Skocz do zawartości

Remont balkonu


Recommended Posts

Witam, chciałabym odświeżyć temat remontu balkonu czy raczej loggii w bloku z wielkiej płyty.  Przeszukuję od jakiegoś czasu internet w poszukiwaniu informacji na temat odnowienia balkonu. Potrzebuję krótkich i konkretnych informacji na ten temat.

Balkon mam stary, farba z niego odchodzi razem z tynkiem, zwłaszcza na suficie  widać goły beton.  Chciałabym to tylko pomalować, ale zdaję sobie sprawę, że to nie przejdzie.

Według mojego rozeznania kolejność moich prac powinna wyglądać następująco:

1. Namoczyć ściany i sufit wodą z mydłem i zedrzeć odpadającą farbę.

2. Zagruntować tylko czym (wyczytałam żeby czasem nie unigruntem z firmy Atlas)

3. Pomalować (kupiłam sobie farbę fasadową firmy Alpina)

I już.

Czy to wystarczy, coś pominęłam?

Będę wdzięczna za pomoc

 

Link do komentarza

Jeśli wyskrobiesz starą farbę nawet jak najdokładniej, zagruntujesz nawet najlepszym na świecie  gruntem i pomalujesz najlepszą na świecie farbą - to i tak wyjdzie kaszana :bezradny:... Szkoda roboty i kasy :zalamka:...

Żeby to JAKOŚ wyglądało, to TRZEBA wszystkie powstałe przy skrobaniu "strupy" i dołki zakleić i wyrównać jakąś "masą", potem dopiero po wysuszeniu zagruntować i pomalować.

Sugerowałbym akurat wszystkie produkty Atlasa, włącznie z odradzanym UNIGRUNTEM Atlasa...

Po wyskrobaniu farby należałoby zagruntować powierzchnię, po dokładnym wyschnięciu położyć masę szpachlową REKORD (szarą, bo jest tańsza niż biała)

http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

Przy umiejętnej aplikacji wyjdzie jak gładź...

I dopiero wyrównaną powierzchnię pomalować.

 

Link do komentarza

Do Kaskaj .....taki remont zaczyna się  od remontu posadzki wraz z obróbką blacharską ,zrobieniem warstwy spadkowej pod papę położenia papy temozgrzewalnej, wylanie nowej wylewki .......u sąsiada nad tobą...

Cała reszta bez tego to reanimacja trupa..

Dnia 10.04.2017 o 21:32, stach napisał:

Jeśli wyskrobiesz starą farbę nawet jak najdokładniej, zagruntujesz nawet najlepszym na świecie  gruntem i pomalujesz najlepszą na świecie farbą - to i tak wyjdzie kaszana :bezradny:... Szkoda roboty i kasy :zalamka:...

Żeby to JAKOŚ wyglądało, to TRZEBA wszystkie powstałe przy skrobaniu "strupy" i dołki zakleić i wyrównać jakąś "masą", potem dopiero po wysuszeniu zagruntować i pomalować.

Sugerowałbym akurat wszystkie produkty Atlasa, włącznie z odradzanym UNIGRUNTEM Atlasa...

Po wyskrobaniu farby należałoby zagruntować powierzchnię, po dokładnym wyschnięciu położyć masę szpachlową REKORD (szarą, bo jest tańsza niż biała)

http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

Przy umiejętnej aplikacji wyjdzie jak gładź...

I dopiero wyrównaną powierzchnię pomalować.

 

Też często używam produktów ATLASA , może nie wszystkich ale UNIGRUNTU non stop, fakt że trzeba z nim uważać..

Link do komentarza
Dnia 13.04.2017 o 08:36, stapka18 napisał:

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam pytanie odnośnie balkonu też, ale tego czym go wyłożyć? Balkon jest dość spory i otwarty, będzie zbierał wodę przy większym deszczu. Można go zabezpieczyć czymś odpornym na pogodę?

 

Moim zdaniem płytki ceramiczne, terakota - są ładne, trwałe i wygodne - byle były antypoślizgowe i fachowo położone.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 15.04.2017 o 10:11, zenek napisał:

Moim zdaniem płytki ceramiczne, terakota - są ładne, trwałe i wygodne - byle były antypoślizgowe i fachowo położone.

Płytki ceramiczne antypoślizgowe są tylko z nazwy, bo już nie raz się przekonałem jak wygląda przyciąganie ziemskie na takich płytkach.

