasu i przepuszczalne wypełnienie to dla mnie oczywista oczywistość więc nawet o tym nie wspomniałem, 

rozumiem że mój pomysł z izolacją na ścianie, naklejeniem XPS na równi z izolacją fundamentów, dodatkowo warstwa ok 3 cm XPS na łączeniu płyt XPS poniżej  i ponad izolacją poziomą ścian nośnych oraz wykończenie tego na pozostałych ścianach tynkiem żywicznym to nie jest zły pomysł?

Napisano

A czy błędem by było zastosowanie szerszej izolacji poziomej (np z papy termozgrzewalnej) i wywinięcie jej do góry na ścinę zewnętrzną?

 

 

fundament.jpg

Napisano
36 minut temu, swochn napisał:

A czy błędem by było zastosowanie szerszej izolacji poziomej (np z papy termozgrzewalnej) i wywinięcie jej do góry na ścinę zewnętrzną?

 

 

fundament.jpg

Wszystkie izolacje robię z folii do izolacji fundamentów 1mm, pod ściany będą 2 warstwy, folii nie przykleję. Ten specyfik który zapodałem gdzieś wyżej ma dobre właściwości izolacyjne poza tym 2 warstwy XPS szczególnie ta na szczelinę powinny dać radę.

Ciekaw jestem głosu osób które u siebie mają taką sytuację, a nie wierzę że nie ma takich, bo jak oglądam zdjęcia z budowy tarasów to mnóstwo ludzi musiało mieć ten dylemat co ja.

Napisano
7 minut temu, kdd napisał:

Wszystkie izolacje robię z folii do izolacji fundamentów 1mm

A z czego będzie izolacja pozioma na chudziaku i jak ją będziesz łączyć z folią fundamentową?

Napisano
2 godziny temu, kdd napisał:

.......... który zapodałem gdzieś wyżej ma dobre właściwości izolacyjne poza tym 2 warstwy XPS szczególnie ta na szczelinę powinny dać radę.

Ciekaw jestem głosu.......

moim skromnym zdaniem

OBIAD

to zupa

drugie

deser

jeszcze jak ktoś się uprze przystawki

dlaczego tak piszę ?

bo XPS za hydroizolacje robić nie będzie i należy patrzeć rozłącznie na tematy hydro i termo izolacji bo wyjdzie groch z kapustą

nie widzę poziomu gruntu tego na około względem izolacji poziomej przyjąłem że jest ponad gruntem

więc problemem jest pion na ścianie tarasowej musi być zrobiony dokładnie i szczelnie

oraz musi nie pozwolić na to by woda w jakiś niewyjaśniony sposób dotarła do izolacji poziomej bo wypłynie gdzie jej będzie pasowało .

po zamknięciu hydro

można zacząć kombinować nad termo ale nie kombinować nad robieniem z termo hydro

Napisano
10 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

moim skromnym zdaniem

OBIAD

to zupa

drugie

deser

jeszcze jak ktoś się uprze przystawki

dlaczego tak piszę ?

bo XPS za hydroizolacje robić nie będzie i należy patrzeć rozłącznie na tematy hydro i termo izolacji bo wyjdzie groch z kapustą

nie widzę poziomu gruntu tego na około względem izolacji poziomej przyjąłem że jest ponad gruntem

więc problemem jest pion na ścianie tarasowej musi być zrobiony dokładnie i szczelnie

oraz musi nie pozwolić na to by woda w jakiś niewyjaśniony sposób dotarła do izolacji poziomej bo wypłynie gdzie jej będzie pasowało .

po zamknięciu hydro

można zacząć kombinować nad termo ale nie kombinować nad robieniem z termo hydro

a może zamiast kluczyć, posiłkować się menu obiadowym napisałbyś, albo lepiej narysował jak to dokładnie ma wyglądać?

nie można tak po prostu? albo się znasz i coś podpowiesz albo przestań się wypowiadać

13 godzin temu, swochn napisał:

A z czego będzie izolacja pozioma na chudziaku i jak ją będziesz łączyć z folią fundamentową?

izolacja pozioma z folii zapewne łączona jakimś klejem czy jakąś taśmą, chudziak jest W8 więc sam w sobie szczelny

Napisano

Widzisz, Orle, i zostałeś pseudofachowcem z forum  :bezradny:

To, że wiesz i z tego żyjesz - nieważne...

