Skocz do zawartości

Problem z okleiną okna


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie

Ile lat maja okna ? Czy może pan załączyć zdjęcia uszkodzeń ?

Ma pan tak naprawdę dwa wyjścia z tej sytuacji. Po pierwsze próbować domowymi sposobami przykleić okleinę co zapewne pomoże na krótką metę . Po drugie zastanowić się nad wymianą okien na nowsze z lepszymi współczynnikami co będzie miało odzwierciedlenie w mniejszych wydatkach na ogrzewanie.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎08 o 16:18, Budvar napisał:

Witam serdecznie

Ile lat maja okna ? Czy może pan załączyć zdjęcia uszkodzeń ?

Ma pan tak naprawdę dwa wyjścia z tej sytuacji. Po pierwsze próbować domowymi sposobami przykleić okleinę co zapewne pomoże na krótką metę . Po drugie zastanowić się nad wymianą okien na nowsze z lepszymi współczynnikami co będzie miało odzwierciedlenie w mniejszych wydatkach na ogrzewanie.

 

Przykleić domowym sposobem, czyli konkretnie na jaki klej?

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 3.04.2017 o 13:56, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Przykleić domowym sposobem, czyli konkretnie na jaki klej?

Ja bym użył "kropelki". W produkcji okiennej powszechne są kleje "cyjanoakrylowe" czyli to samo.. 

Tematu i tak się nie da do końca uratować. Po prostu jakość wykonania obecnej stolarki była słaba. 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Z całym szacunkiem, ale odklejona okleina nie klasyfikuje okna do wymiany. Bez niej też można żyć, a brak okleiny nie wpłynie na pogorszenie izolacji termicznej ramy okna. Ludzie żyją w znacznie gorszych warunkach z powykrzywianymi oknami poutykanymi watą i nie myślą o wymianie ze względów finansowych. 

Ja takie okno jedynie bym podkleił w miejscach odspojenia okleiny. Na próbę w jednym mniej widocznym miejscu aby zobaczyć czy Twój klej nie wejdzie w reakcję z klejem spod okleiny, bo pewności nie masz co tam było dawane.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata temu...
Napisano

Koleżanka z pracy miała podobny problem, okna po gwarancji i już nie dało się nic wskórać. Sama kleiła jakimś specjalnym klejem do okleiny zamawiała go przez internet ale albo zrobiła to bez pomyślunku albo wina kleju ale efekt nie wyglądał już tak dobrze jak wcześniej. Doradzałem jej wcześniej, by zamówiła sobie w Oknoplast okna tak jak my bo zależało jej bardzo na tym, by okna były pokryte okleiną. Nasze okna też są oklejone ale nic się z okleiną nie dzieje, a mamy je już z 5 lat, dziecko chodakiem nie raz wleciało w drzwi balkonowe i dziwię się, że nic się z nimi nie stało. Czytałem kiedyś, że Oknoplast zatapia okleinę w profil więc pewnie dzięki temu nadal wygląda u nas dobrze. Wybaczcie, ze odgrzewam temat ale skojarzyła mi się sytuacja ze znajomą jak zobaczyłem temat. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 5.11.2019 o 12:06, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dziękuję za wskazanie producenta. Mam nadzieję, że nie jest jedyny na rynku i inni producenci również depczą po piętach konkurencji. W zasadzie chodzi tu o technologię zatopienia okleiny w profilu.

Ależ to nie jest technologia producenta, a systemodawcy, czyli w tym przypadku firmy Veka i każda fabryka robiąca okna na tym profilu ma tą "technologię". ;) Podobnie jak większość innych firm profilowych. 

Napisano

To nie jest "zatopienie okleiny" tylko barwiona ścianka zewnętrzna pod okleiną, która jest na nią przyklejana.

Technologia ta jest stosowana przez niektórych dostawców profili, np. Veka, Kommerling, Brugmann w profilach o głębokości zabudowy ok. 70 mm, obecnie, w profilach >80 mm, rezygnują z barwienia ścianki w kolorach zewnętrznych.

 

Ad rem: okleina "sama z siebie" bardzo rzadko odkleja się po kilku latach!

Jeżeli już to najczęściej z powodu ograniczenia rozszerzalności słupka i jego wciskania się w ościeżnicę, ponieważ:

- pozostawiono kliny pod i nad słupkiem,

- brak podparcia szyny w PSK postępującemu zgięciu ościeżnicy do wewnątrz

- ..... parapetach zewnętrznych z różnego rodzaju "kamienia", np. granit czy klinkier.... 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...