Na balkon polecam takie cudo jak podest panelowy z drewna, jest estetyczne i tańsze niż płytki i szybsze w położeniu jak i w razie znudzenia się wymianie na coś innego.

drewno-na-balkonie-sposoby-na_1046054.jp

runnen-p-yta-pod-ogowa-na-zewnatrz-brazo

podesty-drewniane-na-balkonie-posadzka-d

Link do komentarza
Dnia 13.04.2017 o 08:36, stapka18 napisał:

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam pytanie odnośnie balkonu też, ale tego czym go wyłożyć? Balkon jest dość spory i otwarty, będzie zbierał wodę przy większym deszczu. Można go zabezpieczyć czymś odpornym na pogodę?

Tu są bardzo fajne propozycje. 

Płytki betonowe imitujące drewno:

deska-betonowa-dekoracyjna-buszrem-system-pino.jpg.957b7031efad5ed460aa5072e8fa5183.jpg

plyty-betonowe-imitujace-drewno-650x300.jpg.111a9fc9a7319992ac41c00a25b7e941.jpg

a tu deski kompozytowe:

THERMORY-2.jpg.b350570ddc6b1413f56ef6183201cfd2.jpg

Link do komentarza

Jeszcze kilka propozycji na  balkon:

58f49982cb263_images(1).jpeg.d81b0f1c8bc2e8f1a23503d575489824.jpegpobrane.jpeg.2f2e1ccd4360dd492059cf947e95b75d.jpeg

A jeśli chcesz spróbować ręcznych prac artystycznych, to takie mozaiki:

FOT_156_copy2.jpg.67c91c29387f364cc06d7e00dab43bca.jpg

images.jpeg.9794c8a37528025478780be6eb9e8282.jpegto może być np. na wewnętrzne powierzchni ścianki balustradowej 

Niestety bardzo pracochłonne, żmudne - ale efekty mogą być piękne i co ważne - niepowtarzalne, np. wg własnego projektu

Do tego można wykorzystać fajne zdjęcie, prosty program graficzny i wyobraźnię. :14_relaxed:

 

Link do komentarza

Moja propozycja na balkony i tarasy.

Bardzo fajny i trwały system ( w przeciwieństwie do płytek) z 10 letnią gwarancją. System polega na tym że kamienie są zlepione żywicą poliuretanową ( nie polecam na bazie żywic epoksydowych, nie są odporne na UV i są mało elastyczne). Kamienie są jednej frakcji więc woda sobie przez nie przelatuje (jak warstwa drenażowa) a pod spodem robi się szczelną hydroizolację. Przez to woda i sole nam nie rozsadzają posadzki.

20140402_162711.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0426.jpg

DSC_0586.jpg

Edytowano przez D.Ruda VisBud Projekt (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
8 minut temu, D.Ruda VisBud Projekt napisał:

kamienie są zlepione żywicą poliuretanową

[...]

Kamienie są jednej frakcji więc woda sobie przez nie przelatuje (jak warstwa drenażowa) 

:icon_eek:

Nie tworzy to jednej, nieprzepuszczalnej warstwy/masy???

Którędy ta woda sobie przelatuje?

Widziałem realizacje na stronie Dawida Rudy, ale tam wykończenie podłogi sprawia wrażenie jednolitej masy, więc skąd to "przelatywanie wody" ? 

Link do komentarza

kamienie marmurowe bo takie są używane są jednej frakcji 2-4mm nie ma żadnego wypełniacza drobniejszego.

Kamienie które widać na zdjęciach są wymieszane wcześniej w wiaderku z żywicą ( 1,25L żywicy jest na 25kg kamienia) tak więc kamienie mają jedynie na powierzchni ziaren żywicę. Żywica w tym przypadku jest tylko i wyłącznie lepiszczem miedzy ziarnami.

4 minuty temu, stach napisał:

:icon_eek:

Nie tworzy to jednej, nieprzepuszczalnej warstwy/masy???

Którędy ta woda sobie przelatuje?

Widziałem realizacje na stronie Dawida Rudy, ale tam wykończenie podłogi sprawia wrażenie jednolitej masy, więc skąd to "przelatywanie wody" ? 

odpowiadając na pytanie nie tworzy się żadna warstwa nie przepuszczalna!

Link do komentarza
53 minuty temu, D.Ruda VisBud Projekt napisał:

Bardzo fajny i trwały system ( w przeciwieństwie do płytek) z 10 letnią gwarancją. System polega na tym że kamienie są zlepione żywicą poliuretanową ( nie polecam na bazie żywic epoksydowych, nie są odporne na UV i są mało elastyczne). Kamienie są jednej frakcji więc woda sobie przez nie przelatuje (jak warstwa drenażowa) a pod spodem robi się szczelną hydroizolację. Przez to woda i sole nam nie rozsadzają posadzki.

Szczerze mówiąc najpierw bardzo mi się spodobało - fajny wygąd i dużo możliwości , myślałem, że to jednolita masa kamienno - zywicowa....

