Skocz do zawartości

Problem z okleiną okna


Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam serdecznie

Ile lat maja okna ? Czy może pan załączyć zdjęcia uszkodzeń ?

Ma pan tak naprawdę dwa wyjścia z tej sytuacji. Po pierwsze próbować domowymi sposobami przykleić okleinę co zapewne pomoże na krótką metę . Po drugie zastanowić się nad wymianą okien na nowsze z lepszymi współczynnikami co będzie miało odzwierciedlenie w mniejszych wydatkach na ogrzewanie.

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Dnia 8.03.2017 o 15:18, Budvar napisał:

Witam serdecznie

Ile lat maja okna ? Czy może pan załączyć zdjęcia uszkodzeń ?

Ma pan tak naprawdę dwa wyjścia z tej sytuacji. Po pierwsze próbować domowymi sposobami przykleić okleinę co zapewne pomoże na krótką metę . Po drugie zastanowić się nad wymianą okien na nowsze z lepszymi współczynnikami co będzie miało odzwierciedlenie w mniejszych wydatkach na ogrzewanie.

 

Rozwiń  

Przykleić domowym sposobem, czyli konkretnie na jaki klej?

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Z całym szacunkiem, ale odklejona okleina nie klasyfikuje okna do wymiany. Bez niej też można żyć, a brak okleiny nie wpłynie na pogorszenie izolacji termicznej ramy okna. Ludzie żyją w znacznie gorszych warunkach z powykrzywianymi oknami poutykanymi watą i nie myślą o wymianie ze względów finansowych. 

Ja takie okno jedynie bym podkleił w miejscach odspojenia okleiny. Na próbę w jednym mniej widocznym miejscu aby zobaczyć czy Twój klej nie wejdzie w reakcję z klejem spod okleiny, bo pewności nie masz co tam było dawane.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata temu...
Napisano

Koleżanka z pracy miała podobny problem, okna po gwarancji i już nie dało się nic wskórać. Sama kleiła jakimś specjalnym klejem do okleiny zamawiała go przez internet ale albo zrobiła to bez pomyślunku albo wina kleju ale efekt nie wyglądał już tak dobrze jak wcześniej. Doradzałem jej wcześniej, by zamówiła sobie w Oknoplast okna tak jak my bo zależało jej bardzo na tym, by okna były pokryte okleiną. Nasze okna też są oklejone ale nic się z okleiną nie dzieje, a mamy je już z 5 lat, dziecko chodakiem nie raz wleciało w drzwi balkonowe i dziwię się, że nic się z nimi nie stało. Czytałem kiedyś, że Oknoplast zatapia okleinę w profil więc pewnie dzięki temu nadal wygląda u nas dobrze. Wybaczcie, ze odgrzewam temat ale skojarzyła mi się sytuacja ze znajomą jak zobaczyłem temat. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Dnia 5.11.2019 o 11:06, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dziękuję za wskazanie producenta. Mam nadzieję, że nie jest jedyny na rynku i inni producenci również depczą po piętach konkurencji. W zasadzie chodzi tu o technologię zatopienia okleiny w profilu.

Rozwiń  

Ależ to nie jest technologia producenta, a systemodawcy, czyli w tym przypadku firmy Veka i każda fabryka robiąca okna na tym profilu ma tą "technologię". ;) Podobnie jak większość innych firm profilowych. 

Napisano

To nie jest "zatopienie okleiny" tylko barwiona ścianka zewnętrzna pod okleiną, która jest na nią przyklejana.

Technologia ta jest stosowana przez niektórych dostawców profili, np. Veka, Kommerling, Brugmann w profilach o głębokości zabudowy ok. 70 mm, obecnie, w profilach >80 mm, rezygnują z barwienia ścianki w kolorach zewnętrznych.

 

Ad rem: okleina "sama z siebie" bardzo rzadko odkleja się po kilku latach!

Jeżeli już to najczęściej z powodu ograniczenia rozszerzalności słupka i jego wciskania się w ościeżnicę, ponieważ:

- pozostawiono kliny pod i nad słupkiem,

- brak podparcia szyny w PSK postępującemu zgięciu ościeżnicy do wewnątrz

- ..... parapetach zewnętrznych z różnego rodzaju "kamienia", np. granit czy klinkier.... 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...