Napisano
6 godzin temu, stach napisał:

Widzisz, Orle, i zostałeś pseudofachowcem z forum  :bezradny:

To, że wiesz i z tego żyjesz - nieważne...

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx", albo jakiejkolwiek innej odpłatnej porady

jeżeli aktywność fachowca na forum ma przejawiać się w kluczeniu i porównywaniu budowy do obiadu to może lepiej niech się nie wypowiada

Napisano (edytowany)
13 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

a ten styropian EPS od wewnątrz to w jakim zmyślnym celu??? Tylko błagam  - nie piszcie mi, że do izolacji termicznej.

oczywiście że do izolacji termicznej, a do czegóż by innego, ale to nie temat izolacji fundamentów od wewnątrz

 

Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)
Napisano
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

pytam bo nie zauważyłem poziomu posadzki

znaczy chudziaka na gruncie, czy poziomu "zero"?

 

Napisano

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem, ale nie mam piwnicy i aktualnie wnętrze fundamentów jest zasypane piachem i na równi ze ścianą fundamentową oraz pionową izolacją termiczną fundamentów jest wylany chudziak, na to przychodzi 20 cm styropianu jako izolacja pozioma wylewek w domu, izolacja pionowa ściany fundamentowej wewnętrzna łączyć się będzie z izolacją poziomą podłogi na gruncie

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK, to załóżmy, że żyjemy 30 lat temu i o XPS jeszcze wróble nie ćwierkały i teraz co robimy ze ścianą fundamentową pod warunkiem, że mówimy o izolacji lekkiej?

co?

Napisano
1 godzinę temu, kdd napisał:

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

1 godzinę temu, kdd napisał:

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem,

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

51 minut temu, kdd napisał:

co?

ani nawet w miarę zwięzłej wypowiedzi przeczytać nie potrafisz

 

1 godzinę temu, kdd napisał:

 

jeżeli aktywność fachowca na forum ma przejawiać się w kluczeniu i porównywaniu budowy do obiadu to może lepiej niech się nie wypowiada

wiesz w zasadzie napisanie że jakieś rozwiązanie jest do D wydaje mi się dość istotną wskazówką

zawsze parę stówek oszczędności . ale bywają obywatele którym się chce abym się całkowicie uzewnętrznił w zakresie posiadanej wiedzy - w sumie też mógłbym - dlaczego ?

bo byś nie zrozumiał - tak po prostu

czyli szkoda mojego czasu

więc cofnij się do menu obiadowego i wyczytaj to co tam wpisałem,  a nie to co chcesz tam wyczytać

zignorowałem Twoją zaczepkę i będę robił to dalej bo to nie ja mam problem

pozdrawiam

Napisano
50 minut temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

ani nawet w miarę zwięzłej wypowiedzi przeczytać nie potrafisz

 

wiesz w zasadzie napisanie że jakieś rozwiązanie jest do D wydaje mi się dość istotną wskazówką

zawsze parę stówek oszczędności . ale bywają obywatele którym się chce abym się całkowicie uzewnętrznił w zakresie posiadanej wiedzy - w sumie też mógłbym - dlaczego ?

bo byś nie zrozumiał - tak po prostu

czyli szkoda mojego czasu

więc cofnij się do menu obiadowego i wyczytaj to co tam wpisałem,  a nie to co chcesz tam wyczytać

zignorowałem Twoją zaczepkę i będę robił to dalej bo to nie ja mam problem

pozdrawiam

skoro jesteś "fachowcem" który na forum nie dzieli się swoją wiedzą (co oczywiście rozumiem, bo wartość intelektualna jest również w mojej dziedzinie ważna) to co tutaj robisz? żeby mówić ludziom że robią źle i lepiej niech nie robią? daruj sobie

ja szukam odpowiedzi wśród fachowców w swojej okolicy i nie tylko ale mam kilka różnych wersji więc sam nie wiem co o tym myśleć, a wziąć jakiegoś i potem targać się po sądach bo zrobione źle mnie nie interesuje

jednak przekonuję się że forum nie jest dla kogoś kto szuka rozwiązania bo co najwyżej można się dowiedzieć że coś jest do D, ale nie znajdzie sie tu sensownego rozwiązania no bo kto chce się dzielić wiedzą

Napisano
3 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

 

5 godzin temu, kdd napisał:

a niestety nie dostałem propozycji na zasadzie "doradzę, dam gwarancję na rozwiązanie pod warunkiem wykonania zgodnie z projektem, za kwotę xxx

nie dostałeś bo byłoby to niezgodne z zasadami panującymi na forum

ale i o odpłatną poradę się nie zwracałeś - czyli takowej nie potrzebujesz

przy okazji gwarancję to ja daję na swoje wykonanie, a nie na czyjeś usiłowanie . Ty wykonujesz Ty gwarantujesz i mnie do tego nie mieszaj

4 godziny temu, kdd napisał:

nie ma tego na rysunku bo nie o to pytałem,

problemem jest to że w zasadzie nie masz zielonego pojęcia o co pytać.