Ale opowieść o drenażu?....

Jeśli tak, to jak z brudem, pyłem, smogiem - wszystko to wejdzie w porowatą strukturę i zaklei ją... czyli brud zostanie? Jak to czyścić? 

Dla mnie problematyczne na razie. Woda, jak woda - ale jej zanieczyszczenia?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Po pierwsze na balkonach i tarasach mamy zawsze spadki do odwodnienia bądź na zewnątrz!

Po drugie listwa okapowa ma swoje otwory żeby woda spływała.

Oczywiście jakaś tam część wilgoci pozostaje, ale po to jest ta hydroizolacja!

Dla przykładu podam że ten system został wykonany dla SARP-u w  Rzeszowie nad restauracją i nie ma mowy o jakiś przeciekach po około 4-5 latach użytkowania.

 

15 minut temu, zenek napisał:

Szczerze mówiąc najpierw bardzo mi się spodobało - fajny wygąd i dużo możliwości , myślałem, że to jednolita masa kamienno - zywicowa....

Ale opowieść o drenażu?....

Jeśli tak, to jak z brudem, pyłem, smogiem - wszystko to wejdzie w porowatą strukturę i zaklei ją... czyli brud zostanie? Jak to czyścić? 

Dla mnie problematyczne na razie. Woda, jak woda - ale jej zanieczyszczenia?

Co do utrzymania czystości to wystarczy woda i szczotka z twardym włosiem i mamy posadzkę jak nową!

Pokazane wcześniej zdjęcia są z Krakowa więc chyba nigdzie nie ma takiego smogu jak tam :) i nie spotkałem się z osobą której by ten system sprawiał problem w użytkowaniu! ba często nas polecają dalej.

 

Co do zimy to po są kamienie jednej frakcji żeby woda miała miejsce na zmianę swojej objętości. Wiadomo w ciągu roku mamy tak mniej więcej około 50 - 100 cykli przejść przez 0C

profil_k20.jpg

Edytowano przez D.Ruda VisBud Projekt (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No cóż, dalej mam wątpliwości, ale wygląda to ładnie... Prezentujesz zdjęcia tuż po wykonaniu tarasu (drugie i trzecie zdjęcie w poście#18 ) ładnie się prezentują... Ciekawym jak wygląda ten taras  nad SARPem w Rzeszowie po tych latach użytkowania... Nie mam na myśli jakichś przecieków, tylko stan posadzki...

Link do komentarza
Dnia 18.04.2017 o 11:16, stach napisał:

No cóż, dalej mam wątpliwości, ale wygląda to ładnie... Prezentujesz zdjęcia tuż po wykonaniu tarasu (drugie i trzecie zdjęcie w poście#18 ) ładnie się prezentują... Ciekawym jak wygląda ten taras  nad SARPem w Rzeszowie po tych latach użytkowania... Nie mam na myśli jakichś przecieków, tylko stan posadzki...

Odpowiadając na Pana prośbę poprosiłem  panów z SARP-u z Rzeszowa o kilka fotek tego tarasu wykonanego w systemie HADALAN MST po tych 4-5latach użytkowania i poniżej efekt zadowoli chyba najbardziej wymagającego inwestora :)

Pozdrawiam

DSC01569.jpg

DSC01574.jpg

DSC01577.jpg

DSC01579.jpg

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 19.04.2017 o 10:37, stapka18 napisał:

Może ktoś napisać więcej jak sprawuje się deska kompozytowa? Bo jak na razie co do niej nie ma większych wątpliwości.

To mało kłopotliwy materiał, po położeniu trzeba tylko uważać i nie kupić czasem  ostro zakończonych  nóg od mebli tarasowych, unikać wylania gorącego tłuszczu przy grillowaniu, mogą też pojawić się delikatne zacieki po deszczu i odbarwienia w skutek działania słońca.

Dnia 20.04.2017 o 08:16, stapka18 napisał:

Czy ktoś odpowie na moje pytanie dotyczące deski kompozytowej? Te kamienie nie bardzo mi się podobają, wyglądają jak żwir na podjeździe. 

Powierzchnie poziome porowate z kamyków, mają duże możliwości zbierania brudu.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok temu...

Balkon to nie tylko posadzka do renowacji, a prawie nikt nie pisze o balustradzie :) Jeśli ktoś ma żeliwną czy drewnianą to musi ją co jakiś czas odnawiać. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest balustrada ze stali nierdzewnej, bo właśnie jest praktyczna pod względem wytrzymałości na warunki atmosferyczne i jest bardzo elegancka :) jak już ktoś wkłada pieniądze w balustradę to nie wyda ją raz i zainwestuję w nierdzewną to potem nie dołoży do niej grosza.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...