 

 

2 godziny temu, kdd napisał:

jednak przekonuję się że forum nie jest dla kogoś kto szuka rozwiązania bo co najwyżej można się dowiedzieć że coś jest do D, ale nie znajdzie sie tu sensownego rozwiązania no bo kto chce się dzielić wiedz

Przepraszam że wpycham się w waszą dyskusję - ale wydaje mi się że od początku brak było kilku waznych informacji - np oszczędnego choćby zwymiarowania wysokości - poziomu gruntu, fundamentu, podłogi  - itp. Pamiętam, że trzeba było tego szukać.

Przydałby sie może kawalek widoku z góry. 

No i wtedy konkretne pytania. 

Więc może  kdd  ukonkretnij temat jeszcze raz i na pewno  Orle - a pewnie inni też  - ci odpowiedzą.

Forum jest platformą dobrej woli i pomocy, nie obowiązku. I w tych ramach można na pewno się porozumieć i wszyscy maja dobrą wolę - co niekoniecznie gwarantuje, że każdy znajdzie tu zadowolenie. Ale próbujemy w miarę wolnego czasu :14_relaxed: i dobrych chęci oraz wiedzy.

Napisano

Ty widać masz kupę wolnego czasu, ale lepiej, żebyś tu nie wpychał się w dyskusję, bo nic nie wniesiesz - no, oprócz zwiększenia licznika postów:bezradny:....

Napisano

„Witam,buduję dom i zamierzam wykonać wokół domu tarasy z kostki brukowej. Chcę aby tarasy były nieznacznie poniżej poziomu podłogi w domu (poziom 0 ). Wysokość ostateczna podłogi w domu ponad chudziaka na gruncie to 27 cm (20 cm styropianu + 7 cm wylewka betonowa). Takie posadowienie tarasów powoduje że będą one powyżej poziomu izolacji poziomej ścian nośnych.

 

Aktualnie mam wykonany stan "zero" czyli zakończone fundamenty i wylany chudziak na gruncie. Izolacja fundamentów to 12 cm XPS od strony zewnętrznej + 8 cm EPS od strony wewnętrznej. Jako że poziom tarasu ma być powyżej izolacji poziomej ścian obawiam się że ściany mogą podciągać wodę z gruntu. Mój pomysł jest taki aby przedłużyć izolację ścian fundamentowych na ścianę nośną styropianem XPS o grubości 12 cm na wysokość 25 cm powyżej poziomu ścian fundamentowych, a następnie nakleić styropian XPS całe płyty o szerokości 50 cm w poziomie. Grubość tego styropianu ma mieć ok 3 cm. Chodzi mi o to żeby zaizolować łączenie płyt. Ta płyta ma zostać wykończona tynkiem żywicznym po wykończeniu jej klejem i siatką.

 

Izolacja ścian nośnych będzie wykonana ze styropianu 20 cm więc powstanie tym samym ok 5 cm okap.

 

Kilka pytań:

 

    czy istnieje lepszy sposób zaizolowania przeciwwilgociowego na tym poziomie

    czym przykleić styropian do styropianu

    czy mój pomysł jest poprawny i czy nie będzie ściana nośna podciągała wody”

 

 

Dzień dobry,

 

W związku z Pana zapytaniem kilka uwag:

·         Folia budowlana nie jest najlepszym  materiałem hydroizolacyjnym, ponieważ nie jest związana z podłożem (a luźno ułożonym)  oraz nie łączy się kompatybilnie i trwale z żadnym innym wyrobem wodochronnym stosowanym do izolacji ścian fundamentowych (oddzielna kwestia jest jakiej grubości folie Pan zastosował). Dlatego izolację poziomą należy wykonać z materiału spełniającego ten wymóg, najlepiej z papy zgrzewalnej.

·         Termoizolacji w żadnym przypadku nie należy traktować jak materiału hydroizolacyjnego!!! Płyty XPS nie stanowią bariery dla wody gruntowej. Stanowią jednak dobry materiał do termoizolacji ścian fundamentowych, szczególnie w gruncie słaboprzepuszczalnym, ponieważ w porównaniu do płyt EPS, są zdecydowanie mniej nasiąkliwe. Natomiast jeśli chodzi o l (współczynnik przewodności cieplnej) dla tych dwóch materiałów to niewiele się różnią.

·         Należy pamiętać o tym, że w przypadku wykonania tarasu z kostki brukowej bezpośrednio przy elewacji budynku hydroizolacja pionowa powinna być wyciągnięta na wysokość 0,5 [m] ponad poziom kostki (przy opasce żwirowej strefa rozbryzgowa wynosiłaby 30 cm).

·         Hydroizolację posadzki na gruncie nie stanowią płyty ocieplające, nawet przy grubości 20 cm. Izolację wodochronną posadzki należy wykonać bezpośrednio na betonie podkładowym (stabilnym, nośnym) z produktu, który ma dopuszczenie do tego typu zastosowań, np. masy grubowarstwowej PMBC lub mikrozaprawy uszczelniającej (np. IZOHAN WM2K lub IZOHAN EKO 2K). Hydroizolacja ta powinna łączyć się trwale (być zgrzana/sklejona) z izolacją poziomą zamykającą, zakładem o szerokości min. 10 cm.

·          Izolacja pozioma zamykająca, by spełniała właściwie swoją funkcję, powinna być wykonana powyżej planowanego poziomu terenu. Dzięki temu chroni przed podciąganiem kapilarnym w przegrodzie. Jeśli jedna z Pana izolacji zamykających znajduje się na poziomie betonu podkładowego , ale poniżej poziomu terenu należy po prostu wykonać drugą poziomą zamykającą już powyżej poziomu terenu.

Proszę też pamiętać iż aby hydroizolacja była skuteczna muszą być spełnione dwa podstawowe warunki:

1 hydroizolacja dobrana do warunków wodno-gruntowych

2. zapewnienie ciągłości hydroizolacji ( m.in. prawidłowe łączenie izolacji pionowej z izolacją poziomą)

  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 11.04.2017 o 10:00, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Płyty styropianowe nie są materiałem hydroizolacyjnym i w tej sytuacji trzeba ułożyć warstwę przeciwwodną w pasie od izolacji poziomej ściany do wysokości powyżej pokrycia z kostki. Dopiero na takiej izolacji można będzie położyć ocieplenie. Ochronę przeciwwilgociową można zrobić z papy ułożonej na zagruntowanym podłożu, np. dysperbitem .

Witam, chciałbym odświeżyć temat bo mam podobny problem. Jak połączyć tak wykonaną izolację pionową z izolacją poziomą ścian którą mam zrobioną z grubej folii pcv? Z góry dziękuję za poradę.

Napisano

Dom położony jest w na stoku o niewielkim pochyleniu ok 1%. Naturalny spadek terenu od prawej do lewej (na zdjęciu pierwszym) i od tyłu domu ku przodowi (tył domu na ostatnim zdjęciu). Dodałem jeden szczegół, nie wiem jakie inne zdjęcia mogą być przydatne. Pozdrawiam

WP_20180107_11_56_35_Pro[1].jpg

WP_20180107_11_56_47_Pro[1].jpg

WP_20180107_11_56_11_Pro[1].jpg

WP_20180107_12_22_01_Pro[1].jpg

Napisano

Dokąd nie nasypiesz gruntu wyżej niż jest wykonana izolacja pozioma to spoko.

Jak nasypiesz wyżej to w zależności od przepuszczalności terenu między poziomą może przeciekać do środka albo i nie .

Potrzebujesz raptem 40 cm czarnego mazidła tak na wszelki wypadek żeby deszcz odbijający się od gleby nie chlapał na ścianę.

Jak ocieplisz to i nawet to nie będzie konieczne bo spłynie po tynku .

Napisano

Kostka brukowa ma przykrywać białe ciepłe progi (na zdjęciach) tak żeby uzyskać bezstopniowe wyjście przez wszystkie drzwi których jest kilka. Zamierzam część ziemi powiedzmy 50cm wymienić na piasek i piaskiem podsypać aż pod kostkę. Rozumiem że jak wyciągnę dysperbitem do 50cm powyżej poziomu kostki powinno być ok.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...